Xbox One Der Xbox One Thread

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller finley
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum

Wrdet ihr euch den XBOX360 Nachfolger kaufen?

  • Ja, mich hat die XBOX360 berzeugt!

    Stimmen: 198 70,2%
  • Nein, ich bin von der XBOX360 enttuscht!

    Stimmen: 29 10,3%
  • Vielleicht!

    Stimmen: 55 19,5%

  • Stimmen insgesamt
    282
  • Poll closed .
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Microsoft Game Studios will be at E3 in Los Angeles, CA June 7th-9th. Let's meet!



Date:
May 11, 2011
Location: Redmond, WA, US

Microsoft Game Studios and Interactive Entertainment Business will be at E3. There are great career opportunities with MGS and IEB. While we are all in LA for E3 let's set up some time to get to know each other!

Are you interested in shipping innovative games that will change the way people play? If so, we want you to join our team to work on next-generation projects built from the ground up in Microsoft Game Studios. We have very strong teams of industry experts tackling the challenges of creating the best experiences using software and hardware technologies in new ways. MGS has openings in Redmond, WA on Kinect teams: Good Science and MGS Family, 343 Industries, XBLA, Core Publishing and ESPN. We also have openings in our Vancouver studio. We are actively looking for Software Engineers, Design Directors, Sr Designers, Environment Artists, UI Lead and SDETs.


http://www.microsoft-careers.com/job/Redmond,-Wa,-Us-Microsoft-Game-Studios-will-be-at-E3-in-Los-Angeles,-CA-June-7th-9th_-Let%27s-meet!/1265121/
 
neue Gen gerne aber frühstens ende 2012, langsam neigen sich die grafischen möglichkeiten nämlich dem ende entgegen. will zwar damit nicht sagen das ich ein grafikfetischist bin aber hey... wer hat nich gern was zu gucken :D. dieses jahr kommt ja noch einiges an releases, 2012 kriegt man auch noch voll aber dann könnte man sich ja mal umorientieren.
 
neue Gen gerne aber frühstens ende 2012, langsam neigen sich die grafischen möglichkeiten nämlich dem ende entgegen. will zwar damit nicht sagen das ich ein grafikfetischist bin aber hey... wer hat nich gern was zu gucken :D. dieses jahr kommt ja noch einiges an releases, 2012 kriegt man auch noch voll aber dann könnte man sich ja mal umorientieren.
Warscheinlich muss man zu Nintendo wechseln als überbrückung bis Microsoft vom Kinect Trip weg kommt und endlich wieder neue HardCore Hardware ohne Motion krams rausbringt. :ugly:
 
Warscheinlich muss man zu Nintendo wechseln als überbrückung bis Microsoft vom Kinect Trip weg kommt und endlich wieder neue HardCore Hardware ohne Motion krams rausbringt. :ugly:

lol weil man dich mit argumenten aus dem anderen thread vertrieben hat willst jetzt hier kinect haten? :)
wenn dir kinect nicht gefällt schön nur quengel hier nicht den ganzen ms bereich damit zu, ein thread hat doch schon gereicht finde ich
 
lol weil man dich mit argumenten aus dem anderen thread vertrieben hat willst jetzt hier kinect haten? :)
wenn dir kinect nicht gefällt schön nur quengel hier nicht den ganzen ms bereich damit zu, ein thread hat doch schon gereicht finde ich
Poste doch nichts wenn du nicht drauf antworten kannst ;) Ich find Kinect kacke und bin nicht der einzige mit der Meinung. Spiel dein gehampel. Ich Spiele richtige Spiele.
 
Poste doch nichts wenn du nicht drauf antworten kannst ;) Ich find Kinect kacke und bin nicht der einzige mit der Meinung. Spiel dein gehampel. Ich Spiele richtige Spiele.

volles dito
bin sowieso ständig am schaun, wo man auf pc-games ausweichen kann, da sogar mein laptop bessere grafik hinbekommt.
bin eigentlich ein konsolengamer aber wenn ich diese kinect scheiße bei der e3 länder als 30min ertragen muss (wonach es ja aussieht) dann flippe ich aus...

ms sollte mehr in die nächste gen und weniger in hampel-steuerung stecken. nur weil das bei nin hingehauen hat ist es noch keine universallösung.
 
Zuletzt bearbeitet:
...Ich find Kinect kacke und bin nicht der einzige mit der Meinung. Spiel dein gehampel.
Ich Spiele richtige Spiele.

Hier geht's um einen XBOX360 Nachfolger und nicht darum ob du oder andere Kinect
mögen oder nicht...das interresiert hier keinen und stört nur.

@Topic
Imo wird m$ auf der E3 nichts von einem Nachfolger ankündigen, sondern wartet
auf die Big-N PK und die Reaktionen der Leute. Ne XBOX1080 kann dann auch noch
auf der Gamescom ( 18. bis 21. August 2011) oder Tokio Game Show (15. - 18. September 2011)
präsentiert werden. Bei einem eventuellen Launch Ende 2012 wäre das noch früh genug.

Wurde ja schon oft erwähnt das diesesmal m$ keinem Zugzwang ausgesetzt ist,
somit sollte logischerweise ein Frühstart mit ''defekter HW'' sogut wie
ausgeschlossen sein. m$ müßte schon sehr dumm sein um sich ihren guten
Ruf in der Videospiel-Branche zunichte zu machen...wovon ich nicht ausgehe.
Im Gegenteil, die nächste Gen könnten sie mit gutem Gewinn fahren.
 
Zuletzt bearbeitet:
Naja vllt macht Microsoft ja wieder son MTV reveal ding. Nur mit nem anderen Sender oder so. Vllt Ende diesen Jahres und mehr gibs dann auf der E3 2012.
Ich wie gesagt, wenns auf der E3 nix von einer neuen Box gibt. Dann wenigstens im laufe dieses Jahres noch iwelche Gerüchte oder teaser auftauchen.
 
Moin,

wieder was neues von MS:

Programm Manager

Are you passionate about Xbox 360®? Do you want to innovate and develop products that create defining experiences for our customers? Come and discover the next great entertainment experience in the Xbox Accessories Group!

We are looking for a Sr. Program Manager to lead the end-to-end development of innovative hardware products and related ASICS. Our product line has included game controllers, wireless network adapters, microphones, cameras, memory devices, headsets, charging devices, and a variety of products used with the Xbox 360® game console. We are continuing to innovate and are seeking new leaders in this journey.

As a program manager, you are responsible for leading a cross-functional team of Electrical/Mechanical/Firmware/ASIC/Tooling Engineers, Test, Operations, etc. from initial concept to high volume production. At the same time, you are challenged to meet program goals for product performance, quality goals, safety/compliance regulatory requirements, product cost, schedule, and development budget. You are also responsible for coordination with Product Management, Marketing, Usability Specialists, Industrial Designers, and Engineering to define the product, solidify the business case, and author the product specifications. Given our multitude of design and manufacturing partners, you will participate with negotiations via our Account Managers, Business Development, and Legal.


Ideal candidates may have experience in managing development of high volume consumer products and multi-disciplinary team leadership, product definition/comprehension, development and execution of master program schedules, program budget definition/management, management of product bill of materials, vendor and contract management, and high volume manufacturing.

You must have a strong desire, passion, and ability to understand consumer needs and a willingness to develop holistic product solutions that delight our customers and exceed their expectations.

Our definition of program management is one of the most comprehensive, most complex, and most challenging in the industry. You are the leader and held accountable to every element of the program. Are you ready?

Key Job Expectations and Responsibilities:

- Team leadership for cross functional product development team.

- Define/execute to product feature requirements and write product specifications, including documentation submittals for configuration control.

- Create statement of work and manage development partners/contract manufacturers worldwide.

- Organize, present, and document technical and program reviews/status to Senior Management.

- Ensure products meet worldwide regulatory agency compliance requirements.

- Anticipate risks; assess, mitigate, and manage accordingly.

- Execute multi-purpose programs including new products, ASICS, modules, cost reduction and/or continuous improvement.

- Validate the developing products can be manufactured reliably and repeatedly

- Develop and protect intellectual property; be well versed with IP fundamentals.

- Lead component and supplier selection and qualification, including contract negotiation and supplier management.

- Organize and lead development builds at the contract manufacturers.

- Explore and understand competitive landscape in both product and business terms

- Domestic and international travel required

Requirements:

- BS/MS Electrical Engineering degree with 10+ years of experience for hardware products in a fast paced environment.

- Full responsibility for at least five significant delivered-to-market product development cycles in high performance, consumer products industries.

- Self-motivated, results driven, risks cognizant.

- Strong strategic leadership and analytical skills.

- Solid critical/precise thinking and questioning skills.

- Excellent communication (written and oral) skills and collaborate effectively with proven interpersonal skills.

- Experience working independently and as part of a team to solve difficult technical, quality, cost, and schedule challenges.

- Experience with team building, collaboration, and managing resources - both domestically and international, inside and outside of Microsoft.

- Firm comprehension of consumer electronics technologies and landscape.

Mechanical Design Engineer Manager

Kinect, a revolutionary new way to play: you are the Controller. Join the Xbox Kinect Team and make your mark on the coolest gaming platform. Our group develops the accessories that make hands-free Xbox gaming possible. We are looking for an experienced Mechanical Design Engineer Mgr who has a proven track record of leading high volume consumer products to technically manage the Mechanical development of innovative hardware products.

The qualified candidate will have the ability to successfully manage multiple Design Engineering teams through multiple product development programs simultaneously. The qualified candidate will provide strategic as well as tactical contributions to the conceptual and detailed design of a variety of entertainment devices and will be responsible for providing leadership to the Mechanical Design teams as well as the other disciplines associated with the productizing of consumer electronic products. These products must be successfully managed using both internal and external contract design resources through the prototype, design validation, production and process validation phases.

The successful candidate should be considered as an expert in his or her technical field as well as having a proven track record of success regarding team leadership and motivation, business negotiations, program management, budgeting responsibilities and overall program ownership. The candidate must demonstrate a detailed understanding of the significance of time to market, risk mitigation, contingency plans, return on investment, etc.

Excellent communication skills, leadership, people management, program management skills, self-motivation and the ability to successfully deal with ambiguity are a must. Direct and recent experience in audio, video, and optical systems consumer electronic Product Development, Manufacturing Engineering, Tool Engineering, thermal design and a successful history of working with Industrial Design and Marketing is a plus.

A general knowledge of Mechanical engineering methodologies and tools, Pro Engineer, tooling, File documentation protocol, Bill of Material Structuring and related file management tools is a requirement. The candidate must have actively participated in the Mechanical Management of design, documentation and qualification of a consumer electronics product within the last year. The ideal candidate will have a minimum of 10 years of experience in consumer electronics mechanical design with a minimum of 5 of those years as a manager. Demonstration of the ability to manage multiple design activities and development schedules is required. The candidate must be willing and able to travel to support design and manufacturing activities. Some of this travel may be non-domestic and extended. Experience managing and interacting with non-domestic suppliers and development partners is preferred.

Required Skills

B.S./MSc Mechanical Engineering

Ten years of mechanical product development experience, with at least five years designing mechanical systems for high-volume consumer electronic devices.

At least five years of people management experience.

In-depth knowledge of the ME domain.

Demonstrated leadership in working through complex problems in a multi disciplinary environment.

Demonstrated experience in integrating with cross functional groups including manufacturing, test, reliability, quality, sourcing, ID, and compliance.

Excellent interpersonal skills

Excellent communication (written and oral) and collaboration skills

Demonstrated competencies in customer focused innovation, technical excellence, strategic insight, impact and influence across a product group or beyond, and passion for quality.

Sr Reliability Engineer Job


This position is located in Shenzhen, China, and would require relocation.

We are currently looking for a creative and talented individual with a passion for technology to drive reliability and qualification of hardware products to meet and exceed our consumers' durability expectations. The candidate’s primary responsibility will be development and implementation of methodologies and techniques to enhance product reliability. The candidate will be required to analyze and verify engineering design concepts of electro and opto-mechanical products using simulation and test tools. He/she will be expected to propose design improvement based on analyses results.
The candidate should have experience in using Physics-of-Failure based approach to develop and implement accelerated tests to mitigate risks and qualify engineering designs during product development. The individual should be able to use knowledge of product design and manufacturing to develop Failure Modes and Effects Analysis (FMEA). Candidate should be able to perform Finite Element Analysis (FEA) to evaluate product (mechanical and thermal) functional performance as well as address overstress and fatigue-related durability problems. He/she is expected to be familiar with using acceleration models for common failure mechanisms in electronic products to estimate product service life. Candidate should be capable of applying Design of Experiments (DOE) concepts to develop test plans to improve product robustness and performance. Knowledge of statistical techniques and models is required to analyze test data and estimate product life cycle performance.

The candidate will use knowledge of electronic package design as well as qualification methodologies for silicon and packages to support qualification of ASICs developed internally at Microsoft or in conjunction with partners. At the component level, the individual will work with other functional disciplines to develop specifications for discrete components used in PCB assembly. He/she will participate in component vendor selection activity and will be responsible for component qualification activity for components that are critical to Microsoft product requirements. The candidate will be expected to use knowledge of process capability for electronic component production as well as system-level performance requirements to establish critical to quality performance metrics. Person in this role will be responsible for facilitating decisions for low cost part procurement strategies while maintaining component performance standards and minimize reliability risk.

Candidate will be responsible to interface with manufacturing partners and component suppliers to develop strategy for qualification and standardizing methodologies and processes. Candidate will be responsible for monitoring product performance in the field and will work closely with manufacturing partners and component vendors to perform failure analysis and drive corrective action, as necessary.

This role will require engagement on multiple products with cross-functional teams and management of vendors. Strong skill-set in analysis and problem solving as well as communication and vendor management are required. Candidates must be able to travel internationally.

The successful candidate should be considered as an expert in his or her technical field as well as having a proven track record of success regarding team leadership and motivation, business negotiations, program management, budgeting responsibilities and overall program ownership. The candidate must demonstrate a detailed understanding of the significance of time to market, risk mitigation, contingency plans, return on investment, etc.

Qualifications:

Masters or Doctoral degree in Electrical, Mechanical or Materials Engineering or a related field.

5+ years work experience in:

a. Reliability and life estimation of electro-mechanical products using computer aided engineering design tools, statistics and finite element models;

b. Developing mechanical functioning, environmental stress and accelerated life tests to evaluate product performance;

c. Managing multiple design qualification activities and development schedules

d. Proven experience in working with external design and manufacturing partners is a plus.


Fazit: Es werden mehr und mehr Stellen gesucht, bei denen die Herstellung eine große Rolle spielt. Zudem taucht erneut ein „Reliability Engineer“ auf (nur einer ist aufgeführt, ein anderer findet sich in den Quellen). Hier wird die XBox zwar nicht erwähnt, man sucht diese Stelle jedoch in der IEB („Interactive Entertainment Business“) – Division von MS, die sich v.a. um die 360 kümmert.
2012 scheint immer wahrscheinlicher zu werden :-).


Quellen:
http://www.microsoft-careers.com/job/n-a/1271115/
http://www.microsoft-careers.com/job/Redmond-Mechanical-Design-Engineer-Manager-IEB-Xbox-Hardware-%28740827%29-Job-WA-98052/1040814/
http://www.microsoft-careers.com/job/Shenzhen-Sr-Reliability-Engineer-Job-CN/1189493/
http://www.microsoft-careers.com/jo...cation-S-Sr-Reliability-Engineer-Job/1189494/
 
Wenn die 2011 erst suchen, wird das neue Gerät inklusive Spiele wohl kaum schon 2012 rauskommen.
Ende 2013 ist leider wahrscheinlicher.
 
Wenn die 2011 erst suchen, wird das neue Gerät inklusive Spiele wohl kaum schon 2012 rauskommen.
Ende 2013 ist leider wahrscheinlicher.
Ähm nein. Man weiß ja noch nichtmal ob denn schon DevKits im Umlauf sind. Und 100% haben schon iwelche Entwickler erste Prototypen Devkits in form eines PCs. Die meisten 360 Launch titel waren nicht mal länger als nen Jahr in entwicklung ;)
 
Ähm nein. Man weiß ja noch nichtmal ob denn schon DevKits im Umlauf sind. Und 100% haben schon iwelche Entwickler erste Prototypen Devkits in form eines PCs. Die meisten 360 Launch titel waren nicht mal länger als nen Jahr in entwicklung ;)

Jep, ist beim Spielen auch leider nicht unbemerkt geblieben ;)
 
Jep, ist beim Spielen auch leider nicht unbemerkt geblieben ;)

troll wo anders
pgr 3 und auch doa sind klasse games
vorallem doa hat bisher den besten online modus wenns um 3d prügler geht
komplexes lobby system samt avatar und haufenweise freischaltbarer items für den avatar
wenns um nen launch lineup geht kann man es weit schlechter machen siehe sony oder nintendo(wenns um konsolen geht)
wenn ms ne neue konsole bringt muss wieder eine DoA dabei sein!!!!!!!!!!!!!!
 
Beim Punkt der Blütephase muss ich Marcello sogar Recht geben. Ich brauch im Grunde auch noch keine neue Gen. Es ist eine Menge interessantes Zeug angekündigt, und irgendwann habe ich noch vor so "Leichtgewichte" wie "Red Dead Redemption" und "Drage Age: Origins" nachzuholen. :ugly:


RDR ist DAS Spiel dieser Gen. Dragon Age würde ich hingegen nur auf de PC Spielen.

Meint ihr MS wird Kinect in der nächsten Xbox beilegen? Ich glaube kaum, dass all die Leute, die sich jetzt ein Kinect gekauft haben sich ein neues Kinect für die nächste Xbox nochmal holen. Man könnte eventuell das momentane Kinect-Gerät aufwärtskompatibel machen, aber dann verpasst man die Chance die Technik nochmal zu verbessern...
 
Zuletzt bearbeitet:
Meint ihr MS wird Kinect in der nächsten Xbox beilegen? Ich glaube kaum, dass all die Leute, die sich jetzt ein Kinect gekauft haben sich ein neues Kinect für die nächste Xbox nochmal holen. Man könnte eventuell das momentane Kinect-Gerät aufwärtskompatibel machen, aber dann verpasst man die Chance die Technik nochmal zu verbessern...

Es wird wohl so sein, dass eine Art Kincet+ im Bundle mit der 3. Xbox dabei sein wird - quasi als Premium Edition.
MS wird wohl beim Launch der 3. Xbox wieder einige Angebote haben - eine z.B. für 300 Euro ohne Kinect+ und eines für 400 mit Kincet+.
 
Da verpasst Microsoft aber die Chance standardmäßig eine Kinect beizulegen. So könnte der Third Party Entwickler sich sicher sein, dass jeder Spieler ein Kinect besitzt und somit würde auch die Kinect Unterstützung wachsen....
 
Status
Nicht offen für weitere Antworten.
Zurück
Top Bottom