Xbox360 Forza Motorsport 4

nach gtplanet ist die nordschleife immernoch die basis aus groject gotham racing 2, also 17% länger als das original und auch breiter.
 
Seriöse Quelle,muss schon sagen :v:
[video=youtube;frkOJYzZKXg]http://www.youtube.com/watch?v=frkOJYzZKXg[/video]
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ich sag ja nicht das es nicht stimmt aber es entbehrt nicht einer gewissen Ironie das solche Sachen dann von PS3 Onlys (das suggeriert zumindest die Abwesenheit eines möglichen XLB Gamertags) gepostet werden und von einer Seite stammt die"GT" Planet heisst.
 
ich sag ja nicht das es nicht stimmt aber es entbehrt nicht einer gewissen Ironie das solche Sachen dann von PS3 Onlys (das suggeriert zumindest die Abwesenheit eines möglichen XLB Gamertags) gepostet werden und von einer Seite stammt die"GT" Planet heisst.

GT Planet ist eine sehr seriöse Quelle!
 
okay,dann hab ich nix gesagt.Ich habe mich nie mit der Seite beschäftigt.Aber irre ich mich oder beschäftigt sich die Seite (zumindest dem ersten drüberfliegen nach)hauptsächlich mit GT(5)oder nicht? :nix:
seit gt 4 beschäftigt sich die seite da um gt in grund und boden zu kritiseren. eine richtige hassliebe. kaz, bzw. pd respektiert auch deshalb deren wünsche und bringt zum teil dementrsprechend auch upgrades raus.
 
seit gt 4 beschäftigt sich die seite da um gt in grund und boden zu kritiseren. eine richtige hassliebe. kaz, bzw. pd respektiert auch deshalb deren wünsche und bringt zum teil dementrsprechend auch upgrades raus.

echt?Ok,hab jetzt auch nur Überschriften gelesen und bin da jetzt nicht tiefer eingestiegen.Danke für die Aufklärung :)

Mal wieder zum Ursprung:Mir persööööönlich macht das nix mit der Nordschleife wobei ich nicht ganz nachvollziehen kann warum das so ist.War das in F2,F3 auch schon so?
 
echt?Ok,hab jetzt auch nur Überschriften gelesen und bin da jetzt nicht tiefer eingestiegen.Danke für die Aufklärung :)

Mal wieder zum Ursprung:Mir persööööönlich macht das nix mit der Nordschleife wobei ich nicht ganz nachvollziehen kann warum das so ist.War das in F2,F3 auch schon so?

turn 10 benutzt das layout von bizarre creation und die haben es für project gotham racing 2 gemacht.
 
echt?Ok,hab jetzt auch nur Überschriften gelesen und bin da jetzt nicht tiefer eingestiegen.Danke für die Aufklärung :)

Mal wieder zum Ursprung:Mir persööööönlich macht das nix mit der Nordschleife wobei ich nicht ganz nachvollziehen kann warum das so ist.War das in F2,F3 auch schon so?

Denke mal das die Geraden in die Länge gezogen wurden, damit mehr Geschwindigkeitsgefühl auf kommt.
 
Why Forza 4 Doesn’t Feature Gran Turismo-Based Weather Effects & Night Racing

Some of of Gran Turismo 5′s greatest assets are its vibrant weather effects, as well as the stunning racing under the moonlight. Polyphony Digital’s PlayStation 3 exclusive’s Xbox 360 exclusive competitor, Turn 10′s Forza Motorsport 4, doesn’t feature weather effects nor night racing. However, the developer has explained the exclusion of both from the racer.

When Eurogamer posed the question to Turn 10′s Dan Greenawalt, he gave a lengthy explanation on why weather effects and night racing are not present in the soon-to-be-released Xbox 360 exclusive:
Every version we explore night and weather. We whittle down thousands of ideas, and we have these autonomous teams. We hire specialists. We build the game like an onion. At its core is a drop-dead amazing simulation engine. But we always assume we’re wrong, and then find the best way to make it better. It’s that commitment that makes me confident we have the strongest simulation, because we build partnerships other companies just can’t, and we have a commitment to getting it right at our core.

We then build assists and fun gameplay and things on top of it without ever sacrificing that. Well, part of that is a solid 60 frames per second. And I mean solid. When you start doing multiple projected shadows off of the front of the car… we have 16 players, so 16 cars times two, so 32 projected shadows. That is a very graphically intense thing.

Greenawalt further explained that the developer’s specialists would be faced with a hard obstacle, even though it’s completely possible on the Xbox 360 to implement the features.
Now, that’s totally possible on the Xbox 360, but it means the specialists we have in graphics would need to work on that problem, and it would be a hard problem. The hard problem we chose to take on with our graphics this version was Image Based Lighting, and working with Hollywood. Every version, we look at this long list of features we would do, and they are divided into these different autonomous groups that have the specialists that could actually do it. We just can’t take a network developer and say, hey, why don’t you do a new particle system. It’s not that they’re smart guys, but we hired them because they are so good at delivering network code.

Graphically, doing huge particle effects, we would have to have that group that was developing IBL, and that took a long time for us to get it right. We had to implement a whole new way of thinking through the partnership with Hollywood. We’d have to have them working on that from the ground up. So that’s the type of thing where we could do it. We could do it on this hardware. But it didn’t prioritise higher than IBL, because the IBL and the way the game looks now is stunning, and it’s universal. It helps everybody, no matter what type of player you are, having a beautiful looking game that runs at 60 frames per second is awesome.

The Turn 10 chief then concluded by showcasing his displeasure with the reaction:

The things I’ve read on forums, people saying, well, I wish they didn’t do this feature – first, that shows a lack of respect for the people who are going to love that feature, which is fine. I don’t expect gamers to respect people the way I do. But, the assumption in that statement is, we have 350 people, why don’t you just move them all on to this other thing I want?

It’s like, I can’t move artists onto it. That’s not going to help. I can’t move networking devs. I can’t move my physics developers. I can’t move my AI developers. To hire the best in the industry takes years. Years. To hire the type of guys we get, you have to take people from Hollywood and other game companies. It’s the only way you get senior talent. So you can’t just decide, we want to do more, let’s just staff up.

Forza 4 is due for a release in North America come October 11th and 14th for Europe. The reviews of the title has been mostly favorable.

http://www.gamersmint.com/why-forza-4-doesnt-feature-gran-turismo-based-weather-effects-night-racing
 
Offizieller Release ist ja auch erst der 14. und soweit ich weiß liefert Microsoft nach dem Halo-Debakel (wo das Game mehr als eine Woche vorher von Händlern verkauft wurde) relativ spät aus.

Das Insidesimracing Preview Video ist übrigens online. Insgesamt sind die Jungs sehr angetan, kritisieren allerdings die KI (viel zu einfach), die Streckenauswahl und - man höre und staune - die Lenkhilfen bei der Sim-Steuerung.
 
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