Deleted20081
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Wie wär's mit Assassin's Creed 3, um mal ein zeitnahes Beispiel auch zu nennen?
Zählt DarksidersII?
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Wie wär's mit Assassin's Creed 3, um mal ein zeitnahes Beispiel auch zu nennen?
Ich glaub ich weiß langsam was Nintendo vorhat, die bauen ne Retro Konsole!!
Grafik von 2005, Online System noch älter, was kommt als nächstes? Wetten werden angenommen.![]()
Wie wär's mit Assassin's Creed 3, um mal ein zeitnahes Beispiel auch zu nennen?
damit lockt man keine cores aus dem ps360-lager ... .
Doch, auch. Vor allem, wenn diese PS360-Besitzer auch Nintendo-Spiele mit aktueller Grafik mögen.
Mag sein, dass der ganze Kram in Entwicklung ist, aber ob er mich überzeugt, ist wieder ne ganz andere Geschichte.
Darum soll mir doch Nintendo einfach mal zeigen, was so in der Mache ist, damit ich's beurteilen kann... :happy2:
Und solange das nicht abgeliefert wird, bin ich wirklich kein Stück gehyped.
Naja, vllt. gedenkt N ja auf der nächsten E3 "die Bombe" platzen zu lassen..wobei man das schon nach der letzten gedacht hat.
nee. perplex meint, das danach der gamecube kam, und der wurde nur 35mio mal verkauft.. (ps. ich fand/finde ihn trotzdem super)
die wiiU wird nicht denselben casulhype wie ihre vorgänger konsole erleben. dazu sind die konzepte (wackeln/2. screencontroller) und die zeiten zu unterschiedlich. der casual markt hat inzwischen die smartphones und tablets für sich entdeckt. eine konsole ist schnee von gestern. selbst wenn sie xmas 2012 launcht. nächste gen wirds eine rückbesinnung auf die coregamerschaft geben (müssen). und das für alle 3 konsolen plattformen.
nee. perplex meint, das danach der gamecube kam, und der wurde nur 35mio mal verkauft.. (ps. ich fand/finde ihn trotzdem super)
die wiiU wird nicht denselben casulhype wie ihre vorgänger konsole erleben. dazu sind die konzepte (wackeln/2. screencontroller) und die zeiten zu unterschiedlich. der casual markt hat inzwischen die smartphones und tablets für sich entdeckt. eine konsole ist schnee von gestern. selbst wenn sie xmas 2012 launcht. nächste gen wirds eine rückbesinnung auf die coregamerschaft geben (müssen). und das für alle 3 konsolen plattformen.
Kommt ganz drauf an. Viele haben sich ja die letzten Jahre darauf berufen, die besten Konsolenversionen spielen zu wollen und daher keine Wii zu haben. Die müssten sich logischerweise für AC3 eine Wii U holen, nicht wahr? Wäre zumindest konsequent. Ich hole mir zB sicher keine Multigames mehr für die 360, die auf die Wii U kommen. Lohnt sich schlicht nicht mehr.damit lockt man keine cores aus dem ps360-lager ... .
Na abwarten, N schafft es nicht mal sowas wie NSMB U in 1080...
Kommt ganz drauf an. Viele haben sich ja die letzten Jahre darauf berufen, die besten Konsolenversionen spielen zu wollen und daher keine Wii zu haben. Die müssten sich logischerweise für AC3 eine Wii U holen, nicht wahr? Wäre zumindest konsequent. Ich hole mir zB sicher keine Multigames mehr für die 360, die auf die Wii U kommen. Lohnt sich schlicht nicht mehr.
Iwata: Xbox Live and PSN are too far developed for Nintendo to catch up
Current online platforms 'not particularly well suited' to the Nintendo approach
Nintendo president Satoru Iwata believes that the numerous years Sony and Microsoft have spent developing their online platforms has left Nintendo behind and that rushing to "overcome or catch up" to them wouldn't be a smart strategy.
At an investor relations meeting during E3 Iwata was asked how Nintendo's online strategy will differentiate, catch up to, surpass and compete with Microsoft, Sony, iOS and Android.
Iwata answered by saying that current online gaming networks can't be replicated on the Wii U, and admitted the competition is too far ahead for Nintendo to catch up.
"I think that what we see in terms of online gaming networks on existing dedicated gaming platforms is not particularly well suited to the approach Nintendo has taken," he said.
"Therefore, I can't sit here and say to you that we can very quickly overcome or catch up to other companies, which began to work in the online field from many years ago and have been building these online networks on other platforms, and I don't think that would be a smart strategy, either."
Instead of emulating its competitors, Nintendo will be using Miiverse as the foundation to build its online platform on. Although the Nintendo president enthusiastically described the various social applications of the Wii U Miiverse, he did not address aspects such as multiplayer, market transactions and connectivity.
"We think that one fun area of possibility, as we have discussed, is for people not just to enjoy the games but also communicate with others about topics relating to the games," he said.
"We also believe that the 'Miiverse' will serve the purpose of giving people an opportunity to discover other games that they haven't yet started playing.
"In other words, please think that we have built an integrated recommendation engine into the Wii U system's main menu screen."
In the interview he also confirmed that Wii U will support free-to-play games and microtransactions.
Kommt ganz drauf an. Viele haben sich ja die letzten Jahre darauf berufen, die besten Konsolenversionen spielen zu wollen und daher keine Wii zu haben. Die müssten sich logischerweise für AC3 eine Wii U holen, nicht wahr? Wäre zumindest konsequent. Ich hole mir zB sicher keine Multigames mehr für die 360, die auf die Wii U kommen. Lohnt sich schlicht nicht mehr.
Sorry, aber Computerandvideogames hat diesen Artikel auf unterstem BILD-Niveau verfasst, der Autor hat nichtmal zur Originalquelle verlinkt, warum wohl.Ein weiteres Problem hat Rocky gerade mit seinen Post aufgezeigt, welcher User von den HD Twins wird sich auf die Nintendo Wii U stürzen mit nicht intakten Online Features. Wird schon die PS3 oft kritisiert, wie soll die Wii U dann gut wegkommen.
Callo of Duty ist da nur der Elefant im Raum, fast jeder große 3rd Party Titel hat eine MP Komponente.
Nintendo gibt selbst zu nicht konkurrenzfähig zu sein und besonders hier hätte doch Nintendo die nötigsten Aufgaben erfüllen müssen.
Man muss sich fragen, auch wenn Nintendo seine eigenen Wege hat und damit auch recht erfolgreich läuft, aber was hat Nintendo die letzten Jahre gemacht?
Haben die nur das Geld gezählt, welches der DS und die Wii gemacht haben?
dieser user hat recht
die pikas sind leicht zu hypen :v:
pitti passt wie die faust aufs auge zu den pikas![]()
Wie wäre es dann, wenn du zu unserer aller Aufklärung beiträgst und eine vernünftige Quelle mit korrekter Übersetzung besteuerst statt nur Smilies zu posten?Sorry, aber Computerandvideogames hat diesen Artikel auf unterstem BILD-Niveau verfasst, der Autor hat nichtmal zur Originalquelle verlinkt, warum wohl.
Das ist ein Problem an dem ganzen Hate im Internet, wenn man Revolverartikel vorgesetzt bekommt kann man nur so ein Bild bekommen.![]()
Wie wäre es dann, wenn du zu unserer aller Aufklärung beiträgst und eine vernünftige Quelle mit korrekter Übersetzung besteuerst statt nur Smilies zu posten?
http://www.nintendo.co.jp/ir/en/library/events/120606qa/02.htmlI understand why you concentrated on games at E3, but I have a big question about your online business. How will Nintendo differentiate, catch up to, surpass and compete with the existing vendors and open conversion platforms like iOS and Android? I really want to know more about that: multiplayer, marketplace and connectivity.
Iwata:
Nintendo’s strength in this area is that we have so many consumers all around the world who are familiar with our franchises and our software. And parents and grandparents view our products as good products to buy for their children and grandchildren without any concerns. We also think that it’s important that in such an environment, skilled game players and beginners are able to play together, and in a way that both parties come out with smiles on their faces.
On the other hand, though, I think that what we see in terms of online gaming networks on existing dedicated gaming platforms is not particularly well suited to the approach Nintendo has taken. Therefore, I can’t sit here and say to you that we can very quickly overcome or catch up to other companies, which began to work in the online field from many years ago and have been building these online networks on other platforms, and I don’t think that would be a smart strategy, either. We have been discussing what to do next under these circumstances and “Miiverse,” which I told you about in the pre-E3 Nintendo Direct presentation, is one of the new directions that Nintendo will be taking. We think that one fun area of possibility, as we have discussed, is for people not just to enjoy the games but also communicate with others about topics relating to the games. Even if they are in distant locations and not playing together in the same place or at the same time, they have an opportunity to “empathize” with one another. And we believe that the Mii characters that were born on the Wii console will become an important asset in achieving this.
We also believe that the “Miiverse” will serve the purpose of giving people an opportunity to discover other games that they haven’t yet started playing. In the “Miiverse” screen that appeared in Nintendo Direct, there were many Mii characters gathering around game icons, which I referred to as “Wara-wara,” and these icons will not be limited to only games that an individual consumer owns. We want to use this screen to show users who are satisfied by playing certain games that there is a high likelihood that they will also be interested in some other games that users are playing. In other words, please think that we have built an integrated recommendation engine into the Wii U system’s main menu screen. For the more casual users who do not play games frequently, they are less likely to go out and seek information about new games on their own accord. Therefore, we felt we needed a new way to try to reach out to them directly by helping them see what a suitable offering for them might be. Having said that, we would like the “Miiverse” to help users to enjoy games more, be a place for games that don’t have online play functions to still have an online network connection and become a tool for us to increase the tie ratio (the proportion of software sales units per hardware) for the hardware system.