Wii - Diskussionsforum 1

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Nicht offen für weitere Antworten.
naja, wenn es wii-käufern nur um die grafik gienge dann würden sie sich wohl eher für ne andere konsole interessieren. aber jeder der sich den wii so schon kaufen wollte für den ist die bessere grafik ein netter bonus. wenn sich rausstellt das das gezeigte pokemon wirklich spielegrafik ist dann bin ich mit der wii-grafik mehr als zufrieden. das sieht wirklich super aus
 
tweaker06 schrieb:
naja, wenn es wii-käufern nur um die grafik gienge dann würden sie sich wohl eher für ne andere konsole interessieren. aber jeder der sich den wii so schon kaufen wollte für den ist die bessere grafik ein netter bonus. wenn sich rausstellt das das gezeigte pokemon wirklich spielegrafik ist dann bin ich mit der wii-grafik mehr als zufrieden. das sieht wirklich super aus

agree :)
(ich kommentier alles ;) )

edt: bin schlafen :) :sleep:
 
wer's versteht... :(


aber das pokemon video ist echt geil. sieht imo wie nurbs grafik aus nicht wie polygone.
andererseits kann man das nicht so sagen, weil ja auch nurbs modelle tesseliert werden müssen vor dem zeichnen.

...oder hat nintendo da etwas erschaffen, dass das nicht mehr nötig macht???
 
Mokka schrieb:
wer's versteht... :(


aber das pokemon video ist echt geil. sieht imo wie nurbs grafik aus nicht wie polygone.
andererseits kann man das nicht so sagen, weil ja auch nurbs modelle tesseliert werden müssen vor dem zeichnen.

...oder hat nintendo da etwas erschaffen, dass das nicht mehr nötig macht???

was ist nurbs grafik :eek3:
 
nurbs steht für non uniform(-al) rational t-splines. und bei dieser technik werden nicht polygone (=vielecke) gezeichnet sondern kurven im raum.
...und ich finde das spiel schaut so aus. vor allem auch der schnitt von laserstrahl und hintergrund würde auf nurbs hindeuten...wenn...ja wenn pokemon nicht aus vordefinierten kampfanimationen bestehen würde und der laserstrahl somit wahrscheinlich immer an einem bestimmten punkt am hintergrundobjekt auftrifft.

es sind wahrscheinlich ob der kargen hintergründe lediglich sehr detailierte polygon-modelle.
 
The WiiVolution - Remote, Before & After

Some eagle eyed console lover has compared an early prototype of the Wiimote to the latest version. The main changes are the inclusion of a speaker, relabling of buttons and a small clip to allow a wrist strap to be attached.

wiimoteoldnew1.jpg

quelle: http://www.maxconsole.net

Was genau sind das hinten für Anschlüsse/Einbuchtung/keine Ahnung was?

Mokka schrieb:
nurbs steht für non uniform(-al) rational t-splines. und bei dieser technik werden nicht polygone (=vielecke) gezeichnet sondern kurven im raum.
...und ich finde das spiel schaut so aus. vor allem auch der schnitt von laserstrahl und hintergrund würde auf nurbs hindeuten...wenn...ja wenn pokemon nicht aus vordefinierten kampfanimationen bestehen würde und der laserstrahl somit wahrscheinlich immer an einem bestimmten punkt am hintergrundobjekt auftrifft.

es sind wahrscheinlich ob der kargen hintergründe lediglich sehr detailierte polygon-modelle.

Also 3D Vektor? ;)


Virtual Console Prices Revealed
Newly developed arcade-style games to be cheaper than you think.


June 7, 2006 - Nintendo president Satoru Iwata outlined a price range for some games on Wii's Virtual Console download service during a marketing conference held in Japan on Wednesday. The company leader said that some Virtual Console games would cost between ¥500 and ¥1,000 yen, or $4.50 and $8.99 USD.

"We'd like people to play new, low-scale games for ¥500 yen or ¥1000 yen," Iwata stated.

These prices apparently encapsulate only titles newly created for the Virtual Console. It is not yet clear if classic NES, S-NES and N64 games will fall under the same price range umbrella.

"We'd like to put an end to turning games into big titles -- like taking simple game concepts, just adding modes and selling for 5800 yen," Iwata said.

By comparison, Microsoft charges between 400 and 1,200 points ($5 to $12.50 USD) for Xbox Live Arcade games and lacks Nintendo's acclaimed and robust library of classics.

Iwata also stated that load times for these Virtual Console games would be short and sweet. "It probably won't be that this is the case for every game, but we're bugging the development staff to make startup take three seconds," the Nintendo president said.

Nintendo has not yet revealed which games will be available on the Virtual Console, but such classics as Super Mario Bros., Super Mario 64 and Sonic the Hedgehog were demoed at E3 2006.

quelle: http://www.ign.com/

Free Wii game with Wii reserve in Australia?
p06070617385ey.jpg

quelle: http://www.gonintendo.com/

Hoffentlich auch bei uns ;)

Invisible Studios Press Release
June 7th, 2006

Introducing the Invisible Studio Forums, a game design community for those who aspire to be designers, concept artists, composers, modelers and animators. You are the undiscovered Shigeru Miyamotos, Peter Molyneuxs, Will Wrights, Alexey Pazhitnovs, and Hideo Kojimas. In essence, you are an “Invisible” Game Designer, and this is your Invisible Studio. Designers can create their own studio, or join with other members and create a studio together. Each studio has its own board that the members moderate themselves. Studio’s can then present their game concepts or “physical” games to get feedback from the community. There are other, simpler, features as well, like boards for design aspects and design tools. Basically, we are trying to create a community where prospective game designers can come and form relationships with each other, where they can share they’re creations and offer support to others, and overall, just become more educated about game design and have a great time.

quelle: http://www.gonintendo.com/

Klingt sehr interessant, man darf gespannt sein was sich daraus entwickeln wird :)
 
@Controller

Ist mnir gerade erst aufgefallen, aber habt ihr schon bemerkt das man an den Controllern keine Schulterbuttons sehen kann?

Eigentlich sollte der Wiimote doch ein NES Pad simulieren könnnen wenn man ihn seitwärts hält, aber wie soll das ohne Schulterbuttons gehen :-?
 
@motherbrain:
polygone sind (edit) auch 3d vektoren...
splines sind kurven. sie haben einen anfangs und einen endpunkt und beliebig viele punkte auf der kurve selbst, welche mit verschiedenen tangentenwerten die form der kurve bestimmen.

@controller:
mir hat der eckige on/off button besser gefallen als der runde jetzt :(
ansonsten ist er schon ziemlich cool.
die anschlüsse sind für nunchuck o.ä. erweiterungen...(oder meinst du andere anschlüsse?)
 
Boah cool - in Australien kriegen die Vorbesteller ein Wii Game umsonst - hoffentlich gibt es solche Aktionen bei uns dann auch.
 
Secret of Evermore schrieb:
@Controller

Ist mnir gerade erst aufgefallen, aber habt ihr schon bemerkt das man an den Controllern keine Schulterbuttons sehen kann?

Eigentlich sollte der Wiimote doch ein NES Pad simulieren könnnen wenn man ihn seitwärts hält, aber wie soll das ohne Schulterbuttons gehen :-?

nes_pad.jpg

Schulterbutton ;)

Mokka schrieb:
@motherbrain:
polygone sind 3d vektoren...
splines sind kurven. sie haben einen anfangs und einen endpunkt und beliebig viele punkte auf der kurve selbst, welche mit verschiedenen tangentenwerten die form der kurve bestimmen.

Ja okay.. ich kenn mich nur mit 2d Vektorgrafik aus :P


Connectivity Returns

Nintendo has big plans for hooking up the DS and Wii.
by Anoop Gantayat

June 7, 2006 - Connectivity was the name given to Nintendo's failed experiment at connecting GameCube and Game Boy Advance. The idea resulted in a few enjoyable games, but the overall feeling was that all the required wiring and adapters got in the way of the fun.

With Wii and DS, Nintendo is making another try with the Connectivity idea, and this time no wires are involved. Nintendo president Satoru Iwata revealed today some of the ways in which the two platforms will connect:

# The DS can be used as a touch screen controller for the Wii

# DS software can be expanded using the Wii (this seems to include bonus elements like playing DS software through the television -- see below for an example)

# The DS can access DS Station services via the Wii (DS Station is a retail download terminal which allows for DS downloads).

Iwata gave one clear example for the second area of the service, announcing Pokemon Battle Revolution for the Wii in the process. This title will link up with Pokemon Diamond and Pearl. You start off by inserting the Pearl or Diamond cartridge into your DS and Pokemon Battle Revolution into your Wii. The DS then acts as a controller as your Diamond and Pearl Pokemon battle it out on the screen in 3D. You will have a full set of battle options when fighting this way, including player versus player, player versus CPU and Wi-Fi!

Pokemon Battle Revolution is being developed as the first Connectivity title between the DS and Wii. It will be released to Japan after Diamond and Pearl, but before the end of 2006. Diamond and Pearl are set for Japanese release this Fall.

quelle: http://ign.com

Pelican Interview: E3 2006

Pelican_logo.jpg


Written by John Ondrey and Max Bunge.
N-Philes had the opportunity to speak with Birute Tursa, Sales Assistant of Performance Designed Products. Pelican is a division of PDP, which is responsible for the design and creation of a plethora of peripherals for every major console and handheld. These peripherals include carrying cases and screen guards for the DS and DS Lite, extra styluses for DS Lite, movie licensed controllers for GameCube and more.

Find out what's in store for Pelican and Nintendo. And what's this about a new handheld?

N-Philes: What exactly do you have planned for the Wii?

Pelican: There is nothing specific that I can talk about right now until everything is signed and official.

N-Philes: What would you like to develop for the Wii?

Pelican: Definitely controllers to another level. Basically when someone is buying it, it may have an extra feature that a fan is getting for a specific game maybe.

N-Philes: We've seen Pelican make controllers catered specifically toward movie licenses. For example, you have a Pirates controller and DS Lite kit/pack based on the upcoming Pirates of the Caribbean movie and a similar Cars package based on its movie. Do movie production companies come to you to develop these peripherals or do you come to them to reach a license agreement?

Pelican: Usually we go out. Pelican is mainly known for regular standard controllers with additional features such as "glow", but this is a new niche we are looking into. I believe once other companies do see our license products, they will come to us as well.

N-Philes: Wii's unique controller allows it to "morph" into different things for different games. For example, Duck Hunt may be played with a peripheral that turns the remote into a gun. Red Steel may turn the remote into a sword. Do you see Pelican making these types of Peripherals?

Pelican: I definitely imagine this is something we may do - some cool accessory that can help the gameplay.

N-Philes: How unique are your product designers looking to be when you make your controllers?

Pelican: We are definitely looking for more than just a "standard" controller. Are you familiar with the Resident Evil 4 chainsaw controller? We definitely want to, very possibly, move in that direction - with collector editions.

N-Philes: We noticed portraits of future handheld gaming units that you are coming out with. One of the games being played on it was Castlevania. Is this the NES version?

Pelican: You know what, actually this is something we're still not allowed to talk about until it's all final.

N-Philes: Can we ask, do you plan on bringing other games besides Castlevania to this new handheld?

Pelican: Absolutely. We're working with other developers.

N-Philes: When can we expect this handheld to come out?

Pelican: Christmas.

At this time, more details and specifications were discussed about the handheld, but upon the request of Pelican, we cannot disclose this information. Pelican says that this a feature focus of their department at this time, and that gamers should be excited about it.

N-Philes: Where does your priority lie with Nintendo in terms of developing peripherals on each console - Xbox, Playstation 2, 360, etc.?

Pelican: We try to do as much as we can for [Nintendo]. It depends how easy they are willing to work with us. With the 360, we would like to do a lot more, but we are not able to because [Microsoft] is not allowing anyone to do wireless controllers. I think it depends on Nintendo's side. We would love to put our focus there.

N-Philes: Thank you very much for your time.

quelle:http://www.n-philes.com
 
motherbrain schrieb:
Mokka schrieb:
@motherbrain:
polygone sind (edit) auch 3d vektoren...
splines sind kurven. sie haben einen anfangs und einen endpunkt und beliebig viele punkte auf der kurve selbst, welche mit verschiedenen tangentenwerten die form der kurve bestimmen.

Ja okay.. ich kenn mich nur mit 2d Vektorgrafik aus :P

ja es funktioniert eh wie in vektorgrafikprogrammen wie freehand oder illustrator. wenn du das so meinst, dann hast du schon recht. :)

edit: hab obigem post ein auch hinzugefügt und damit hoffentlich richtig gestellt. :)
 
Mokka schrieb:
motherbrain schrieb:
Mokka schrieb:
@motherbrain:
polygone sind 3d vektoren...
splines sind kurven. sie haben einen anfangs und einen endpunkt und beliebig viele punkte auf der kurve selbst, welche mit verschiedenen tangentenwerten die form der kurve bestimmen.

Ja okay.. ich kenn mich nur mit 2d Vektorgrafik aus :P

ja es funktioniert eh wie in vektorgrafikprogrammen wie freehand oder illustrator. wenn du das so meinst, dann hast du schon recht :)

Ja, versteh ja wie's funktioniert, dank Wiki ;)
Aber trotzdem vielen dank :)

oT
Ich freu mich schon, wenn mein DS-LITE ankommt,
ich das Päckchen öffnen werde,
den frischen Geruch von Neuem Verpacktem rieche,
inhaliere
und
...
:happy3: ;)
 
08.06.06 - THQ hat einige neue Erscheinungstermine für Deutschland bekanntgegeben.

09.06.06 - Texas Hold`em Poker DS (NDS
16.06.06 - Full Spectrum Warrior: Ten Hammers (PS2, Xbox)
16.06.06 - Monster Trucks (NDS)
23.06.06 - Anstoß Action (GBA)
23.06.06 - Dynasty Warriors 5 Empires (Xbox 360, PS2)
30.06.06 - MotoGP Ultimate Racing Technology 2006 (Xbox 360)
28.07.06 - Aeon Flux (Xbox, PS2)
11.08.06 - Age of Empires: The Age of Kings (NDS)
August 2006 - Der weiße Hai (Xbox, PS2)
3. Quartal 2006 - Juiced: Eliminator (PSP)
3. Quartal 2006 - Monster House (GC, PS2, GBA, NDS)
3. Quartal 2006 - Saints Row (Xbox 360)
Oktober 2006 - Bratz: Forever Diamondz (GBA)
Oktober 2006 - Destroy All Humans! 2 (Xbox, PS2)
Oktober 2006 - SpongeBob: Kreatur aus der Krossen Krabbe (Wii, GC, PS2, NDS, GBA)
4. Quartal 2006 - Alex Rider: Stormbreaker (dt.) (GBA, NDS)
2006 - WWE SmackDown vs. Raw 2007 (PS3, PS2, PSP, Xbox 360)
1. Quartal 2007 - GTR (Xbox 360)
1. Quartal 2007 - Frontlines: Fuel of War (Xbox 360, PS3)
März 2007 - Avatar (Xbox, PS2, GC, PSP, NDS, GBA)
www.gamefront.de

sieht aus als würde uns der wii im oktober erfreuen.. kann aber auch sein dass sie einfach nur den termin für die anderen versionen meinen
 
Sasuke schrieb:
Das THQ Wii Lineup ist jawohl lächerlich - grad mal ein billiger Sponge Bob Titel dieses Jahr.... :rolleyes:

jepp da gebe ich dir recht.. aber für ps3 sinds ja auch net mehr als 3 bis märz also net so schlimm.. nochdazu is die wiiversion ja was besonderes *lol*...

und ich habe die liste eher zwecks termin gepostet ;)
 
Video zu Nintendos Firmenstrategie-Treffen

08.06.06 - Hier ist ein Video zu Nintendos Firmenstrategie-Treffen, das gestern in Japan stattfand. Die Laufzeit liegt bei 1 1/2 Stunden.
DOWNLOAD (Format ASX, benötigt Windows Media Player)
Quelle: GameFront


Hier, wenn ihr japanisch könnt XD
 
Sagt mal, wenn das mit der eingebauten Kamera wirklich stimmen sollte dann könnte ich mir gut so etwas wie Augmented Reality vorstellen. Also die Kamera filmt euer Zimmer und der Wii könnte dann 3D Objekte hinzufügen und das fertige Bild dann auf dem Fernseher ausgeben. Mit dem 3D Controller könnte mann die Objekte "berühren" und so mit den Objekten interagieren, das wäre echt eine coole Spielmöglichkeit und es würde auch wieder mehr Hardcore Gamer anziehen...

um mal wieder auf ein altes Zitat zurückzukommen:

Miyamoto: "...Videospiele sollten den Raum füllen" ;)
 
Price of Wii == $30!!!¹ #1
Ok, I think we have enough information to extrapolate both the cost and price of Wii. With Nintendo telling us how much more it expects from sales and profit for FY 2006 and what its target for Wii hardware and software sales, a little algebra should do the trick.

First, the facts we have to go off of:

Sales for FY2005: $4.5 billion.
Sales for FY2006: $5.3 billion.

Profit for FY2005: $877 million.
Profit for FY2006: $580 million.

Wii hardware units to be sold == 6 million.
Wii software units to be sold == 17 million.


That leaves us with ~$300 million less profits on an extra $800 million in sales.


~$300 million less in profits on selling 6 Million Wii == $50 loss on each console sold.

Add in the profits from Wii games, and the loss per unit potentially goes up.


Likewise...

$800 million on added sales from 6 Million Wii and 17 Million Wii games...

$40 (retail price) * 17 Million == $680 Million from games sales...

$800 Million - $680 Million == $120 million from Wii hardware sales.

Wii price (to retailer) == $20


Usual retail markup is around ten bucks, so Wii price will be...

$30!!!



But will cost $70 to produce.

lol aus dem Gaf
 
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