Switch Nintendo Switch - Games

Hinweis
Thema sind hier die Spiele der Switch, für Vergleiche mit anderen Konsolen gibt es andere Threads.
Habs mir jetzt dann doch als Retail bestellt. Macht das Spiel ja nicht schlechter. Wäre es einfacher, hätte ich es trotzdem uncut haben wollen.
Egal, jetzt freu ich mich aufs Spiel.
 
Job listings suggest a new fighting game coming to Switch
https://nintendoeverything.com/job-listings-suggest-a-new-fighting-game-coming-to-switch/
A few Japanese game development job listings have surfaced recently, one of which includes the Switch as a platform for the final release. You can read the details on this unknown title below, courtesy of Gematsu:

3D Fighting Action Game (PlayStation 4 / Xbox One / Switch / PC)


  • Company Name: A developer that continues to run on the forefront
  • Open Positions: Motion Designer, Planner
  • Work Content: Project Outline: A licensed 3D fighting action game. Platforms: PlayStation 4, Xbox One, Steam, and Switch. Development Environment: proprietary engine. Assumed development period: Until around February 2019
  • Work Location: Toshima, Tokyo. Nearest Station: Along the JR Yamanote Line
  • Possible Companies: No idea.
 

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Roguelite? Metroidvania? Roguevania!

You grew up with the roguelikes, witnessed the rise of the roguelites and even the birth of the roguelite-lites? We’d now like to present for your consideration our RogueVania, the illegitimate child of a modern Roguelite (Rogue Legacy, Binding of Isaac, Enter the Gungeon, Spelunky, etc.) and an old-school Metroidvania (Castlevania: Symphony of the Night and its ilk).

Key Features

RogueVania: The progressive exploration of an interconnected world, with the replayability of a rogue-lite and the adrenaline pumping threat of permadeath.

2D Souls-lite Action: Tough but fair combat, more than fifty weapons and spells with unique gameplay, and of course, the emergency panic roll to get you out of trouble.

Nonlinear progression: Sewers, Ossuary or Remparts? Once unlocked, special permanent abilities allow you to access new paths to reach your objective. Opt for the path that suits your current build, your play style or just your mood.

Exploration: Secret rooms, hidden passages, charming landscapes. Take a moment to stroll the towers and breath in that fresh sea mist infused air…

Interconnected levels and progressive unlocking of access to the island provides you with a real incentive to explore your surroundings. Add in a degree of evolution for your character and permanent weapon upgrades and you can see where Dead Cells borrows from the long line of Metroidvanias that precede it.

At the end of the day though, it’s YOUR skills as a player that matter most! Roguelites are about constantly getting better, until what was an insurmountable obstacle becomes a walk in the park. Unforgiving combat wed to the absence of any kind of safety net makes for an adrenalin pumping ride each and every run and unrivaled replayability.



Dead Cells - PS4 Gameplay


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Atelier Rorona DX, Atelier Totori DX, and Atelier Meruru DX announced for Switch
https://nintendoeverything.com/atel...x-and-atelier-meruru-dx-announced-for-switch/

During a Dengeki live stream today, Gust revealed that a trio of Atelier games are coming to Switch. Atelier Rorona: The Alchemist of Arland DX, Atelier Totori: The Adventurer of Arland DX, and Atelier Meruru: The Apprentice of Arland DX are dated for September 20. Pricing is set at 4,800 yen.

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Atelier Rorona DX, Atelier Totori DX, and Atelier Meruru DX announced for Switch
https://nintendoeverything.com/atel...x-and-atelier-meruru-dx-announced-for-switch/

During a Dengeki live stream today, Gust revealed that a trio of Atelier games are coming to Switch. Atelier Rorona: The Alchemist of Arland DX, Atelier Totori: The Adventurer of Arland DX, and Atelier Meruru: The Apprentice of Arland DX are dated for September 20. Pricing is set at 4,800 yen.

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qualitativ hätte ich die dusk trilogie wohl besser gefunden.
aber totori ist der wohl beste teil der reihe. da macht man nicht viel falsch, geniale spiele, wenn man sich auf das design einlassen kann, denn der erste eindruck täuscht hier gewaltig. anders als so crappy titel wie neptunia oder die aktuellen atelier titel.

die wegnahme des zeitlimits hat der reihe einfach das genick gebrochen.
 
qualitativ hätte ich die dusk trilogie wohl besser gefunden.
aber totori ist der wohl beste teil der reihe. da macht man nicht viel falsch, geniale spiele, wenn man sich auf das design einlassen kann, denn der erste eindruck täuscht hier gewaltig. anders als so crappy titel wie neptunia oder die aktuellen atelier titel.

die wegnahme des zeitlimits hat der reihe einfach das genick gebrochen.

Klingt gut, ich habe schon ein paar mal gelesen dass ein paar der älteren Titel eigentlich recht gut waren, wusste aber nicht mehr welche, ich habe die Reihe bisher nie gespielt.
 
Ankündigungstrailer zu Wasteland 2:


inXile Entertainment and Nintendo Premiere Wasteland 2: Director’s Cut Announcement Trailer for the Switch

From the producer of the original Fallout comes Wasteland 2, the sequel to the first-ever post-apocalyptic computer RPG. inXile Entertainment, the studio led by Interplay founder Brian Fargo, has partnered with Nintendo to release a Switch announcement trailer for Wasteland 2: Director’s Cut, the critically praised game that won numerous accolades, including Game of the Year. It is expected to arrive on the Nintendo Switch this August.


About Wasteland 2: Director’s Cut

Wasteland 2: Director’s Cut is an enhanced version of the original release that features numerous improvements and additions that further immerse the player in this epic adventure across a post-nuclear American Southwest.


Key Features

• One Size Does Not Fit All: Don’t feel like finding the key for a door? Feel free to pick the lock, bash it down with your boot, or just blow it open!

Decision Making... with Consequences: With both short and long term reactivity, player choices ripple outwards, changing the game's events and forever altering the lives of those in the wasteland.

Huge & Customizable: Hundreds of characters. Thousands of variations on the Rangers' appearances. Over 150 weapons. No two players will have the same experience.


New Director's Cut Features

Perks & Quirks: Players can customize their squads even more! Perks & Quirks are special personality traits players can use to give their characters even more life, with their own unique bonuses... and drawbacks.

Precision Strikes: Fire on enemies and debilitate them with tactical attacks! Cripple a leg to slow an enemy down, fire on their gun to blast it to bits, or aim for the head to knock them senseless – or blow it clean off.

Expanded Voice Over: Over 8,000 lines of new voice-over dialog have been added for the game's characters and companions, bringing the wasteland to life like never before.

With over 80 hours of gameplay, players will deck out their Desert Ranger squad with the most devastating weaponry this side of the fallout zone, test the limits of their strategy skills, and bring justice to the wasteland.

For the latest updates, follow Wasteland 2: Director’s Cut and inXile Entertainment on Facebook, Twitter and YouTube.
 
@Wasteland 2

Super Spiel.
Habs auf der PS4 gezockt und kann es wirklich empfehlen. Such wenn es sich gegen Ende etwas zieht.
Im HH Mode kann ich es mir aber weniger vorstellen da die Iso Ansicht ab und an auch auf dem TV ein genaueres hinsehen erforderte.
 
Durch das miese Artwork bringen sie sich bestimmt um die Hälfte aller Verkäufe.
 
Stimmt! Wenn das Gameplay, locker flockig von der Hand geht, entschuldig es den Artstyle. Am schlimmsten finde ich die fast komplett fehlenden Transparenzeffekte, daher wirkt es sehr klobig aufgemalt. InXile an sich, kannte ich gar nicht! Muste die erstmal Googlen......... .
 
Habe 20XX seit fast einem Jahr (Aug. 2017) für PC. Der größte Sellingpoint war neben dem Mega Man X like Movement die Unterstützung von +120 FPS/Hz was bei solch einem Sidescroller unglaublich genial ist.
Das fehlt dann natürlich in der Switch Version, dennoch ein solides Spiel im Coop.
Das Spiel ist Rogue-like, das heißt die Level sind zufällig generiert und das meiste Equipment geht nach jeder Session verloren.
 
ALso ich muss immer noch sagen der Football Manager 2018 auf der Switch ist echt geil. Es ist zwar nur die Touch Variante, aber nächste Version kommt hoffentlich zeitgleich und dann mit offizieller Bundesliga Lizenz + deutscher Sprache. Das wird schon ein Highlight. Hab schon jetzt locker 30+ Stunden verbraten mit Düsseldorf oder in der dritten Liga. Es macht einfach immer noch Spaß !
 
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