Xyleph
L99: LIMIT BREAKER
- Seit
- 9 Mai 2006
- Beiträge
- 42.221
Sieht super aus, aber Gameplay war jetzt nicht viel drin imho.
Das steht an sich für Hellblade
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Sieht super aus, aber Gameplay war jetzt nicht viel drin imho.
Sieht super aus, aber Gameplay war jetzt nicht viel drin imho.
War von A Plague Rale Requiem etwas mehr beeindruckt im Gesamtbild, aber da hat man verschiedene Landschaften gesehen.
Sieht super aus, aber Gameplay war jetzt nicht viel drin imho.
War von A Plague Rale Requiem etwas mehr beeindruckt im Gesamtbild, aber da hat man verschiedene Landschaften gesehen.
Das steht an sich für Hellblade
Unveiled on stage at the 2021 Game Awards, the Senua's Saga: Hellblade II gameplay-reveal features shots of Senua, Hellblade's main protagonist, fighting a giant troll that emerges from the water. To bring this critical scene to life, Ninja Theory, a part of XBOX Game Studios, turned to Ziva Dynamics for the most high-performance, real-time character.
The larger-than-life troll is over 40ft tall, missing a leg, and has large flaps of skin and fat hanging from its chest and gut. According to the Ninja Theory team, this complicated asset needed to hit the highest fidelity possible, in real-time, as its massive size would magnify the details of the body and exist as a benchmark for the character quality to be expected in the full title release. To achieve such results, Ziva Dynamics would leverage a combination of their soft tissue simulation tools and advanced realtime technology.
"This deadline for the troll was really right," exclaimed Simon Clutterbuck, VP of Creative at Ziva Dynamics. "We had 3 artists working on it and only one month to get it all done. Building out a realistic body utilizing our existing datasets as a starting point saved us a lot of time. The tech is really changing the way our partners tackle character work."
The Ziva Dynamics artists began by building the troll in Ziva VFX, the soft tissue simulation software. This process was expedited by a combination of Ziva's Anatomy Transfer tools and their proprietary generic male anatomy simulation. Ziva then added the troll's torn, hanging skin flaps to the simulation as a coupled skin pass. At this point, the asset was complete with excitable muscles, jiggling fat, and wrinkling skin, all while being over 40ft tall in world-space so accurate gravity would influence on all of those anatomy layers.
The tradeoff for the gigantic film-quality results, however, was a render speed of 6 hours per 50 frames, leading to hundreds of hours of baking on a 15 machine AWS cluster. So, to transform this large film asset into a real-time game character, Ziva fed over 12GB of performance capture data along with the high-quality Ziva VFX simulation into their Ziva Real-Time Trainer. This technology used machine learning to train the troll asset to perform all of the animations along with novel poses in real-time while maintaining the rich dynamics of the original simulation. As a result, the final ML troll body performed at a fully-interactive frame rate of under 3 milliseconds per frame in Unreal Engine 4.26 and was ready to be handed back to the innovation-loving Ninja Theory team.
"By utilizing their latest runtime technology Ziva helped Ninja Theory bring the full fleshy horror of the Troll to life in a way conventional workflows just can't do." says Andrew Vidler, Technical Director at Ninja Theory. Since its inception, Ninja Theory has been devoted to pushing the envelope for interactive digital content. They have continued to work with new, paradigm-shifting technology teams to uncover and create the bleeding-edge of gameplay experiences, and the partnership between Ziva Dynamics and Ninja Theory is set to generate even more best-in-class character results into 2022.
Grafisch Top, Gameplay flop. Also so wie Teil 1. Metascore zwischen 80-85%.Was sagt ihr zu Hellblade 2? Ich habe mehr erwartet
Gameplay wird sehr wahrscheinlich stärker als im ersten Teil.Grafisch Top, Gameplay flop. Also so wie Teil 1. Metascore zwischen 80-85%.
Worauf basiert diese Aussage? Aktuell haben wir "Gameplay" gesehen und es sah so aus wie Teil 1. Grafisch wie gesagt, unantastbar. Und der erste Trailer war offensichtlich CGI.Gameplay wird sehr wahrscheinlich stärker als im ersten Teil.
Ninja Theory hat einige Diarys auf Youtube veröffentlicht in denen auch Aufnahmen zu MoCa zu sehen sind.Worauf basiert diese Aussage? Aktuell haben wir "Gameplay" gesehen und es sah so aus wie Teil 1. Grafisch wie gesagt, unantastbar. Und der erste Trailer war offensichtlich CGI.
Ich erwarte gameplay technisch auch nix großes….muss es bei den Titel mmn auch nicht .Ninja Theory hat einige Diarys auf Youtube veröffentlicht in denen auch Aufnahmen zu MoCa zu sehen sind.
Deutet darauf hin das es vom Gameplay zumindest abwechslungsreicher als im ersten Teil wird.
Anhand des Videos würde ich jetzt behaupten Xbox Series X und PS5 auf einem gleichen sehr guten Niveau
Irgendwie flimmert viel. Ich bin mir nicht ganz sicher woran das liegt, vermute aber, dass es mit dem Temporal Super Resolution zu tun hat.Finde live sieht es “schlechter” aus als auf den Videos. Aber trotzdem cool, man sieht wo die Reise hingeht für Games mi realistischem Look.
Zudem bestimmt interessanter Benchmark für den Vergleich PS5 vs. XSX, unter der Annahme das es keine Parity Klauseln gab^^