klobrille
L15: Wise

Rare war großer Auftritt auf der E3 - nur keiner hat es gemerkt ...
Microsoft: Rare Working On Numerous Natal Projects
No Banjo Kazooie at E3? No Viva Pinata? Blame Project Natal.
We've been looking for Rare at E3. Microsoft's Shane Kim, corporate v. p. at Microsoft for Xbox 360 strategy and business development, didn't exactly tell us where they are, but he did tell us what they're up to.
"Rare is intimately involved with Project Natal in a number of different dimensions," Kim said, referring to Microsoft's controller-free game control set-up that's been the buzz of E3. "They're doing an awful lot of work, even outside the traditional game space, I would say. Unfortunately I can't go into a lot of detail about that. Rare is alive and well and really having a broader impact on the entire Xbox world than just doing the games they traditionally have in the past."
http://kotaku.com/5279213/microsoft-rare-working-on-numerous-natal-projects
Rare's most recent publicly shown projects were last year's Banjo Kazooie: Nuts and Bolts and Viva Pinata: Trouble in Paradise. Rare also created the Avatar system launched last last year across all Xbox 360s.
Ich hatte das irgendwie schon geahnt ... Wie auch schon bei den Avataren hat auch hier Rare wohl den Großteil der Arbeiten übernommen. Ganze Entwicklung, Schnittstellenprogrammierung, Prototypen, Konzept, ... Ist wohl alles aus der Hand von Rare entstanden und auch wenn ich weiß, dass sich viele nicht vorstellen können, wieviel Arbeit das ist: VERDAMMT viel ;-)
Gab ja sogar mal Gerüchte, dass Rare an Motion-Controlling arbeitet und mit dem Kauf von 3DV-Systems und dessen Grundgerüst scheint sich dies zu bewahrheiten.
Der Fakt, dass Rare wohl sehr stark in das Projekt mit eingebunden ist, stärkt meinen Glauben, dass das ganze Ding gut wird. Alles, was Rare anrührt, versprüht Charme, ist technisch einwandfrei und macht Spaß :-D
Zuletzt bearbeitet: