PlatformWAR Microsoft vs. Nintendo vs. Sony

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Auch wenn es im War rauer zugehen mag, solltet ihr ein gewisses Maß an Anstand bewahren und euren Gegenüber nicht herabwürdigen.
Ich muss sagen ich finde den 2. Teil schlechter als den ersten - Zu überladen, machen in meinen Augen den selben Fehler wie Ubi von Origins nach Odyssey.
Viel zuviel von allem: gefühlt alle 50 Schritt ein Feuer, Dutzende Waffen und Rüstungen die größtenteils nutzlos sind, Hunderte von Kleinzeugs welches man zum Aufwerten braucht, Unmengen an absolut wertlosen Schätzen, "Endlose Kommentare der Mary Sue zu allem und jedem", dazu noch mehr Fehler in der Logik als im Vorgänger.
Ja das mag sein.Aber diesmal sind alle Nebenquests richtig gut.Und die Runinen Rätsel haben alle Spaß gemacht. Die Haupt und neben Storys waren sehr interessant.
Die Zeitrennen waren ne gute Auflockerung. Alle Dronen zu holen fand ich auch sehr spaßig.
Und das rum fliegen und die Welt von oben ,herrlich.
Also bei mir liegen die positiven Aspekte mehr.Teil 1 war dagegen richtig schwach
 
Hat das jemand schon gepostet?


Zu seinem Review und der "anderen Perspektive" sag ich mal nix, aber diesen Scheiss mit gestörten Fanboys gibt es doch schon ne Ewigkeit.
Ich weiß noch wie Gerstermann damals, 2006, Morddrohungen bekam, weil er es wagte Twilight Princess "nur" ne 8,8 zu verpassen und damit den perfekten Schnitt auf Gamerankings versaut hat.
Diesen Dreck gibt's nicht nur bei Sony.

Ich war wegen meines Hypes auf TP auch angepisst, nur um dann beim zocken festzustellen, dass er absolut Recht hatte, was jetzt aber nicht heißen soll dass ich der Wertung zu Ragnarök zustimme.
 
Zuletzt bearbeitet:
Erhöhte Schulterkamera, endlos quatschender Sidekick, Pseudo-Rätsel, deren Lösung der Sidekick vorwegnimmt, der Weg wird idiotensicher farblich markiert, automatisierte, cineastische Passagen, die im Grunde QTEs sind, viele Kämpfe sind gescriptet und man triggert ein vorberechnetes Verhalten der Gegner, was dann "cineastisch" wirkt, Standard-Schwierigkeitsgrad zielt auf Casuals ab. Und. Und. Und.

Santa Monica ist wie alle Sony-Studios von Naughty Dog nach Uncharted 2 gebriefed worden, wie Games im Hause Sony künftig designed werden. :)

@Abaddon666

Volle Zustimmung.
Und Genau das trifft bei God of War nicht zu.
Sorry aber das ist quatsch was zu erzählst.
Klar,eine Schulter Kamera hat es wie Fable.
Aber ansonsten hat es mit Uncharted kaum was gemein.
 
Lol, was für eine Aufzählung :uglylol:. Liest sich wie das bullshit Bingo auf dem anti sony propaganda treffen mit ashrak & co.

Dann lassen wir die Gamingpresse sprechen. "Ultimately, God of War’s reinvented game design feels closely tied to both of Naughty Dog’s flagpole franchises, and if you like the look of Kratos and Atreus’ adventure, you’ll no doubt love the cinematic action of Uncharted."

Ähnlichkeiten zu TLOU:

The Last of Us is arguably developer Naughty Dog’s high water mark, and it’s a must-play title if you’re looking for a similar experience to God of War. Sure, the thematic settings are far removed from each other, but there are several obvious parallels with respect to both narrative and gameplay mechanics.

Indeed, it isn’t too difficult to spot the similarities between Kratos and Atreus’ relationship with Joel and Ellie from The Last of Us.

We wouldn’t go so far as to say Sony Santa Monica copied that highly successful formula, but there was clear inspiration drawn from Naughty Dog’s seminal action game. The whole concept of having a young companion under your care and protection certainly makes for a compelling narrative that has the capacity to invoke emotion on a level that isn’t easy to achieve with a solo protagonist.

Elsewhere, The Last of Us’ large, explorable level design, crafting, and general platforming gameplay also feels like a lineage that’s been woven into God of War’s DNA.

Uncharted:

You can’t really speak of a comparison between God of War and Naughty Dog games without mentioning the Uncharted series, and the fourth numbered entry in the series actually feels as though it shares even stronger design similarities.

In the same way, the Uncharted series moved from a linear, third-person cover shooter to a more expansive action game that incorporated new mechanics such as stealth action, God of War has refocused its gameplay and added new layers to its design.

You’ve also got all the back-and-forth banter during gameplay that the Uncharted series practically invented, which is something God of War leans on heavily to move its story along. The signature Uncharted boost-me-up-on-this-ledge platforming has also made its way to God of War.

And though Kratos has always had to solve basic puzzles throughout the series, the treasure maps and the manner in which the game encourages you to check Atreus’ diary entries will be familiar to anyone that has played Uncharted.

 
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selbst die vernünftigen edlen xbros randalieren und ziehen einen schlussstrich. zeit wirds
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Die Leute wachen langsam auf und merken das Philnocchio & Nadella sie seit Dekaden verarschen :nix:

VG24/7: 2 years in, the Xbox Series X/S still lacks even one killer exclusive​

After two years, I step back and look at the Xbox Series X and S, and realize… Does this thing really have any must-play exclusive games? Is there any one game you can point at to make you feel brilliant about your purchase? I’m not even strictly talking about true exclusives here. Cross-generation games are a reality and a necessity right now for numerous reasons – so I’m cool with the hot Xbox Series games also being on Xbox One. But even counting those, there’s just… not much to shout about. At least there’s not much that isn’t also available on PlayStation.
But Sony’s list is also punctuated by God of War Ragnarok, Ratchet & Clank: Rift Apart, Horizon: Forbidden West, Spider-Man: Miles Morales, Gran Turismo 7, and even Astro’s Playroom – a pretty strong sextuple of first-party hitters for PS5’s first 24 months.
The Xbox list has Forza, and Flight Sim – both utterly excellent – but that’s sort of it? There’s Halo Infinite too, of course, but though I enjoyed that game’s campaign tremendously it’s absolutely fair to say that it has been severely damaged by a botched roll-out that still sees the game lacking cooperative play and with a glacial multiplayer update cadence.
 
Scheint so als wäre Consolewars nicht das einzige Forum, in dem Schlümpfe Meltdowns erleiden:

PC keeps winning. Salt keeps coming. Sony getting more money. Win, win, win.
 
Mein Interesse sinkt zwar von Trailer zu Trailer, so dass ich selbst keinerlei Erwartung mehr an dem Titel habe, aber der ein oder andere scheint sich ja darauf zu freuen.

Viel Spaß.

 
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