Allgemeiner Gamewars Diskussionthread

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Folglich besteht NULL Unterschied.
ja, da bestehen die ramschler immer drauf, wenn das pendel mal richtung ps3 zeigt.
bei anderen spielen, die gleiche wertungen bekommen haben, müssen dann aber frameratenvergleiche im nachkommabereich herhalten, um die überlegenheit einer pop-in version zu demonstrieren.

lies mal das ign review:

The PS3 and 360 versions are just about identical (barring the differing guest characters), though I felt that the optional install on the PS3 made things feel even quicker and more polished.
 
spielst du prügler mit analog stick? kann ich mir gar nicht vorstellen. Ich spiel schon seit street fighter 2 nur mit steuerkreuz. Tekken, DOA auch.

Also wenn dann nur mit nem Arcadestick.

Alles andere ist doch Blasphemie.


Aber was ich ja Geil finde, bei Play.com gibts zur Soul Calibur 4 Ps3 Version noch aufsteckbare Triggerverbesserungen.

Damit man nicht mehr so leicht von R2 und L2 abrutscht.

:lol:
 
Also wenn dann nur mit nem Arcadestick.

Alles andere ist doch Blasphemie.


Aber was ich ja Geil finde, bei Play.com gibts zur Soul Calibur 4 Ps3 Version noch aufsteckbare Triggerverbesserungen.

Damit man nicht mehr so leicht von R2 und L2 abrutscht.

:lol:

denkst du ich will professionell spielen a la arcade-hallen-nerds ;-)

Frag mal einen der millionen käufer von tekken, DOA ob die sich zu jedem exemplar ein arcade stick gekauft haben :-P
 
Mahlzeit jetzt musst du nicht heulen, ich reich dir ein virtuelles Taschentuch. Die Debatte welche Konsole leicht mehr auf dem Kasten hat, ist seit Drake und GT5P gegessen, da können Eurogamer selbst noch 100 Vergleiche mit Multigames machen, die schönsten sind inzwischen eh gleich, von daher wayne. :-)

Hier nochmal Aussagen zur Hardware und zu Rage (über die sich die PS3 Fans ja heute so gefreut haben):

"We have concerns (about the 360 version of Rage) because of the economics of the platform in terms of what it costs to go to multiple discs," Hollenshead said. "There is disc space issue on the 360, and if we cant find a clever way or compromise with Microsoft to address that issue... even though we feel the 360 has superior hardware, the size limitations may mean that we may not have as much texture density or resolution on the 360 version.

Wahrscheinlich hat id jetzt plötzlich doch wieder keine Ahnung :-D
 
Kotaku wieder mal Scheiße verzapfen, diese Seite ist doch absolut nicht ernst zu nehmen.

Hier so lautet das was Carmack gesagt hat!

Carmack is complaining about DVDs. He says that from id's point of view, 360's hardware is superior to PS3's but that BluRay's capacity gives Sony's system an important edge, especially for large game worlds like Rage's.

Carmack über die PS3:

Es gibt keine Zweifel, dass es am schwierigsten ist, für die PS3 zu entwickeln. Das System hat zwar mehr Leistung, man kommt aber schwerer dran, weshalb man, nach Ansicht von Carmack, die Entwicklung für die Xbox 360 bevorzugen würde, wenn man die Wahl hätte.

Ebenfalls Carmack:

The creator of classic FPS Quake John Carmack, in a recent interview with BuzzScope, said that he prefers Xbox 360 over PS3 due to “360's symmetric CPU architecture and excellent development tools.” He admits that “the PS3 will have a bit more peak power,” but power on the Xbox 360 can be easily “exploited.”

"Xbox 360 has far and away the best development tools," Carmack said. "PS3 is probably marginally more powerful, in terms of raw flops and graphic operations, but that’s not really the best way to look at things. When you look at these development cycles that stretch over years and years, being 20% easier to develop on is much more important than being 20% more powerful."

Stärkste Hardware im Feld=Playstation 3, wer das anzweifelt sollte augenblicklich gebannt werden! :-D

Immer noch die besten Dev-Tools=Xbox 360

Die cleanere Hardware=Xbox 360

Ergo lässt sich die 360 einfacher auspressen, wie Carmack schon sagte, nur deswegen zieht er die Entwicklung auf der 360 vor. Da ich vollstes Vertrauen in SCE habe, was das Ausnutzen einer Hardware angeht (siehe PS2), mache ich mir keine Sorgen, man hat ja schon gesehen welche Games rauskommen, wenn man mit ZERO Zeilencode anfängt, wie im Falle von Uncharted.
 
Wobei

PS3 is probably marginally more powerful, in terms of raw flops and graphic operations, but that’s not really the best way to look at things.

das natürlich nicht sehr positiv klingt :)
Die PS3 ist vielleicht marginal stärker, hui...

Wie gesagt, wenn man sich darauf einen runterrubbeln kann, freut es mich für die Betroffenen, das macht die PS3 aber nicht besser.
Wie es Carmack halt weiter ausführt.

Was man sich auf a bit oder marginally alles einbilden kann...
Von der 120 FPS und 4D-Ownage ist das weit entfernt und dabei kam die Hardware später als die 360 raus.
 
Carmack strikes back 8)


eurogamer.net schrieb:
"360's the better platform" for contemporary games - Carmack

Id Software technical director John Carmack has said that it's easier to realise the potential of the Xbox 360 hardware but that the PS3 has certain theoretical advantages, and he speculates that Blu-ray could play a decisive role in the console war in future.

"What you can say really quite clearly and not get into too much argument about it is that the 360 is much easier to develop for, it's easier to get the performance out of it that it can deliver, and the rasterizer, the GPU side is generally faster than what the PS3 has," Carmack told Eurogamer at QuakeCon.

"You could design a game where the PS3 would be the superior platform, but you'd have to go out of your way to do it. If you're doing a game like people just want to do games now, the 360's the better platform."

The debate about the relative strengths of Microsoft and Sony's competing next-generation platforms has raged since well before either hit the market, but Carmack is arguably among the best-placed to judge the hardware given his extensive study of both architectures and his driving role in the design of the id Tech 5 engine.

Asked about their relative strengths, Carmack explained that while the 360 is easier, the PS3 does have untapped potential. "If you were doing a whole lot of simulation, you can in theory get more performance out of the Cell processor than out of the two other dual-thread processors on the 360, but that's a big 'in theory'," he acknowledged.

"But," he added later, "the fact that Blu-ray won the format wars on there is a huge feather in Sony's cap, and then we wind up with cases like what we're seeing right now where having all the extra space on the Blu-ray may be a useful thing for us above the fact that the hardware's not quite as good in terms of what it can do with the processing."

One thing he did want to emphasise about the systems, however, is that they're "both really good". "That's why any time that people make comments one way or the other about the consoles, it's easy to leave aside of the fact that it's the best that it's ever been in any generation in terms of support capabilities and all that."

Carmack's company, id Software, is currently developing Rage for PS3, 360 and PC, although yesterday design lead Tim Willits told Eurogamer "360 is our primary target". "We're developing on the PC, but we have 360 controllers on all the PCs." He also couldn't confirm whether the PS3 version would support keyboard and mouse although - as we share Carmack's view that keyboard/mouse is where it's at for FPS control, we hope to see id's mind made up favourably soon!
 
war doch klar das es ein weilchen dauert,da die ps3 schwerer zu programmieren ist.jetzt ist es soweit :goodwork:
 
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