RacingPotatoe schrieb:Bitte werdet nicht persönlich! Auch eher passive Forum-User lesen gerne interessante Threads - wenn es um das Thema geht![]()
Rischtisch *mal unterschreib*
Die Handhelds gehören hier nicht hin, von daher btt
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
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RacingPotatoe schrieb:Bitte werdet nicht persönlich! Auch eher passive Forum-User lesen gerne interessante Threads - wenn es um das Thema geht![]()
Aber nicht in der Qualität, sonst stimme ich dir zuwsippel schrieb:Nebenbei, ich sage es gerne nochmal laut, für die Leute auf den billigen Plätzen: Oblivion auf der Wii wäre absolut kein Problem gewesen. Selbst auf der Xbox wäre es ohne weiteres machbar.
wsippel schrieb:Du hast gar keine Ahnung, was ich meine, nicht wahr? Kreativität auf technischer Ebene wird leider zunehmend überflüssig. Wer die Demo-Szene kennt, weiß im Zweifel, was ich meine. 3D-Grafik auf dem GBA, absolut flüssig, mit Bump-Mapping, mehreren Lichtquellen und HDR Lighting. Kein Witz, das geht. Aber Spiele-Schmieden warten lieber ab, bis Sony oder MS ihnen die Hardware vorsetzen, mit der man es ohne Nachdenken hinbekommt. Viele geniale Ideen wurden aus der "Not" gebohren, wie MOD-Files, Voxel-Grafik und so weiter. Die Hardware hat auf normalem Wege fertig, also haben findige Entwickler früher wegen deutlich längerer Zyklen nicht einfach auf die "Next-Gen" gewartet, die ihnen die Arbeit abnehmen würde, sondern andere Wege gesucht. Das vermisse ich mittlerweile zusehends. MODs beispielsweise wären gerade jetzt genial, besonders für Handheld-Titel, aber die Technologie ging mit der stärkeren Technik unter. Genau wie die Voxel-Grafik.
Nebenbei, ich sage es gerne nochmal laut, für die Leute auf den billigen Plätzen: Oblivion auf der Wii wäre absolut kein Problem gewesen. Selbst auf der Xbox wäre es ohne weiteres machbar.
According to the investment firm, Capcom shipped 320,000 copies of Dead Rising in its first week (the game launched August 8 in the US), and Capcom has forecasted shipments to reach 450,000 units by today. Based on the game's better-than-expected performance, NikkoCitiGroup upped its fiscal year (ending March 2007) shipment expectations for Dead Rising to 800,000 units from 660,000.
This initial success of Dead Rising outlines the increasingly important role of digitally downloaded demos. NikkoCitiGroup analyst Soichiro Fukuda wrote, "Robust Dead Rising sales suggest the establishment of a successful pattern for US marketing whereby trial version downloads stimulate interest and lead to stronger actual sales." Users downloaded around 300,000 Dead Rising demos over Xbox Live worldwide.
Fukuda speculated that the "healthy sales" of Xbox 360 titles may prompt Capcom to take currently PS3-exclusive titles multi-platform. He wrote, "If that happens, it will give the company a chance to make the most of its PC-based development program, which aims to enhance efficiency by utilizing PCs through the primary stages of development."
snip..
Fukuda commented further on Xbox 360/PS3 ports, saying, "Capcom will conduct the first 5060 percent of the PS3 and Xbox 360 development process on PCs, only in the final stages using a development approach that is optimized for either the Xbox 360 or the PS3."
flo88 schrieb:Eh, warum sollte nun Onimusha für die Xbox360 kommen :-?
Weil NeSS eine Xbox 360 zu Hause rumstehen hat?flo88 schrieb:Eh, warum sollte nun Onimusha für die Xbox360 kommen :-?
Fukuda speculated that the "healthy sales" of Xbox 360 titles may prompt Capcom to take currently PS3-exclusive titles multi-platform.
Hmm, aber warum erscheint dann z.B. Resi 5 nicht in Japan für die XBox360? Da könnte man auch mehr Geld erwirtschaften. Irgenwie widersprüchlich... Aber stimmt, Onimusha ist ja auch für die XBox erschienen.Gatsu schrieb:@flo88:
Weil man dadurch mehr Geld erwirtschaftet.
Aber das könnte auch andersrum funktionieren.
Lost Planet und Dead Rising für PS3...
flo88 schrieb:Hmm, aber warum erscheint dann z.B. Resi 5 nicht in Japan für die XBox360? Da könnte man auch mehr Geld erwirtschaften.Gatsu schrieb:@flo88:
Weil man dadurch mehr Geld erwirtschaftet.
Aber das könnte auch andersrum funktionieren.
Lost Planet und Dead Rising für PS3...
flo88 schrieb:Hmm, aber warum erscheint dann z.B. Resi 5 nicht in Japan für die XBox360? Da könnte man auch mehr Geld erwirtschaften. Irgenwie widersprüchlich... Aber stimmt, Onimusha ist ja auch für die XBox erschienen.Gatsu schrieb:@flo88:
Weil man dadurch mehr Geld erwirtschaftet.
Aber das könnte auch andersrum funktionieren.
Lost Planet und Dead Rising für PS3...
1-UP (Shane): Along with PS3, were also seeing Nintendo Wii come out this fall; Im really curious what Cliffys take on it is? Because it seems like [nintendo] are taking a different direction [from epic] gears of war [is the opposite of] what Nintendos trying to do with their titles on Wii; Would [you] ever make a game for Wii?
Cliffy B: Ill buy one day one
1-UP (Shane): Would you ever make a game for it?
Cliffy B: Ummm
1-UP (Shane): Hypothetically ?
Cliffy B: If Cliffy got what cliffy wanted (laughs) Heres the thing, Im not that tight with Nintendo that I was able to get away for 30 seconds and play with the damn thing at E3 which was what I wanted to do I got hands on with the PS3, but I was not able to get hands on with the Wii. I was very skeptical about the DS until i got hands on [time] with it Im a fanboy They make funs games, and Ill always have a soft spot for them.
1-UP (Garnett): What about taking a short project, and [making] a DS [game]?
Cliffy B: Honestly people expect blockbusters out of us, who knows maybe somewhere down the line we can have a small team that I can work with, if we were a larger company, but thats all just guessing, we have to deliver huge games at this point
1-UP (Garnett): Arguably you could make a blockbuster on the DS because of the installed [user] base
Cliffy B: Absolutely, and I just read brain age cracked 4 million
1-UP (Luke): But thats a misleading number thats 3 million in japan thats Nintendos PR spin at work.
Cliffy B: (laughs) Good point.
Mark Rein: So what blockbusters are there for that system that arent from Nintendo ?
1-UP (Shane): Red Steel ? Are you talking DS or Wii ?
Mark Rein: DS Any Nintendo system for that matter
1-UP (Garnett): Sounds like the doors wide open for [Epic]?
1-UP (Shane): There are some minor DS blockbusters like Castlevania, Phoenix Wright and Trauma Center, theyre not million selling games and theyre weird and they have great word of mouth.
Mark Rein: But the big blockbusters for their platforms come from them, dont they?
1-UP (Shane): But the biggest rivals to third parties is always Nintendo
1-UP (Luke): Thats why its not neccesarily in epics best interest to work with a company like Nintendo because Nintendo canabilises its own sales of third party
1-UP (Garnett): You see what they need, they need a development tool like Unreal [engine] for the Wii! What do you think about that, mark, unreal [engine] for the Wii?
Mark Rein: I dont know
1-UP (Luke): I remember what you thought about that, mark
Mark Rein: The problem with the Wii is that its not within our performance envelope
1-UP (Luke): Like its gimped ?
Mark Rein: Without saying what the hardware spec of the machine is, i think its clear that nintendo has aimed it at [standard definiton] and unreal engine 3 is really more aimed at high definiton I dont think our engine really could deliver a compelling experience on that platform.
1-UP (Luke): Gimped.
Mark Rein: Thats not to say some people wont do it, Im sure one of our licensees at some point will port it to Wii, and ship their game on Wii, that wouldnt surprise me.
Stimmt doch :-?Sahasrahla schrieb:![]()
Der war gut!![]()
So wie DoA 4 in Japan?Gatsu schrieb:@flo88:
Klar, Zelda wird alles in den Schatten stellen.
Aber ich würde Gears nicht unterschätzen, das Ding wird ein Millionenseller.