Doctor
L18: Pre Master
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Grad ein update zu Catacomb Kids bekommen.
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			I've always liked crafting in games -- in theory. Unfortunately, it usually comes down to collecting ten snail scales, four chicken teeth, and then selecting what you want to turn them into from a menu. It rarely feels very 'crafty' to me. In Catacomb Kids, I want to avoid needing to navigate menus when interacting with the game's physical space, while still allowing for players to be creative and resourceful and...'crafty'. To this end, I intend to make the entire game space into a crafting system of sorts. Want to make some stew? Find a pool of water, a way to boil it, and throw some ingredients in to cook. Need to repair your sword? Perhaps that lava over there would make a good forge, and the nearby crushing trap a good hammer. No grinding for resources to collect 10 more beetle snouts. Just be attentive and maybe a little crazy, and the possibilities will reveal themselves from within the game's mechanics.
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 Das Problem ist dass ich mich dann durch eine Mod Basis durchwühlen muss um die richtig guten Kampagnen zu finden, weil der Großteil immer nicht so gut ist (was auch verständlich ist bei unbezahlten Amateur Arbeiten). Bis ich etwas gutes gefunden habe habe ich dann auch schon wieder die Lust am Spiel verloren.


	
 Das Video mit John Romero ist interessant, er sagt dass das Leveldesign von Zelda inspiriert war. Ich hatte die Dungeons in Zelda 1 schon oftmals mit Doom verglichen gehabt und scheinbar nicht ohne Grund 
