Hardware Dreamcast 2

Wind and Water schaut toll aus, ich könnte sowieso wieder mal ein Puzzler brauchen. Das wird geholt! =D
 
eine dreamcast 2 wird sihc sehr schwer vermarkten, nach der großen enttäuschung
 
Eine neue Konsole von Sega würde auch nie Dreamcast 2 heißen. Alleine aus Marketingtechnischen Gründen.
 
nach der pleite werden die keine neue Konsole mehr rausbringen.
Die werden schön weiter spiele für alle Konsolen machen. ist auch sehr sinnvoll, da man so das meiste geld machen könnte...
 
Hö? ^^ Ich rede von selfmade Games, nicht von Sonic oder sonst was, das waren doch richtige 3D Spiele? xD

mmmh... stimmt scchon...

puzzle spiele a la wind and water hängen zum Teil durch live arcade auch n bischen zum hals raus... ich kenns nur vom gp2x, aber auf der dreamse wirds ja nich anders werden...

ne 3d engine is wohl zu schwer zu managen für homebrew
 
der markt braucht nicht mehr als drei Konsolen...
Was sollen denn immer diese geradezu feindlichen Aussagen,gegen alles,was außerhalb der großen Drei steht? Wer bist du denn,dass du beurteilen kannst,was der Markt "braucht"? Alles,was einen Käufer findet,wird "gebraucht". Ich glaube zwar auch nicht,dass Sega oder irgendein anderer Hersteller große Erfolge erzielen können,wenn sie ein weiteres Produkt auf den Markt werfen,aber wenn man sich den GP2X ansieht,wird man feststellen,dass man auch mit Nischenprodukten genug Käufer finden kann,um sich über Wasser zu halten. Es gibt eben Leute,die auf sowas stehen und denen ein solches Gerät mit einer Homebrew-Szene lieber ist,als der 9571957362. FPS auf der X360,weil da teilweise wirklich kreative Sachen zu sehen sind.
 
Es gab die Tage wieder mal ein Gerücht über eine neue SEGA Konsole namens "Ringwide"/"Ringedge"
Hier Link dazu: http://winfuture.de/news,45098.html

Sega Sammy entlässt 560 Angestellte

10.02.09 - Sega Sammy plant die Entlassung von 560 Mitarbeitern; insgesamt beschäftigt das Unternehmen weltweit 3.127 Angestellte. Der Grund für die Kündigungen ist ein Verlust in den letzten neun Monaten des Geschäftsjahres (01.04.08 - 31.03.09) in Höhe von Yen 10,8 Mrd. (EUR 91,6 Mio. / USD 118 Mio.).

Für das Gesamtjahr rechnet der Konzern jetzt mit einem Minus von Yen 21 Mrd. (EUR 181 Mio. / USD 235 Mio.). Sega Sammy will neben den Entlassungen deshalb auch 110 Spielhallen schließen, und die Forschungs- und Entwicklungskosten um 20 Prozent kürzen.

@Quelle: Gamefront

nach so einer meldung kann ich mir nicht vorstellen, das sega in nächsten zeit noch ne neue konsole rausbringt. immerhin kostet so was einiges.
 
WOW also eine neue Sega Konsole wäre so hammer würde ich mir sicher auch noch kaufen Ich liebe Sega ... ich versteh auch nicht wieso die Dreamcast kein so großer Erfolg mehr geweorden ist fand die Konsole besser als die PS2 aber und jetzt kommts damals kamen die besseren 3rd Party Games nur auf die PS2 :shakehead: Ok meine Prognose Sony hört auf Konsolen zu produzieren und Sega is back :-D MS,Big N und Sega das wär ne geile Gen :) Bitte anmerken Das ist nur wunschdenken :lol: aber ehrlich 4 Konsolenhersteller sind echt viel gabs schon einmal soviele gleichzeitig ??? weiß das jemand ? und stellt euch nur vor EA und Apple würden auch noch aufm Markt kommen mit eigenen Geräten was fürn Horror für die 3rd Partys :o Konkurrenz ist zwar gut aber das wäre :dizzy4:
 
aber ehrlich 4 Konsolenhersteller sind echt viel gabs schon einmal soviele gleichzeitig ??? weiß das jemand ?

NeoGeo, MD, SNES und PC Engine waren 4 (jedenfalls in Japan und USA)

Sony playstation, Sega saturn, 3do, Atari Jaguar, Amiga CD32 und n64 waren 5 (und die gabs auch alle auf dem heimischen EU-Markt...)

zur neuen Sega Hardware:
wiki schrieb:
Sega RingEdge and RingWide
Sega updates its arcade system board line with RingEdge and RingWide on February 20th 2009. The RingEdge and RingWide are also based on PC architecture. The first game on either hardware is Border Break, running on the RingEdge.

RingEdge Specification
CPU: Intel Pentium Dual-Core E2160 (1.8 GHz)
RAM: 1 GB (DDR2 PC-6400)
GPU: nVidia GeForce 8800GS/9600GSO, 384 MB GDDR3 RAM (Shader Model 4.0)
Storage: 32GB SSD
OS: Microsoft Windows Embedded Standard 2009
Other: 5.1 channel HD Audio, Onboard Gigabit LAN, Sega ALL.NET online support

RingWide Specification
CPU: Intel Celeron 440 (2.0 GHz)
RAM: 1 GB (DDR2 PC-5300)
GPU: AMD Radeon HD 2600, 128 MB GDDR3 RAM (Shader Model 4.0)
Storage: 8GB CF
OS: Microsoft Windows Embedded Standard 2009
Other: 5.1 channel HD Audio, Onboard Gigabit LAN, Sega ALL.NET online support
 
Es gibt eben Leute,die auf sowas stehen und denen ein solches Gerät mit einer Homebrew-Szene lieber ist,als der 9571957362. FPS auf der X360,weil da teilweise wirklich kreative Sachen zu sehen sind.

schön und gut, aber ein firma kann kaum nur von homebrew leben. Dort gibt es auch viel crap und man kann deshalb kaum etwas verkaufen.
Sega hat halt das problem das sie in der letzten Gen eben aufgegeben haben oder nicht mehr weiter konnte. Weiß es nicht mehr so genau.
Zudem sind die Sega games kaum mehr die qualität von früher und das sagt ja schon viel aus imo.
Sega schaft es atm nicht an alte erfolge anzuknüpfen und dann sollen die noch ne Konsole release.
Was darauf kommt kann ich mir schon vorstellen:
-exklusive Sega games (in der jetztigen quali..?)
-alle multi games die es auch auf den anderen Geräten gibt

sehe da jetzt so keinen bedarf oder meinst du da kommen so große exklusive sachen wie Shenmue??
 
NeoGeo, MD, SNES und PC Engine waren 4 (jedenfalls in Japan und USA)

Sony playstation, Sega saturn, 3do, Atari Jaguar, Amiga CD32 und n64 waren 5 (und die gabs auch alle auf dem heimischen EU-Markt...)

zur neuen Sega Hardware:


CDi und FM Towns, kann man auch noch dazu zählen. FM Towns eher zu dem oberen und CDi zu den unteren. FMT gab es nur im japan auf dem markt.
 
Ringedge wird die neue sega konsole... und es beginnt bald...

FGNOnline schrieb:
- 05/11/09

Today we would like to present to you part 1 of our world exclusive report in which we shed light on SEGA SAMMY's plan for a HD casual system in development since 2007 and scheduled for worldwide release for the holiday season of 2010.

History

At the end of 1999 SEGA held a press conference where they laid out their hardware ambitions and talked extensively about broadband and a whole host of future technologies. Shoichiro Irimajiri was stated here as saying that SEGA would strike back with a vengeance in the next millenium. By Spring 2000 Irimajiri-san was already tasked with heading the development of SEGA's next console, Irimajiri was stated as saying that it would be a joint venture with numerous companies because the future box would do more than just play videogames thus they had to partner with cable companies, telecommuncation companies and Hollywood conglomerates. The aim for the design was a single chip solution measuring in at 250 million transistors ready for a Q4 2004 worldwide release. What is not known by the mainstream is that SEGA at this time was also in early stages of development for a 3D handheld which was to be based on the chip that went on to be known as the MBX developed by Imagination Technologies PowerVR division. The PowerVR MBX hit silicon in 2002 about the time SEGA had initially planned on launching a new Game Gear. This device would have beaten the PSP to market by 2 years. All of these plans where scrapped however by Isao Okawa who foresaw a software future for the company, the rest of the company however where vehemently against the idea of software only.

Fast forward a few years to early 2003 when Hideki Sato and the rest of SEGA's high level executives were desperately in search for either a merger or even a sale of the company. The discussions where being held with Sammy, Namco, EA and Microsoft. Again what is not known to the general public is that the reason for SEGA's desperation was that at this very moment SEGA had yet another system in development which had a worldwide target ship date of Q4 2005. This system would have competed against what went on to be known as the XBOX360 and Sony's PS3. The system was designed around a PowerVR Series 5 GPU and an unknown CPU, using standard DVD it was to be a cost/performance solution targeting a $300 launch price tag whilst simultaneously incorporating equal 3D throughput as the higher priced offerings by the competition. SEGA and Imagination Technologies on the 18th of March 2004 released a press release regarding the development of the chip for arcade use. Come Jamma 2005 when the world was expecting SEGA to unveil it's PowerVR based arcade board everyone was shocked to learn of the LINDBERGH which was basically a PC tower with an nVidia 6800GT and a Intel Pentium 4 3GHz Prescott. Whatever happened to the PowerVR based integrated silicon arcade board? Simple, the console that was to be based on the arcade board was scrapped by the newly formed SEGA SAMMY. With no console counterpart for the arcade board it wasn't financially feasible to spend tens and indeed hundreds of millions of dollars on integrated silicon thus SEGA quitely without telling anyone just took a mother board and slotted in components from a mid range PC from 2004 and called it "LINDBERGH". The PowerVR Series 5 whose development SEGA funded lived on however as the PowerVR SGX series of mobile GPU's. The Series 5 architecture was designed to be highly scaleable, low end parts for mobile phones and high end parts for arcade boards and consoles, unfortunately the world never got to see the performance of the higher end variants.

So to recap -

There was a next gen system in development in 2000 which was scrapped by owner Isao Okawa and there was a next gen system in development in 2003/2004 which was scrapped by Isao Okawa's friend and new owner Hajime Satomi.

Present and Future

With the Nintendo Wii hitting retail and gaining worldwide superstardom of the likes never witnessed SEGA SAMMY once again immediately got to work on another system with orders from the boss himself Satomi-san. This system shall be a HD casual console and is designed to compete with the successor to the Wii. The design of the system FGN can officaly confirm was finalised in late 2008, it's arcade variant goes by the name "RINGEDGE" the specifications of the system are as follows.

The chosen CPU is the Intel Pentium E2160 Allendale 1.8GHz Dual-Core Processor, the GPU of choice is the Shader Model 4.0 compliant 9600GSO with 384 MB GDDR3 RAM, System memory measuring 1GB DDR2-800. Other features include an onboard HD audio DSP, 32GB SSD, standard DVD, and WiFi connectivity. SEGA SAMMY plans on shipping the system with two controllers, a motion sensing remote and one which looks similar to the Saturn 3D controller. One for casual gaming the other for non-casual. To top this off SEGA SAMMY shall be using a stripped down version of Microsoft's Windows Embedded Standard 2009 for ease of development. This particular version differs from the standard version where only the DirectX functionality is included, the standard edition costs $90 per shipping device. As SEGA SAMMY's version doesn't include the non gaming features SEGA SAMMY has managed to get a hold of the OS for less than half of that cost.

SEGA SAMMY plans on launching the system in time for the holiday season of 2010 for no less than $200 and no more than $250.

Stay tuned for part 2 of our world exclusive where we shed light on SEGA SAMMY's consumer plans for the "RINGWIDE"

- Zach Morris
 
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