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Switch Nintendo Switch - Games

Hinweis
Thema sind hier die Spiele der Switch, für Vergleiche mit anderen Konsolen gibt es andere Threads.
Attack on Titan 2 kommt in Japan für die Switch.

AttackonTitanTwo610.jpg


http://www.gameinformer.com/b/news/...al&utm_source=twitter.com&utm_campaign=buffer

http://gematsu.com/2017/09/koei-tecmo-attack-titan-2-launch-ps4-switch-ps-vita-pc-japan
 
[video=youtube;RSKL6Oyn97Y]https://www.youtube.com/watch?v=RSKL6Oyn97Y[/video]

[video=youtube;JCIdXMPDIVc]https://www.youtube.com/watch?v=JCIdXMPDIVc[/video]

resident-evil-revelations-boxart-1.jpg
 
Hut ab, Beteshda :D

Bethesda plant eine größere Unterstützung für die Nintendo Switch

Einer der größten Videospiel-Publisher sorgt zurzeit für eine gut gedeckte Unterstützung für die Nintendo Switch. Nicht nur kündigte Bethesda Anfang des Jahres zur Nintendo Switch-Enthüllung das gefeierte Open World-Epos The Elder Scrolls V: Skyrim für die neue Konsole an, sondern überraschte vor wenigen Tagen auch damit, dass die Nintendo Switch mit den aktuelleren Titeln DOOM und Wolfenstein II: The NEW Colossus beliefert wird. So wird es Fans auch besonders freuen, dass Bethesda darin nur einen Anfang sieht: Der Publisher will Nintendo und die Nintendo Switch mit den drei angekündigten Spielen unterstützen, danach aber nicht einfach die Sache beenden - die Unterstützung für die Nintendo Switch soll noch länger andauern. “Wir möchten, dass dies der Start für eine Beziehung ist, die wir mit Nintendo und den Nintendo-Fans aufbauen", teilte Pete Hines, Vice President of Marketing and Communications, in einem Interview mit.

So habe man die Erkenntnis erlangt, dass die Spieler große Welten mit viel Freiheiten wollen. The Legend of Zelda: Breath of the Wild erwies sich als großer Hit und darauf möchte man aufbauen. Viele Nintendo-Spieler haben noch nie Skyrim gespielt, so Hines, und diejenigen, die bereits Erfahrungen mit dem Spiel haben, wollen womöglich den Vorteil der Portabilität mit der Nintendo Switch nutzen. Bethesda möchte den Nintendo-Fans diese Möglichkeiten bieten. Mit seiner Brutalität ist der blutreiche First-Person-Shooter DOOM zwar ein sehr gegensätzliches Abbild zu dem, was man sonst auf der Nintendo Switch findet, doch beide Spiele haben ihren Platz auf der Konsole. Hines betont außerdem, dass die Arbeiten an der Nintendo Switch-Version von DOOM genau so schwer seien, wie auf jeder anderen Plattform. So gibt es bei jeder neuen Plattform ganz eigene Herausforderungen in der Herangehensweise ein Spiel dafür zu entwickeln. Bethesda ist jedoch sehr zufrieden mit der Nintendo Switch-Version: Man habe es geschafft, das Spiel gut zu repräsentieren und das Ergebnis sieht nach eigenen Angaben wirklich gut aus und sei sehr unterhaltsam. Hines ist der Auffassung, dass es zwar einige Spiele auf der Nintendo Switch gibt, die so gut wie DOOM aussehen, aber er ist sich unsicher, ob es noch hübschere gebe.

Die Spiele von Bethesda können sich laut den Erwartungen von Pete Hines auf der Nintendo Switch sehr gut verkaufen. So seien besonders für die meisten Nintendo-Fans deren Spiele noch recht neu und unbekannt - man müsse den Nintendo-Spielern diese Spiele erstmal näherbringen. Nicht jeder Switch-Besitzer würde sie bereits kennen, und so müsse man ihnen die Spiele erst einmal näher bringen. Dazu gehört auch, was diese Spiele wie Skyrim oder Doom so unterhaltsam macht.

Vor der Nintendo Switch-Enthüllung kam Nintendo auf Bethesda zu und präsentierte ihnen die Hardware, und in welche Richtung diese Konsole gehen soll. Und seitdem befinden sich Bethesda und Nintendo in ständigem Kontakt, um die Konsole zu unterstützen - und zwar nicht nur mit den bisher angekündigten Spielen, sondern in einem größeren Rahmen, um die Nintendo Switch voranzubringen. Wie anfangs gesagt, möchte man dies ein Start für eine Beziehung mit Nintendo und den NIntendo-Fans ist.

Quelle: https://www.ntower.de/news/48998-be...terstützung-für-die-nintendo-switch/?3cae31ad
 
Schade, hatte mich eig. drauf gefreut. Aber so nicht. Insofern danke, Geld gespart.

Hm, das Spiel erscheint erst im November, ein wenig was kann sich da schon noch tun und man sollte erwähnen, dass das Spiel auf keiner Hardware völlig ohne Ruckler auskommt, das Spiel läuft auch auf der PS4 und PS4 pro nicht perfekt. Sieht eigentlich sehr gut aus, beim nachladen der nächsten "Gegend" ruckelt es kurz, das wars aber auch schon. Und wie gesagt, das ist ein unfertiges build, ein klein wenig kann sich das schon noch bessern.
 
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Sieht interessant aus, ein Metroidvania(?) von Wayforward, erscheint auch für Switch:

The Mummy Demastered

mummy_screen_01_C.png

[video=youtube;AvbtUfqam5g]https://www.youtube.com/watch?time_continue=49&v=AvbtUfqam5g[/video]



A powerful ancient evil has arisen, and the war to save humanity has begun! The Mummy Demastered throws you into a 16-bit-inspired battle against the undead in a 2D, nonlinear, action-packed adventure. As an elite agent in the monster-hunting Prodigium organization, you must use a variety of weapons, upgrades, and mysterious artifacts to defend mankind against the supernatural hordes of Princess Ahmanet. Your Prodigium unit is already on the scene, but HQ lost contact with them hours ago. Only by exploring tombs, forests, abandoned tunnels, and the cursed streets of London will you discover the fate of your allies. But beware - Ahmanet commands legions of undead, insects, plague-ridden vermin, and worse! If you're not careful, you'll be the next soul in her army.

Key Features:

- Stunning retro-inspired graphics and atmospheric chiptune soundtrack
- Shoot-'em-up action meets exploration-based adventuring
- Fight for survival against swarms of horrifying enemies and bosses
- Obliterate monsters with an arsenal of weapons including grenades, a flamethrower and more
- Uncover and collect 50 hidden relics



Langer Artikel über das Spiel, scheint durchaus Potential zu haben:
The Mummy Demastered takes the word ‘Metroidvania’ one step further
This summer’s Universal Monsters reboot yields a low-key sci-fi game steeped in gothic horror

https://www.polygon.com/features/2017/9/25/16353996/mummy-demastered-wayforward-universal-monsters


.............Our thought was, ‘Let’s take these pieces of Castlevania, and these pieces of Metroid, and these pieces of Contra, and try to make them all work together as [their] own thing.’”..............
 
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@ The Mummy Demastered

Wann soll ich bloss die ganzen Spiele denn spielen? Es erscheint fast täglich eine News zu einem neuen Spiel, das ich gerne auf der Switch spielen würde...!

Das absolut geile ist, dass es sich bei den meisten Games um Indies handelt. Da wo das Gameplay immer noch König ist...!
 
Das ist übrigens ein Spiel, wie es früher am Gameboy typisch war, ich erinnere an die ganzen Filmversoftungen (THQ/Ozean etc.). Jetzt so eine 2D Versoftung zu einem Film (das Spiel selbst hat wenig damit zu tun) in Pixel 16 bit Style zu kriegen ist fast schon pervers im Jahr 2017 xD Toll das Universal das mitmacht, aber bei Wayforward ist das gut aufgehoben... alleine die Chiptunes Musik. Der Polygon Artikel ist wirklich nett zu lesen :)

– Out this fall
– Universal were a fan of the 2D, pixel-style look
– Sort of a spiritual sequel to Aliens: Infestation on DS
Play as an agent for the Prodigium
– Prodigium is going to be a unifying element through all the films
– They’ve existed for centuries and are following monsters, trying to keep track of them and keep evil at bay
– In this game, the Prodigium have to go head to head with the monsters under Ahmanet’s control
Anonymous Prodigium agents replace the standard video game concept of lives or continues
When you fall in battle, Prodigium sends another generic agent to replace the lost fighter
– The game doesn’t limit the number of continues available to you
Punishment for failure: Your fallen comrade becomes corrupted by Ahmanet and joins the armies of the undead, meaning you’ll be forced to destroy him
The newly zombified hero literally is you, and possesses all the skills and upgrades your avatar did upon dying
– Can carry two additional weapons at a time
– If you die while carrying them, if you want those weapons again, you need to hunt down your undead self and retrieve them
Halo-inspired arms system that allows you to carry a limited selection of the weapons and subweapons you’ve collected at any given time
– Swap weapons by finding one of the arms depots scattered around the map and change your loadout
– Undead agents are the most challenging enemy type in the game
– Originally, when you died, they would raise from the dead and wait for you, no matter how inconvenient
– They had the full power of your upgrades and ammo, plus their HP was based on how many health packs you were carrying
– Undead agents were changed to be more manageable by paring down the health of the undead agents, but keeping them equipped with your former weapons so that you feel like you’re taking on your former self
– Loose connection to the film
– The only actor to appear in-game is the pixel sprite of Sophia Boutella’s Princess Ahmanet
Game plays very much like a real-world take on Metroid
– The Prodigium agents use many of the same rules as Samus
– 100-point health upgrades
– Secondary weapons can blast through armored doors
Recognizable hooks for players to return to once they’ve upgraded their capabilities
Game world has Castlevania vibes
– Starts in the moonlight-soaked gothic architecture of London
Pathways to several subterranean areas open once you beat the first boss
– First boss is a giant spider
– Ravens, bats, skeletons, etc. are enemies
– Ravens rise from their perch as you draw near, then swoop down to attack
– Skeletons toss bones in a looping arc
– The bats flutter back and forth while spitting fireballs
Team wanted to take pieces of Castlevania, Metroid, Contra


Und ja, es kommt wirklich sehr viel, aber ich will mich nicht darüber beschweren.
 
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Inti Creates on Gal*Gun 2 – will use the gyro sensor, won’t be censored, why it’s on Switch
http://nintendoeverything.com/inti-...ro-sensor-wont-be-censored-why-its-on-switch/

Gematsu spoke with Inti Creates’ Takuya Aizu and Matt Papa about the newly-announced Gal*Gun 2. Highlights include the confirmation of gyro sensor support, news that the game won’t be censored at all, and the decision to release it for Switch.

We’ve included these excerpts below. For the full interview, head on over here.

On possible HD Rumble use…

Takuya Aizu: “For HD Rumble, we don’t want to just add it for the sake of it, but if we find a way for it to make sense in the Gal Gun experience, then we definitely will. We will make use of the gyro sensor, however.”

On whether the game will be censored or changed in any regions…

Takuya Aizu: “As Japanese developers, when we make games we do so for the Japanese audience we know the most first. If some country like New Zealand has to ban it, well, sorry. Anyway, the localization is up to PQube.”

Matt Papa: “We’re not going to change or censor the game. Personally as the localization director, I don’t censor anything and I have no intentions of doing so this time around either. So if New Zealand comes around with the ban-hammer again (like with Gal*Gal Double Peace)), sorry in advance to New Zealand.”

On releasing the game for Switch…

Takuya Aizu: “Gal Gun: Double Peace was developed using Unreal Engine 3, which was compatible on both PlayStation 4 and Vita. However, we are developing Gal Gun 2 on Unreal Engine 4 and unfortunately PS Vita doesn’t have Unreal Engine 4 compatibility. With Gal Gun, we like to have a release on both a home console and a portable console, so that’s where the Switch, which does have Unreal Engine 4 support, comes in.
 
Spelunker Party coming west for Switch and PC on October 19
http://gematsu.com/2017/09/spelunker-party-coming-west-switch-pc-october-19

Square Enix is bringing Minna de Waiwai! Spelunker, which launched for Switch in Japan on April 20, to North America and Europe as Spelunker Party. It will launch for Switch via the Nintendo eShop and PC via Steam on October 19 for $29.99.

A free demo will be released for Switch on October 7.

Here’s an overview of the game, via Square Enix:

Following the story of Spelunkette and her friends, explorers can adventure solo or with up to four players in local and online multiplayer mode, avoiding dangerous pitfalls, boulders and wicked creations. In multiplayer mode, players can also join together to access new areas and revive teammates. With over 100 thrilling stages to challenge, players will discover Litho-stones hidden throughout each map to unlock new items, equipment and faithful pets to customize their characters and aid in cave exploration.

Watch the announcement trailer below. View a set of screenshots at the gallery. Visit the official website here.

[video=youtube;PVICu0BnhFo]https://www.youtube.com/watch?time_continue=3&v=PVICu0BnhFo[/video]
 
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