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Xbox One Der Xbox One Thread

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller finley
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

Wrdet ihr euch den XBOX360 Nachfolger kaufen?

  • Ja, mich hat die XBOX360 berzeugt!

    Stimmen: 198 70,2%
  • Nein, ich bin von der XBOX360 enttuscht!

    Stimmen: 29 10,3%
  • Vielleicht!

    Stimmen: 55 19,5%

  • Stimmen insgesamt
    282
  • Poll closed .
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
MS scheint aber auch einiges zu ändern noch an der 360.Einige User die im Besitz der XGD3 Halo Reach Disc sind berichten von leiserem Laufwerk.

Könnte sich langsamer drehen durch das Update.

wie soll das denn gehen? dann wäre ja der inhalt nur auf der disk verschoben, so dass das laufwerk nicht ganz so schnell drehen muss, aber sobald man die volle kapazität der disk ausreizt wird es zwangsweise wieder so laut werden wie davor.

mal abwarten ob sich das überhaupt bestätigt, kann es mir immer noch nur schwer vorstellen.
 
Das die 12x bisher nur von sehr wenigen Spielen wirklich benötigt werden kann man ja leicht nachvollziehen, indem man sein Laufwerk langsamer drehen lässt.8x reicht locker aus bei den meisten Spielen.

Ist ja bisher nur ein Gerücht.
 
Das die 12x bisher nur von sehr wenigen Spielen wirklich benötigt werden kann man ja leicht nachvollziehen, indem man sein Laufwerk langsamer drehen lässt.8x reicht locker aus bei den meisten Spielen.

Ist ja bisher nur ein Gerücht.

Kommt vor allem darauf an, wie intelligent die Daten auf der DVD liegen.
Primär sollten oft verwendete Daten und solche, die einen schnellen Zugriff bedürfen, auf dem äußeren Bereich der DVD liegen.
Andererseits kann man das natürlich nicht immer so gewährleisten weil schließlich auch noch andere Faktoren dafür zuständig sind, wo man die Daten ablegt.
Da bei den neuen 360-DVDs das zusätzliche Gigabyte sich auf dem äußeren Rand befindet könnte man natürich, wie redfur sagte, die Daten dahin verschieben und somit bei gleicher Lesegeschwindigkeit das Laufwerk etwas langsamer drehen.
Aber bei einer vollgepakten DVD zukünftiger Spiele würde sich das natürlich wieder relativieren.
 
Moin,


zunächst zum Thema DVD. Halo Reach wurde auf eine 10,78 GB fassende DVD gepresst.
(Quelle: http://www.xboxfront.de/news-33-23767-Xbox_360_Microsoft_Xbox_360.html)


MS hat mal wieder einen ganze Reihe interessanter Stellenanzeigen veröffentlicht (habe sie aufgrund des Umfangs auf das für mich wesentlich reduziert):

1. Wireless DV Engineer

[FONT=Times New Roman, serif]Do you have a passion for leading edge technology? Are you fascinated by the video game industry and Xbox 360? Come join a dynamic engineering team and play a key role in the development and verification of the Xbox and future platforms. We are looking for an experienced Senior Wireless Design/Verification Engineer. [/FONT][FONT=Times New Roman, serif]You will be responsible for the design verification and qualification of new wireless technology on the Xbox platform[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]. You will lead test strategy discussions, collaborate [/FONT][FONT=Times New Roman, serif]product design, develop test methodologies & plans[/FONT][FONT=Times New Roman, serif] and project-manage qualification cycles.

Responsibilities:
...
[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]Experience in hardware prototype bring-up, debug, fault detection, failure analysis, and yield improvement.[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]

[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]Experience in working with internal and external chip teams, developers, test teams, lab technicians, local and overseas test houses[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]
...
[/FONT]
2. Hardware Design Verification Engineer

Do you have a passion for leading edge technology? Are you fascinated by the video game industry and Xbox 360? Come join a dynamic team and play a key role in the development and verification of the world-class Xbox. We are looking for an experienced Hardware Design Verification Engineer. You will be responsible for the design verification and qualification of the Xbox console at the component, motherboard, and system levels. You will lead test strategy discussions, develop test methodologies and plans, execute test procedures, debug, and project-manage qualification cycles.
….
§ Hands-on experience in designing and testing modern electronics hardware at component, motherboard, and system levels
….
§ Experience in hardware prototype bring-up, debug, fault detection, failure analysis, and yield improvement.
….
§ Proficient software competence. Experience in writing test software and scripts for test automation using Visual Studio, LabView, LabWindows/C, PERL

§ Experience in working with internal and external chip teams, developers, test teams, lab technicians, local and overseas test houses


3. Design for Excellence (DfX) Engineer/Program Manager


Microsoft Xbox group provides the best in class gaming platform to a wide range of users for their continued gaming enjoyment. We have an immediate opening for a Design for Excellence (DfX) manager.

The DfX Manager applies expert-level knowledge in product development in to ensure appropriate DfX methodology is incorporated into the design process to maximize product quality and long-term profitability.


Core Job Responsibilities:

Develop and enhance the organization’s ability to deliver high-quality products by integrating proven best practices and methods into the product development lifecycle. Areas of focus will include: Manufacturability, Testability, Reliability, Quality, Regulatory Compliance, Safety, User experience, and Sourcing. Specific Responsibilities include:
...
2. Lead work to develop processes that decrease unit costs, reduce manufacturing cycle times, increase yields, and improve product performance and reliability.
...
6. Liaison between manufacturing, product development, and other key stakeholders as needed to ensure both completeness and clarity of program requirements and scope.
...
BS degree plus 7+ years of related work experience and program management or multi-discipline management experience for multiple successful product and/or service releases
...
Design for either Manufacturability, Assembly, Reliability or Concurrent Engineering methodology


4. Program Manager

...
We are looking for a Sr. Development Program Manager to lead the end-to-end development of innovative hardware products and related ASICS. Our product line has included game controllers, wireless network adapters, microphones, cameras, memory devices, headsets, charging devices, and a variety of products used with the Xbox 360® game console. We are continuing to innovate and are seeking new leaders in this journey.

As a development program manager, you are responsible for leading a cross-functional team of Electrical/Mechanical/Firmware/ASIC/Tooling Engineers, Test, Operations, etc. from initial concept to high volume production. At the same time, you are challenged to meet program goals for product performance, quality goals, safety/compliance regulatory requirements, product cost, schedule, and development budget. You are also responsible for coordination with Product Management, Marketing, Usability Specialists, Industrial Designers, and Engineering to define the product, solidify the business case, and author the product specifications. Given our multitude of design and manufacturing partners, you will participate with negotiations via our Account Managers, Business Development, and Legal.

Your track record must include managing development of high volume consumer products and multi-disciplinary team leadership, product definition/comprehension, development and execution of master program schedules, program budget definition/management, management of product bill of materials, vendor and contract management, and high volume manufacturing.
...
Define/execute to product feature requirements and write product specifications, including documentation submittals for configuration control.

Create statement of work and manage development partners/contract manufacturers worldwide.
...
Execute multi-purpose programs including new products, ASICS, modules, cost reduction and/or continuous improvement.

Validate the developing products can be manufactured reliably and repeatedly

Requirements

Full responsibility for at least five significant delivered-to-market product development cycles in high performance, consumer products industries.


5. Audio/Video Hardware Architect

The Xbox Console Architecture team is hiring for a AV/Display architect position.
...
The responsibilities include architecture analysis, key technology selection, architecture specification, communication and collaboration with extensive Microsoft teams and partner companies. The ideal candidate should have a broad background in video and display architecture, display panel technologies (and/or other modern display technologies), video codecs, audio codecs, audio generation, both from an architectural point of view and its implications as well as implementation and manufacturing issues including design implementation methodologies, and then operation yield and cost analysis. The successful candidate is expected to have a working knowledge of how OS, driver and application code is designed and impacted by state of the art PC and/or console designs and interacts with AV/Display HW/firmware. The ideal candidate will have been the lead architect and/or implementation lead of video codec hardware, audio pipelines, and have specified display panels and/or worked on display technology implementation. The candidate must have taken designs from investigation to end-customer shipment during their career.
...

Quellen:

http://www.microsoft-careers.com/job/Redmond-Wireless-DV-Engineer-IEB-Xbox-Hardware-%28743083%29-Job-WA-98052/1102737/
http://www.microsoft-careers.com/jo...nsole-Hardware-(723611)-Job-CA-94035/1035962/
http://www.microsoft-careers.com/jo...-Xbox-Hardware-(737843)-Job-WA-98052/1035431/
http://www.microsoft-careers.com/jo...-Xbox-Hardware-(739286)-Job-WA-98052/1034565/
http://www.microsoft-careers.com/jo...-Xbox-Hardware-(737162)-Job-CA-94035/1032582/


Also ich werde immer gespannter auf die E3, denn in den Anzeigen taucht sehr häufig Wörter wie Prototyp, Erfahrungen mit Veröffentlichungen, Erfahrungen/ Kontakte mir externen Studios und Herstellern auf (vielleicht auch schon FOXCONN ;)).
Zudem sind schon „handfeste“ Einbindungen von Video/Audio und Controller zu entwickeln.


Ich freu mich!
 
Zuletzt bearbeitet:
wenn du neue konsolen auf der e3 sehen möchtest, halte deine freude noch ein jahr zurück.
 
Das ist KEINE 10Gb DVD. Die Seiten greifen einfac
h irgend nen Quatsch auf.
Erste ECHTE Infos gibs die Tage.

Hört sich aber so an, als ob man die DVD bereits ausgelesen und damit die Größe festgestellt hat.
Die normale Reach DVD ist ja schon bis zum Rand gefüllt. Auf dieser DVD sollen sich ja auch noch diverse Filmfiles befinden.
Vielleicht liegen die Spuren auf der DVD enger zusammen. Da heutige DVD Laufwerke präziser arbeiten dürften als noch zur DVD Einführung, könnte das ja möglich sein. Somit wäre es möglichn nicht nur Kapazität aufgrund Nutzung der Außenbereiche frei zu machen sondern auch durch die engere Schreibdichte.
Aber du hast natürlich Recht. Genaueres werden wir wohl in den nächsten Tagen darüber erfahren.
 
The data reads larger than a DVD+R DL – but that may be faked / new protection so we will see.
 
kann ich mir nur schwer vorstellen, was nicht bedeutet, dass ich es ausschließen kann, aber ich denke, mehr als der beschriebene eine gigabyte extra ist nur schwer realisierbar.
wäre krass wenn es ms tatsächlich hinbekommt da ne 10gb disk draus zu machen, dann haben sie echt meinen respekt verdient ^^
 
DICE prepped for Xbox 720, PS4 arrival, Battlefield 3 pushing current consoles to 'absolute limit'

http://www.computerandvideogames.co...3-pushing-current-consoles-to-absolute-limit/

Zumindest für die 360 hat man diese Sprüche ja schon öfters und vor langer Zeit gehört :)
Aber ich traue es Dice zu, dass sie wirklich die Kisten nicht nur ausreizen sondern auch effizient nutzen.

Allerdings muss ja deshalb nicht zwangsweise eine neue Generation daher kommen.
Wenn auch zukünftig weitere Spiele das volle Potential aus beiden Konsolen heraus holen ist das vorerst völlig ausreichend.
Denn selbst wenn jetzt eine neue Generation auf den Markt käme könnte man die schließlich auch von Tag 1 an bereits fast komplett ausreizen. Hierzu muss die Hardware lediglich effektiv programmiert werden können.
Die Engines hierzu existieren ja bereits dazu.

Es kommt nämlich nicht darauf an eine Hardware an ihr Limit zu bringen und rum zu heulen, dass nicht mehr möglich sei, sondern einfach das bestmöglichste Ergebnis abzuliefern.
Eine Konsole kann noch so leistungsstark sein. Immer wird es einen PC geben, der das Game noch besser darstellen wird können. Das liegt nun mal in der Natur der Sache.
Die Entwickler flemmen doch nur rum weil der Konsolenmarkt viel lukrativer als der des PCs ist und sie ihre Spiele auf Biegen und Brechen für die Konsolen rausbringen wollen. Und das ist auf einer leistungsfähigeren Konsole natürlich um so einfacher.

Aber alles heulen hilft eh nix. Sowohl MS als auch Sony - ja auch Nintendo - werden ihre Konzepte schon lange im Schreibtisch haben und sich daran halten. Eine neue Konsolenhardware entwickelt man auch nicht mal eben in ein oder zwei Jahren.
Also wenn einer der Hersteller vor hat Ende 2012 zu launchen - vorher 100% nicht - dann macht er es auch. Wenn er es nicht vor hatte, ändern solche Äußerungen daran auch nichts.
 
Das kommt drauf an. Man kann etwas so optimieren, dass man pro Takt mehr berechnen kann. Mit solchen Optimierungen ist man recht schnell am Ende einer Konsole. Sieht man reativ gut am Stromverbrauch einer Konsole, der ist bei 1st Gen Spielen immer niedriger als beispielsweise bei Crysis 2.

Man kann aber auch Möglichkeiten finden mit der gleichen Anzahl an Berechnungen zu besseren Ergebnissen zu kommen und hier ist der Spielraum wesentlich größer. Zudem wird er immer größer je flexibler die Hardware ist. Ich stelle jetzt einfach mal die Behauptung auf, dass eine Xbox 3 selbst nach 10 Jahren noch nicht am Ende sein wird. Bis es so weit ist erinnert sich eh keiner mehr dran. :lol:
 
Es geht, wie schon in den vorherigen Seiten diskutiert, darum, dass die Vorstellung einer neuen Konsole (hier seitens Nintendo) mögliche Auswirkungen auf die Entwicklung der X3 hat. :rolleyes1:
 
The Making of Crysis 2


Quote:
"My highest praise goes to the amazing work they did for their performance profilers, with Xbox 360 PIX and PS3's GPAD. The PC industry has a lot to learn from such tools. I think it's great to see NVIDIA's NSight trying to raise the bar once again on this area. Both platforms also benefit greatly from their vast documentation and support."


Quote:
"My finger-pointing at Microsoft/Sony would really be on the memory side. It's way too low, and the biggest crippling factor from a visual perspective. I would really like to see next-gen console platforms with a minimum of 8GB."



Quote:
"We learned a lot with the consoles, especially how to make smarter and efficient usage of scarce rendering resources. In Crysis 1 times, our attitude was, 'oh what the heck, what's one more additional full resolution FP16 target or a couple of full-screen passes, let's just add it.' You can't take such a naive approach for consoles," Sousa says, harking back to the 'open spec' he had to play with on the previous PC-only Crysis titles.



Quote:
"I'm a strong believer that we should already be at Avatar quality in real-time, but the mass market (not everyone has the highest end cards or CPUs for example) is significantly delaying this next step," observes Tiago Sousa.

"The transition to a new console generation that is far less memory-bound, will allow for less painful QA/maintenance of PC assets versus console assets from an art perspective. Ideally, you want to have the same asset everywhere and not have artists making custom assets, or even levels, for specific platforms."

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=427571
 
8GB
Wovon träumen die denn.
Zur Zeit sind ja selbst beim PC gerade mal 1GB Standard was die Grafikkarte angeht.
4GB wäre wohl völlig ausreichend und würde auch zum Gesamtsystem viel besser harmonisieren.
Immerhin kann man auf einer Konsole viel bessere Streamingverfahren anwenden als beim PC.

Dort kommt die Kiste ja schon ins Stocken wenn man Daten vom Hauptspeicher in die Grafikkarte kopieren muss.
Bei einer Konsole, jedenfalls der 360, ist der Hauptspeicher ja gleichzeitig der Grafikspeicher.
Deshalb kann man wie von mir oben gemacht, den Hauptspeicher der Konsole mit dem verfügbaren Grafikspeicher eines PC in Relation setzten.
Eine Konsole, die heute 2GB an Speicher besäße würde rein Speichertechnisch vermutlich so gut wie jeden Heim-PC nass machen.

Und bis im Standard PC Grafikkarten mit 4GB Speicher verbaut sind, dauert es sicherlich noch einige Jahre.
 
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