Sony PSP

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PSP auf Tokyo Games Show spielbar

Sony hat nun bestätigt, dass die PSP auf der Tokyo Games Show (24. bis 26. September) in spielbarer Form präsentiert wird!

Mal abwarten, vielleicht auch schon auf der Games Convention! ;-)

Quelle: Areaps2
 
Red schrieb:
PSP auf Tokyo Games Show spielbar

Sony hat nun bestätigt, dass die PSP auf der Tokyo Games Show (24. bis 26. September) in spielbarer Form präsentiert wird!

Mal abwarten, vielleicht auch schon auf der Games Convention! ;-)

Quelle: Areaps2

Das es auf der GC spielbar sein wird, halte ich für sehr unwarscheinlich!
Zumal der deutsche Markt eh später die PSP erhält!
 
Dann werden wir ja bald sehen, wie GT4 auf dem PSP wirklich aussehen wird. An die bislang in den Videos gezeigte Grafik glaube ich jedenfalls beim besten Willen nicht.
 
nasagoal schrieb:
Dann werden wir ja bald sehen, wie GT4 auf dem PSP wirklich aussehen wird. An die bislang in den Videos gezeigte Grafik glaube ich jedenfalls beim besten Willen nicht.

Geht mir genauso!
Ich hoffe es zumindest, glauben tue ich es nicht!
 
Mir ist es eigentlich relativ egal, weil ich mir sowieso keinen Handheld hole, es sei denn, dass auf NDS oder PSP ein Final Fantasy 7-Remake, -nachfolger o.ä. kommt.
Ansonsten reicht mir die kommende Top-Spiele-Flut der PS2 mehr als aus. Totzdem werde ich natürlich verfolgen, was auf den Handhelds so läuft. Gespannt bin ich, ob es wie beim GBA mit den SNES-Games auf dem NDS dann in erster Linie N64/Cube-Ports und auf dem PSP dementsprechend PS1/PS2-Ports geben wird. Erfolgreich scheint Nintendos "Verwurstungspolitik" auf dem GBA ja zu sein, deshalb befürchte ich, dass es bei den neuen Handhelds nicht anders sein wird. "We'll see.."
 
GranTurismo4Life schrieb:
Das ist mein sehnlichster Spielewunsch, da ich die Grafik für das EINZIG schlechte an FFVII halte!
Damals hat die Grafik aber Massstäbe gesetzt, von daher ist es unfair zu sagen, dass die Grafik von FF7 schlecht sei. IMO ist FF7 in jeglicher Hinsicht perfekt, daher ist es ja auch das beste Spiel aller Zeiten.
 
nasagoal schrieb:
GranTurismo4Life schrieb:
Das ist mein sehnlichster Spielewunsch, da ich die Grafik für das EINZIG schlechte an FFVII halte!
Damals hat die Grafik aber Massstäbe gesetzt, von daher ist es unfair zu sagen, dass die Grafik von FF7 schlecht sei. IMO ist FF7 in jeglicher Hinsicht perfekt, daher ist es ja auch das beste Spiel aller Zeiten.

Versteh mich nicht falsch! :)
Die Grafik ist ja für die damalige Zeit echt Klasse gewesen!
Nur ist für mich gute Grafik (richtig gute Grafik wie z.B. AC Nivou) bei so extrem storylastigen Spielen sehr wichtig!
Die Story kam nicht sooooo rüber, wie sie es hätte sein können!
Ich halte FFVII auch für das beste Spiel was ich jeh gespielt habe!
 
Sony predicts losses for the PSP

Sony predicts that its PSP handheld will endure losses initially but will enjoy a lengthy life span of up to 10 years.

According to a recent Reuters report, Sony does not expect to make any money from its PSP handheld during its initial sales period because of both the development costs already incurred and the price of PSP components and manufacturing. Sony is, however, predicting a lengthy 10-year lifespan for the PSP system--giving it plenty of time to climb out of the red and into the black.

"If you're saying 'Day one. Are you going to be profitable on the hardware?' then probably not," said US Chief Executive at Sony Computer Entertainment Kaz Hirai during an E3 interview. "Hopefully, this will have a 10-year life cycle, at which point I'll look back and say 'Yes, [it was] definitely profitable.'"

Hirai also commented that the PSP will require between six and 10 games at launch, depending on how many of these could be considered "killer apps" that gamers would be willing to purchase the system for.

By Hirohiko Niizumi -- GameSpot






Post-E3: Devs To Get PSPs
Lucky game makers will finally get their systems soon.
May 18, 2004 - Now that the PlayStation Portable system has finally been officially unveiled, the whisper winds from the game development community is starting to loosen up (as is typical in the console lifecycle after the system has officially been disclosed in its entirety.) The first bit of Post-E3 news from the dev community is that, as was hoped, Sony will immediately be shipping playable PSP handheld hardware to developers for game testing needs.

Although we haven't been able to track down confirmation on this news through our development sources (we're just getting back from the show, as are many development teams ... at least, the ones who were given enough of a break to actually make the show), PSPinsider.com was able to track down a chat on the Tokyopia message board with a well-known programmer ('dylan' on the message board, and we'll leave it at that in case Sony gets nervous about it, but astute readers may be able to trace 'dylan' to his former UK company and current position with SCE ... and, I guess, so could Sony.) The programmer, who worked on the 'Bath Duck' and 'Harmonic City' demos (both semi-playable on the show-floor, and amongst the very few PSP projects to be as such) had this to say:

"Sony had final hardware for a few weeks in Japan - that's how we got our demos done. Actually, our demos are the only examples running at the show that used at least part of the full potential of the final hardware ... All the other demos were either streamed from the emulator into movie sequences or running on the real hardware but not using the full potential. There are several features of the hardware that haven't fully detailed to developers yet, two of which are very important: -- how to use vram, and the specs of the vector co-processor (which is *very* powerful)."

This reaffirms stories we've heard from many that the PSP demo reel at the show, while incredibly impressive, was nowhere near what they could have been had the programmers had full disclosure of PSP specs and had hardware to actually experiment with and output to (this also helps to explain why Sony would not allow direct-feed footage of any kind to be made available online ... if you want this evil to be undone, Sign Up and Fight The Good Fight!.) Developers were apparently coding to the original PSP specifications, before the unit was given a 16MB mega-boost of RAM (tripling the original count), and were working purely from development toolkit workstations with no clue how gameplay would output on the PSP screen or how game controls would work on the actual handheld. In terms of development cycles, this is fairly typical (and, in fact, still a bit early) for a system launching in Fall for Japan / Spring for the US, but as far as E3 demos went, this simply meant that they were not able to create playable code in time. (Demo reel schedules were also quite tight -- submission footage had to be turned in long before the show, and in many cases, before most developers were planning on hitting a presentable portion of gameplay.)

Also of note is that the developer quoted for this article makes mention of several vital portions of the hardware that were still unusable for programming access in the previous development kit release. Both VRAM and Vector co-processor access was only preliminary, with only typical system addressing instead of exact processor/VRAM pipelines being accessible. This not only holds true with several rumors regarding the state of the PSP demos at E3 this year, but also is oddly in keeping with the early history of the PlayStation 2 -- although the PSP is much easier to work with and has several established and/or locked routines for various processor tasks (as opposed to PS2, where coders must "go to the metal" in order to get peak performance), both the PlayStation and now PSP Vector processor code libraries have been areas of mystery for even game programmers in their early days. These special processors are what gave the PlayStation 2 its power and longevity in the ever-changing computing world, offering quick compiler units off the main chip to run certain types of code quickly and efficiently. It is unknown if the PSP's use of its Vector processor will end up drawing as much processor might as its PlayStation 2 brother -- running multiple processors, even smaller units as these, can be battery-intensive, so it may be to be seen what level of system usage the typical PSP game applies across the whole unit -- but the fact that the unit is not being accessed fully in this current crop of demos and titles can only help to boast for the future of the system.

We'll have more word from the whisper winds as they blow, and will also be making our own news on that same end. Look forward to more coverage of development progress as devs ramp up production now that they finally have hardware in or about to hit the office.

Quelle: IGN
 
Game Critics Awards: PSP mehrfach nominiert

Sony hat allen Grund zum Feiern. Bei den Game Critics Awards werden jedes Jahr die besten Vorstellungen der E3 ausgezeichnet. Die PSP ist dieses Jahr gleich zweimal nominiert: Einmal für den Preis "Best of Show", und dann noch in der Kategorie "Best Peripheral / Hardware". In der Jury sitzen Journalisten der wichtigsten amerikanischen Medien wie z.B. Time, Newsweek, Entertainment Weekly oder The Los Angeles Times. Die Gewinner werden am 8. Juni bekannt gegeben.

Quelle:Playstationportable
 
Demnächst endgültige technische Daten des PSP

Sony-Sprecher Yoshiko Furusawa hat gegenüber Bloomberg bestätigt, dass man in Kürze die endgültigen technischen Daten des Handhelds PSP (PlayStation Portable) veröffentlichen wird.

Quelle: Gamefront
 
PSP Goes Colorless
You may be stuck with black when picking up PSP.
May 28, 2004 - The latest issue of Japan's weekly Famitsu gaming magazine contains somewhat of an unfortunate development in the PSP world. If you fell in love with those multi-colored PSP units shown at Sony Computer Entertainment's booth at the recent E3 trade show, it may break your heart to learn that they may not actually see release.

With regards to the colored portable systems, the company's public relations firm reveals to Famitsu, "They were just for reference. We plan to make the system black." This comment was in response to a question asked by Famitsu regarding the release of the multiple colors.

It's very possible that SCE plans on releasing multiple colors for the PSP, although black seems to be the default for the system and will likely arrive first.

-- Anoop Gantayat




Hand It To Logitech
PSP hardware coming soon from the PS2 headset innovators.
May 28, 2004 - Although it's a little pocket system, the USB and other input features of the PlayStation Portable make it ripe for some innovative new hardware additions. First up to take on that task is Logitech, who announced at E3 that it has a Major Initiative in Support planned for the PSP system.

These are the guys who hooked up the PlayStation 2 with Sony's official headset for SOCOM and other online and off-line games (as well as the faboo GT4 official racing wheel), so it'll be interesting to see what the hardware development house cooks up for PSP. It is unknown whether any of the hardware projects in the works are planned as first-party offerings through Sony, but perhaps we won't have to sit and be jealous of the Nintendo DS's microphone feature after all...

"We're very excited about the new dimension that PSP will bring to gaming and mobile entertainment," said Fred Swan, director of marketing for Logitech's Interactive Entertainment Business Unit. "In the past several years, we have introduced numerous high-quality peripherals designed to take the gaming experience beyond the PC and into the living room. Now, with the advent of PSP, we'll be able to take this a step further, enhancing gamers' experiences away from home."

Logitech plans to provide details closer to the PSP launch date as to its specific plans for hardware offerings on the handheld system.
-- Nix

Quelle: IGN
 
The Tower of Purgatory für die PSP

Zwar war Hudsons The Tower of Purgatory in Form eines Videos auf der E3 zu sehen, doch erst jetzt gab es auf dem gestrigen PlayStation-Meeting auch eine spielbare Version auf der PSP zu sehen.

Viel ist derzeit leider noch nicht bekannt, außer dass es sich um ein Action-RPG handelt, das in einem Science-Fiction-Setting angesiedelt ist und aufgrund der düsteren Atmosphäre die älteren Zocker ansprechen soll. Der Release soll in Japan zeitgleich mit dem der PlayStation Portable erfolgen.

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Quelle: Gaming-Universe

Was for eine Kackgrafik auf PS One Niveau.
:hmpf:
 
Ausführliche PSP-Besprechung auf der Austin Game Conference

15.07.04 - Der Handheld PSP (PlayStation Portable) von Sony soll auf der Austin Game Conference ausführlich besprochen werden. Es soll die detailreichste öffentliche Auseinanderstzung zum Thema PSP werden, da Sony ein tiefgehende technische Besprechung des Systems plant.

Auf dem Konferenzprogramm steht u.a. die Sitzung 'Programmierung des PlayStation Portable', die von SCEA Senior Development Engineers David Coombes und Peter Young geleitet wird.

Im Programm heißt es zu dem Punkt: 'Sonys detaillierteste öffentliche, technische Besprechung von PSP und Entwicklung für PSP, die es bis jetzt gegeben hat. Details der Architektur und des Designs sollen im größtmöglichen Umfang erläutert werden.'

Die Austin Game Conference findet am 09. und 10.09.04 in Austin, Texas, statt.

Quelle: Gamefront
 
Siskarad schrieb:
gwöhn dich dran so werden die anderen Games auch ;) Spaß!

Ich weiss garnicht was du hast, Death Jr. auf der PSP (auch wenn's vielleicht ein scheiss Spiel wird!) sieht doch jetzt schon besser aus als jedes andere NDS Spiel :P
 
N-E-R-D schrieb:
Siskarad schrieb:
gwöhn dich dran so werden die anderen Games auch ;) Spaß!

Ich weiss garnicht was du hast, Death Jr. auf der PSP (auch wenn's vielleicht ein scheiss Spiel wird!) sieht doch jetzt schon besser aus als jedes andere NDS Spiel :P

Welches nicht auf der PSP sondern nur unter angaben der Specs auf PC entwickelt wurde / wird ... bis jetzt !

Und was man hier sieht könnte der Ds wohl auch noch !
 
Siskarad schrieb:
N-E-R-D schrieb:
Siskarad schrieb:
gwöhn dich dran so werden die anderen Games auch ;) Spaß!

Ich weiss garnicht was du hast, Death Jr. auf der PSP (auch wenn's vielleicht ein scheiss Spiel wird!) sieht doch jetzt schon besser aus als jedes andere NDS Spiel :P

Welches nicht auf der PSP sondern nur unter angaben der Specs auf PC entwickelt wurde / wird ... bis jetzt !

Und was man hier sieht könnte der Ds wohl auch noch !

das wage ich zu bezweifeln :shakehead:
 
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