Retro Studios

Um....Was? Na man wird ja sehen woran die nun schon eine halbe Ewigkeit hocken....Wahrscheinlich kein reibungsloser Entwicklungsprozess....
 
Mal eben zusammengefasst was Emily Rogers über das kommende Retro Spiel sagt - sofern ihre Info's stimmen:

- Soll gleichzeitig eine neue Ip, sowie eine bereits existierende IP sein. Ähnlich wie es Mario + Rabbids letztes Jahr tat.
- Spinoff? Eine alte IP in einem neuen Genre.
- Sie geht von einem 2019 Release aus.
- Sie hat keine Ahnung, wie die Fans auf das Spiel reagieren werden. So wird es welche geben, die das Genre mögen, aber nicht die IP und umgekehrt die IP mögen aber nicht das Genre.

 
Mal eben zusammengefasst was Emily Rogers über das kommende Retro Spiel sagt - sofern ihre Info's stimmen:

- Soll gleichzeitig eine neue Ip, sowie eine bereits existierende IP sein. Ähnlich wie es Mario + Rabbids letztes Jahr tat.
- Spinoff? Eine alte IP in einem neuen Genre.
- Sie geht von einem 2019 Release aus.
- Sie hat keine Ahnung, wie die Fans auf das Spiel reagieren werden. So wird es welche geben, die das Genre mögen, aber nicht die IP und umgekehrt die IP mögen aber nicht das Genre.


Machst ein guten Job, besser als ich ^^
 
F-Zero x Wave Race, gleite mit den F-Zero Bolliden über 2 Meter hoche Wellen :)
Lassen wir uns überraschen, ich erinnere mich an die ganze Skepsis bei Mario x Rabbids, herausgekommen ist eines meiner Lieblingsspiele der letzten Jahre :P
 
Hmm das klingt schon strange, allerdings scheints ja dann zumindest keine komplett neue IP zu sein. Damit hatte ich eigentlich gerechnet.
 
Klingt als hauchen sie einer alten IP neues Leben ein. Eigentlich was man immer erwartet hat. Jetzt fragt sich nur was und wie.
 
Klingt als hauchen sie einer alten IP neues Leben ein. Eigentlich was man immer erwartet hat. Jetzt fragt sich nur was und wie.


Ja, aber in einem anderen Genre. Im Grunde sind wir so schlau wie vorher, da die Möglichkeiten fast grenzenlos sind:


Am Ende wird es ein Crossover mit Microsoft/Rare.

Donkey Kong: Sea of Thieves. Oder ein Donkey Junglecraft

Mal etwas Brainstorming:

Ein Zelda 2,5D Platformer, ein Zelda Shooter, ein Zelda West RPG, das Thief like game von dem Aonuma träumte

Ein Federation Force OW Shooter, Destiny like Metroid

Donkey Kong Racer, Donkey Kong OW RPG/Brawler,

Xenoblade Fighting Game (lol, Day one)

Ein Outpunch Action Adventure

Ein Star Tropic Souls like Game

Ein Kirby OW Adventure

Ein F-Zero Sci Fi Brawler/Adventure

Ein Wave Race 2,5d platformner

Ein neues Mario Adventure game

Ein nintendo Allstars Golf Adventure

Ein Pikmin Plattformer

Ein Zelda Horrorgame

Ein Zelda Racer

Paper Zelda

Ein Metroid Horrorgame

Ein Pokemon 2,5D Plattformer

Ein neues Starfox Adventure

Ein Donkey Kong Party Game

Animal Crossing Arcade Genre mix

Zelda Labo

Donkey Kong Card Game

..........................................


Das wird sicher was ganz anderes
 
Kid Icarus Uprising hatte mit dem Ursprung ja auch nicht mehr sooo viel gemein und sowas ähnliches erwarte ich hier auch. Meine Vermutung geht schwer in Richtung RPG.
 
Hier ein Gerücht, rein zur Unterhaltung, nicht dass es jemand glaubt: Star Fox im Mass Effect Stil und Retro arbeitet angeblich an insgesamt drei Spielen inkl. einem neuen Donkey Kong. Und Shinen macht ein neues F-Zero :awesome:

Retro are working on two games. Both will be shown at E3, one more than the other, though. However, there is a third project that is going on even further behind the scenes and I got no info on it other than that. Third project. Not two, but three.

The first game is called "Lylat System" and is a space/planet exploration set in the Star Fox franchise. Open world Star Fox game where you can free-roam around, you guessed it, the Lylat system.

Retro began real work on this game shortly after finishing DKCTF but at first, it wasn't a Star Fox game. Around 6 months before DKCT was wrapped up, their next game was being blueprinted and was supposed to be a realistic, seamless space-to-planet explorer. A totally new IP from Retro. But, Retro reached out to Nintendo about turning it into a Star Fox world, as they felt it suited the Star Fox franchise and characters better than what they were planning on doing initially, and Nintendo were impressed. Nintendo wants Star Fox to succeed and when Retro suggested the change in direction, they immediately liked it and it was green-lighted. So it became Lylat System. This is the one that will get the full reveal at E3 and the biggest Switch game of 2018.

Some hearsay points:

- Began in development early March 2014.
- Originally a Wii U game, was supposed to get a reveal trailer at E3 2016 and released summer 2017, but was held back, then moved over to Switch in late 2016 and delayed.
- This is not a first-person game.
- Playable at E3.
- You begin the game as Fox, but you can also play as Falco, Slippy and Peppy, plus others new to the world of Star Fox.
- Star Fox is not in the title of the game, as he is one of many playable characters, not the main focus. The real focal point here is the galaxy itself and what it holds... and what wants to rule it.
- Both Retro and Nintendo wanted to re-imagine the Star Fox franchise. So expect quite a difference and a big game. Not just change in resolution.
- You can choose to play through the game as any one character and get different cinematics, story telling, side quests and gear than other characters.
- Main story is in a nutshell the same for all characters, but point of view in cinematics and their importance in storytelling, and side-quests changes depending on who your current selected character is.
- Fox and co. get more powerful. They level up. More tools, weapons, gear, vehicles, clothing and armor. Stores and specialists scattered around the system.
- You can switch between characters at any time when docked to Great Fox, home base, outposts or space stations. The other characters follow you either on foot or in vehicles.
- Switching is real-time at these hub areas, so no long loading screens as the character specific content loading is cleverly hidden in these areas.
- You can give commands to your squad as a whole or select certain characters and give orders. If you are not playing as Fox, you might receive orders from him.
- Hubs are not far-between so you can change characters almost any time you see fit.
- Six or seven main planets, each has it's unique atmosphere, landscape, population, cities, towns, lore and danger.
- Explorable areas on these six main planets range from 15 square miles, up to around 60 square miles for the biggest one.
- There are smaller planets that players can explore too. These planets are much smaller in explorable areas, though the planets themselves are big, some parts are not reachable. Yet. Future DLC?
- There are not just planets to explore. Asteroid belts, abandoned space stations and space crafts, and more.
- Returning (controllable) vehicles: Arwing, Landmaster, Wolfen, Blue Marine
- New vehicles (not complete): Airbug (two-seater buggy with jet boosters to hover over land and water. Fast and agile, but low on weapons and vulnerable) - Dro-Naut (circular shaped spy-drone, remote controlled or manned (Foxed?), can dive into water for a short period of time but can't dive very deep. Called Doughnut amongst staff because of the name and shape) - Rotasplit (Heavy-artillery helicopter that can release its cockpit from low altitude, which turns it into a mining capsule to invade areas from beneath while the helicopter itself, in drone-mode, provides aerial support)
- amiibo support. Of course. There are ten new amiibos incoming based on Lylat System. What they bring to the game is unknown.
- Holiday 2018 release

Second game is a year away, at least, maybe holiday 2019 - Donkey Kong Country: Wooden Fury. Won't get nearly as much Direct time or floor space as Lylat System. Not playable. Work started in early 2017.

Bonus: Shin'en Multimedia are working on F-Zero. Story mode, arcade and online.
 
Der Part, wonach Retro zuerst ein eigenständiges Spiel im Sinn hatte und Nintendo überredete, es in ein Starfox umzumodeln, ist schon total unglaubhaft.
 
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