Comic Comics

Ich brauche mal Hilfe von Batman-Fans.
Ich habe im September ein Shooting mit Deutschlands bestem Batman-Cosplayer (Bild von Calvin/Gabor mit Dennis). Neben ein paar normalen Bildern möchte ich gerne auch 2 - 3 Bilder für Composings in Photoshop erstellen. Dazu suche ich etwas Inspiration. Könntet ihr mir vielleicht ein paar wirklich epische Bilder von ihm raussuchen, nach denen ich mich richten kann?
 
Das einfachste wäre wohl einfach zu googlen.^^ Ich hab jetzt kein Scanner für Bilder aus Comics. ;-)

Also bei Batman finde ich zum einen die "Überwacher"-Posen immer ganz gut, wie sie bei Wikipedia zu finden ist:
CEiBZEH.png

Ich bin auch ein Fan von Schleichposen:
SiphGvo.jpg

lnaT1Q9.jpg


oder wie wäre es mit einer Anlehnung an Animated Batman?
a01v6Ah.jpg

lblNOPm.jpg




Batman sieht immer gut aus - because he is Batman! :lol:



aber vielleicht zaubert SpookyO uns ein paar FoKuHiLa-Batman Bilder hervor? :p
 
Das einfachste wäre wohl einfach zu googlen.^^ [...] aber vielleicht zaubert SpookyO uns ein paar FoKuHiLa-Batman Bilder hervor? :p
Darum ging es mir! Google ist die eine Sache und ich habe es schon getan. Aber wie ich es bei Green Lantern gerade erlebe, sind die wahren Schätze den Fans bekannt. Nicht der Suchmaschine. Darum mein Hilfsgesuch :)
Aber schonmal danke für die Bilder bisher. Sind unglaublich gute dabei. Bei Green Lantern Rebirth waren auch einige sehr geile Batman Shots dabei. Darum kam ich auch überhaupt auf obige Idee.

Ich stieß im übrigen auf eine richtig gute Storyzusammenfassung von Green Lantern. Nun versteh ich auch eher die Ereignisse, die zum Geoff John's Run geführt haben. Könnte vielleicht nicht nur für den Master interessant sein (der es eh schon kennt :D)?
[video=youtube;zvYULpFwVWE]http://www.youtube.com/watch?v=zvYULpFwVWE[/video]
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich mochte immer ganze gerne den Kelly Jones "Nosferatu" Style Batman. Der war mal wirklich creepy:

bataman_art_jonesr.jpg


oder ganz klassisch: Neal Adams "Running" Batman

Rubinstein%20Batman%20Adams%20recreation.jpg


"Spotlight" Batman ist auch gut. In Anlehnung an die ersten Golden Age Cover:

alex_ross_batman_robin--415x415.jpg


BATMAN.jpg


ISt schön klassisch und betont die Pulp Herkunft des Dunklen Ritters.
 
SANDMAN :aargh:

Edit:

Die 50 besten Graphic Novels of all Time:

Quelle: Herald Scotland
[h=1]The 50 greatest graphic novels of all time[/h]
Teddy Jamieson
Senior Features Writer



Sunday 18 August 2013
This is now, finally, the age of the graphic novel.

21907612.jpg
Image from Persepolis

The humble comic-strip can trace its origins to Hogarth and the painters of Japan's Edo period, but for most of the 20th century it was regarded as a second-rate pulp form.
That reputation has changed dramatically in recent years. Now, the graphic novel (a catch-all term at best) has embraced Pulitzer Prize-winning memoirs, hard-hitting journalism and astute social commentary. Cartoonists get nominated for the Costa Prize and the Edinburgh International Book Festival has a whole strand - Stripped - dedicated to graphic fiction.
So we thought we'd ask cartoonists, novelists, critics, publishers, journalists, comic historians, comedians and the odd musician what books should be in everybody's library.
Here are the 50 graphic novels you need to read.
50 Heavy Liquid, Paul Pope (1999)
Day-after-tomorrow sci-fi drawn with a spidery flair and dynamism.
49 Sin City, Frank Miller (1993)
Morally dubious, artistically thrilling. Mickey Spillane on drugs.
48 Barefoot Gen, Keiji Nakazawa (1973)
A harrowing account of Hiroshima as told by one of its survivors.
47 The Arrival, Shaun Tan (2006)
Australian cartoonist Tan's wordless fable tells the story of the immigrant experience in dusty black and white.
46 Tamara Drewe, Posy Simmonds (2005)
Simmonds's contemporary take on Hardy's Far From The Madding Crowd.
44= Goliath, Tom Gauld (2012)
The story of David and Goliath, as told from the giant's perspective. Bittersweet comedy from the Scottish cartoonist.
44= Blacksad, Juan Diaz Canales and Juanjo Guarnido (2002)
Raymond Chandler via Walt Disney, with a feline private eye.
43 Summer Blonde, Adrian Tomine (2002)
Generation X disaffection laid down in crisp, clean lines.
42 Alec: The Years Have Pants (2009)
A monster compilation of Scots expat Eddie Campbell's autobiographical comics. A woozy, boozy life story.
41 Fluffy, Simone Lia (2003)
The story of a baby rabbit, this plays with cuteness and whimsy but never feels sickly sweet.
40 The Gigantic Beard That Was Evil, Stephen Collins (2013)
Collins's darkly humorous fable about order and chaos via beardiness.
39 Krazy Kat (1913-1944)
George Herriman's scratchy, funny, beautifully idiosyncratic comic strip was loved by Picasso and the poet EE Cummings.
38 Everything We Miss, Luke Pearson (2011)
The story of the end of a relationship is both intimate and cosmic in scale.
36 = It Was The War Of The Trenches, Jacques Tardi (1982)
Life in the trenches caught by the French cartoonist in horrifying detail.
36 = Blankets, Craig Thompson (2003)
Thompson's memoir takes on Christian fundamentalism, family ties and erotic love over 600 gorgeously rendered pages.
35 The Lagoon, Lili Carre (2008)
Family secrets and watery monsters. "No other comic I've read has had such a well-defined use of atmosphere or effective use of sound," says cartoonist Luke Pearson.
34 The Preacher, Garth Ennis and Steve Dillon, (1995-2000)
Gross-out laughs, graphic violence and religion. Not for the faint-hearted.
33 The Complete Calvin And Hobbes, Bill Watterson (2005)
The best comic strip ever? Certainly the funniest.
32 Y: The Last Man, Brian K Vaughan and Pia Guerra (2002-2008)
The story of the last man alive in a world of women. Not a sex comedy.
31 My New York Diary, Julie Doucet (1999)
Doucet's New York memoir takes in sex, a suicide attempt and dirty socks. Life retold as the blackest of black comedies.
30 Buddha, Osamu Tezuka (1972-1983)
This biography of Buddha is an example of the ambition and sheer strangeness of manga.
29 Gemma Bovary, Posy Simmonds (1999)
An exquisite example of Simmonds's eye for detail and ear for dialogue.
28 The Nikopol Trilogy, Enki Bilal (1980-1992)
Dystopian science fiction bande desinee full of blue-haired girls and Egyptian Gods.
27 Dockwood, Jon McNaught (2012)
McNaught's patient, hushed draughtmanship and storytelling captures the poetry of everyday lives.
26 Nelson, Various Artists (2012)
Some 54 British cartoonists take it in turns to tell the story of the life of one woman from her birth to the present day. A giddy, poppy delight.
25 A Contract With God, Will Eisner (1978)
God, death and poverty in a 1930s New York tenement.
24 Gus And His Gang, Christophe Blain (2007)
In which the French cartoonist recreates the Wild West as a place of slapstick farce.
23 Tintin: Moon Adventure, Hergé (1953-1954)
Binding together two adventures, Destination Moon and Explorers On The Moon, Herge takes Tintin into space.
22 Fun Home, Alison Bechdel (2006)
The American cartoonist recounts her relationship with her father Bruce. A story of gay life then and now.
21 Pyongjang, Guy Delisle (2007)
A graphic travelogue about one of the most secretive societies in the world, North Korea.
20 Corto Maltese: Ballad Of The Salty Sea, Hugo Pratt (1967)
The first in a series of adventure stories that stand out for their historical accuracy and Pratt's handsome artistry.
19 Days Of The Bagnold Summer, Joff Winterhart (2012)
Winterhart's story of a mother and her metalhead son is one of the funniest and sweetest accounts of family life.
18 Asterios Polyp, David Mazzucchelli (2009)
Mazzucchelli started off drawing Batman comics before moving on this graphically innovative life story of a self-important architect, as told by his dead twin brother. "The kind of high-end intellectual pop that comics can do really well," says cartoonist Stephen Collins.
17 Building Stories, Chris Ware (2012)
Ware's most recent graphic novel comes in 14 different parts. Whatever order you read it in, this story of life in a Chicago apartment block will still break your heart.
16 It's A Good Life If You Don't Weaken, Seth (1996)
Canadian cartoonist Seth's graphic fiction is soaked in a nostalgia for a romanticised past. "When I picked this up in my early twenties it opened up my mind in terms of what words and pictures can do," says illustrator and novelist Leanne Shapton.
15 The Incal, Alejandro Jodorowsky and Moebius (2011)
A collaboration between France's greatest artist of the future and the cult film director of El Topo resulted in this mad, visionary French space opera from the 1980s.
14 Epileptic, David B (1996)
A memoir of two brothers, a story of illness and childhood imagination and an inky fever-dream of a book.
13 The Nao Of Brown, Glyn Dillon (2012)
Buddhism, OCD, alcoholism. A painted love story, a thing of beauty.
12 Batman: The Dark Knight Returns, Frank Miller (1986)
The superhero recast as Dirty Harry in this wild, fierce, satirical take on the genre.
11 Akira, Katshuiro Otomo (1982-1990)
Set in Neo Tokyo in 2030, Otomo's huge, sprawling SF epic introduced Japanese manga to the west.
10 Palestine, Joe Sacco (1993)
The cartoonist as war-zone reporter. Joe Sacco's account of his visit to the Occupied Territories at the start of the 1990s is a powerful example of the potential of comic strips. Art Spiegelman said of Sacco's work: "In a world where Photoshop has outed the photograph as a liar, one can now allow artists to return to their original function - as reporters."
9 V For Vendetta, Alan Moore and David Lloyd (1982-1989)
Originally conceived during the political chill of Thatcherism, Alan Moore extrapolated a political future that saw Britain slide into fascism and then set against it anarchist "hero" V who begins his attack on the state by blowing up the Houses of Parliament. Complemented perfectly by the controlled grittiness of David Lloyd's art, this is the comic book as treatise on political belief system. Has gained real-world traction in recent years as members of Occupy have adopted V's Guy Fawkes mask.
8 Watchmen, Alan Moore and Dave Gibbons (1987)
Does the ending spoil it? Moore's intricately planned, complex reboot of the superhero genre may ultimately trip up over the pulpy melodrama of its climax. But this was a game-changer for graphic novels, opening reader's eyes to the form's potential visual and verbal literacy. Also contains possibly the best pirate story ever written.
7 Locas, Jaime Hernandez (1982-2013)
"Hernandez is North America's greatest living comics creator," says cartoonist Woodrow Phoenix. "He wears his command of every facet of sequential narrative so lightly that while you are seduced by his gorgeous drawings, you don't notice how densely and subtly told his stories are." And that's possibly underselling it. Hernandez's 30-year exploration of the life of Latina Maggie Chascarillo - from punk chica to middle-aged woman - is simply one of the greatest achievements in any form in those years.
6 From Hell, Alan Moore and Eddie Campbell (1999)
Moore's take on the Jack the Ripper story. Aided by Eddie Campbell's scratchy art, it's also an examination of the misogyny of Victorian values, an occult history and a psychogeographic exploration of London. A potent, perverse, black hole of a book that exerts a malign pull.
5 Ghost World, Daniel Clowes (1997)
The story of American teenagers Enid Coleslaw (it's an anagram) and Rebecca Doppelmeyer, Clowes's most successful work is an outsider's account of what it is to be an outsider, the fuzzy borderline between adolescence and adulthood, and the strangeness of suburbia. "Perfectly captures the weirdness and boredom of teenage life," suggests cartoonist Tom Gauld.
4 Black Hole, Charles Burns (2005)
If David Lynch did teen romance ... Charles Burns recasts adolescent sexuality as the stuff of sci-fi melodrama while taking Hergé's clean-line drawing style to the dark side. The result is creepily beautiful. "Black Hole is an unsettling book," says cartoonist Will Morris. "It teases your nerves and at times I'm sure I even felt a slight nausea."
3 Jimmy Corrigan, The Smartest Kid On Earth, Chris Ware (2000)
Eight years in the making, Ware's graphic novel may on the page look like the most formally precise title in this list, yet that perfection can be misleading. It moves so easily between the past and the present, reality and imagination that you can get lost in its labyrinth. "Sophisticated like free jazz," suggests Metraphrog cartoonist John Chalmers. "It changed the way I looked at the world, at comics, the way I drew," adds Stephen Collins.
2 Maus, Art Spiegelman (1991)
Possibly the most important title in our countdown. If Watchmen opened people's eyes to what you could do with superheroes, Spiegelman's memoir recalibrated what people expected from comics entirely. The son of a holocaust survivor, Spiegelman's graphic memoir tells his father's story. In Maus the Jews are mice and the Nazis are cats, a subversion of Nazi propaganda. The result, a Pulitzer Prize winner, is as good as comic books get. But it's not the winner.
1 Persepolis, Marjane Satrapi (2000)
In 1995, Marjane Satrapi was given a copy of Maus as a birthday present. She had no idea that you could tell stories in this way. And so she decided to tell hers. The result is this memoir of a punky, sarky girl in a veil in post-revolutionary Iran. It uses minimalist, at times childlike art to reveal a world - Tehran in the Khomeini years - most of us don't know much about, in all its complexity. "Probably the first comic I read and, like a lot of girls, it was the one that really got me into comics," says cartoonist Isabel Greenberg. If you haven't read a graphic novel before, start here.

Ziemlich interessante Liste und der Olle Alan Moore mal wieder oft dabei.

RESPECT THE BEARD :aargh:
 
Zuletzt bearbeitet:
Die Nikopol Trilogy merke ich mir mal vor. Ich fand den Film ganz gut und dabei macht der Comic sicherlich noch einiges besser. :)
Schade ist nur, dass grafisch eindrucksvolle Werke wie Promethea nicht dabei bei den hohen Nummern dabei sind. Da hat man manchmal wieder das Gefühl, dass sie keine Top10 sein können, weil sie nicht irgend ein ernstes Thema anschneiden. :/
 
Die beiden erwähnten Tintin-Bände sind toll, stehen aber in meiner Gunst unter Les Cigarons du Pharao/Le Lotus Bleu. Und Tezuka hätte als Godfather of Manga zumindest mit Adolf dabei sein sollen.
 
Ja, über solche listen wird man sich wohl immer streiten, denn jeder isr der ansicht, dass etwas fehlt.
Wenn preacher, warum nicht sandman?

Wo ist Joe Kubert? Yossel oder Fax from Sarajevo hätten es verdient.

Was solls ist halt immer ne Meinung und ersten Plätze werden wohl auf ewig Mausvund Co gehören.
 
Und nicht vergessen. The Age of Graphic Novel! Nicht die Top 50 der besten Comics, nein es sind GN! ;-) Ich verstehe, dass Promethea wegen der Story nicht umbedingt dabei sein wird, weil es noch etwas Vorraussetzungs an Kenntnis über das Medium Comic möchte, aber etwas schade, dass soviel Top10 grafisch etwas unterlegen sind, bzw die Möglichkeiten, die das Medium Bild gibt nicht groß ausnutzt.
 
Ironischerweise wird ja selbst Tezuka mittlerweile als GN vermarktet... Buddha, Kimba und noch irgendwas erschienen bei Carlsen als selbige, Taniguchi (dessen Vertraute Fremde sogar in Frankreich adaptiert wurde) wird komplett als GN/Arthouse-Comic vermarktet, und "normale" Manga gelten bei der Presse nur als Fapvorlage für in Schwulenfantasien versinkende Backfische.
 
Zuletzt bearbeitet:
Ich habe jetzt auch ein Video-Review zu Kick-Ass 2: Balls to the Wall gemacht.
Spoilerfrei.

[video=youtube;otx4yBr7-iM]http://www.youtube.com/watch?v=otx4yBr7-iM[/video]

Luna
 
@Luna,
nettes Video, aber mir fehlt so ein bißchen der USP, das Alleinstellungsmerkmal.
Machst du dir vorher Notizen, oder improvisierst du das ganze?
Oder ist es ein Mischung?
Interessantes neues Comic für Star Wars Fans:
http://www.comicbookresources.com/?page=preview&id=17767

Hey Spooky,
bei diesem hier war es halb und halb.
Bei dem Kick-Ass Comic/ Film Comparison video war es nicht improvisiert. Ist bisher auch mein lieblingsvideo von meinen eigenen.

Luna
 
Wenn man MovieBob glauben darf, sind die Kick-Ass Filme besser wie die Comics. SpookyO hatte dies schon beim ersten Film anklingen lassen. Es hört sich so an als macht Mark Millar einen auf Frank Miller. :blushed:
 
Wenn man MovieBob glauben darf, sind die Kick-Ass Filme besser wie die Comics. SpookyO hatte dies schon beim ersten Film anklingen lassen. Es hört sich so an als macht Mark Millar einen auf Frank Miller. :blushed:
Nur kurz, da ich darauf eigentlich erst bei Lunas Video Kommentar drauf zurück kommen wollte (kommt noch! Hab gestern Abend die Comics fertig gelesen und dann das Video geschaut! Kann sich also nur noch um Wochen handeln!) und muss da (wie immer) SpOOkyO uneingeschränkt Recht geben (sollte er es anklingen lassen haben...), da einige Comicszenen schon fast zu aufgesetzt schockierend wirken wollten, eine alles Scheiße Mentalität rübergebracht haben und bei einigen Ereignissen auch die Umsetzung teilweise einfach viel epischer im Film war.
Ist jetzt kein schlechter Comic (oder hat den Film besser/kompletter gemacht, wie bei Scott Pilgram [hoffe ihr habt alle die Comics gelesen!]...), aber der Film war einfach in allen Belangen besser. Vieles wirkte auch einfach viel zu überstürzt, weil es ja letzten Endes auch nur 8 Hefte - mit jeweils vielleicht etwa 20 Comicseiten - waren, so dass ich mir kaum vorstellen soll, wie KickAss 2: Balls to the Walls und KickAss Vol. 2 im Vergleich ausfallen wird, da letzteres sogar nur 7 Hefte hat (oder ich hab vergessen eines zu kaufen... :ugly:)...
 
Ich weiß nicht, ob ich bock auf Kick-Ass 2 The Movie hab, weil mir das Comic schon nicht so solle gefallen hat und alles extremst konstruiert gewirkt hat. Kick-Ass Vol. 1 fand ich nett, der Film war um einiges besser. Den Hype um den Shit kann ich nicht wirklich verstehen. Superhelden in der Realität ist nicht neu, gab vor Jahren ein ziemliche gutes Comic von Dark Horse, geschrieben von Mark Hamill, - ja genau der Luke Skywalker and the Voice of The joker. Das Teil hieß the Black Pearl und hat die Thematik mMn besser verarbeitet.
Mir geht dieses ganze extrem schocking inzwischen sowas von auf den Senkel, Kick-Ass 3 ist bisher ok-ish, aber wenn ich ganz ehrlich bin, lese ich es nur, weil ich jetzt schon Vol. 1 & 2 gelesen habe.
Mlllar hat seine Momente und hat ohne Frage einige wirklich gute Comics geschrieben, aber odt ist er mir zu sehr One-Trick Pony.
 
Mir gefällt Kick-Ass aufgrund der Charakter sehr gut. Und es gibt mir als Leser immer wieder kleine Lacher. Dieses schocking wirkt auf mich ganz anders, als vielleicht erwartet. Ich bespaße mich daran und finde es unheimlich amüsierend dass nicht immer alles nach Plan verläuft. Die Entwicklung der Charakter macht mir auch eine Menge Spaß sie bleiben auf einem Level, aber denken immer dass sie nun stärker und besser werden. Und wer sich ein bisschen mit den Comics und dem Zeichner auseinandergesetzt hat, der weiß auch das Kick-Ass in einem winzigen Rahmen autobiopgraphisch ist, da Millar mit diesen Comics das beschreibt was er in dem Alter von 13 - 14 wirklich vor hatte. Er ging mit seinem besten Freund trainieren und wollte Verbrechen bekämpfen doch an einem Punkt haperte es in seinem Kopf und er bemerkte dass das ganze wahrscheinlich im Leichensack oder im Knast enden würde. Und so sponn er mit Kick-Ass die Idee weiter.

Ich finde dass sehr gut. Mir persönlich macht es einfach Spaß und ist für zwischendurch ein kleiner Bonbon voller Irrsinn Blut und dummen witzen :D

Luna
 
Zurück
Top Bottom