Wii Link's Crossbow Training (incl. Zapper)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Menrix
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Auch für mich sicherer Kauf. Der Zapper alleine ist zwar lange keine 20€ wert, aber ich stell mir das schießen ganz lustig damit vor in späteren Shootern (was ist mit diesem MoH 32mp dings? Schon irgendwas neues?) . So'ne kleine Techdemo von Zelda dazu verpackt ist auch eine feine Sache. Also, warum nicht? :)
 
Wenn man Mario für Mario Tennis etc "herhalten muss" finde ich das nicht schlimm. Sind schließlich vollwertige Spiele. Dass Zelda für eine Demo missbraucht wird, finde ich nicht so gut:/
 
Es ist nur ein Stück Plastik, ohne jegliche Elektronik. Du kannst auch WiiSports damit spielen, wenn es dir Spaß macht, oder selbst aus Pappe, Holz oder was auch immer basteln ;)

Schon klar. Aber dann kann man wenigstens in Playstation-Foren damit prahlen, was für "harte Jungs" die Nintendo-Spieler sind :scan:
 
Zuletzt bearbeitet:
Vielleicht stellt das Spin Off/Demo den Wechsel von Third auf Ego Perspektive dar.
Wäre ja ziemlich beknackt, da auch Metroid meiner Meinung nach von Third profitieren würde.
 
War es nicht so, dass Miyamoto sogar Ocarina of Time ursprünglich mal überlegt hat in der Ego-Perspektive zu machen? Nun kann er sich mal endlich austoben. ^___^
 
Wird mal Zeit für die ersten Bilder...wenn die Meldung zur BigN Autumn Conference stimmen wird es wohl dort gezeigt werde.
 
MasterMiyamoto schrieb:
Zelda & Ego-Perspektive? :ugly: Das Spiel könnte sich dann in die CD-i-Games einreihen xD

Becks schrieb:
War es nicht so, dass Miyamoto sogar Ocarina of Time ursprünglich mal überlegt hat in der Ego-Perspektive zu machen? Nun kann er sich mal endlich austoben. ^___^

Was heißt hier Miyamoto? Nintendo (also mehr als nur eine Person) hat beim Sprung in die 3. Dimension auch die Möglichkeit eines Zeldas mit Ego-Perspektive offen gehalten und analysiert. Am Ende kam es natürlich anders, aber vielleicht fließt die eine oder andere Idee nun in Link's Crossbow Training ein.
 
Gameplay-Infos und Packshot
KEY INFORMATION
Link returns from The Legend of Zelda®: Twilight Princess to pick up the Wii Zapper and take aim at a host of targets in this shooting-gallery-style game.

* Anyone can pick up the Wii Zapper and become a master marksman in the quick-play shooting galleries of Link's Crossbow Training. Dozens of fast-paced stages offer a wide variety of game play, from shooting stationary targets to defending a supply wagon from onrushing hordes of enemies. Multiplayer modes let players and their friends share a Wii Zapper to shoot for the high score.

* Link's Crossbow Training comes bundled with the Wii Zapper. After a few rounds of Link's Crossbow Training, players will be more than ready to pick up any of the future Wii Zapper titles, like Medal of Honor Heroes™ 2, Ghost Squad™ and Resident Evil®: The Umbrella Chronicles.

Using the Wii Zapper: The Wii Zapper requires the Wii Remote and Nunchuk, housing both in a comfortable and intuitive frame. The control stick on the Nunchuk controls player movement (on stages that allow player movement), while simply aiming the Wii Zapper moves the targeting reticule on the screen. Pulling the trigger fires Link's crossbow. By aiming off screen, players can turn Link to face in a new direction (again, on stages that allow this).

Link's Crossbow Training contains three basic game styles: target shooting, defender and ranger. There are 27 stages in total, and these categories represent only generally how each individual stage operates. Each stage's goal is to earn the highest score possible within the time limit. All rounds can be played with multiple players: Players pass the Wii Zapper around and then play one at a time and compete for the high score.

Target Shooting: In target-shooting rounds, players shoot bull's-eyes as they pop up on the screen. In early stages, targets are stationary. As the game difficulty increases in later levels, the targets move. Hitting the center of the bull's-eye nets more points, and hitting targets in succession without missing earns combo multipliers. Link can aim anywhere on the screen.

Defender: In defender rounds, players remain stationary but can look and aim in all directions - sometimes even in a full 360 degrees - by aiming off screen. Hordes of enemies assault Link, and he must fight them off. These battles have a great deal of variety, from fighting off skeletons in a desert to defending a wagon from boar-riding Bokoblins.

Ranger: In ranger rounds, players can move throughout the level using the control stick and aim anywhere they want by aiming the Wii Zapper wherever they want to look. In these missions, Link storms enemy encampments, fights his way through a forest and seeks out his foes while exploring the environments.

 
Hört sich sogar alles ganz lustig an :D MP-Modus auch dabei ^^ Jez musses nurnoch so aussehen wie die Pfeil&Bogen-Minispiele bei Zelda ~
 
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