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Die Wii U solle mal lieber einen GPU haben, die auch DX11.0 vollständig unterstützen kann
Wii U packt die Engine, also wäre irgendwie bedenklich, wenn Microsofts nächste Heimkonsole es nicht schaffen würde...
Das eine schließt das andere nicht aus, vielleicht bei Nintendo aber die Konkurenz kriegt das schon gut hin !
Vita wird zum Launch schon von anderer vergleichbarer Hardware mehrfach überflügelt werden...
Und warum sollten die Zeiten vorbei sein?
Ehrlich jetzt ich sehe keinen Grund, wir sind noch nicht an den Punkt angelangt wo es keinen Sinn mehr macht.
Selbst wenn man nicht das beste SLI System 2011 von der rohen Hardwarekraft übertrumpft, so wird es dicke ausreichen um einen sichtbaren Sprung zu vollüben.
Also erstens schreibst Du nichts anderes als ich, nur mit anderen Worten und zweitens macht es deshalb keinen Sinn, weil ich Zuhause -oh Wunder- ein Highend System sprich PC besitze und trotzdem der Unterschied zu aktuellen Konsolen-Spielen überschaubar ist. Seit 3 Jahre gibt es Stagnation auf dem PC-Sektor, bitte dazu einfach mal Crysis 1 und 2 anschauen.
Ich glaube einfach, dass es aktuell wirtschaftlich keinen Sinn macht noch bessere Grafiken zu produzieren. Technisch geht das natürlich schon...
Technologie ist schon geil, aber halt auch teuer. Das Problem der Kostenexplosion und der daraus resultierenden Probleme ist ja nun keine Chimäre. Aber das liegt leider eher an der (auch von Sony und MS geschürten) Erwartungshaltung.Wie alle hier eine Grafikdiskussion anheizen. Weil das jetzt im Wii U Fred ist, heißt es am Ende wieder, die Pikas wären ein Fähnchen im Wind und fordern eine Highend Grafik
Ich glaube das kriegen wir auch nicht mit 3 Fantastillionen GHz und 10 Terrabyte UdSSR3 Ram als Standard hin weil diese Details die Entwicklung verzögern ohne Verkaufsargument in der Werbung sein zu können - auch in Reviews fließt sowas kaum ein. Da wird lieber schon am nächsten DLC gewerkelt oder hier und da ein Pixel mehr dargestelltich meine da maschiert man durch eine stadt und die ist menschenleer keine haustiere (hund) usw.
Ich glaube das kriegen wir auch nicht mit 3 Fantastillionen GHz und 10 Terrabyte UdSSR3 Ram als Standard hin weil diese Details die Entwicklung verzögern ohne Verkaufsargument in der Werbung sein zu können - auch in Reviews fließt sowas kaum ein. Da wird lieber schon am nächsten DLC gewerkelt oder hier und da ein Pixel mehr dargestellt
This year's E3 unveiled what the future holds for Nintendo with the Wii U, and while some promise and hope for a worthy succesor to the Wii exists, I am down right pessimistic about the chances that this will be more than a just another Nintendo game machine. Here are a few reasons why third-party games just aren't going to matter.
Nintendo's new (old) position in the gaming space
Nintendo's current audience fits two distinct groups: families and nostalgic adults.
Since the begining, Nintendo has striven for more family-friendly titles. While times have changed in terms of graphical horsepower and genre demands, Nintendo titles classically stick to solid gameplay with a coat of fun and brightness painted over the top. Metroid and Zelda games even sway between the more modern focus on mature storytelling and situations and the classic Nintendo lightheartedness.
The advent of the Wii took Nintendo's family-friendly titles one step further -- from games to the console itself. Initially, the Wii paid off in spades for the company, but the system has ultimately alienated fans of more mature titles. Those games were either unable to be released on the Wii due to graphical limitations or (for those that did grace the system) they did not perform financially. The past five years have sent third-party companies packing and scratching their heads about how they could do so poorly on a console that has sold so well.
The Wii's legacy leads me to believe that few third-party companies will be willing to do anything more than port at this point -- not a good sign for a console that is going to need to ride (once again) on its unique capabilites.
Nintendo's abysmal online functionality
Even among the Nintendo faithful, you won't find too many apologetics for the Wii's online features: They are poor to say the least. At E3, virtually no time was spent discussing how online play will work for the Wii U. While Nintendo has released no official word, the company will need to have some sort of answer to the PlayStation Network and Xbox Live.
But as a prime example of how this will probably play out, let's look at the early days of PSN. Microsoft had more than a year's head start on Sony for developing a great, fleshed-out online component to their console. Sony spent years getting feature paritity with Live -- dozens of firmware updates later, and it is arguable that Sony's offerings still fall somewhat short.
Both of the online networks' core features are similar enough, though, that they are comparable to each other. It took PSN five years to get to this point, and Microsoft has itterated on their Live technology multple times over. Nintendo is facing an incredibly difficult battle aganist both PSN and Live.
It's a battle that I just don't think Nintendo can win.
Trophies, achievements, and friend lists
Let's say that Nintendo can actually get their online strategy together and working. Then let's say that they can convince most third-party publishers to port their games over. At the end of the day, it won't matter because of the final nail in the third-party coffin: The seventh console generation is the first where we actually have profiles and data that have tracked our experiences.
We have made friends, connected with others, unlocked achievements/trophies, purchased DLC, purchased/unlocked avatar items, and so on. We have made ourselves at home on PSN and Live. Part of our gaming identity is now associated directly to our console. Nintendo on the other hand, has created almost nothing for us to return to when we move from Wii to Wii U. You can bet that both Sony and Microsoft will make sure that everything that is connected to your profile is transfered over when their next systems come out.
Sure, the next Call of Duty could come out for the Wii U, but your friends aren't there, your achievments aren't there, and the bonus avatar content isn't there (can you see your Mii rocking a machine gun from CoD? I can't). So who will care if CoD comes out for the Wii U, then?