PS4/XOne/PC No Man's Sky

Das Spiel ist imo absolut überhyped. Schätze einen Metacritic von ca. 78/100. Mal sehen ob ich diesmal wieder richtig lieg.
 
Ach, ein Walking Simluator ist das nicht, die Frage ist halt nur, wie sehr dieses ganze Aufrüsten und das damit verbundende Grinden langfristig motiviert. In den meisten anderen Spielen sind so Dinge wie bessere Waffen, Schiffe, Rüstungen, Grinden etc...ja Mittel zum Zweck um in andere Gegenden zu kommen, wo dann die Story weitergeht, oder man andere Nebenquests hat etc..

Hier sind diese ganzen Dinge ja der einzige Motivationsfaktor...oder jedenfalls der zentrale. Und da bin ich noch sehr skeptisch, wie sie es da hinbekommen wollen, einen langfristig zu motivieren.

Hier mal einige Zeilen aus einem Preview von Gameswelt:

Ihr könnt euch eine Waffe bauen, die besonders effektiv Rohstoffe abbaut oder im Kampf ordentlich reinhaut. Das Crafting-System lässt euch ziemlich viele Freiheiten. Es ist sogar möglich, eine Waffe herzustellen, mit der ihr die Landschaft verändern könnt, was ziemlich beeindruckend aussieht. Habt ihr aber nicht die entsprechenden Rohstoffe parat, um die Pläne umzusetzen, hilft nur eines: Handel.

Auf eurer interstellaren Reise werdet ihr früher oder später auf eine der unterschiedlichen Alien-Rassen treffen, mit denen ihr kommunizieren könnt, wenn ihr ihre Sprache gelernt habt. Denn anfänglich werdet ihr so gut wie nichts verstehen. Wählt ihr dann die falsche Antwort per Multiple-Choice-System, kann das Konsequenzen für euch haben. Nach und nach werdet ihr aber immer mehr Wörter lernen – sei es durch Gespräche oder Monolithen mit Inschrift, die ihr auf anderen Planeten findet.

So soll sich dann auch eine Geschichte entspinnen, die erzählt, was es mit diesen Wesen und den unterschiedlichen Fraktionen auf sich hat und wie sie zueinander stehen. Steigt ihr in deren Gunst, wird der Handel für euch günstiger. Händler sind aber nicht die einzigen Berufe, die die Aliens haben. Wissenschaftler gibt es zum Beispiel ebenfalls.
http://www.gameswelt.de/no-mans-sky/vorschau/der-himmel-gehoert-mir-allein,254016,2

Ich finde das klingt alles andere als eintönig. Selbst eine Story ist vorhanden.
 
Das Spiel ist imo absolut überhyped. Schätze einen Metacritic von ca. 78/100. Mal sehen ob ich diesmal wieder richtig lieg.

sehe ich genauso, aber casualmäßig für ein paar Stunden rumfliegen und erkunden wird wohl auch spaß machen.

Langzeitmotivation sehe ich da aber ehrlich gesagt nicht (könnte man aktuell mit Elite vergleichen, da wird das Universum ja auch generiert)

Ich finde das klingt alles andere als eintönig. Selbst eine Story ist vorhanden.

die "Story" hat dann wohl einen Pool aus 3-4 Textbausteinen bei denen die Bewohner/Tiere/Fraktion immer ausgetauscht werden :ugly:

ich denke da wird gerade einiges ausgeschmückt und das was da im Text steht wird man vermutlich alle 2 Planeten wiederholen (Sandkastenspiel halt)
 
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No Man's Sky "Explorer's Edition" (PC)

Hello Games and iam8bit have joined forces to create the No Man's Sky "Explorer's Edition" (PC), a deluxe collector's set as ambitious as the game itself.

Like all of iam8bit's products, this is a lovingly crafted package, designed to evoke a sense of space nostalgia via the inclusion of a tin toy-style ship replica. We've spared no expense to achieve hyper-detail, constructing the ship from a high-quality metal cast and then hand-painting each with precision. And much like the game, this collectible allows for a personal touch, providing an array of decals that can be applied to the ship's body.

Seriously, this isn't your average, run-of-the-mill resin statue! It's actual metal - involving a much more complex production process, harkening back as far as the 1900s (when tin toys were all the rage). Trust us, holding this cold, metal beauty in your hands is immensely satisfying. It's a true labor of love.

Limited Edition of 10,000

• PC game code (via Steam or GOG) - $60 value
• Hand-painted, Cast Metal Ship Replica (1:35 scale) w/ decals for customization - $125 value
• Hard-enamel Traveller Pin - $10 value
• Diorama Display Backdrop - $5 value
• Mystery Item (revealed at launch) - $10 value
• A Rad Box - priceless!
• Package Design by Austin James

Wird mit 150$ angegeben........ .

Edit

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No Man’s Sky Launching June 21st on PS4

I’m Sean Murray from Hello Games, part of the team making No Man’s Sky, with some exciting news for you: No Man’s Sky is launching on June 21st! (June 22 in Europe and June 24 in the UK)

We’ve been a little quiet since we showed the game last year at E3, and it’s because we’ve been heads down and hard at work on development. It’s been a hectic but really exciting time for the team. Finishing a game is incredibly hard but lovely to watch as the pieces fall into place.

In No Man’s Sky you can trade, fight, explore, and survive in a boundless, computer-generated universe. It’s a vast, open game, and always a hard one to demonstrate quickly, but recently we let some people from the press loose in No Man’s Sky.

We pulled a few all-nighters this week in preparation! It was incredibly scary for us, but the moment we saw people start claiming discoveries, shouting and laughing at each other’s screens, we knew the hard work was paying off, and could collapse contentedly in the corner.

They got to see new features like how to survive on hazardous planets and how to learn alien languages, and for the first time we showed off some alien races you will be able to communicate with.

We’re excited for you all to play too, and we have some news a lot of you have been guessing at already. No Man’s Sky will have a full blown Blu-ray retail version! Sony has a history of working closely with indies, and this feels like some sort of culmination of that story. It means more people will have a chance to join us in exploring the universe than ever before. I can’t really imagine what it will feel like to walk into a shop and see our game on a shelf.

I remember when I sat in the audience and saw Sony putting LittleBigPlanet on stage for the first time, I knew that it no longer mattered how many people worked on your game, and that not every game had to start with a 10-minute CGI cut scene. I can’t believe we’re about to follow in their footsteps as an even smaller studio with their game in real, actual shops.

Most importantly, it gives us the best chance possible to keep supporting the game for free after it is released. No Man’s Sky will launch as a complete game in June, but there’s a lot we’d like to add post-launch, if we can.

Thank you, as always, for everyone’s support and patience as we head towards the home straight. We can’t wait for everyone to start their own adventures!

Sean Murray - Managing Director, Hello Games

Quelle
 
Zuletzt bearbeitet:
Haha bei der PC Version ist nur ein dämlicher Download-Code dabei und das für 150 $
Ich werde natürlich zur PS4 Limited Edition greifen!
 
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