E3 WAR @E3 2017 Thread

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Avalon
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Nicht offen für weitere Antworten.
Die E3 ist so gut wie zu Ende.
Was war das Fazit worüber wurde am meisten gesprochen, hier eine Statistik


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letztes Jahr


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Zuletzt bearbeitet:
Zeigt nur was für eine krasse Leistung Sony im Gegensatz zu Nintendo gebracht hat sich so ne große Userbase aufzubauen :p

ähm die Switch ist gerade mal 3 monate draußen ^^
übrigens glaube ich dass die Switch diese zahl auch erreichen wird.
ich glaube auch dass die westlichen thirds immer zahlreicher für die Switch spiele bringen werden sobald es klar ist dass sie sich endgültig etabliert hat. der reiz größere titel auch unterwegs spielen zu können könnte manchen thirds noch vkz überraschungen bescheren ^^
 
ähm die Switch ist gerade mal 3 monate draußen ^^
übrigens glaube ich dass die Switch diese zahl auch erreichen wird.
ich glaube auch dass die westlichen thirds immer zahlreicher für die Switch spiele bringen werden sobald es klar ist dass sie sich endgültig etabliert hat. der reiz größere titel auch unterwegs spielen zu können könnte manchen thirds noch vkz überraschungen bescheren ^^

Mach es den Bashern doch nicht zu einfach. ^^
 
ähm die Switch ist gerade mal 3 monate draußen ^^
übrigens glaube ich dass die Switch diese zahl auch erreichen wird.
ich glaube auch dass die westlichen thirds immer zahlreicher für die Switch spiele bringen werden sobald es klar ist dass sie sich endgültig etabliert hat. der reiz größere titel auch unterwegs spielen zu können könnte manchen thirds noch vkz überraschungen bescheren ^^

Nö, die Wii war auch derbe erfolgreich und es kam nichts! Okay, sie hatte nen Casual Ruf, aber dennoch wird nichts erscheinen für die Switch von den Thirds! Ist einfach so! Maximal von den Japanischen Devs! Aber auch wenn es nur Indie ist, wird Rocket League ein wegweisender Titel, allein wegen Crossplay! Dazu wird die Switch Version Mobil Spieltag sein, großer Pluspunkt! Kaufe es für die Switch!
 
Nö, die Wii war auch derbe erfolgreich und es kam nichts! Okay, sie hatte nen Casual Ruf, aber dennoch wird nichts erscheinen für die Switch von den Thirds! Ist einfach so! Maximal von den Japanischen Devs! Aber auch wenn es nur Indie ist, wird Rocket League ein wegweisender Titel, allein wegen Crossplay! Dazu wird die Switch Version Mobil Spieltag sein, großer Pluspunkt! Kaufe es für die Switch!

Es gab immer Fifa, Pes, WWE, NBA, Call of Duty also die Wii wurde unterstützt, davon wird die Switch nur träumen können.
 
Nö, die Wii war auch derbe erfolgreich und es kam nichts! Okay, sie hatte nen Casual Ruf, aber dennoch wird nichts erscheinen für die Switch von den Thirds! Ist einfach so! Maximal von den Japanischen Devs! Aber auch wenn es nur Indie ist, wird Rocket League ein wegweisender Titel, allein wegen Crossplay! Dazu wird die Switch Version Mobil Spieltag sein, großer Pluspunkt! Kaufe es für die Switch!

Rocket League wird wegen Crossplay wegweisend sein? Wat? Das Game Design ist halt top und hier macht ne zusätzliche Mobile Variante einfach Sinn daher wird es Switch nen mittelgroßer bis rießiger Erfolg sein (wie auf den anderen Plattformen auch). Auch wird man selbst ohne Crossplay genug Spieler finden bei den VKZ.
 
Nö, die Wii war auch derbe erfolgreich und es kam nichts! Okay, sie hatte nen Casual Ruf, aber dennoch wird nichts erscheinen für die Switch von den Thirds! Ist einfach so! Maximal von den Japanischen Devs! Aber auch wenn es nur Indie ist, wird Rocket League ein wegweisender Titel, allein wegen Crossplay! Dazu wird die Switch Version Mobil Spieltag sein, großer Pluspunkt! Kaufe es für die Switch!

Ein paar Sachen wurden dort versucht, aber der technische Unterschied war eben zu gewaltig.
Außerdem war die Wii zum größten Teil megaerfolgreich bei "Casuals" und hatte eben als Käufer noch die Nintendofans.

Die Switch wird, es sieht danach für mich aus, einen sehr gesunden Publikumsmix haben und aus eben Nintendofans und dem größeren Teil von PS4/ Xbox One Besitzern / anderen Gamern, Casuals und später Kindern die jetzt 'nen 3DS noch haben bestehen.

Das ist zumindest mein Eindruck und die 3rds werden es merken und vermehrt Spiele für dich Switch bringen.
Naja werden wir ja sehen :-)
 
Nö, die Wii war auch derbe erfolgreich und es kam nichts! Okay, sie hatte nen Casual Ruf, aber dennoch wird nichts erscheinen für die Switch von den Thirds! Ist einfach so! Maximal von den Japanischen Devs! Aber auch wenn es nur Indie ist, wird Rocket League ein wegweisender Titel, allein wegen Crossplay! Dazu wird die Switch Version Mobil Spieltag sein, großer Pluspunkt! Kaufe es für die Switch!

um es auf klo oder im bett zu spielen?
unterwegs, über smartphone, macht es wohl kaum sinn.
 
Crossplay in Rocket League ist nicht der Rede wert. Verstehe den Ärger (gut, also den Ärger der PS-Fans, nicht den von jenen die nur draufhaun wollen) bei anderen Games, aber bei RL? Da muss man eventuell auch die Vorfreude der Switch-Fans etwas dämpfen. Die Com wird nicht wirklich größer. Ihr könnt mit Freunden spielen, aber Abseits von privaten Runden ist Crossplay bei RL nicht vorhanden.
 
Roundtable: The best and worst of E3

But as so many execs said this year, E3 is all about the games. While there were plenty of impressive titles on display, there doesn't seem to have been that single 'wow' moment, that one reveal that keeps everyone talking in the way Watch Dogs, Zelda: Breath of the Wild or the original Scorpio tease has done in past years. Perhaps, on reflection, that's because this year's line-up was filled with so many semi-wow moments. Less 'wow', more 'ooh, that's interesting'.

Most of the publishers and platform holders, particularly Xbox, bragged about having the most diverse line-up in their company's history, and a casual glance at our recaps showed that this year really did deliver. In the past few days, we've seen: a co-op game about a jailbreak; two vastly different pirate adventures; superhero outings ranging from the action of Spider-Man and Crackdown to South Park's comedy; lots of racing games, each with a different spin; smatterings of cool indie titles; revived and remade IP such as Metroid, Shadow of the Colossus and Beyond Good & Evil; new sci-fi and fantasy worlds with talk of neural networks and dynamic AI behind them; a fresh take on toys-to-life; kids games that weren't just from Nintendo; all of the annual or bi-annual franchises retailers rely on come Q4; and, inevitably, more sodding zombies. And that's just the highlights.

The games on display this year were not only diverse enough to offer something for almost any consumer's tastes, but also to spare us from the usual 'Year of the Bow/Boat/insert common trope here' meme. It's easy to feel disheartened when expectations going into E3 were so high, but take a long look at everything shown off this year and I think you'll feel a little more optimistic about the future of our medium.
 
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Mario + Rabbids Kingdom Battle

It was a bad joke, and then suddenly it was a very good one. When it leaked that Nintendo had licensed Mario to appear in a game starring Ubisoft's ingratiating comedy mascots the Rabbids, we were sceptical. When art emerged of Mario shooting an energy weapon, we were downright depressed. How wrong could we be? Kingdom Battle is a bizarre and insouciant blend of flavours that really shouldn't work together but just do: XCOM-style turn-based tactical combat given some intriguing spatial twists, flippant French cartoon farce, and the unmistakeable candy-pop rainbow surrealism of the Mushroom Kingdom. It's so wrong that it's right.

The Artful Escape

This pretty indie rock-opera-platformer failed to meet its crowdfunding goals last year, but has been saved by Annapurna Interactive - the new games arm of the film production company behind the likes of Her and Zero Dark Thirty, which is proving to have a pretty sharp radar for interesting left-field games. It got a trailer debut at the Xbox briefing, along with a lot of other visually distinctive indies that all seemed set to briefly delight and then get crushed under the wheels of the E3 AAA juggernaut. But we're still talking about this one at the end of the week. What happened?

Star Wars Battlefront 2

Funny thing about 2015's Star Wars Battlefront; it wasn't all that great, but we played it a whole heap anyway, and not just because Star Wars (though that was a big part of it, and the fan service was beautifully rendered by DICE). It was, above all, an authentically different flavour of multiplayer first-person shooter: something distinct from the competitive teamplay of Overwatch, or Call of Duty's relentless killbox, or the massed battles of Battlefield. It was looser, lighter, more... relaxing, if a PVP shooter can be such a thing. It was multiplayer comfort food, which is a hell of a trick to pull off.

Wolfenstein 2: The New Colossus

We're going out on something of a limb with this one. Not because we doubt that the developers at MachineGames will turn in another polished and grotesquely entertaining single-player shooter campaign - we're sure they will - but because, well, that tone. It could go either way. Many loved Wolfenstein's trashy revenge fantasy set in a US under Nazi rule, but others felt it tipped - even deliberately - into crass trivialisation. Wolfenstein 2, going by its bonkers reveal at Bethesda's conference, is doubling down in a dangerous way, by making a deliberately offensive, flippant and violent game about diversity. The New Colossus simultaneously baits politically correct liberal tastemakers with its cavalier misuse of the gravest events in 20th century history, and taunts their alt-right opponents with its almost parodically politically correct cast of revolutionary heroes (BJ Blazkowicz even starts the game in a wheelchair). That's a hell of a high-wire act, and let's be honest, it could go badly wrong.

Super Mario Odyssey

In which the mighty Tokyo EAD, the studio behind Super Mario Galaxy and video gaming's most prolific ideas factory, has its first stab at the sandbox gameplay style of Super Mario 64 and Super Mario Sunshine, and in doing so appears to comprehensively lose its marbles. Which is good, because Mario games should be mad, but this looks like it might be the maddest of them all. If that's not enough for you, here is a transcription of part of the above video, recorded by Chris and Aoife on the show floor. This is the sound of two people playing Super Mario Odyssey:

Aoife: Watch out, it's a Bullet Bill!
Chris: Eeeeee! Eeeeee!
Aoife: Aaaaaaaaaaaaaa
Chris: No! No! No! So far my response has been: throw a cap at it. OK, just as planned...

[BOTH GASP]

Aoife: What? What did you do?
Chris: So. Oh my god it has!
Aoife: It's got a little mustache!
Chris: That's the best thing I've ever seen.
Aoife: Do it again! Do it again! Fly through those golden rings. That is awesome! Weeeee!
Chris: I'm conflicted because I want to look at his mustache.

[A FEW MINUTES LATER]

Aoife: Oh my gosh, look at the wall!
Chris: Oh my god, tell me that you have to... You do! This is so cool!
Aoife: OK that's amazing ohmygod
Chris: Video games are great. Video games are just great.
Aoife: Video games are the best. I... This is amazing.
Chris: Games are good. Games are so so good. They should keep making them.

Da sieht man wieder wie objektiv ich bin, habe 3 von 5 Spielen die Eurogamer empfiehlt in meiner Top 5 gehabt :goodwork:

Spoderman, Crackdown, God of War, Days Gone, Detroit, sowas gehört halt in keine Top 5 :win:
 
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Crossplay in Rocket League ist nicht der Rede wert. Verstehe den Ärger (gut, also den Ärger der PS-Fans, nicht den von jenen die nur draufhaun wollen) bei anderen Games, aber bei RL? Da muss man eventuell auch die Vorfreude der Switch-Fans etwas dämpfen. Die Com wird nicht wirklich größer. Ihr könnt mit Freunden spielen, aber Abseits von privaten Runden ist Crossplay bei RL nicht vorhanden.

Häh?
Habe schon unzählige Male öffentlich gegen PCler gespielt.
 
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