PS4/XOne/Switch/PC Resident Evil 5

@metroid89:

Dann hol es dir doch für den Cube! ;) Bekommst du doch schon für n Appel und n Ei!
Auch noch diese beschissene Port-Politik von Capcom unterstützen! :shakehead:
 
so, am 13. märz kommst.
doch noch was hin, aber egal.

vorher wird ssf2thdr und später dann noch fix Bionic Commando gezockt.:scan:
 
neh, wenn horror dann silent hill oder siren.

nippon games ftw. ^^
 
neh, wenn horror dann silent hill oder siren.

nippon games ftw. ^^

naja, wenn man bedenkt, dass Silent Hill von nem US-Team gemacht wird und z.B. RE sich eher an westliche Games orientiert, solltest du überhaupt glücklich sein, dass irgendwelche Teams vernünftige Horror Titel auf die Beine kriegen - besonders, da du alle 2 Seiten postest, dass RE5 wieder kein Horror sein wird :P
 
eigentlich wohl, und das horror war auch auf dead space bezogen, dass soll ja doch mehr survival horror sein.
 
ich hols mir fürn PC...

Meldung

Viel Spaß mit dem Ubisoft Port. :lol:

Ich glaub Capcom sind die dümmsten Trottel die es gibt, haben wohl aus DMC4 nichts gelernt, bieten das Spiel umsonst wieder im Internet an, danach heulen sie wieder rum das das Spiel nur illegal geladen wurde, pech gehabt und fliegen damit wieder hoffentlich auf die Fresse.
 
The first thing to note is that a new alternate 'Action' control system has been introduced alongside the traditional one we all know and love/hate. Prompted by producer Jun Takeuchi's affection for first-person shooters, it remaps the aim and fire controls to the left and right triggers. "Obviously the Resident Evil series is really popular in the west, so we wanted to put in a system that western users might find a little easier to control," he tells us.

If you've spent any time with Call of Duty or Gears of War, you'll find it comes naturally, and as a result of being able to do what comes naturally, you don't have to clamber over the usual Resident Evil obstacle of rewiring your brain to adapt. Equally helpful is the decision to map the knife slash and various punches and kicks to the right trigger depending on the context.

But although the fire and aiming basics are retooled, the important thing is it still feels very much like Resident Evil, with the same stop-and-fire combat style that's characterised the series since day one, so diehard fans needn't panic. As ever, the tension comes from the need to conserve ammo, and to do that you need to pull off headshots on demand, aided by a laser pointer.

In terms of Resident Evil 5's puzzle content, Takeuchi reckons, "It's probably about the same amount as Resident Evil 4," but claims it will feel like more of an adventure than last time because of more elaborate level design. "Resident Evil 4 didn't have much in the way of exploration or going off down different paths - it was very simple. Mikami-san himself described the game as a big circuit, basically. So, in Resident Evil 5, the layout of the game will be more complicated, so there will be more of an element of exploration and adventure than 4."

But what about the dreaded hard-disk install for PS3 owners? "We're still working on those technical elements in the last couple of months, but we can tell you that if users are dissatisfied with that kind of thing, then it's certainly something we keep in mind when we develop. We'll do our best to come up with something that users will not criticise, but love..."

A downloadable demo, however, is definitely on the cards: "We'll be making an announcement about that relatively soon," he says. And what about downloadable content? "That's one of the things we're thinking about right now. We do get that question a lot, and people seem to want it, so it's possible that it's something we would like to respond to.

Happily, he also says he would personally be up for going back and remaking some of the older Resident Evil classics, given the opportunity: "If we had the chance to go back and remake Resident Evil 2...you know, I think there is the demand for it. It's certainly something we would like to consider and think about, but, quite frankly our hands are full with Resident Evil 5 right now, and trying to get that out of the door, so we're going to have to put all of our focus on Resident Evil 5 for the moment." Get the online petition started now.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=293718
 
RE2 Remake in HD mit ein paar schicken neuerungen wäre fett :D würd mich auch über ein RE3 Remake freunen - ach, überhaupt ein RE alter Schule zu sehen wäre schon schön.
 
Ich will kein Remake von einem alten RE Teil. Capcom macht schon viel zu viel Remakes und sollen sich was neues ausdenken. Lasst die alten Teile so wie sie sind!
 
Naja ein "richtiges" Remake, sprich Teil 1 bis 3 aus der RE4 und 5 Perspektive würde mir sehr gut gefallen. Hatte ja damals die Hoffnung das Umbrella Chronicles genau das wird, wurde leider enttäuscht.

Aber ein "normales" Remake wäre imo nur Geldmacherei, da bleib ich bei den alten verpixelten Versionen. Zock auch lieber noch den Directors Cut von RE als das REmake fürn Cube
 
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HOLY :o
 
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