The Elder Scrolls IV: Oblivion (360/PS3)

TheExorzist schrieb:
Hmm... Wär auch ne gute Idee schon mal das Standard-Zeug zu erspielen um sich dann beim Erscheinen später voll und ganz auf Shivering Isles kümmern zu können. Aber ich hab irgendwie Schiss mal wieder meine Zeit zu verplempern,denn wenn mir die Box wieder abraucht müsste ich dann später schon zum dritten Mal neustarten. *argh*
Eine Memory Card scheint früher oder später unausweichlich.... :neutral:

Ja, das mit deiner defekten Xbox 360 war/ist übelst :oops: ... bis jetzt hatte ich zwar mit meiner Launch-Xbox Glück ... aber ich glaube, ich muss mir auch mal zur Sicherheit eine Memory Card kaufen ... würde Amok laufen, wenn meine Spielstände futsch wären :x
 
Bin gerade wieder aktiv bei Oblivion. Hab jetzt erst mal den Hauptstrang weiter verfolgt und die Oblivion-Tore auf gemacht, hatte damals schiss, dass die Tore überall die Gegend verschandeln. Zum Glück ist es nicht so schlimm, wie ich es mir gedacht habe. Die Tore haben einen wunderschönen Umgebungseffekt, sobald man in der nähe ist, verfärbt sich der Himmel blutrot. Leider bleiben aber nachdem schließen der Tore die Reste :hmpf:

Versuch bis Shiviring Island kommt alle Quests zuerfüllen. Wobei ich die Sammel-Quest "Nirnwurz" und "Seltener Jahrgang" außen vor lasse, die werden wohl sehr lange dauern. Hoffe mal ich kann den Sammler abschließen, hab 6 Statuen ihn schon gebracht. Die Krone hätte ich auch erstmal, jedoch die falsche, glaube ich klaue ihm noch die richtige.

Was bei mir in letzter Zeit irgendwie passiert, dass der Lade- und Speicher-Screen öfters mal lange lädt, normal ist das nicht oder? hab auch zu viele Stände.
 
Es ist draußen :)

Name: The Elder Scrolls IV: Oblivion Shivering Isles

Price: 2400 Points

Availability: Not Available in Japan

Dash Details: Play the official expansion for Oblivion – the 2006 RPG and Game of the Year. Shivering Isles features more than 30 hours of new gameplay as you are sent to explore the realm of Sheogorath, the Daedric Prince of Madness. Shivering Isles adds to the existing world of Oblivion, so you can continue playing with your existing save game/character, or create an all-new character just to explore the new content in Shivering Isles. New quests, creatures, weapons, armor, ingredients, and more await in the land of Mania and Dementia.
Size: 993.75 MB (approx.)

http://www.majornelson.com/archive/...v-oblivion-shivering-isles-now-available.aspx
 
wenn ich richtig mit Oblivion fertig bin, werd ich es wohl kaufen. Obwohl 1GB imo ziemlich groß ist. Hab nur noch 1.9GB frei :oops:

2400 Punkte find ich auch ziemlich happig.
 
Ich sauge es jetzt gleich denn Morgen ist Live ja Offline fast den ganzen Tag. :D

Edit:

Download fertig das ganze ist sogar in Deutscher Sprache hätte ich nicht gedacht. Für mein bescheidenes Englisch aber besser. 8-)
 
Von IGN:

Even if you have the latest Xbox patch installed, this newest port holds an advantage with its quicker loading times (which are almost twice as fast as the 360's), fewer framerate hitches, sharper textures, a better draw distance, and a brighter overall picture.

Es wäre mal schön, wenn man Spielstände plattformübergreifend benutzen könnten... dann könnte man, egal wo man bisher gespielt hat, immer die beste Version nutzen und an jeder Plattform das Spiel weiterspielen.
 
einwas gutes hat ja shivering isles auf der 360 :D

ist ja komplett auf der platte und somit müssten die ladezeiten mega flott sein :)

aber 24 € find ich echt hart, super hart, vorallem wenn das hauptproblem mit den mitlevelnden gegner weiterhin besteht.

ansonsten wenn es neue klassen gäbe und das levelsystem gepatcht wäre, das wäre echt gut!
 
Rincewind schrieb:
Bin gerade wieder aktiv bei Oblivion. Hab jetzt erst mal den Hauptstrang weiter verfolgt und die Oblivion-Tore auf gemacht, hatte damals schiss, dass die Tore überall die Gegend verschandeln. Zum Glück ist es nicht so schlimm, wie ich es mir gedacht habe. Die Tore haben einen wunderschönen Umgebungseffekt, sobald man in der nähe ist, verfärbt sich der Himmel blutrot. Leider bleiben aber nachdem schließen der Tore die Reste :hmpf:

Versuch bis Shiviring Island kommt alle Quests zuerfüllen. Wobei ich die Sammel-Quest "Nirnwurz" und "Seltener Jahrgang" außen vor lasse, die werden wohl sehr lange dauern. Hoffe mal ich kann den Sammler abschließen, hab 6 Statuen ihn schon gebracht. Die Krone hätte ich auch erstmal, jedoch die falsche, glaube ich klaue ihm noch die richtige.

Was bei mir in letzter Zeit irgendwie passiert, dass der Lade- und Speicher-Screen öfters mal lange lädt, normal ist das nicht oder? hab auch zu viele Stände.


Ich lasse die Hauptquest sogar komplett außer Acht ;) (also bei mir gibt es noch nicht einmal die Oblivion-Tore in der Gegend).

Ist als Kampfmagier ziemlich schwierig, aber sowas mag ich ja 8-)

Beim ersten Durchspielen ließ ich die Magiergilde und die Dunkle Bruderschaft beiseite, jetzt werde ich mich da ran machen.

Oblivion ist - trotz der Ladezeiten (die IMO nun ein bisschen angenehmer sind, dank Patch) - ein hervorragendes RPG :D
 
Weil die Frage aufkam was mit dem letzten Patch von Oblivion für die 360 gepatcht wurde. Intern sollte jetzt oblivion mit der Version 1.2 laufen, folgende änderungen wurden gemacht (infos von der offiziellen seite "elderscrolls.com")

*copyandpaste*

5. Update 1.1 Notes (PC and Xbox 360)

Bug Fixes

Fixed an issue with falling through collision in Fort Wooden Hand.

Fixed issue with remapping controls in French, German, Italian and Spanish versions.

Fixed issue with some shadows not lining up.

Going to jail while equipped with bound armor or weapons no longer crashes the game.

Fixed issue with bound weapons not dispelling properly after dismounting a horse.

Fixed issue with player shadow being delayed after fast travel.

Fixed infinite gold issue on some dead NPCs.

Fixed issue with disease resistences that made it impossible to contract vampirism under certain circumstances.

Fixed an issue where occasionally skills would not increase properly after you received an increase in a way other than skill uses like as a quest reward.

Fixed issue where spells, powers and lesser powers were being improperly resisted when the player cast them on themselves.

Fixed an issue where creatures and NPCs would not go into combat properly after being hit by a projectile.

Fixed an issue with duplicating items and unequiping the bow.

Fixed an exploit that allowed you to sell equipped items to a vendor more than once while on a horse.

Fixed an issue with items reappearing in dead bodies after saving and reloading.

Fixed crash when NPC with active light spell on them unloaded from memory.

New Very Low Quality graphic setting available under Launcher options with improved support for low end FX cards (5700 and lower). To use this setting, go to the Launcher, select Options and click Reset to Defaults to allow the auto detect to check your system.

Implemented SLI-mode optimizations on Nvidia cards, and Crossfire optimizations for ATI cards.

Fixed a crash issue where loading a save would crash if the player had extra data on them.

Fixed an issue for LOD art for city was not unloading quickly enough when exiting an interior.

Fixed an issue where Aylied doors would not open when activated in Miscarcand.


Quest Fixes

If you are permanently expelled from Mages Guild, you can now go back into the Mages Guild buildings.

In The Siren's Deception, the door to Gweden farmhouse is prevented from locking too soon if player exits too quickly.

In the Light the Dragonfires quest, player controls are prevented from being locked if player accidentally hits Ocato during the final battle in the Imperial Palace.

In the Confront the King quest, fixed an issue where Mannimarco would occasionally stop fighting the player while the player's controls are locked.

In Corruption and Conscience, fixed an issue if player got to Llevana's house earlier than expected and she would initiate trespass behavior rather than move the quest forward.

In Theranis' Mistake, it is no longer possible to get multiple copies of Ahdarji's ring. Also, fixed an issue with player receiving Blood Price topic too early in the quest.

In the Leyawiin Recommendation quest, it is no longer possible to bypass Kalthar in Fort Blueblood.

In Revenge Served Cold, Corrick will now recognize when player had the jade amulet in their inventory if No Stone Unturned quest had been previously completed.

In Infiltration, player can no longer kill Blackwood Company members and stop progress in Fighter's Guild.

In Dark Brotherhood, if you kill fellow members and get kicked out of the guild, you can no longer continue to progress in the questline until you redeem yourself and get back in.

In The Master's Son, the player now properly receives their reward when completing the quest.

In Caught in the Hunt, fixed an issue where NPCs would not go into combat properly.

In the Cheydinhal Recommendation quest, fixed an issue where Vidkun's body would disappear if you left the well.

Getting disqualified from the first Arena match no longer blocks you from further matches.

In Till Death Do They Part, the Count no longer rewards player with gold more than once. Fixed an issue with not receiving the Vampire Ashes topic if the player picked up vampire ashes before getting the quest. Fixed issue where Bloodgrass topic was not added if player finished the Main Quest before starting quest. Hal-Liurz will now follow player properly when asked about the cure.

In Mystery and Harlun's Watch, the dead body you are supposed to find will no longer disappear from Swampy Cave if you cleared out the dungeon before starting the quest.

In Blood of the Daedra, Martin will now recognize Spellbreaker as a Daedric artifact.

In When the Vow Breaks, additional instance of Rockshatter are now prevented from appearing on Bjalfi's dead corpse after saving and reloading.

In Paranoia, game no longer crashes when Bernadette Peneles exits the city while you are following her.

For Clavicus Vile quest, fixed crash with giving or refusing to give Umbra to Clavicus Vile.

Plugin Fixes

Fixed issue with saving your game while an actor is in a new interior cell created in a plugin, and re-loading the save game without the plugin.

Fixed issue with loading previous saves with plugin that contains new base objects that are containers, NPCs and creatures.

Fixed issue with linked pathpoints scripted to switch on/off that are modified by a plugin.

NPC's companions no longer disappear when they fast travel with player to an exterior cell that is modified by a plugin.

New scripted spell effects created in a plugin now work properly.

6. Update 1.2 Notes

New Features

10 new Xbox 360 Achievements for Shivering Isles

Bug Fixes

Improved LOD visual quality for landscape.

Optimizations to file loading system.

Taking items from dead owned creatures is no longer a crime.

Fixed issue where lock/unlocked states on doors would occasionally be stored incorrectly in a save game.

NPCs no longer pop into view after player cancels out from the Wait menu.

Fixed memory leak with sitting in a chair multiple times.

The reflection from the environment map in windows now displays properly.

Fixed an issue where player is still in combat even though the creature is no longer present.

Player can no longer fast travel when paralyzed.

Fixed infinite dialogue loop when arrested by guards who have high disposition to you.

Fixed issue where guards would not properly report crime if they were pickpocketed.

Summoned creatures properly fade away when they are created from a leveled list.

Fixed issue where stolen items would lose their stolen status if the player character was female.

Fixed crash that would occur with NPCs loading in with arrows.

Pickup sound effects no longer play during the loading screen.

If you attack a creature owned by you, crime is no longer reported.

Fixed issue with LOD not loading in properly when entering/exiting worldspaces.

Fixed infinite soul gems exploit by dropping and picking up stacked soul gems.

Fixed a crash with summoning a creature and immediately exiting the cell.

Fixed a crash with stealing an object, exiting and immediately
re-entering an interior.

Fixed issue where an NPC would occasionally not perform the proper idle animation.

Fixed an occasional crash when a creature loses detection on the player.

Fixed an occasional crash with NPCs who were not loaded going into combat.

Quest Fixes

In Light the Dragonfires, fixed issue where improper journal would appear if you closed an Oblivion gate.

In Till Death do They Part, fixed an issue where Melisande would not properly give you Cure Vampirism potion.


*fingervonstrgvnehme*

ahm, in einem bericht von 1up.com habe ich noch folgendes gelesen (userbericht zu verbesserungen nach dem oblivion patch):

"...the patch hasn't resulted in universally happy gamers on the Xbox 360 side, and even we're experiencing problems. Everyone's happy the outdoor frame rate's increased, but apparently at the cost of exponentially increased loading times ..."

's quellsche: http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3151340

bessere ladezeiten oder besseren LOD oder bessere Framerate konnte ich NICHT feststellen, das muss jeder selbst entscheiden!

ich denke für die quests ist es nice den patch zu haben, aber groundbreaking verbesserungen scheinen nicht drin :)
 
Azash schrieb:
Ich lasse die Hauptquest sogar komplett außer Acht ;) (also bei mir gibt es noch nicht einmal die Oblivion-Tore in der Gegend).

Ist als Kampfmagier ziemlich schwierig, aber sowas mag ich ja 8-)

Beim ersten Durchspielen ließ ich die Magiergilde und die Dunkle Bruderschaft beiseite, jetzt werde ich mich da ran machen.

Oblivion ist - trotz der Ladezeiten (die IMO nun ein bisschen angenehmer sind, dank Patch) - ein hervorragendes RPG :D

Das Hauptquest hab ich erst letzte Woche angefangen, hab mir das Spiel gleich am ersten Tag gekauft. Mainquest nicht wichtig! ;)

Hab jetzt alle Gilden bis auf die Kämpfergilde (bin aber gerade dabei) durch. Nach den Gilden mach ich mich an die Deadra-Quest und Meister-Quest.

Das Hauptquest kommt so nach und nach.

Bin übrigens auch Kampfmagier!
 
TheExorzist schrieb:
Es ist ein vollwertiges Addon....
Ich weiß gar nicht was du erwartet hast.... Der Preis stimmt so.

Der Preis liegt bei ca 30€. Eigentlich ein normaler Preis für ein Addon, allerdings hat man leider nix in der Hand dafür.
Was weiter nicht geschehen wird, ist ein Preisverfall, den man bei Addon CDs erwarten kann.
Nun man kann nix machen, werds mir holen, was aber fürn arsch ist, dass ich mir gleich 2 Pointcards holen muss. Werde mir wohl dann auch den Rest der Oblivionaddons holen. ;)
 
preis ist bischen happig und der erforderte speicherplatz auch,ich werd aber trotzdem nicht drum herumkommen, sobald ich neue punkte habe werde ich wohl zuschlagen
 
@Rincewind und co.
Den Hauptquest mit einem Charakter auf hohen Level zu spielen ist ein Pain in the Ass :lol:
Die Monster sind dann alle 4-5 mal stärker als deine Mitstreiter und ohne Mitstreiter kann man einige Level eigentlich gar nicht schaffen. Macht den Mainquest lieber mit einem neuen Charakter nochmal ;)
 
seienchin schrieb:
@Rincewind und co.
Den Hauptquest mit einem Charakter auf hohen Level zu spielen ist ein Pain in the Ass :lol:
Die Monster sind dann alle 4-5 mal stärker als deine Mitstreiter und ohne Mitstreiter kann man einige Level eigentlich gar nicht schaffen. Macht den Mainquest lieber mit einem neuen Charakter nochmal ;)

Bis jetzt komme ich ganz gut zur recht, brauche pro Gegner 3 bis vier Schuss mit meinen Stäben. Finds nicht so schwer :D

Wie gesagt, kämpf mich ganz gut durch die Gilden und durch die Obliviontore. Schwer finde ich sie nicht.

PS.: Mein Kampfmagier ist momentan auf Level 24.
 
Rincewind schrieb:
Bis jetzt komme ich ganz gut zur recht, brauche pro Gegner 3 bis vier Schuss mit meinen Stäben. Finds nicht so schwer :D

Wie gesagt, kämpf mich ganz gut durch die Gilden und durch die Obliviontore. Schwer finde ich sie nicht.

PS.: Mein Kampfmagier ist momentan auf Level 24.
Nunja im Story mode gibt es abe reine Massenschlacht mit circa 20 Kämpfern auf deiner Seite und etwa 100 (Die in 5er Gruppen kommen) Daedra der stärksten Sorte und eine deiner Männer darf nicht sterben. Viel Glück :D
PS: Ich war Level 20 und habs nach 4 ANlaufen geschafft aber ich war auch Krieger mit dem stärksten Schwert und Rüstungswert 94 und Stärke 130 ;)
 
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