Wii Red Steel 2

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Benny
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keine Ahnung, ob es hier schon gepostet wurde, aber in der letzten GameOne Folge gibt#s einen Bericht zu Red Steel 2
 
Ups, ich wollt den Link posten, habe ich sogar immer noch in der Zwischenablage liegen :tisch:

EDIT:
Die Jungs von GameOne sind schon hardcorifiziert, aber sie sind noch ganz in Ordnung. Und ein Paar Seitenhiebe auf die Wii, das gehört ja zum guten Ton ;)
 
danke für den tipp, werds gleich mal anschauen.
hier mal der link: http://gameone.de/tv/123

Danke - sieht doch Spitze aus, grafisch sowie steuerungstechnisch.
Sollte für fast jeden Wiiler auf CW ein Pflichtkauf sein. Scheiss auf Ubisoft und deren Marketingkampagne - wenn sie es nicht hypen wollen machen wir es halt.

Wer holt es sich ? Hab mir das M+ Bundle schon vorbestellt.
 
Danke - sieht doch Spitze aus, grafisch sowie steuerungstechnisch.
Sollte für fast jeden Wiiler auf CW ein Pflichtkauf sein. Scheiss auf Ubisoft und deren Marketingkampagne - wenn sie es nicht hypen wollen machen wir es halt.

Wer holt es sich ? Hab mir das M+ Bundle schon vorbestellt.

M+ hab ich schon (zu weihnachten bekommen :v:). das spiel wird aber gleich zum release gekauft. 8)
 
gerade das gameone video angesehen.

die zwei sind so doof ^^

das spiel ist für mich ein absoluter pflichtkauf, freu mich schon aus den wehrlosen gegenständen die kohle rauszuprügeln :awesome:
 
Ich kaufe es mir auf jeden Fall und der erste Teil war auch nicht soo schlecht ( bis auf die Steuerung ).
 
wo habt ihr denn vorbestellt? wo gibt es das bundle am günstigsten?

bisher war mein plan am releasetag nach der arbeit in den blödmarkt zu fahren oder so, aber ich glaub ich bestells doch lieber vor.
 
ich hab schon 2. irgendwie bezweifel ich, dass ich je mehr als 2 von den dingern gleichzeitig brauchen werde.^^

Aso na dann ists was anderes xD
Hab nur ein M+ aus WSR.

@Coreian
http://www.amazon.de/Red-Steel-uncu..._2?ie=UTF8&s=videogames&qid=1268332212&sr=8-2

Kostet nur 4 Euro mehr als die normale Version ohne M+.

Ich kaufe es mir auf jeden Fall und der erste Teil war auch nicht soo schlecht ( bis auf die Steuerung ).

Teil 1 war ziemlich 08/15 und dazu kam halt noch die verhunzte Steuerung + technischen Ungereimtheiten. Red Steel 2 sieht dagegen einfach nach Spaß aus, was ich vom Vorgänger net behaupten konnte.
 
Also ich hab bis jetzt auf fast jedes Wii Motion Plus Spiel gestürzt und habe daher schon drei der Dinger. xD

Wird endlich Zeit für das Schnetzelfest! :goodwork:
 
Neues Preview - klingt Spitze

We’ve gone hands on with the most near final version of Red Steel 2, and it’s damned good.

Red Steel is game that everyone has a differently opinion on. Most people, however, side with ‘it was a bit rubbish and rushed,’ including Ubisoft themselves. Instead of that getting them down, though, Ubisoft set to work on Red Steel 2, a sequel only by number as this game is a completely different experience. It’s the game we all wished the first one was.

I got to go hands on with the latest build of the game. It wasn’t the final one that went to Gold just a few days ago but it was pretty damn near finished says Ubisoft, and it shows. In late 2009 we got to go hands on with the game at eGames, but that was an ancient TGS build though and even the difference between then and now is outstanding.

I played about an hour and a half of game, starting just after the beginning (skipping all the tutorial stuff). Moving around is as you would expect for an FPS on the Wii, the only difference now is that you can flick to the sword on the fly. No more stilted transitions to ‘sword fight’ mode; you can take down enemies any way you want. Shooting them works but you’ll want to mix it up. The B button fires, while holding it down (with A) will get the sword out and get you chopping. And it’s not just simple waggling anymore, with the requirement of MotionPlus comes effort. You’ll need to swing it hard to get a good chop at someone, and blocking either vertically or horizontally this time around actually works. The Wii MotionPlus means that sword fighting not only is accurate, but they’ve ramped up the difficulty, too, you’ll need to be on your toes. The ‘special’ moves in the first game that required you to ‘fist pump’ the screen or tilt the Wii Remote on certain angles are back, but now they work and are easier to pull off.

The moves you start off with are basic but as you learn more they’re all explained with a little video box as you’re trained on them. Sword fights go from just simple slashes and blocks to intricate moves like upper-cutting enemies into the air, jumping up and then slamming them into the ground, or if you like you can fill them full of lead while they’re flying through the air. It’s great stuff; fights are quick and fluid and you can run, smack, slash all on the fly. Defence moves are also pivotal and you’ll learn some great ones.


The other part of the game that is fluid is the gameplay’s framerate. Over the time I played it if it dropped under 60 FPS I couldn’t notice it. It’s not just that, though, as the game just looks smooth even on a HD TV.
The art style, as you know, is a complete departure from the first and it works well. The high/low tech Eastern infused western style is bloody brilliant. It looks like an old western movie which someone has gone and thrown crazy japanese adverts and styles into. At no point does the game ever try to be realistic; it gave me a very Wind Waker vibe from it. No, it’s not green and blue and colourful, but the simplistic presentation works for the better compared to a generic realistic design which the Wii isn’t as good at. The Eastern influence is also there in the music, which is a bit like typical wild west music but still different, making for quite a brilliant sound.

The game’s transitions from cutscen, to quick time events is mostly seamless, too. Yes, the game has quicktime events during pivotal scenes. In some games they can be annoying, but here they work well. Some longer loading times when walking from zone to zone and waiting for a door to open are awkward in some areas, though.


The games story is presented in both cutscenes and an in-ear microphone keeping you in touch with your crew. You’ll return to bases in each area in order to upgrade your weapons and moves along the way. The upgraded double shotgun is a complete beast; you’ll be able to lay waste to enemies and stop them dead in their tracks just before you slice and dice them.

The first time I played Red Steel 2 I came away impressed but not astounded. This time I was blown away. It was genuinely fun to play and I just wanted to keep going and going with it. The swordplay/gunplay mashup is awesome fun and you’ll find different combos and moves that work better.


While the first Red Steel was an undercooked turkey, this one is coming up to a perfect roast. Red Steel 2 is really only a sequel in name; they’ve taken a bland FPS and made a stylish and swish first person action game. I can’t wait for the finished product and to play through what looks to be an interesting story.

Red Steel 2 is out in Australia on March 25th.

http://www.vooks.net/story-18978-Red-Steel-2--Hands-On-Impressions.html

Neues Insider/Dev Video

http://www.youtube.com/watch?v=o_tAri-Yspw
 
ist schon lange vorbestellt!
bei amazon
es wäre eine schande wenn man ubi bei diesem game nicht hilft.
da gibt sich ein third party schon mal mühe
 
Wäre wirklich schade um das Spiel, wenn es untergehen sollte. Naja Ubi scheint ja selber nicht viel zu erwarten.
 
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