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Und ne Zusammenfassung vom Experten
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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Wie Geschmack unterschiedlich ist... finde ich genau andersherum!!!Also was die Wertigkeit der Kostümen angeht wischt House of the Dragon mit Rings of power den Boden auf.
Hier wirkt alles extrem Edel und echt.
Bei Herr der Ringe wirken sie eher wie fasching auf einer Grundschule
Es wird kritisiert das es nicht so Action lastig ist wie Staffel 6 und Co.die serie liegt übrigens gerade bei 76% bei Rotten Tomatoes und hat nen MC von 68
House of the Dragon: Season 1 | Rotten Tomatoes
The reign of House Targaryen begins with this prequel to popular HBO series "Game of Thrones;" based on George R.R. Martin's "Fire & Blood," "House of the Dragon" is set nearly 200 years before the events of "Game of Thrones," telling the story of the Targaryen civil war with King Viserys I...www.rottentomatoes.com
House of the Dragon season 1 Reviews
Set 200 years before the events of “Game of Thrones,” the prequel focuses on House Targaryen that includes King Viserys Targaryen (Paddy Considine), his younger brother Prince Daemon Targaryen (Matt Smith) and the king's daughter Princess Rhaenyra Targaryen (Emma D’Arcy).www.metacritic.com
im ersten moment war ich ein wenig enttäuscht, hab vielleicht ein bisschen bessere kritiken erwartet. auf der andere seite beschwert ein kritiker über sachen wie zu ähnlich klingende targaryen namen
ausserdem wurden wohl nur bisher die ersten 6 folgen reviewed. also mein hype ist nach einem ersten, kurzen schock ungebrochen
Eigentlich wird vor allem kritisiert, dass die Charaktere langweilig und das Writing schlecht sei.
To its credit, House of the Dragon's ensemble cast does a great job selling their respective stories--even if most (if not all) of them are bizarrely paced and confusingly delivered. Each episode of Season 1 skips an indeterminate amount of time confirmed not in title cards or any official notation but in throwaway dialogue between characters that announces how much time has passed between the events we just saw.
More frustrating still is the fact that House of the Dragon seems convinced that this non-event is not only the most interesting thing it has going for it, but that it's also making some sort of pointed commentary about women's rights and feminism within the fantasy society of Westeros. There are multiple moments across the first six episodes where characters all but look straight into the camera and say, "Wow, isn't our society just terrible for women? Shouldn't we do something about this?" Only to have the inevitable, cartoonish rebuttal come that no, we can't, because of tradition and history and the like. Instead of actually engaging with these themes at all, or even attempting to provide any sort of criticism or drama that actually centers or grapples with issues of misogyny, House of the Dragon repeatedly leans on tired tropes and expected beats about unhappy arranged marriages and forced childbirth. We've seen it all before, and we know it doesn't change.
Und schon habe ich aufgehört deinen Beitrag zu lesen. Hast wohl nicht mitbekommen worum es in der Serie geht bzw. kennst die Vorlage nicht.Catch-Phrase Wokism
Und schon habe ich aufgehört deinen Beitrag zu lesen. Hast wohl nicht mitbekommen worum es in der Serie geht bzw. kennst die Vorlage nicht.
There are multiple moments across the first six episodes where characters all but look straight into the camera and say, "Wow, isn't our society just terrible for women? Shouldn't we do something about this?" Only to have the inevitable, cartoonish rebuttal come that no, we can't, because of tradition and history and the like. Instead of actually engaging with these themes at all, or even attempting to provide any sort of criticism or drama that actually centers or grapples with issues of misogyny, House of the Dragon repeatedly leans on tired tropes and expected beats about unhappy arranged marriages and forced childbirth.
*sigh* immer wieder geil zu lesen: „das writing soll schlecht sein“
Aha. Das sagen also kritiker über ein paar der fähigsten Drehbuchautoren der Welt. Na dann.
Vielleicht hätte HBO mal lieber andere Drehbuchautoren von der Drehbuchautoren-Schule für ihr Prestigeobjekt anwerben sollen?
Wenn man ein Drehbuch kritisiert, sollte man in der Lage sein zu erklären welcher Aspekt GENAU an dem Drehbuch schlecht sein soll, sodass es dadurch angeblich zu einem schlechten Drehbuch wird.
Es ist nicht hilfreich zu sagen: das Drehbuch ist schlecht. Wer will das beurteilen?? Woran macht man das fest? Schlechtes „writing“ ?! Was soll das sein? „Joa hat mir halt nicht gefallen!“ - aha also ein rein subjektives Empfinden? Keine valide Kritik.
Ein Aspekt eines schlechten Drehbuchs könnte wohl sein: „die Charaktere sind langweilig“
Aha, dann kommen wir der Sache schon näher.
Bloß ist es kompletter BS das nach einer von 10 folgen schon beurteilen zu wollen. Und selbst nach 10 folgen ist es nach wie vor subjektiv, wen ich langweilig und wen ich interessant finde!
Were House of the Dragon’s characters an especially inspired cadre of fabulists and sociopaths, this wouldn’t be so much of an issue. But within the first episode or two, a surprising number of House of the Dragon’s power players are revealed to be so two-dimensional and narrow-sighted that it’s often difficult to believe them as the legendary figures of the past the show wants them to be.
In contrast to the Targaryen family, whose members House of the Dragon does a better job of fleshing out as people just by giving them more screen time, most of the show’s prominent characters of color — the Velaryons especially — are background players presented like an overdue apologia for Game of Thrones’ overwhelming whiteness. It is…nice to see Black people who aren’t enslaved being made a more significant part of this world. But between House of the Dragon’s seeming lack of a quality wig budget and the way the Velaryons factor into this story, it also occasionally feels as if the show’s creative team did not think through some of its iffy-er optics.
More frustrating still is the fact that House of the Dragon seems convinced that this non-event is not only the most interesting thing it has going for it, but that it's also making some sort of pointed commentary about women's rights and feminism within the fantasy society of Westeros. There are multiple moments across the first six episodes where characters all but look straight into the camera and say, "Wow, isn't our society just terrible for women? Shouldn't we do something about this?" Only to have the inevitable, cartoonish rebuttal come that no, we can't, because of tradition and history and the like. Instead of actually engaging with these themes at all, or even attempting to provide any sort of criticism or drama that actually centers or grapples with issues of misogyny, House of the Dragon repeatedly leans on tired tropes and expected beats about unhappy arranged marriages and forced childbirth. We've seen it all before, and we know it doesn't change.
Besonders verwechseln oder vermischen viele Drehbuch mit Regie, Schnitt oder Acting.
Schlechtes Drehbuch hatte ich neulich bei Moonfall, wo plötzlich Sachen aus dem Hut gezaubert wurden ohne jede Erklärung.
Eine Kritik ist ja auch das es sich um fast nur Targaryens sich dreht. Surprise.
Acting eher weniger bzw eher selten, aber Schnitt und Regie haben natürlich erheblichen Einfluss aufs Pacing.Pacing ist nun Regie, Schnitt und Acting?
Musst ja zum Glück nicht gucken.keine interessante Serie.
Acting eher weniger bzw eher selten, aber Schnitt und Regie haben natürlich erheblichen Einfluss aufs Pacing.
Musst ja zum Glück nicht gucken.
Bye
Niemand hier kennt die Serie und entsprechend basiert die Diskussion aktuell natürlich auch auf den - enttäuschenden - Rezensionen.
Und genau das ist das was ich an diesen Threads zu nicht erschienenen Serien kritisiere. Ihr basiert die Diskussion einfach VIEL ZU VIEL auf die enttäuschenden Rezensionen und verderbt anderen Fans massiv die Vorfreude. Es gibt auch massenhaft positive Reaktionen. Auch zu Rings of Power.
Ich lese selber negative Kritiken und nehme sie auch ernst. Brauche aber keine Armee von Minions welche die Threads mit unheilverkündendem Pessimismus zuspammen.
Woher kommt dieser Zwang alles an negativen Aspekten aufzusaugen, zu rezitieren und sich darüber zu echauffieren bevor man überhaupt selber was gesehen hat? Das ist zutiefst destruktiv und belästigt Fans die sich auf die Serien freuen.
Andersherum belästige ich euch ja nicht, wenn ich positives hervorhebe.