Stammtisch Tales of Stammtisch

Welches Tales of Spiel ist euerer Favourite?


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Weil ich hier auch grad das Bild von einem PSVita Spiel spiele -> die Tales of Reihe ist schon lustig, indem die einfach mal auf jedem System mindestens ein Spiel rausbringen :D Um alle Spiele spielen zu können, braucht man auch quasi alle Konsolen *seufz*

Ich kann ja leider auch nur ausgewählte spielen (und auch deswegen Tales of Symphonia erst seit dem es die HD Collection für die PS3 gibt)

Ja, ein Graus, ist leider seit PS2/Cube Zeiten schon so, wobei einige Titel ja nie in den Westen kamen. Auf das Vitaspiel werde ich wohl verzichten, da ärgert mich der Umstand, dass es ein Port von einem der DS Games ist, welche nie im Westen erschienen sind und somit auch auf 3DS für mich unspielbar bleiben. Aber der PS3 komme ich nicht aus, spiele jetzt noch Tales of the Abyss und ein paar andere DS/3DS RPGs und dann wird mit einem "Jahrzehnt" Verspätung eine PS3 gekauft, praktisch nur für Tales of^^

Tales of the Abyss gefällt mir übrigens wirklich gut, will es nicht mit Symphonia vergleichen, aber es ist eine ähnliche Liga.
 
Tales of the Abyss gefällt mir übrigens wirklich gut, will es nicht mit Symphonia vergleichen, aber es ist eine ähnliche Liga.

Abyss ist um WELTEN besser. Überhaupt, wie sich die Charaktere entwickeln. Imo neben Vesperia und Emil/Marta der beste Cast in einem Tales of.
 
Abyss ist um WELTEN besser. Überhaupt, wie sich die Charaktere entwickeln. Imo neben Vesperia und Emil/Marta der beste Cast in einem Tales of.

bin ja noch nicht ganz durch, aber ja, der cast ist gut. in symphonia gefiel mir halt die stimmung extrem gut - nordische mythologie, engel etc.

allerdings ist es jetzt auch schon eine ewigkeit her, seit ich symphonia das letzte mal spielte ;)

mal schaun, ich tippe ich habe noch ca. 10 stunden vor mir in abyss.
 
Oder PS2 (NTSC US)^^ Ja. Ist aber wirklich gut, alleine dafür hat sich der 2DS Kauf schon gelohnt :)

Mh ne amerikanische ps2 oder n 3ds (den ich sowieso fuer meine tochter in naher zukunft holen wollte) :D
Dann 3ds ;)

Aber ich arbeite mich ja langsam durch durch die tales reihe - gibt ja eh auf jedem system welche! :lol:
 
Im Grunde hat man mit PS3 und 3DS ne solide Basis für Tales of Games und eigentlich sollte ich froh sein, dass sich Namco auf die PS3 konzentriert, mich erwarten immerhin Graces, ToS Remaster, Xillia 1+2, das nächste Tales und Vesperia (wenn die Fanübersetzung irgendwann mal fertiggestellt wird lol ). Grenzt ohnehin an ein Wunder wie viele Tales Spiele es in den letzten Jahren in den Westen geschafft haben :)
 
Im Grunde hat man mit PS3 und 3DS ne solide Basis für Tales of Games und eigentlich sollte ich froh sein, dass sich Namco auf die PS3 konzentriert, mich erwarten immerhin Graces, ToS Remaster, Xillia 1+2, das nächste Tales und Vesperia (wenn die Fanübersetzung irgendwann mal fertiggestellt wird lol ). Grenzt ohnehin an ein Wunder wie viele Tales Spiele es in den letzten Jahren in den Westen geschafft haben :)

In der Tat. Ich hab jedes Spiel hier stehen und muss sagen, dass sich die Anschaffung der PS3 schon alleine dafür gelohnt hat. Und ein 3DS ist ein essentieller Handheld.
 
In der Tat. Ich hab jedes Spiel hier stehen und muss sagen, dass sich die Anschaffung der PS3 schon alleine dafür gelohnt hat. Und ein 3DS ist ein essentieller Handheld.

Jup, hab inzwischen ja schon 6 bisher fast ungespielte Spiele für den 3DS hier rumliegen^^ teuer ist die PS3 ja auch nicht (mehr) und so weiß ich schon was ich mir zu Weihnachten schenke. Wenn ich schon kein Konsolenzelda unterm Weihnachtsbaum liegen habe. Nächstes Jahr dann noch Xenoblade X, eine durchaus gute Zeit für J-RPG Fans (auch wenn SE schwächelt oder sich zumindest auch abseits von Bravely Default beweisen müsste). So, spiele noch etwas TotA im Bett, mal schaun wie mein Fazit am Ende des Spiels aussehen wird.
 
heute ToS Chronicles angespielt und beide Spiele installiert.

Bamco war sich wohl zu fein ein HD-Splashscreen für beide Spiele zu machen? Auflösung my ass. :ugly:
 
So.. hab jetzt alle bei uns erhältlichen Spiele bissel einwirken lassen, bevor ich mich an den Vita-Teil wage. Meine Toplist bis jetzt:

1. Abyss
2. Xillia
3. Vesperia
4. Ratatosk
5. Xillia 2
6. Graces f
7. Phantasia
8. Symphonia
 
So.. hab jetzt alle bei uns erhältlichen Spiele bissel einwirken lassen, bevor ich mich an den Vita-Teil wage. Meine Toplist bis jetzt:

1. Abyss
2. Xillia
3. Vesperia
4. Ratatosk
5. Xillia 2
6. Graces f
7. Phantasia
8. Symphonia

Ich spiele grad Xillia - finde es mega! Ich mag die Charactere, die sind so liebevoll gestaltet :herz:

Aber interessant zu sehen, dass es gleich noch eins gibt, was noch höher steht :D (Habe ich ja nun öfter schon gehört von Tales of Abyss)
 
Boah Leute srsly. Wann krieg ich endlich Zelos ins Team?

Bin jetzt
Wieder in der Farm in der Wüste nachdem Kratos sich als Seraphim geoutet hat. Ist mir shit egal was er ist, will ihn wieder im Team haben, Genis ist voll unnötig. :x

Und schon wieder so blöde Schieberätsel etc. Finde das Spiel ja bisher ziemlich geil, aber das nervt auf Dauer doch.
 
Erinnere mich nicht an den Blödsinn. xD Mit der nervigen Düddelmusik.

Sorry. Ist aber echt der nervigste Part an dem Spiel (neben ständigem Weltkarte hin und her Gelaufe und man weiß nicht, wo man hin muss). Anfangs war das ja noch ganz neu und ok, wenn man Rätsel mit dem Ring lösen musste. Aber als ich gerade das nochmal gesehen habe, hab ich das Spiel aus gemacht.
 
Am nervigsten war imo der Tempel der Finsternis (der hieß nicht so, aber du wirst wissen, dass er gemeint ist, sobald du ihn betrittst :ugly:)
Schreib mal, was du von dem hältst, wenn du ihn durch hast xD

Diese kleinen, schwarzen Dödel dort... :shakehead2:
 
Sorry. Ist aber echt der nervigste Part an dem Spiel (neben ständigem Weltkarte hin und her Gelaufe und man weiß nicht, wo man hin muss). Anfangs war das ja noch ganz neu und ok, wenn man Rätsel mit dem Ring lösen musste. Aber als ich gerade das nochmal gesehen habe, hab ich das Spiel aus gemacht.

Und stell dir vor, einige Leute finden sogar, dass es das beste Tales of ist :rofl3: Nee, sorry, ist für mich einfach nur eine rosarote Nostalgiebrille. Da gibt's bessere Tales of.

Ich spiele grad Xillia - finde es mega! Ich mag die Charactere, die sind so liebevoll gestaltet :herz:

Aber interessant zu sehen, dass es gleich noch eins gibt, was noch höher steht :D (Habe ich ja nun öfter schon gehört von Tales of Abyss)

Bei Abyss machte das Finale einfach Spaß, weil es da wirklich um bissel mehr ging, als nur die Rettung der Welt.
 
Weil mich Harlock auf Abyss gebracht hat. Anscheinend haben die Leute das Ending nun wahrlich entschlüsselt:

Originally the ending was supposed to have Tear hug Luke but that was scrapped on the last minute. Others can say this points to Asch, while I have to question what kind of writer would even think of a Tear hugging scenario when it's supposed to be Asch. I can't imagine an author going, "Ok Asch returns, right? So let's imply that by having Tear hug Mr. Ending and make it a happy reunion scene..."

Asch's left-handedness while logical and natural ('cause he's the original) isn't as significant story-wise when compared to the fact that he's right-handed. There's a reason why he's right-handed and why Luke is left-handed. They're like a mirror images of each other. And also when the camera shows the position of the hilt and the way the Key is worn across the back, the scene is emphasizing something revealing. Story-wise, not once in the game was Asch even revealed to be left-handed. It was only in an interview after the Perfect Guide was released that this was mentioned. Moreover if left-handedness was to determine Asch more, I would assume he would carry his sword on his left hip and not imitate replica Luke all the way...which isn't the way I imagine Asch would go.

Similarly we have that revelation about how Tear was supposed to hug Luke in the end. I count this right up there with Asch's left-handedness in the sense that it's a piece of info revealed in some interview during its peak after-game hype. And while the contamination events end with Dist getting pissed off at Jade for siding with Luke, and thus going against his very own research, one can't simply ignore what happened to Star. Then, there's also the theme song "Karma" which basically hints that it's Luke that returns, which in this case makes both Jade and Dist wrong. What you think Jade's facial expression meant in the end basically reflects the opinion of the player.

Looking at the board, I'm shocked re: the debate on whether or not Luke survived in the end, and met Tear and co. at the Valley. I thought that was apparent, given the symbolism that permeated the entire story, and the overall arc for Luke. But since there is a debate, I thought it would be a good idea to focus on the story from a literary perspective (since it was written ostensibly by a group relatively well-versed in literature, no?) and point out why there is little doubt that Luke returned.

Many are focusing on the appearance of Luke as proof of a 'new' Luke - a fusion between Asch and Luke following Lorelei being free. And I think that's a valid point. But I think the imagery suggested is a metaphorical growth on the part of Luke, not an actual physical 'fusion' of Luke and Asch. When Asch died, Luke mentioned that he 'felt' Asch, and that Asch was with him in the final sequence. Luke was furthermore able to use the second degree hyperresonance during the fight with Sync - something that is implied by Jade to be outside the realm of the abilities of a replica. So 'Luke" was well on the way to becoming a new, complete being before the ending proper. As Asch faded away, Luke grew closer and closer to a 'complete' being (metaphorical sense, but literal).

It's also important to look at what Asch represented - Luke's past, his self-loathing...etc. From a literary standpoint Asch is Luke's foil: the 'obstacle' that Luke has to overcome to be a complete being. That's why it was crucial for Luke to fight Asch at Hod: he had to overcome his own insecurities and fears. Luke only grows (relatively speaking) as a character when Asch is present. First when he doubts the core of his existence: Asch is a large part of the motivation for his change. Then when he accepts the burdern of his power: his major sacrifice comes as a result of his trying to make a choice; that's why Tear's decision to allow Luke to decide on his own is important, and Luke's fear of dying even more so. Finally, the last 'growth' for Luke comes in the fight with Asch - this is where Luke's resolve to defeat Van is really born. It's the attitude that is shown in the conversation during the final fight, and the reason why Luke *outright says how he's found value...etc. defining his life*. You can get even more detailed at this point and talk about Guy's comments re: life and the thematic significance of the dialgue between Tear and Luke right before the final anime cut-scence.... but I'm draggin this out. Last point: the BGM title for the music during the fight is "meaning of birth" in the English V. If the title is similar in the JAP version, then this pretty much solidifies the thematic importance of Asch: as an aspect of Luke's persona, crucial to the birth of the new luke. Luke's conflict with being a replica, Asch's comments about Luke 'replacing' him, all of it falls under this theme of self-discovery.

To end finish up the talk re: apperance, it's important to adress the hair. Asch has long hair - that is part of Luke's past. Hair is actually a pretty crucial symbol re: character growth. But Luke's present involves his snazzy short haircut. In the cut-scence, his bangs ( think that's the word - the front of his hair) is the same as it was - roughly - when it was short. Thus, 'new' Luke is born - the mature version of the old Luke, who has accepted himself and his failures, burdens...etc. Most importantly: Luke promised Tear he would change. And he did, and his convenant was made by cutting his hair. It's very Elizabethan to have the hair grow again at the end, to show that Luke is both the same and different.

It's important though to understand that while Luke is in appearance 'new' this is superficial and symbolic, not representative of a physical change.
Next, and this is very important re: the ending: the setting and the *conversation* about the setting. Guy and the others talk about the coming of age ceremony for "Luke fon Fabre" at the mansion. But they aren't there, as they're not fully part of that aspect of Luke's life, of his past. It's important to see what the Fabre manor is associated with in this game: first with a lack of freedom (opening sequence, obviously), then with a lack of peace (following Van's first defeat). Luke returned to the manor once, but that was not 'home' to him - which is why the events re: the letters and his trip to see Tear are crucial to the plot. This rejection coupled with self-discovery is apparent when he brings in Asch to see Duke Fabre - Luke rejects the manor as his own consciously and tries to supplant that relationship with Asch, and Asch (again representing an aspect of Luke's psyche) rejects the manor as part of who he is.

So it's important for Luke not to be at the manor in the ending sequence, because he is in essence rejecting the "Luke fon Fabre" and Asch personas. Both are part of who he is (hence the new apperance) but neither define what he is. Which is why the Tartaroo Valley is so important: because it is 'home' for Luke. It's where he met Tear, where he began his growth. He came back at night, too - and that's significant, because he was there with Tear at Night. I wouldn't be surprised if both glanced at the moon at that point (haven't replayed yet) but it would be very symmetrical with the type of ending cut-scene. The Selenia flowers were present during Luke's transformation, too: (1) when he left the manor, and began his journey; (2) when he cut his hair, and began to reject "Luke fon Fabre"; and (3) when he left his 'home' to meet Tear following Van's first defeat, he met Tear in Yulia city amidst the Selenia. Pretty important parallels - every seperation/meeting between Tear and Luke is unified with the flowers.

This leads to the comment of "please, come home." Since Luke became something new, and reject his old persona, the Fabre mansion is not his home. Asch is dead - that's the part of him that he left behind at Hod. So his 'home' is more of an ethereal place, where his heart belongs. This is why the conversation re: the manor is crucial prior to his appearance, as is Tear's question of "Why are you here?" Because it draws attention to the fact that he's not at the manor. When Luke responds with the "I made a promise," line, he's pretty much implying that he came home, and that the manor was not his home.

So the new apperance, the setting...etc. all essentially exist to show that Luke has grown, that he's become a whole being. Tear crying just solidifies the point.

Quelle: http://www.neoseeker.com/forums/26187/t845602-ending-spoilers/
 
ToH ist der aktuell beste Teil den ich spielen konnte und verstanden habe
 
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