gt231
L15: Wise
- Seit
- 2 Jun 2006
- Beiträge
- 7.690
Hatte meinen Cube damals im Saturn vorbestellt. Bin dann gemütlich am Nachmittag hin, und hab ihn abgeholt. Wenn nicht 100 Leute vorbestellt haben, was ich nicht glaube, dürfte es keine Probleme geben!
---------------------------------------
Black Ops 2 Face-Off von Digital Foundry:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-black-ops-2-wii-u-face-off
Optisch mit der 360-Version gleichzusetzen und damit besser als die PS3-Version. Framerate im SP deutlich schlechter als 360/PS3:
"It's clear that plenty of characters and full-screen transparencies are particular Achilles Heels for the Wii U, a state of affairs that persists in further clips later on."
"The Xbox 360's performance continues to dominate, but the gap does close a little here with PlayStation 3. Unfortunately, the opposite is true with Wii U, which struggles palpably in any scene where a lot of characters are in the area, or when taxing effects work is at play."
True, Treyarch have had years to optimise the COD engine for Xbox 360 and PlayStation 3 and would not have had this luxury in preparing the game for Wii U. Furthermore, on a basic level, Black Ops 2 itself would have been designed with no regard for the Nintendo hardware. That said, we find it hard to blame the developer here - we have seen generational leaps in CPU, GPU and RAM technology since the launch of the Xbox 360 seven years ago, and for the Wii U hardware to under-perform to this extent on such a crucially important game doesn't look good for future prospects. Bearing in mind the specific areas that are causing the most noticeable dips in performance, once again it looks like the CPU is the main bottleneck.
Ich hoffe, sie behalten damit nicht Recht.
In Bezug auf ports sieht die Lage wohl wirklich nicht gut aus, da die CPU im Wege steht.
Ich bin ja mal gespannt, ob Aliens wirklich auf der Wii U am besten aussehen wird.
Zuletzt bearbeitet: