Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Hatten wir nicht, und es hat seinen Grundn!smo schrieb:hatten wir das schon?
... Das Videospiel (Xbox 360, Xbox, PS2, PSP, NDS), das Ende Juni 2006 in Europa erscheint....
splooby schrieb:und zu all dem machen sie noch einige funktionen dazu, damit sie sagen können sie haben selber was besseres erfunden - ARM
frames60 schrieb:splooby schrieb:und zu all dem machen sie noch einige funktionen dazu, damit sie sagen können sie haben selber was besseres erfunden - ARM
Ja... sehr arm, über etwas zu urteilen, dass noch gar nicht da ist...![]()
Frontliner schrieb:da können sich andere aber selbst an der nase fassen was den revo angeht![]()
Na hör mal einer an, sehr interessant.* The final ps3 dev kit is alot faster than they thought (according to the developer).
frames60 schrieb:Frontliner schrieb:da können sich andere aber selbst an der nase fassen was den revo angeht![]()
Da weiß ich aber, über was ich urteile... kein HDTV is kein HDTV...
Aber eben, von Sonys System ist noch absolut nix bekannt... weder was noch wie noch wann... noch warum...![]()
Mal sehen was im nächsten US OPM2 über die vier (Multi) Games für PS3 gesagt wird...
Der Playstation 3 Thread ist doch gesperrt, oder ist der wieder ON? Und soweit ich verstanden habe hat Jack uns doch sowieso verboten dort über technische Dinge zu diskutieren.Technische Diskussion über die Konsole selbst bitte ins passende Thread, hier sind nur die Spiele gefragt!
Ironman schrieb:Der Playstation 3 Thread ist doch gesperrt, oder ist der wieder ON? Und soweit ich verstanden habe hat Jack uns doch sowieso verboten dort über technische Dinge zu diskutieren.Technische Diskussion über die Konsole selbst bitte ins passende Thread, hier sind nur die Spiele gefragt!![]()
UT2007 Progress Report
New vehicles, new screens, and shiny stuff!
by Tom McNamara
March 1, 2006 - While Midway showed off some pretty interesting titles at their recent Gamer's Day event in Hollywood, Unreal Tournament is arguably the feather in their cap, so we waited with bated breath as the lights turned low and two people stepped onstage for the first presentation: Epic Games' Mark Rein and Jeff Morris. With UT2007 rolling along behind them on a huge projection screen, they tag-teamed discussion of the game and revealed a few new tidbits and displayed some ideas they were still working on. Since the game isn't optimized yet, they needed quite a beast to run it, and nVidia stepped in with a quad SLI rig. That means four video cards running in one system. Yowza. They also mentioned that Dell would be selling such a rig, called the "XPS Renegade," and it's supposed to be available any time now. I imagine it would be a tad pricey.
At any rate, Rein and Morris started out by showing us a deathmatch map named Carbon Fire and explained some design philosophies evident in the level. They tell us that the UT2k7 team was oriented towards making the environments feel real and fairly familiar (for a science fiction setting). Every map is supposed to feel like it serves a function as part of a larger world, rather than feeling isolated and "gamey" like we see in other shooters; imagine sections of a space ship under siege, or a land-based battle that feels like a slice of a large-scale war. There's also a massive sense of scope on some maps -- on Carbon Fire, scurrying around in some warrens eventually brought us out to a platform, revealing a huge, futuristic cityscape topped by a rotating planetary shield.
Beyond the feel of the maps is the look of the maps. Apparently the guys at Epic really hate bland or repeated textures. Again, they're trying to steer clear of gaminess, this time by applying what they call "grungification." Virtually every surface gets grunged up so that the level doesn't look like it just popped out of a carwash. It feels like a place that other people have used before you. And there's also the look and feel of the weapons, which have all apparently been redesigned visually to incorporate moving parts, particularly the tri-barrel Rocket Launcher, which will show each rocket getting loaded into the tubes as you fire them off, rather than rotating and locking like in previous incarnations of UT. We didn't get an official list, but it sounds as though the arsenal won't see any huge alterations from UT2004.
And there's also a few new vehicles they haven't talked about before. First is the Paladin, which is a defensive weapon that's also useful as an escort. Its key feature is a shield projected about ten feet in front of it, which can be rotated to block fire from multiple directions. It has a cool purple glow that's reflected onto the vehicle and ground. Another vehicle is the SPMA, a long-range artillery cannon that can strike targets beyond visual range. Last is the Cicada, visually similar to the Manta but capable of sustained flight like the Raptor. They describe it as a close support vehicle, and it can lock onto a target while you load up a bunch of missiles. The target can eventually be completely out of your view, but the missiles will still track their way over to it, as long as you've locked on beforehand.
From there, Rein and Morris moved on to the character models of two human teams. The Twin Souls have red and black outfits and the Iron Guard are decked out in gold and black, and it's still quite impressive to zoom in on them and actually get more detail the closer you get -- beard stubble, facial scarring, individual teeth, that sort of thing. You probably won't get to enjoy these close-ups in UT's very fast-paced environment, but the PC version of UT2k7 is scheduled to ship with the Unreal Engine 3.0 SDK, so modders will probably appreciate such attention to detail. There is, however, no official release date.
On the bright side, we have a video interview with Jeff Morris that will be coming up shortly, so stay tuned for more UT talk and UT visuals.
http://pc.ign.com/articles/692/692791p1.html
7 Studios Goes PS3
Fantastic Four / Defender developer to embrace the next generation.
by Jeremy Dunham
March 2, 2006 - Los Angeles-based developer 7 Studios is currently building its first PlayStation 3 and Xbox 360 game according to various job listings found all over the Internet. Posted under the radar late last week, the listing for the new "Unannounced Next-Gen Project" reveals that the team is looking for a PS3 programmer to help out with proprietary technologies.
Founded in 1999, 7 studios has development games for a wide variety of publishers including THQ, Activision, Sony Digital, and Midway. The team's next announced project is the current-gen action title, Pirates of the Caribbean: The Legend of Jack Sparrow for Bethesda Softworks. A publisher for the unannounced PS3 / 360 IP wasn't revealed.
More as it develops.
http://ps3.ign.com/articles/693/693077p1.html
Day 1 Embraces the Future
Chicago's MechAssault developer to program for PS3.
by Jeremy Dunham
March 2, 2006 - As evidenced by employment listings on various job sites and its own official web space, Day 1 Studios has begun a hiring push for its next videogame project -- but it isn't for another MechAssault title (the Xbox franchise the team is known for). Instead, the headhunting campaign is aimed at bolstering its next-generation development staff for an unannounced game on both the PlayStation 3 and the Xbox 360.
All that is known about the mystery project so far is that it will be "action-oriented" and is in need of an Art Manager, a Network Software Engineer, and a Technical Animator. No other details have been confirmed.
We'll keep you posted with more as it breaks.
http://ps3.ign.com/articles/693/693079p1.html
??? Justus Jonas schrieb:Schade, aber wie onpsx.de schreibt, scheint die Entwicklung des doch recht hoffnungsvollen PS3-Titels Killing Day eingestellt worden zu sein. Leider ohne offizielle Begründung. Fear & Respect (noch nie davon gehört, soll aber auch für PS3 angekündigt gewesen sein) wurde ebenfalls eingestellt. Als Begründung wurde angegeben, das man nicht glaube, mit diese, GTA-Clon neue Käuferschichten ansprechen zu können. Hm, auf Deutsch heißt das wohl: "unser Clone war schlecht und überflüssig wie ein Kropf".
QUELLE für Killing Day
QUELLE für Fear & Respect
Das letzteres Spiel nicht erscheint, schiebe ich mal auf die mangelnde Qualität und deute es mal nicht als ein schlechtes Omen für die PS3. Da Killing Day aber von Beginn an als PS3-only Titel (imho) konzipiert war, irritiert mich die Einstellung doch schon ein wenig... :-?![]()
Neue Details zu Unreal Tournament 2007
03.03.06 - GameInformer hat neue Details zum Shooter Unreal Tournament 2007 Click Picture veröffentlicht, der bei Epic Games entsteht. Ergänzend zu bereits bekannten Infos, alles Neue in der Zusammenfassung:
- Ein Deathmatch-Level heißt 'DM Carbon Fire'. Er befindet sich in der Liandri Welt, einer futuristischen Roboterfabrik.
- Laut Vice President Mark Rein will man mit Unreal Tournament 2007 Click Picture ein Science Fiction Gefühl in einer realen Umgebung erzeugen.
- Die Levels werden keine sauberen, sterilen Gebiete sein. Stattdessen will Rein 'Grungification' bieten: Damit bezeichnet er eine Landschaft, in der Boden und Wände Abnutzungen und Rissen aufweisen.
- Der beliebtesten Mode im Vorgänger UT 2004 war 'Onslaught'. Rein führte zwei Levels vor. 'ONS Torlan 2' und 'ONS Down Under'. Das Spielprinzip ist ähnlich UT 2004. Diesmal müssen statt eines turmähnlichen 'Power Core' zahlreiche Platten abgeschossen werden, die einen Energiestrahl umgeben. Um den Energiekern zu treffen, müssen erst genügend Platten abgeschossen werden.
- Die Waffen sollen realistischer sein und mehr von sich zeigen: Man sieht, wie Raketen beim Nachladen in das Magazin des Raketenwerfer gelegt werden oder wie Plasma-Strahlen aus der Seite einer Pistole austreten, bis man sie abfeuert.
- Der Raketenwerfer feuert jetzt ein bis drei Raketen gleichzeitig ab, die spiralförmig oder gestreut auf die Gegner zurasen: Pfeile um das Fadenkreuz leichten auf, wenn alle Kammern des Raketenwerfers gefüllt sind, so dass man über die Schussart Bescheid weiß.
- Eine weitere neue Waffe ist der 'Spider Mine Launcher', zu der noch keine genauen Infos vorliegen. Vermutlich haftet sie an Wänden, eine ausführliche Erklärung wird's wohl erst auf der E3 im Mai geben.
- Gezeigte Vehikel sind SPMA, Cicade und Paladin; sie stammen alle aus den UT 2004 Bonus Packs.
- Zu den Charakteren gehören die 'Twin Souls', die eine rote Rüstung tragen. Die 'Twin Souls' werden wohl die Charaktere sein, die man im Einzelspielermodus steuert. Eine gelbe Rüstung tragen die 'Iron Guards'.
- Jeder Charakter besteht [in der PC Version] aus 15 Mal mehr Polygonen als in UT 2004, was ca. 5 bis 6 Mio. Polygonen entspricht.
- Die PC-Version soll frühestens 2007 erscheinen, die PlayStation3-Version soll anscheinend erst viel später auf den Markt kommen.