Verstorbene Persönlichkeiten

IX8Y2Rw.png


WWE LEGEND VADER DIES FROM HEART COMPLICATIONS
Ex-WWE superstar Vader has died ... after a two-year battle with congestive heart failure. He was 63.

Vader's son broke the news on social media, saying, "Around a month ago my father was diagnosed with a severe case of Pneumonia. He fought extremely hard and clinically was making progress. Unfortunately, on Monday night his heart had enough and it was his time."

Vader had undergone open-heart surgery back in March and seemed to be doing well -- but his health took a turn for the worse and he wasn't able to recover.

We spoke with Vader just a few months ago -- right after his surgery -- and he told us he was feeling better and looking forward to getting out of the hospital. He was super nice to us.

Before his wrestling career, Vader -- real name Leon White -- was a football star at the University of Colorado where he was a 2-time All-American offensive lineman.

He was drafted by the Rams in the 3rd round of the 1978 NFL Draft and played in Super Bowl XIV against the Pittsburgh Steelers.

As a pro wrestler, Vader was a huge star globally -- he was a 3-time WCW heavyweight champ. In WWE, he famously battled guys like The Undertaker and Kane.

He also made TV appearances on shows like "Baywatch" and "Boy Meets World."

RIP


Quelle: TMZ

Vader (Leon White) war wirklich einer der ganz Großen. Im wahrsten Sinne des Wortes. Ein im Ring agiler und schneller Heavyweight Wrestler, dessen Matches nicht so dröge waren wie jene der üblichen Verdächtigen. Sein großer Erfolg international (vor allem natürlich Japan) gab ihm auch recht, nur die WWE konnte natürlich nichts mit solch einem Muster-Athleten anfangen. Er (und Jinzei "Hakushi" Shinzaki) sind immer die ersten Kämpfer die ich in einem neuen Wrestlingspiel nachbaue. Ich kann es daher kaum erwarten, bis im August "Fire Pro Wrestling World" erscheint, sodass ich mich mit Vader (wieder einmal wie so oft) durch die verschiedenen Ligen mähen kann.
 
Schade! Zwei Herzoperationen so nah beieinander, letzterer noch mit Komplikationen, das haut auch Bullpower um. Unvergessen auch seine ganzen Europa Auftritte, legendär gegen Big Otto Wanz, der wiederum auch "grade erst" verstorben ist.

R.I.P.
 
Zwei Golflegenden am gleichen Tag verstorben

Der fünfmalige British-Open-Champion Peter Thomson (Australien) und der zweimalige Major-Gewinner Hubert Green (USA).
Beiden wurden vor Jahren auch in die Hall of Fame des Golfsports aufgenommen.

R.I.P und ein schönes Spiel mit den anderen Legenden, wo auch immer sie jetzt auch sind.
 
USWA legende Brickhouse Brown und auch WWWF/WWF/WWE legende Nikolai Volkoff sind verstorben.

hxgwici75yi.jpg

Brickhouse Brown

9fa7ex5r52s.jpg

Nikolai Volkoff
 
Denn spät Nebenwirkungen der Steroide, Hormone, Schmerzmittel, Alk und natürlich Drogen. Entkommen nicht mal "unsere" unkaputtberaten/unterblichen Jugendhelden"............ .
 
Zurück
Top Bottom