Ist doch schön, das bedeutet, dass NX wohl mindestens mit mittlemäßiger Smartphone-Hardware ausgestattet sein sollte:-D
Das dürfte dem Developer dann aber nicht viel helfen, da sein Spiel auf der "großen" Variante der UE 4 basiert. Aber sagen wir es so, die UE4 ist bei japanischen Devs so beliebt, dass Nintendo sich es kaum leisten kann, die Engine nicht zu unterstützen, es wäre zumindest recht dumm. Auf Konsole würde das zumindest wohl ein teraflop+ bedeuten. Beim Handheld reicht die mobile Variante.
Aber ist nicht sogar ne UE 4 Version für Wii U in Entwicklung? (und vita?) :v:
Bloodstained UE4 Code Clarification
We announced via the Bloodstained Kickstarter page that we would be releasing the code for our UE4 WiiU/Vita modifications.
We didn’t provide very many details, and there’s been some confusion, so we just wanted to clear a few things up.
What we are planning to do is share the WiiU and Vita modifications to UE4 for Bloodstained after the game ships with authorized developers for the respective platforms (and we’re not sure how we’ll deliver the code, it’s a bit complicated because of all the parties involved).
Neither us nor Epic will be providing any support for this code. What developers will get will be a snapshot of the platform-specific code that ships with Bloodstained on the version of UE4 that Bloodstained ships with. Nobody will be keeping the code up-to-date with newer versions of UE4.
We are not planning to take external contributions from individuals, do any co-development, or release the code prior to Bloodstained’s release.
Our intent is to give people a great jumping-off point on those platforms. We hope this clears things up, and we’re excited to provide more specifics as we have them!