PS4/XOne/Switch/PC Dark Souls

Man kann sich Dark Souls Remastered schon auf Steam runterladen! Hat sich Bamco wohl anscheinend endschieden es fürn PC eine Tag vorher zu releasen :awesome:

Bin noch am überlegen, ob ich Dark Souls mir nicht doch für die PS4 holen soll. Hab nämlich ziemlich erschreckendes über Cheater in den PC-Versionen gelesen... :angst:

Kann mir bitte jemand eine Übersicht über die Änderungen der remastered-Fassung geben? :blushed:

Neben den offensichlichen grafischen Änderungen (4K-Support, 60fps) gibt es glaub ich nur Änderungen im PvP. Die Anzahl an gleichzeitig agierenden Spieler wurde von 4 auf 6 erhöht. Außerdem wurde das Passwort-Matchmaking aus Dark Souls 2/3 eingebaut. Mehr weiß ich leider nicht :p
 
Weiß irgendwie gar nich mit welcher Waffe ich dieses mal spielen soll. Hab irgendwie bock auf Great Axe, aber irgendwie auch nicht. :mad:
 
Eigentlich sollte ich es ja heute bekommen aber irgendwie hat DHL übelste Probleme?!

Habe mehrere Paket die teils seit tagen auf elektronisch übermittelt stehen oder im Paketzentrum festsitzen und es tut sich nix.

Dark Souls hängt auch im Stadtzentrum rum obwohl es heute zugestellt werden sollte Oo

Nervig...
 
Weiß irgendwie gar nich mit welcher Waffe ich dieses mal spielen soll. Hab irgendwie bock auf Great Axe, aber irgendwie auch nicht. :mad:

dragon-tooth-on-hand.jpg
 
Kann mir bitte jemand eine Übersicht über die Änderungen der remastered-Fassung geben? :blushed:
Online Multiplayer
von IGN:
  • The maximum number of players online has increased from 4 to 6.
  • The Dried Finger item will be needed to play with 6 players.
  • The Dried Finger has been moved from the Painted World of Ariamis level to the Undead Burg merchant to be obtainable earlier in the game. The Dried Finger location in the Painted World has been replaced with a Twin Humanities item.
  • Password Matchmaking is now available, similar to Dark Souls 3. When a player is summoned in Password Matchmaking the player level will be synced.
  • It's now easier for friends to be matched with each other. When the guest player’s character level and weapon is higher than that of the host player, the level will be adjusted accordingly.
  • Healing items will not be available during PvP with the exception of Estus Flasks. To prevent long and drawn out battles, the number of Estus Flasks is halved for phantoms.
  • When a player defeats an invading phantom, their Estus Flask is restored.
  • Players can turn on/off global matchmaking
  • Players can now prevent matched Red Phantoms from seeing their “White Sign Soapstone” sign
  • Players can no longer summon ally phantoms consecutively when in combat with enemy phantoms.
  • In online play, players who are outside of the host’s parameter range will not be matched with each other (the players can still be matched via Password Matching).



Arena

  • 3v3 and 6-player deathmatch have been added.
  • Arena battles can also use Password Matching.
  • Respawn points will be random.

Everything Else

  • Players can select the number of usable items, such as consumable souls or covenant items, to use instead of one at a time as in the original game.
  • The number of languages has been increased to the number found in Dark Souls 3.
  • A Bonfire has been added next to Vamos the Blacksmith.
  • Covenants can be switched at Bonfires.
  • Button configuration is available.
  • Items will not automatically be registered into an item slot when picked up.
  • When the up or down directional pad button is held down, the first item equipped will be selected.
  • The online network has been changed from P2P to dedicated servers.
 
bin total angepisst. saturn und müller habens da, geben es aber nicht raus und das bei einem spiel, welches 7(?) jahre alt ist. bin fest davon ausgegangen das ich es heute aber sowas von locker bekomme. könnte gerade kotzen!! anstatt dark souls gibts heut abend zwangsglotzen von gntm - was ein abfuck.
 
Total ungewohnt das mal wieder zu spielen :nerd: Vor allem das Rollen in 4 Richtungen beim Lock-On :v:

Taurus Demon ist grade Down gegangen :lick:
 
Ich hasse euch alle die es heute schon spielen können:v:

Ich habe die digitale Version (auch bereits installiert), muss aber bis 24.00 warten und dann muss ich ins Bett wenn ich morgen halbwegs funktionieren soll.:shakehead:
Halt erst morgen Abend.
 
Ich hasse euch alle die es heute schon spielen können:v:
ziemlich nice von Bandai, dass sie den PC Release vorgezogen haben, ist ja normalerweise nie so :ugly:


ach so, falls jemand fragt: nein, die Savegames vom Original kann man nicht verwenden, da gibt es nur einen schwarzen screen
 
Online Multiplayer
von IGN:
  • The maximum number of players online has increased from 4 to 6.
  • The Dried Finger item will be needed to play with 6 players.
  • The Dried Finger has been moved from the Painted World of Ariamis level to the Undead Burg merchant to be obtainable earlier in the game. The Dried Finger location in the Painted World has been replaced with a Twin Humanities item.
  • Password Matchmaking is now available, similar to Dark Souls 3. When a player is summoned in Password Matchmaking the player level will be synced.
  • It's now easier for friends to be matched with each other. When the guest player’s character level and weapon is higher than that of the host player, the level will be adjusted accordingly.
  • Healing items will not be available during PvP with the exception of Estus Flasks. To prevent long and drawn out battles, the number of Estus Flasks is halved for phantoms.
  • When a player defeats an invading phantom, their Estus Flask is restored.
  • Players can turn on/off global matchmaking
  • Players can now prevent matched Red Phantoms from seeing their “White Sign Soapstone” sign
  • Players can no longer summon ally phantoms consecutively when in combat with enemy phantoms.
  • In online play, players who are outside of the host’s parameter range will not be matched with each other (the players can still be matched via Password Matching).



Arena

  • 3v3 and 6-player deathmatch have been added.
  • Arena battles can also use Password Matching.
  • Respawn points will be random.

Everything Else

  • Players can select the number of usable items, such as consumable souls or covenant items, to use instead of one at a time as in the original game.
  • The number of languages has been increased to the number found in Dark Souls 3.
  • A Bonfire has been added next to Vamos the Blacksmith.
  • Covenants can be switched at Bonfires.
  • Button configuration is available.
  • Items will not automatically be registered into an item slot when picked up.
  • When the up or down directional pad button is held down, the first item equipped will be selected.
  • The online network has been changed from P2P to dedicated servers.
Danke dir!!!

Ich fange jetzt an :awesome:
 
wurde einen Tag vorgezogen, Release wäre ja eigentlich erst Freitag

Auch mal schön wenn ihr etwas früher bekommt.:D

Aber das Remaster ist für PCler eh weniger attraktiv. Ich habe mir die letzten Tage ein paar Mods zu DkS angeschaut, kosmetischer Natur. Und ich muss schon sagen, staune immer wieder was ein paar talentierte Bastler zustande bringen. Dagegen sieht das eigentliche Remaster teilweise bescheiden aus.
 
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