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PS4/PS5/XOne/XSeries/PC Assassin's Creed Valhalla

Lange Marketingkampagnen sind für den Arsch. Wollen noch kein Gameplay zeigen, weil da wohl noch am Material gefaked werden muss, was ja typisch für Ubisoft Games ist, aber hauptsache die Pläne für den DLC stehen schon mal.
 

Läuft wohl auf der serie X in 4k mit 30 fps

Somit
Xbox One X in 4k mit 30 fps
Xbox Serie X in nativen 4k mit 30 fps

Zu PS 5 gibt es noch keine Aussage
 
Zuletzt bearbeitet:
Wäre ja ziemlich frech (faul) von Ubisoft. :rolleyes:
Kann ich mir aber nicht wirklich vorstellen, da bereits die PC Version mit deutlich weniger Leistung mit 60 fps laufen werden, siehe Assassin's Creed Odyssey.
Xbox One X in 4k @ 30 fps wirkt jedoch glaubwürdig.

Und bei Dirt 5 bekommt man auf Wunsch sogar 120 fps ... :uglygw:
 
Zuletzt bearbeitet:
Wäre nicht überrascht wenn auch in der Next Gen 30 fps das Target ist. Wobei ich zumindest bei Cross Gen Titeln mit mehr gerechnet hätte.

Aber ja, ich denke da könnte bei dem ein oder anderem noch ein Kartenhaus zusammenfallen.
 
Assassin's Creed 2 composer Jesper Kyd returns for Assassin's Creed Valhalla

3fe.gif
 
Fand den OST von The Flight in Odyssey ehrlich gesagt wesentlich besser als Kyds sich sehr synthetisch anhörendes Gedudel.
 
Wird ja immer besser und besser. Wenn Valhalla mal nicht nen Mix aus alten Elementen und dem neuen bewährten Mechaniken wird plus Aufbau/Management und mehr RPG ...

Assassin’s Creed Valhalla Is Bringing Back The Instakill Hidden Blade, In A Signal To Hardcore Fans

For example, Ashraf Ismail, creative director for this fall’s Viking-themed Assassin’s Creed Valhalla, recently told me that this latest entry won’t just bring back the series’ iconic hidden blade, but will once again make it lethal enough to regularly pull off one-hit kills.

If you’re not an Assassin’s Creed devotee that might not sound like much. If you are, it’s a positive signal to the many fans who’ve been grumbling that the series has lost its way, despite—or perhaps, because of—the popular success of recent releases. Don’t worry, he’s saying, they get it: It’s once again time for new Assassin’s Creedgames to not just be good, but to feel more like their classic predecessors.

“Eivor receives the hidden blade quite early on,” Ismail told me, referring to Valhalla’s main character. “We continue with the idea that Eivor is not a trained assassin. Eivor is a Viking who receives this badass weapon and has to learn very quickly. Early in the experience, Eivor will learn a technique that, with the right timing ... can one-shot-kill virtually anybody.”
That last bit is the key. If we can one-hit kill with the hidden blade (it will require some skill, he notes) then we can be stealthy. If we can be stealthy, then perhaps we can play this new game as we could the old: from the shadows or, cue another positive revelation from Ismail, from crowds.



 
Neue Infos von UsGamer:

? Eivor’s raven companion is named Sýnin.

? Social stealth grants the ability to blend with the crowd and feign death.

? The hood and cloak return.

? The hood can be toggled on and off and it affects your detectability.


Assassin's Creed Valhalla Goes Big on Stealth With One-Hit Kills, Social Stealth, and Feigning Death
Eivor gets to properly assassinate, like the Brotherhood of days past.
:banderas:

 
Alle News hören sich bislang super an. Social Stealth hab ich persönlich jetzt nicht so vermisst, aber One Hit bei der versteckten Klinge hört sich klasse an.
 
Weitere gute Infos von Ashraf Ismail aus dem heutigen Interview Livestream mit der Washington Post und zusammengefasst vom tollen Twitter Channel CODEX (https://twitter.com/TheCodexNetwork bzw. http://thecodex.network/ )

  • Level design is crafted to make the most out of stealth and parkour.
  • Locations are built to feel unique, not repetitive.
  • A lot of effort went into parkour.
  • Navigation puzzles are back.
  • Vikings culture encourages stealth.
  • Hadrian's Wall will be featured in the game https://de.m.wikipedia.org/wiki/Hadrianswall
  • Toggling the hood / cloak will influence the detection by guards
  • Eivor will meet Assassins (known as Hidden Ones) early on, and they will train him/her their ways.
  • Enemies do unexpected things, using each other, the environment and tools.
  • Variety of hoods, hairs and beard styles, tattoos and war paints.
  • Modern day continues Layla’s story after Odyssey, a bit of time has passed.
  • Moderm day has many surprises.
  • Lore will be much more meaningful and not Easter Eggs. There’s plenty to find
  • The gear pieces are organized in 5 categories (hoods seem to be pieces of one category)
  • The game will have skills that will support the player's assassination capacities
  • Valhalla began production 2.5 years ago.
  • Valhalla uses Anvil Next 2.0 engine, with a new rendering engine.
  • In terms of visuals, Valhalla will be “the most beautiful Assassin’s Creed ever made”
 
Hört sich top an, freut mich auch dass man sich etwas mit der Modern Day Storyline beschäftigt hat
 
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