Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Etchi-DS schrieb:Den Fehler werden sie aber wieder machen weil's sonst an der Leistung mangelt. Denn sie haben aufgrund der PC Hardware nunmal nur die Wahl zwischen günstig und "lahm" oder teuer und schnell.
Etchi-DS@ Das klingt für mich nach ner sehr teuren X-Box 2.
mia.max@ vorallem tönts nach einer sehr leistungsfähigen XBox2.
Den Preisfehler wird Microsoft nicht ein zweitesmal machen, die haben aus ihren Fehlern gelernt.
Etchi-DS@ Naja, nichts wird so heiß gegessen wie's gekocht wird. Und bis jetzt hat sich bei jeder Konsole die Ernüchterung nach dem Hype eingestellt, das wird sicher auch weiter so bleiben denn Zahlen sind nunmal nicht alles. Also wie du schon sagtest; Abwarten und Tee trinken.
mia.max schrieb:vorallem tönts nach einer sehr leistungsfähigen XBox2.
Den Preisfehler wird Microsoft nicht ein zweitesmal machen, die haben aus ihren Fehlern gelernt.
fizzo schrieb:First Details: Inside the Xbox 2 - Part 1
Both ATI and Microsoft executives are absolutely refusing to answer questions on the Xbox successor, but that didnt stop us in our mission to be the Insiders Choice for Xbox Information.
Were proud to bring you today the very first info on the Xbox 2 GPU. Our highly placed source within the industry informed us that the graphic technology powering the Xbox successor is a derivative of the R500, the successor of the R420 to be unveiled later this year at Comdex.
This graphic chip has been in design for longer than a year at ATIs Marlborough, Mass. office and much like the Xboxs nVIDIA GPU, the Xbox 2 graphic chip will also be a custom silicon that will have the R500 as its core technology.
This graphic chip is aimed at the next version of the DirectX API, most probably called DirectX 10, which is already in development and simply code named: DirectX/LH. LH stands for Longhorn, the next major desktop Windows release, which will follow Windows XP.
This same source also told us: Microsoft chose ATI not just because the publicly known problems with nVIDIA but also because current technology shows ATI is the real winner when it comes to pixel shaders performance. Something that is correct, as several publications have put in evidence that ATIs Radeon 9800 Pro surpasses the GeForce FX 5900 Ultra in most Pixel Shaders 2.0 benchmarks.
And we all know graphics future is all about pixel shaders our source added.
This VPU is being designed with the latest technologies in mind, such as GDDR2 SDRAM provided by Samsung running at 1600 MHz. A 128-bit configuration is capable of providing up to 25.6 GB/s peak bandwidth, while its 256-bit mode brings up to a shocking 51.2GB/s peak bandwidth!!! Samsungs GDDR2 256-megabit memory will enable graphics memory cards of 512 MB, althought it is impossible to confirm if the Xbox 2 will feature such amount of system memory.
Speculating the Xbox 2 might ship in Christmas 2005, we can be sure its graphic chip will support Pixel Shader 3.0, a model that is a significant improvement over todays 2.0 version, as well as Vertex Shaders 3.0. This will make the Xbox 2, without a doubt, the most powerful console when it comes to visual performance with a graphic chip that, in hardware terms, is two generations ahead of current technology.
quelle
Etchi-DS schrieb:@fizzo
Steht schon eine Seite weiter vorn.
CroixVert schrieb:Gegen die Sony-Maschine wird sie kaum ankommen, denn was uns da erwartet, wenn es so eintrifft, wie wir es erwarten, dann gute Nacht MS...
spike schrieb:(..)Es wird hier fast schon so wie bei Handys. Die werden mit Hundertausend Features vollgepackt, die aber nur die wenigsten Leute wirklich nutzen. Und der "Otto-Normal-Spieler" muss für Features zahlen, die er aber nie gebraucht. Da finde ich Nintendos Strategie um ein vielfaches besser. Die machen ein Gerät, dass zum Spielen gedacht ist. Aus.(..)
Son goku schrieb:Wo ATI die Grafikkarte für die X-Box macht,was ist dann mit dem N5?