Wii Ghost Squad

ich find das setting irgendwie uninteressant, also time crisis ging ja noch aber nen extrem realistisches setting brauch ich bei nem lg shooter nicht

hoffe immer noch auf hotd wii -.-

edit: wird vllt trotzdem gekauft, lg shooter müssen supportet werden.. wii ist für lg shooter bestimmt
 
Zuletzt bearbeitet:
Das verstehe ich nun wirklich nicht!

Wieso soll es ausgerechnet bei einem Lightgun-Shooter ein massiver Kritikpunkt sein, dass er keinen Online-Modus besitzt?

Bei Ego- oder Taktik-Shootern finde ich es wirklich nicht mehr Zeitgemäss aber gerde Lightgun-Shooter leben von dem Seite-an-Seite Gefühl wie in der Spielhalle. Bei einem Online-Mode hätte man nur ein identitätsloses Fadenkreuz auf dem Schrim, das sich selbständig bewegt, mehr nicht!

Sicher kein massiver Kritikpunkt - aber wenn das Spiel schon nicht besonders aussieht hätten sie durch stärkeren Online Support auf sich aufmerksam machen können. Naja wie gesagt ist ihr Prob, sie müssen das Spiel ja verkaufen ;-)
 
Sicher kein massiver Kritikpunkt - aber wenn das Spiel schon nicht besonders aussieht hätten sie durch stärkeren Online Support auf sich aufmerksam machen können. Naja wie gesagt ist ihr Prob, sie müssen das Spiel ja verkaufen ;-)

Ja, du sagst es. Gilt halt für alle Dritthersteller, daher frag ich mich warum sie für ihre Wii-Projekte absolut offenkundig nur irgendwelche Azubis ranlassen. Klar, dass dann nichts dabei rauskommt und die VKZ auch entsprechend schlecht ausfallen...

Naja, Ghost Squad fand ich eh von vornerein langweilig, daher juckts mich nicht ^^
 
Jap. Boxart zu Ghost Squad

th_86788_ghost_122_882lo.jpg


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Man beachte das WiFi Zeichen. Weil eigentlich ja Sega sagte es wird nicht WiFi. Ev ist es aber nur für Ranking oder sowas. Aber dann müsste ja Eledees auch das WiFi Zeichen haben.
 
Das verstehe ich nun wirklich nicht!

Wieso soll es ausgerechnet bei einem Lightgun-Shooter ein massiver Kritikpunkt sein, dass er keinen Online-Modus besitzt?

Bei Ego- oder Taktik-Shootern finde ich es wirklich nicht mehr Zeitgemäss aber gerde Lightgun-Shooter leben von dem Seite-an-Seite Gefühl wie in der Spielhalle. Bei einem Online-Mode hätte man nur ein identitätsloses Fadenkreuz auf dem Schrim, das sich selbständig bewegt, mehr nicht!

per voice chat wärs eine feine sache.
 
Jap. Boxart zu Ghost Squad

th_86788_ghost_122_882lo.jpg

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Man beachte das WiFi Zeichen. Weil eigentlich ja Sega sagte es wird nicht WiFi. Ev ist es aber nur für Ranking oder sowas. Aber dann müsste ja Eledees auch das WiFi Zeichen haben.
Online-Leaderboard wurde meines Wissens schon bestätigt, und das ist wohl damit gemeint.
 
neue Bilder:



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Sieht nicht so besonders aus. Aber ist man ja mittlerweile bei 3rd Party Spielen für den Wii gewöhnt, muss man ja leider sagen.
 
Sieht mies aus - für Fans von Light-Gun Shooter evtl. interessant. Würd aber solche Low-Efforts net supporten -.-
 
IGN Hands-On:

UK, August 23, 2007 - Light gun games are a perfect fit for Wii. Although using the Wii-mote as a deadly weapon to take down a stream of enemies, may not be the most innovative of uses for Nintendo's waggle-tastic creation, it's certainly one of the most fun. Something we can whole-heartedly attest to after some extended play time with Ghost Squad. In fact, the SEGA PR showing us the title practically had to wrestle the remote from our clammy terrorist-shooting hand after we'd managed to blast our way through two of the opening levels.

But first we'll start with a little background on Ghost Squad to get your trigger fingers twitching and your anticipation juices flowing. The Wii version is pretty much identical to the arcade game that's been swallowing coins for years but with a few Wii-specific additions here and there. You play as a member of an elite squad of commandos called the Ghost Squad, who are tasked with bringing down potentially dangerous terrorists with a range of lethal weaponry. The only negotiations here are whether you pop just one bullet in their head or spray them with hot lead from a machine gun - just the kind of negotiations we like.

The first level we played was set in a log cabin deep in the woods. Unfortunately the cabin was home to a host of tooled-up mercenaries and their hostages. So, we had to run in with all guns blazing, shooting enemies as they popped out. You control the game just using the pointing function of the Wii-mote because movement is on-rails, so you don't have to worry about it. Instead you just have to worry about quickly blasting enemies as they appear from behind desks, chairs, tables... and pretty much anywhere you could hide a man dressed in full combat fatigues. In fact, sometimes they even slide across the floor in front of you, shooting as they go.

Of course, quick reactions are a must if you want to be successful in Ghost Squad because if you take enemies down quickly you're awarded bonus points. Likewise if you pull off a sweet headshot you also get a few extra marks. Both of these are vital if you want to get a high grade for the mission and it always helps to be quick on the draw so that enemies don't have too much time to fire shots in your direction. Thankfully the Wii controls are extremely responsive, which means you can easily zip your aiming reticule about the screen blasting anything that gets in your way. However, there are some times when you've got to make sure you're not overly trigger happy, otherwise you could kill innocent members of the public or hostages that the terrorists have kidnapped.

As you go through the levels, you often come to sections with branching paths for you to select. In one case we could rescue a bunch of hostages, take out all the enemies in an area or lob a smoke grenade into a room then burst in shooting. After some deliberation we opted for the latter and it's a good job we did because it was really rather exciting. As soon as we chucked the smoke bomb into the room, it was cloaked in a deep fog which meant we couldn't see anything and had to rely on our thermal goggles to show the outlines of terrorists. However, the problem is that everyone looks the same when using goggles (red/yellow shapes) so you've got to be careful not to shoot hostages that pop up alongside the terrorists. Thankfully, innocents are indicated by a little 'help' icon that appears over their heads but in the heat of the moment, you've got to be careful not to miss this.

As well as offering pretty standard on-rails shooting, there are also special events in Ghost Squad that require the use of different weapons - and we got to sample two of these during our hands-on. The first was a sniper section when we had a limited time to take out terrorists only using head-shots. This was actually quite a tense moment because we were always conscious of the time and this wasn't helped by the fact we had to slowly reload after every shot, so we had to make sure each one counted. The next event was a boss battle against a helicopter. Here we had to use a rocket launcher that could lock onto the copter if we kept the gun sight hovering over it for long enough. Of course, this is easier said than done because it was flying about and shooting at us. Eventually we did bring it down but no one at the SEGA booth seemed happy to give us a big high five to celebrate.

So, that pretty much wrapped it up for our hands-on and we must admit that this was actually one of the games that we enjoyed the most during Games Convention. It's perfect quick-fix arcade action that works brilliantly for the Wii Remote. Yes, it may not be Metroid Prime 3 or Super Mario Galaxy, but Ghost Squad certainly seems to be shaping up as one of Wii's must-have titles.
 
Zuletzt bearbeitet:
Interessanter Titel, aber die Grafik könnte ruhig auf RE UC Niveau sein!!
...
mal guggen wann die ersten Videos kommen - oder gibts schon welche?
 
So, that pretty much wrapped it up for our hands-on and we must admit that this was actually one of the games that we enjoyed the most during Games Convention. It's perfect quick-fix arcade action that works brilliantly for the Wii Remote. Yes, it may not be Metroid Prime 3 or Super Mario Galaxy, but Ghost Squad certainly seems to be shaping up as one of Wii's must-have titles.

das hört sich schon mal sehr gut an. light gun shooter sind sowieso mangelware und dank dem wii bekommen fans dieses genres endlich wieder was zum zocken :-D

das hier und resi:uc werde ich mir definitiv holen (wenn auch nicht zum vollpreis)
 
ja stimmt...
LGS sind ja echt so gut wie ausgestorben - Wii erweckt sie wieder zum Leben.
ich mag dieses Genre, auch wenn ichs sonst nur in Spielhallen gespielt hab ^^

RE UC = Pflichtkauf
GS = auf die Wertung schaun ^^
 
ja stimmt...
LGS sind ja echt so gut wie ausgestorben - Wii erweckt sie wieder zum Leben.
ich mag dieses Genre, auch wenn ichs sonst nur in Spielhallen gespielt hab ^^

RE UC = Pflichtkauf
GS = auf die Wertung schaun ^^

So sehe ich das auch ^^ Am Ende ist GS noch besser als RE ;)
Aber egal, simple Baller-Action, so mag ich das :D
 
also die grafik sieht DERMAßEN scheiße aus, das werd ich auf keinen fall unterstützen
wenn lightgun, dann resi uc

Edit: wenn ihr das kauft braucht ihr euch nicht wunder dass nur grafischer crap auf den wii kommt
UNTERSTÜTZT DIE FAULHEIT DER ENTWICKLER NICHT! LASST GHOST SQUAD IM REGAL LIEGEN!
dieses spiel verdient nicht mal nen eigenen thread...
 
also die grafik sieht DERMAßEN scheiße aus, das werd ich auf keinen fall unterstützen
wenn lightgun, dann resi uc

Edit: wenn ihr das kauft braucht ihr euch nicht wunder dass nur grafischer crap auf den wii kommt
UNTERSTÜTZT DIE FAULHEIT DER ENTWICKLER NICHT! LASST GHOST SQUAD IM REGAL LIEGEN!
dieses spiel verdient nicht mal nen eigenen thread...


Hast wohl FarCry noch nicht gesehen auf dem Wii? Außerdem gibt es jede Menge andere Spiele auf dem Wii die schlechter aussehen als Ghost Squad. Und für Leute die Spaß an solche On Rail Shooter haben, werden bei dem Spiel sicherlich auch auf ihre Kosten kommen.
 
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