Überall laufen schon heiße Diskussionen zum kommendem Kampf auf dem Konsolenmarkt. Ein japanisches Magazin führte nun eine Umfrage zum Duell "PlayStation 3 vs. Nintendo Wii", welches zu einem überraschendem Ergebniss führte.
In Japan ist die Wii-Konsole schon jetzt der Sieger! Von 216 befragten Spielern stimmten satte 73,6% für einen Sieg von Nintendo's Wii ab, da diese von der Innovation und der Möglichkeit die Downloadfunktion der Virtual Console zu nutzen, begeistert sind.
Nur schwache 16.7% glauben an einen Erfolg der PS3, da der sehr hohe Startpreis und Mangel an Vielfalt nicht beeindrucken konnten.
Die restlichen 9,7% waren sich nicht einig und rechnen mit beidseitigem Erfolg.
Quelle:
http://www.next-gen.biz/
Neues Patent aufgetaucht!
Im Netz ist ein neues Patent von Nintendo aufgetaucht, das am 15. Juni 2006 angemeldet wurde.
Das Patent lautet: "Recirculating shade tree blender for a graphics system".
Hier ein paar Beschreibungen der Shade Tree Technik:
* A generalized shade tree blender that can be used for multitexturing as well as a number of other flexible blending effects. (...)
* Recirculating shader hardware within a graphics pipeline can be controlled to provide a number of independently controllable blending stages. (...) Thus, relatively low cost and compact shader hardware can be used to implement arbitrarily complex shade trees. (...)
* The results of a first texture mapping operation is provided to a reconfigurable shader. The shader performs a blending operation in response to the first texture mapping operation. The shader is then reconfigured, and is connected to receive the results of a further texturing operation. The reconfigured shader combines its previous results with the results of the further texturing operation to provide a blended output. (...)
* A shader can be recirculated any desired number of times to implement an arbitrarily complex shading model (...) [in order to] provide great flexibility in implementing a variety of complex shading models. (...)
* A recirculating shade tree pixel blender is implemented in hardware to minimize processing time per stage. In more detail, (...) [this] provides a relatively low chip-footprint, versatile texture-environment processing subsystem including a hardware accelerated programmable texture shader/pixel blender that circulates computed color, opacity and other data over multiple cycles/stages. (...)
Da Nintendo beim Gamecube auch schon eigene Shader Techniken verwendet hat, anstatt den DirectX Shadern, ist davon auszugehen, dass es sich dabei um die Shader Technik für den Wii handelt.
PS: Was bewirkt den diese Shader ?Was haben die für Vorteile etc. kann mir das ,einer erklären so das ich es verstehe ?
Quelle:
http://www.nintendo-revolution.blogspot.com/
Hier ein Text den ich noch zu diesem Patent gefunden habe:
Zitat:
The text goes on to note that this technique has been readily used in pre-rendered graphics. For further reference, a document is cited. It is a paper that was published in 1984. Its author, Robert L. Cook, has worked for the computer division of Lucasfilm, is co-creator of the RenderMan software and is now vice president of software engineering at Pixar Animation Studios.
So if this Patent means what i think it means.. Wii graphics could look like CG or FMV... Maybe that Pokemon Revolution was sporting the Shade trees and was in real time...
And the rest talks about emulation, or compatibility from Wii to DS or DS to Wii. Patents... again.
Das Patent welches in diesem Text die Rede ist ist für das "Recirculating shade tree blender System"