Nullpointer
ist verwarnt
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2,5 fürs OS, 3,5 von den 6 für Games. Die können dann damit machen was sie wollen, müssen halt die unterschiedlichen Geschwindigkeiten berücksichtigen.10 GB für Spiele, 6 GB für OS usw.?
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
2,5 fürs OS, 3,5 von den 6 für Games. Die können dann damit machen was sie wollen, müssen halt die unterschiedlichen Geschwindigkeiten berücksichtigen.10 GB für Spiele, 6 GB für OS usw.?
Man behilft sich mit einigen Tricks, die werden realen RAM aber nicht ersetzten. Also ja, wird meines Erachtens der Flaschenhals überhaupt.
Völlig anderer Einsatzzweck. RAM ist für sein Arbeitfeld konzipiert: Als Arbeitdspeicher. Eine SSD ist das nicht.
Naja, eine andere Art von RAM ändert nichts an seiner Größe.
Ich meine nur, dass es jetzt für die nächsten Jahre langt und mit den verbesserten Versionen von den Konsolen auch wahrscheinlich der RAM steigt. Die Entwickler Profitieren auch von der Schnelligkeit.Naja, eine andere Art von RAM ändert nichts an seiner Größe.
Man muss halt wohl immer irgendwo Kompromisse machen, wenn man nicht zu teuer werden will
Die letzte Gen mit dem Sprung von 512MB auf 8GB war hat purer Luxus
Diesmal hat man vor allem bei CPU gut zugelegt und auch die GPU Leistung sieht gut aus
Diesmal hat man beim RAM gespart
Ich meine nur, dass es jetzt für die nächsten Jahre langt und mit den verbesserten Versionen von den Konsolen auch wahrscheinlich der RAM steigt. Die Entwickler Profitieren auch von der Schnelligkeit.
"We observed that typically, only a small percentage of memory loaded by games was ever accessed," reveals Goossen. "This wastage comes principally from the textures. Textures are universally the biggest consumers of memory for games. However, only a fraction of the memory for each texture is typically accessed by the GPU during the scene. For example, the largest mip of a 4K texture is eight megabytes and often more, but typically only a small portion of that mip is visible in the scene and so only that small portion really needs to be read by the GPU."
Microsoft has partnered with Seagate for its proprietary external 1TB SSD expansion. It's very short, quite weighty for its dimensions and actually presents rather like a memory card.
As textures have ballooned in size to match 4K displays, efficiency in memory utilisation has got progressively worse - something Microsoft was able to confirm by building in special monitoring hardware into Xbox One X's Scorpio Engine SoC. "From this, we found a game typically accessed at best only one-half to one-third of their allocated pages over long windows of time," says Goossen. "So if a game never had to load pages that are ultimately never actually used, that means a 2-3x multiplier on the effective amount of physical memory, and a 2-3x multiplier on our effective IO performance."
A technique called Sampler Feedback Streaming - SFS - was built to more closely marry the memory demands of the GPU, intelligently loading in the texture mip data that's actually required with the guarantee of a lower quality mip available if the higher quality version isn't readily available, stopping GPU stalls and frame-time spikes. Bespoke hardware within the GPU is available to smooth the transition between mips, on the off-chance that the higher quality texture arrives a frame or two later. Microsoft considers these aspects of the Velocity Architecture to be a genuine game-changer, adding a multiplier to how physical memory is utilised.
Ja, ist schon schade. Die Aussicht nun aber ~ Jahre mit so einen geringen Fortschritt gegenüber PS4One zu haben, ist für mich wirklich ein Dämpfer.
Erwarte ja bei er PS5 ähnliches. Ist also schon kacke.
- Mesh Shader
- extra Shader-Ops für Int16 und Int8 für Inference
- die RT-hardware dient der Navigation der BHV-Strukturen und Hittests
- SSD mit hardwareunterstützter Dekompression (DirectStorage)
sieht doch nicht schlecht aus
bzgl. effizienterer Nutzung des Speichers gegenüber aktueller Hardware:
Wie schon vermutet, der kleine Peter wird nicht zum nächsten MM laufen können und sich ne x beliebige SSD kaufen für seine PSX
geratenGrad nochmal gesehen das Tommy Fischers Leak damals quasi ne Punktlandung war bzgl Xbox
Zufall und gut geraten?
Vor allem weil es ja die Basis setzt für 6-7 Jahre
Ok SSD etwas enttäuschend, wenn Cerny nicht gelogen hat sollte Sony einiges schneller sein, aber dafür denke ich weniger TF.
wir kriegen sehr viel leistung für sehr wenig geld, da muss halt etwas kohle wieder über zubehör reinkommen ;-) ich find's nicht schlimm.Wie schon vermutet, der kleine Peter wird nicht zum nächsten MM laufen können und sich ne x beliebige SSD kaufen für seine PSX
"We observed that typically, only a small percentage of memory loaded by games was ever accessed," reveals Goossen. "This wastage comes principally from the textures. Textures are universally the biggest consumers of memory for games. However, only a fraction of the memory for each texture is typically accessed by the GPU during the scene. For example, the largest mip of a 4K texture is eight megabytes and often more, but typically only a small portion of that mip is visible in the scene and so only that small portion really needs to be read by the GPU."
Microsoft has partnered with Seagate for its proprietary external 1TB SSD expansion. It's very short, quite weighty for its dimensions and actually presents rather like a memory card.
As textures have ballooned in size to match 4K displays, efficiency in memory utilisation has got progressively worse - something Microsoft was able to confirm by building in special monitoring hardware into Xbox One X's Scorpio Engine SoC. "From this, we found a game typically accessed at best only one-half to one-third of their allocated pages over long windows of time," says Goossen. "So if a game never had to load pages that are ultimately never actually used, that means a 2-3x multiplier on the effective amount of physical memory, and a 2-3x multiplier on our effective IO performance."