PS4/PC Horizon Zero Dawn

Schon klar :) Guerilla meinte das nur in der Demo so viel geredet wird aus Gründen der Vorstellung. Soll in der Vollversion nicht so oft vorkommen.
 
Hauptsache es ist spielerisch gut. Die Sprüche kann ich ertragen. Darauf konzentriere ich mich im Kampf sowieso nicht.
 
Ich freue mich richtig auf die Kämpfe. Sollen ja sehr dynamisch ablaufen dank der KI und der vielen Angriffe der NPC´s.
Wieviele Angriffe hatte nochmal der T-Rex? 12 oder so?

Wird interessant zu sehen sein wieviel Parts man wirklich runterschießen kann, ausgenommen vom Launcher.
Hoffentlich sieht man nächste Woche Ps Pro Material.

Bin so heiß drauf.
 
Viel wichtiger ist nicht die Anzahl der Angriffe sondern deren Wirkung. 10 kleine Attacken und 2 große Attacken machen nicht gerade viel aus. Wie bei einem Monster Hunter Spiel muss so ein Angriff von einem größeren Gegner einfach so ein "In die Fresse"-Angriff sein, der dir das Leben aussaugt. :banderas:
 
Ich freue mich richtig auf die Kämpfe. Sollen ja sehr dynamisch ablaufen dank der KI und der vielen Angriffe der NPC´s.
Wieviele Angriffe hatte nochmal der T-Rex? 12 oder so?
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Das hat mir bisher richtig gut gefallen :)



PS4 Material? Sehr beeindruckend. Ich mag das Design der Umwelt, alles irgendwie schräg und krumm, verschiedene Arten der Bäume und Büsche stehen irgendwie nebeneinander herum, auf der einen Seite Nebel, auf der andere Seite ragen Felsformationen heraus und überall bewegt sich etwas, sieht einfach natürlich aus. Gefällt mir richtig gut.
 
How PS4 Pro enhances Horizon: Zero Dawn

As we showed at the PlayStation 4 Pro reveal event last month in New York City, the extra power of the new hardware allows us to get even closer to our vision for a lush and vibrant living world. The extra detail in the natural environment and the enhanced colors really add to the experience.

We’ve used the PS4 Pro’s enhanced hardware to do some exciting things for Horizon Zero Dawn’s art style. For us, Horizon Zero Dawn is all about scope, scale and visual splendor. Though the game is technically post-apocalyptic (or perhaps more accurately, post-post apocalyptic) we wanted to create a vision of nature reclaiming the Earth. PS4 Pro’s power afforded us a number of interesting possibilities to expand this vision even further.

For starters, for players who still possess standard 1080p HDTVs, we’re able to offer far better image quality. We’ve got a number of techniques at our disposal. The most logical one is supersampling. This is a very high-quality anti-aliasing technique, which basically means we internally render at a higher resolution (close to 4K) before shrinking it down to the final 1080p resolution.

As our internal calculations are done at a resolution much higher than 1080p, more detail survives before we shrink it down to 1080p, resulting in smoother edges – virtually no jaggies – and a more stable image.

We’re also looking at enhancing the quality of our shadow maps and increasing the quality of our anisotropic filtering. This is a technique which increases the quality of texture sampling, resulting in more detailed environment textures. We still have to tweak these elements of the 1080p output quality for the final game, but we have quite a bit of power yet to play with.

In addition, Horizon Zero Dawn on PS4 Pro will fully support users with 4KTVs, outputting at a much higher resolution. We’re rendering 2160p checkerboard, which is a special technique that looks incredibly good on a 4K TV. You’re going to notice a ton of subtle details, from stitching on Aloy’s outfit, individual leafs and branches swaying in the wind, kilometers away in the distance and more detail in all machines and NPCs in the world.

Then there’s HDR, or high dynamic range, which is a brand-new feature that enhances the range of colours we can display. It’s very exciting and hard to explain, as it’s something which most people haven’t ever seen before, so they don’t know what to expect. You can’t print it, it’s not in cinemas, your phone’s screen can’t do it. The only thing that you can compare HDR with is reality.

We normally have to do a lot of work in the engine to take an internal high dynamic range image and then make it suitable to be displayed on a normal TV. A lot of colour fidelity gets lost in the process. If you own an HDR-enabled TV, we don’t have to lose that data and you’re looking at the image in its full glory, with brighter and deeper colours, more contrast and vibrancy, in its pristine state. The benefits are truly awesome. For me as a developer, the most exciting thing about the PS4 Pro is that it provides a lot of extra processing power. It will be interesting to come up with different ways to put that additional horsepower to use – from finding more efficient ways to output at high resolution, to giving non-4K players more display options, and much more.


Quelle
 
Hmmmm Supersampling:lick2: Viel bessere IQ.
Scheisse wollte eigentlich noch mit der Pro warten bis ich mir nen 4k TV hole. Wenn das aber dann bei den meisten Games so sein wird, muss ich mir wohl doch früher eine holen :)
 
Habe durch ein PS4k Review von dem Game erfahren und war von der ersten Sekunde geflashed. Die Trailer taten ihr übriges. Bin echt mega gehypt gerade von dem Spiel. Und Ehrlich: Wenn es gut wird, hat es sich allein für das Game die Anschaffung der Pro gelohnt :)
 
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:)
 
Meine große Angst ist, dass es einfach "Your next AC Clone" sein wird. Falls sie das aber hinbekommen und es sich doch von AC und FarCry unterscheidet und dann noch eine großartige Story neben diesem gigantischem World Design bieten wird, dann wird es einfach nur noch :banderas:
 
Die Abwechslung der Umgebung, trotz Opel World, ist genial :D
 
Denke man hat sich schon was, bei seinen crafting system erdacht! Auch die Titel Melodie ist sehr atmosphärisch, scheint alles schon einen Großen Sprung -weg von einen FarCry. Wobei ich persönlich ein FarCry 4, mit seiner Welt -für richtig toll empfand!
 
Habe durch ein PS4k Review von dem Game erfahren und war von der ersten Sekunde geflashed. Die Trailer taten ihr übriges. Bin echt mega gehypt gerade von dem Spiel. Und Ehrlich: Wenn es gut wird, hat es sich allein für das Game die Anschaffung der Pro gelohnt :)

Auch ohne Pro sieht das Spiel fantastisch aus.
Da brauch man nicht wirklich eine Pro
 
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