Wii SSX BLUR (Wii)

Coreian schrieb:
die texturen die texturen die texturen müssen schärfer werden.
WTF ?? wie kagge sieht die sonne plötzlicha us ???

Jep, ein bisschen was ist da locker noch drin, soviel kann Wii. Aber was mir und wohl auch vielen anderen viel wichtiger ist -> ein Online-Modus. EA steht nicht wie Ubi bei Red Steel unter "Zugzwang", deswegen sollten sie sich imo ein bisschen mehr Zeit lassen und dem Titel dafür u.a. einen Online-Modus spendieren. Vor allem, da im März ja imo mehrere Must Haves für Wii erscheinen.
 
Tach, bin der neue !

Ich find das Spiel sieht zum jetzigen Zeitpunkt schon recht genial aus. Ich werds mir 100 Pro kaufen sobald es da ist. Bin mir ziemlich sicher, dass man diesen Titel blind kaufen kann. SSX hat immer gschockt =)
 
Meth schrieb:
Tach, bin der neue !

Ich find das Spiel sieht zum jetzigen Zeitpunkt schon recht genial aus. Ich werds mir 100 Pro kaufen sobald es da ist. Bin mir ziemlich sicher, dass man diesen Titel blind kaufen kann. SSX hat immer gschockt =)

Dito und Willkommen auf Consolewars :)
 
Also haben sie schon die finale Version gespielt. Das heißt im Klartext, dass die Grafik auf dem Stand der aktuellen Screenshots bleibt. :neutral:
 
Mögliches Boxart zu SSX Blur:

64f757cf00a72e2f1fb9b17c9e377311.jpg
 
Sieht imo stylisch aus :)

Hab mal ne Frage:
Wer entwickelt das Spiel den genau? Ist es das Team hinter den anderen SSX-Teilen oder ein anderes?
 
Nice´s Boxart!

Wobei ich das von On Tour besser fand. Aber egal, kommt auf den Inhalt an und das bisher gezeigt hat mich schon ziemlich zufrieden gestellt ;)
Das Teil wird gekauft :P
 
also ich freu mich auf das spiel
vll basteln sie ja noch den online mode rein wünschenswert wäre es sicher und spielspaß värdernt
hoffentlich gibts mal bald infos über den soundtrack denn bei nem snowboard spiel ist ein geiler soundtrack auf jeden fall muss
sowas wie rise against wäre da sicher toll
 
Wednesday schrieb:
Blackvirus schrieb:
Hab mal ne Frage:
Wer entwickelt das Spiel den genau? Ist es das Team hinter den anderen SSX-Teilen oder ein anderes?

die entwickler sind die gleichen, also EA Sports Big :)

@boxart: sieht schick aus :)

Äh, EA Big ist afaik nur ein Label?
Bin/War mir nicht ganz sicher, da RWA mal behauptet hat, das "richtige" SSX 4 würde ein anderes Studio entwickeln...

@hiroshima:
Einen Online-Modus kannst du dir leider ziemlich sicher abschminken. KA ob bei Wii-Spielen ein Nintendo-Wifi-Logo drauf sein wird, aber für einen Online-Modus erscheint das Spiel zu früh.
 
auf ign gibts ein interview und ein neues video zu bestaunen. hört sich imo sehr genial an und auch das video gefällt mir super.

January 4, 2007 - Late last year, Electronic Arts released the first gameplay trailer for its Wii-based snowboarding game, SSX Blur. The trailer, while short, showcased stylized graphics and a very smooth, clean snow-filled racing world. But as good as the title looked, Wii owners have ever since wondered how it would play and, specifically, how it might be different control-wise from other SSX titles. IGN Wii recently chatted with EA Montreal's Eric Chartrand, lead designer for SSX Blur. Here's what he had to say about the new control scheme -- and don't forget to check out exclusive new screenshots and a trailer in our media section.

IGN Wii: Does SSX Blur use both the Wii remote and nunchuk attachment?

Eric Chartrand: Our goals for SSX Blur were exactly that -- to max out the hardware and really utilize the controls that we felt translated so well to snowboarding. That is the basis of our On-the-Ground and In-the-Air control scheme, with the nunchuk used for the former and the Wii remote for the latter. The main use for the nunchuk is to enable your rider to carve down the mountain by pitching the nunchuk left and right to emulate turning. The Wii Remote is used for everything in the air, which includes moving side-to-side for spins and up and down for flips.

IGN Wii: Can you explain what both the nunchuk and remote do?

Eric: The Nunchuk is used for all on snow controls, hence the term "On-the-ground." Carving is now so much fun and intuitive. You simply tilt the nunchuk right and left to turn your character down the mountain, and the joystick is used for finer control adjustment if you really want to dig into a turn. You also use the nunchuk to jump by doing a quick up motion. In terms of buttons, the Z is for boost and the C is for a quick pivot on skis or a tail press on a board.

The other functionality of the nunchuk is for grabs while in the air. You can perform a variety of grabs by pressing the Z button and tilting the nunchuk left/right/up/down.

The Wii remote is used for tricks while in the air or on rails - this is the "In-the-Air" portion of our control scheme. It's really basic actually. To make your character spin, you swing the remote left/right and for flips you swing it up/down. In terms of buttons, the A and B buttons are used to finish your tricks and to "auto-land," which rights your character from mid-trick to the proper stance to hit the snow.

You use both the nunchuk and the Wii remote together when you fill up your groove meter and are set to perform an Uber Trick. For these, there are a series of shapes that you can draw with both controllers to unleash a bigger move. Think of your nunchuk and remote as paintbrushes, painting shapes in 3-D space. These tricks are really rewarding when you hit them as we have made them a little tougher to master.

IGN Wii: Does Blur use the Wii remote's internal speaker or built-in rumble functionality?

Eric: Yes. The internal speaker is used for non repetitive sounds like snowball throwing and the rumble functionality is used when you bail.

IGN Wii: Do you think this new control setup feels more intuitive than a traditional controller?

Eric: This is a totally different experience for SSX and for the Wii overall. But, I have to say that it is way more fun! We are really proud of how we have maxed out the potential of the controller and have really hit our target of bringing the soul of the SSX franchise to the Wii.

You get a better feel for the control of the character when you are turning and carving, which is so much more natural. Introducing the physical experience is just not possible on traditional consoles and it translates so well to the franchise. We really blow this out with our Uber Tricks. Not only is it physical, but it is more fun and even a bit artistic. The level of satisfaction is so much higher than pressing buttons.

IGN Wii: Is there anything that you can do in Blur with the Wii remote and nunchuk that can't be done with a traditional controller?

Eric: The Wii hardware finally gives us the feeling of actually bombing down a mountain in a way that I have never experienced before. There is no better way to play a snowboarding game than with the motion sensor controllers and this is the first thing you will feel when you pick up SSX Blur. You can now feel your movement, where before it was purely visual. So I guess the answer is - everything you could do on a traditional controller is now completely enhanced on the Wii and then some. Hard to compare them as they really are apples and oranges. SSX Blur puts the Wii controls at the forefront and I can't imagine playing it any other way.

IGN Wii: Are you using the Wii remote pointer functionality for pixel-perfect menu navigation or for any other control features?

Eric: We used the pointer of the remote as pointing device to select and navigate and the rumble feature is used to let you know if you hit a button.

http://wii.ign.com/articles/753/753208p1.html
 
wird wohl geholt. aber erstmal will ich natürlich reviews sehen. gibt es wieder frei erkundbare gipfel wie in ssx 3? ist der umfang groß? viele extras? klappt die steuerung gut? sind noch viele fragen offen..
 
Gegenüber dem ersten Trailer auf Spike wurde da noch mal ganz ordentlich an der Grafik gedreht. Der "Aura"-Effekt während der Tricks ist sehr geil, auch der Lensflare sieht extrem fett aus!
 
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