Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Wäre mir egal. Wenn´s gut klappt. Wie auch immer.
@GiantInTheRing
Naja ich glaub einfach das die selber kein plan haben wieviele teraflos die neue konsolen haben werden.
Wenn aber die 1.23tf und 1.84 stimmmen sollten kann ich auch bei meinen Pc bleiben.
http://www.microsoft-careers.com/jo...rosoft-Studios-(823271)-Job-WA-98052/2380424/Date: Jan 16, 2013
Location: Redmond, WA, US
Job Category: Software Engineering: Creative
Location: Redmond, WA, US
Job ID: 823271-101558
Division: Interactive Entertainment Business
Microsoft Studios is looking for a talented, motivated, and experienced Design Director (also called Creative Director in many companies) with proven creative and leadership ability to work with external developers on Microsoft’s core titles (including shooters, RPGs, action/adventure, etc.). The Design Director’s mission is to support our experienced development partner’s creative vision and to ensure that the product’s ultimate quality is “first-party” -a wonderful experience only possible via the partnership between Microsoft and the developer. The Design Director has access and influence on platform hardware (e.g. consoles, peripherals, etc.) and system shell & back-end technology unlike anywhere else in the industry, and it’s the creative use of these tools that enable partners to create their best games ever.
The Design Director is an agent of quality and vision. Providing actionable and concrete feedback with the passion and temperance to pursue first-party quality and innovation is a must. The ideal candidate will also have a proven track record in hands-on design tasks at both the highest and lowest levels-from franchise vision to tuning of values.
Qualified individuals are expected to be organized, with excellent communication skills (both written and verbal) and have a proven track record in AAA game design. Above all, the Design Director needs to be able to create, from scratch. Strong problem solving and interpersonal skills along with positive creative energy are also important abilities. Applicants must have clear understanding and experience creating mission/environment design, AI, combat, strategy, game-flow, and balance.
RESPONSIBILITIES:
- Create compelling, innovative experiences from scratch.
- Collaborate and work closely with the MS leads and external partners to ensure AAA, “first-party” quality.
- Provide concrete and actionable feedback to external developers/teams.
- Advocate for, pitch, and drive a game’s vision internally and externally.
- Own the design relationship between Microsoft and the external partner.
- Use feedback from personal play-throughs, usability, and gameplay studies to improve the game in a meaningful way.
- Inspire, motivate, and mentor other designers in best practices, processes, and creative techniques.
- Help to develop level layouts, game flow, overall balance and general “first-party” experiences which fit the game.
- Be prepared and comfortable working directly in the tool suite to prototype ideas, lay out levels, or tune systems
QUALIFICATIONS:
- 12 + years minimum industry experience.
- Minimum of 3 Shipped AAA titles.
- AA/BA/BS preferred.
- Familiarity with engines and common designer tools: Unreal, Unity, CryENGINE, etc.
- Passion for the industry and an understanding of market trends and styles.
- Have a proactive work ethic, capable and creative problem solver who is not afraid of big challenges.
- Have a strong ability to multitask, following through on a wide variety and number of tasks from inception to completion.
*To consider similar job openings within Microsoft Game Studios on MS Career, use keyword: Microsoft Studios
Xbox720 mit 1,27TF, mal ehrlich wenn das single precision ist, da lachen ja die Hühner, das klingt ja nach ner Trinity-APU.
Oder MS überlässt Sony die Coregamersparte so aus reiner Nächstenliebe.
Ist doch die beste Vorraussetzung, Sony hat viele Studios und neue Exclusiv-IPs aufgebaut, die wirklich sehr ansprechend sind, und weil das so ist, gibt MS auf und macht voll auf Kinect 2.0 für Familien.
Ich glaub kein Wort, es sei denn es ist double precision die aufgeschnappt wurde, und einfach gepostet wurde, dann bin ich wieder ganz Ohr. ;-)
“Die letzte Generation hat die Leute überrascht – besonders die Anzahl der benötigten Leute und die höheren Anforderungen, um die Erwartungen zu erfüllen. In der letzten Generation dachte man, dass es eine zehnfache Verbesserung der vorherigen Generation war. Bei der nächsten Generation wird es einen großen Sprung geben, aber er wird nicht so offensichtlich sein.”
“Die Leute werden die Sachen etwas cleverer machen – und ich muss hier vorsichtig sein, da es NDAs gibt! Ich denke, man wird besser vorbereitet sein – aber es kann nicht wieder eine Verzehnfachung der Teams geben, da die Budgets einfach lächerlich wären.”
Infosperre, wie der FightClub haben
Ich kann mir jetzt irgendwie nicht vorstellen, dass MS eine schwächere Hardware als Sony bringt. die 360 wurde überhastet auf den Markt geworfen um unbedingt vor Sony zu launchen.