Wii Brother in Arms: Double Time

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Interview zu BiA:

http://wii.gamezone.com/news/08_24_07_09_54AM.htm


Gerade das hier macht mich irgendwie stutzig:

The Wii is not as powerful a graphics machine as other next-gen systems. How are you making up for the "lack" of graphical power?

Al: Great art is where we started. From there, we ended up writing a ton of custom shaders for everything in the game. The particle effects, water effects and foliage all had custom Wii tech written for them. Brothers in Arms is a great looking game!

Von den Shadern hat man bisjetzt irgendwie noch nix gesehen. Hm... Vielleicht sind die IGN-Screens echt eher von MoH oder so.
 
Naja.

Diesmal scheints aber im Gegensatz zu Farcry schonmal Shaderwasser zu geben ;)
 
Ein Interview zu BIA: Double Time:

http://www.gamesindustry.biz/content_page.php?aid=28216

Dieser Satz stört mich, wenn Gearbox selbst nichts besseres zu Stande bring was Grafik angeht, wer dann:

Were there any specific challenges you faced trying to port the prior games over to the Wii?

The biggest challenge was probably moving the Xbox shaders over to the Wii. We moved skeletal mesh processing over to the CPU, and re-wrote the pixel shaders to Wii's fixed-function pipeline. Overall, the lighting, water, particle effects look just about like they did on the Xbox.
 
Schon mal Halo 1 die PC-Version gespielt? ;-)

NEIN, Versteh auch nicht was du damit jetzt meinst ?!


Gearbox steht so wie Criterion, Factor5 für Fette Visuelle Spiele und Wii hat mehr RAM, deutlich höhere Füllrate usw. und dann so was -.-

Wieso, Ich Verstehe das nicht sind den TEVs so schwer zu Kapieren im Gegensatz zu Shader ?!


Metroid89:

Mmm naja auch SMG zeigt auch nicht was Wii könnte, mehr Zeit und Geld investieren und das ganze von fähigen Entwicklern programmiert.

Da dachte ich mir das wird der Fall sein mit BIA:DT -.-
 
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