PS3 WipEout HD

10 neue Bilder zu Wipeout mit verdammt beeindruckenden Texturen und es soll 1080 und 60fps bieten:o


u.a.
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screenshot_190822.jpg

Restliche Bilder
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=180122
 
Zuletzt bearbeitet:
Sieht sehr schniecke aus, das Metal der Flieger sieht auch aus wie Metal ;-)

Mal sehen, Studio Liverpool und Evolution sitzen fasst Tür an Tür, das lässt Texturenmässig bei Motorstorm 2 auf einen schönen Sprung gegenüber Teil 1 hoffen.
 
WipEout HD looks STUNNING
Tuesday 22-Jan-2008 12:45 PM Ten new screens put previous shots to shame
24 Comments
We thought WipEout HD looked decent enough when we posted the first shots of an early preview version, but these new shots show the game has come on in leaps and bounds.

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The textures have more... texture, and the lighting has been massively improved by the looks of it.

Hopefully all these improvements won't come at the expense of the luscious 60fps smoothness in the demo we have here.

You can see videos of that in action (and in comparison to our old favourite, WipEout 2097)
in an earlier feature.

We're also hoping the handling has seen as much attention as the visuals, because we thought it was far too tight to be a believable hovering ship. 2097 had the handling spot on - why change it?

Mike Jackson

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=180122
 
hm.... schaut ja mal interessant aus, aber wann kommt das raus?! hab dazu nirgends
was gefunden :-? so ein mammutprojekt kann das ja net werden, wenns nur das alte
aufpoliert ist?!
 
hm.... schaut ja mal interessant aus, aber wann kommt das raus?! hab dazu nirgends
was gefunden :-? so ein mammutprojekt kann das ja net werden, wenns nur das alte
aufpoliert ist?!

welches alte wird aufpoliert :-?

ok es werden wohl ein paar alte strecken recycled... aber das ist in jedem game so...
engine etc. ist alles neu...

ich hätte es ja verstanden wenn du als begründung das es nicht so lange dauern kann, angegeben hättest das es ja nur nen PSN game ist ;)
 
joah das wohl dann auch. aber ansonsten brauchen die ja die autos und die strecken net
nochmal designen, sondern eben "einfach" in die neue engine bauen?!

für die playstation wäre das doch sicher was feines. es kommt gerade allgemein (auch
konsolenübergreifend) viel käse raus, aber niemand scheint sich um so temporeiche
futureracer zu kümmern. zB extreme G (mein favorit) oder eben wipeout?! kanns net
verstehen :-( shooter und "normale rennspiele" hammer jetzt dann doch wirklich
langsam genug
 
joah das wohl dann auch. aber ansonsten brauchen die ja die autos und die strecken net
nochmal designen, sondern eben "einfach" in die neue engine bauen?!

für die playstation wäre das doch sicher was feines. es kommt gerade allgemein (auch
konsolenübergreifend) viel käse raus, aber niemand scheint sich um so temporeiche
futureracer zu kümmern. zB extreme G (mein favorit) oder eben wipeout?! kanns net
verstehen :-( shooter und "normale rennspiele" hammer jetzt dann doch wirklich
langsam genug

naja "autos in die engine einbauen" das bedeutet aber auch jedes modell neu erstellen von grund auf.... im prinzip kann man nichts außer das design von den vorgängern übernehmen...
also im prinzip wie wenn man ein neues game macht und die gesamte konzeptarbeit schon gemacht ist...
 
Streckendetails und weitere HD Bilder

Vineta K – On the southern shores of Makana Island, the circuit at Vineta K snakes in and out of the ocean and across the beaches. The highlights of this 4.4km track include spectacular underwater tunnels and cutting-edge architecture along the waterfront.


Chenghou Project –The feature-packed circuit at Chenghou Project weaves its way around the offices and corporate buildings of Makana Island's business district. The 4.8 km track contains a tricky inverse-cambered spiral and culminates in a long jump into the tunnelled entry of the final chicane.


Sebenco Climb – The 4.8 km Sebenco Climb track is cut into the hillsides of Makana's Sebenco mountain range. It features a steep traverse up the snowy mountainside, followed by a breathtaking plunge into an icy tunnel carved through the very heart of the mountain. The final section takes pilots through a challengingly tight chicane before they swing back onto the grid.


Sol 2 – The 4.4 km Sol 2 circuit hangs suspended in the clouds high above Makana Island. Consisting of a series of fast-flowing, occasionally open-sided corners linked by sweeping straights, the combination of harsh sunlight and blind summits ensure that Sol 2 is a test of nerve for every speed class.


Ubermall – In the heart of Makana Island's commercial zone is Ubermall, a 4.6 km circuit built into a vast shopping centre. The latter half of the track contains a brief split which rejoins into a narrow hill, followed by an outdoor park section that leads swiftly to the finish.

Anulpha Pass – The 5 km Anulpha Pass track is located in a custom-built entertainment arena on the east side of Makana Island. Although the track looks deceptively simple from above, the undulations of the track surface and narrow skill-cut are enough to keep any racer on their toes.


Moa Therma – The immense man-made complex of Moa Therma is located just off the northern coast of Sicily, with around a third of the track surface built using mag-strip technology. The centrepiece of this 5.3 km circuit is the gigantic horizontal loop which sits just above sea level.


Metropia – The 4.7 km Metropia circuit weaves its way between the skyscrapers and traffic control towers that dominate the Kyoto skyline. Glass-bottomed track surfaces and a stunning vertical mag-strip drop into the depths of the city are just two of the highlights of this popular track.

einige Pics
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alle 13 Pics
http://www.ps3fanboy.com/photos/wipeout-hd/
 
Als ich es auf der GC angespielt hatte, sah es noch nicht ganz so gut aus. Hat sich seitdem ja scheinbar viel getan. Aber Spass hat es auch schon damals gemacht :-)
 
Grafisch ist das Game ne Wucht, aber ich bleibe einfach dabei: Wipeout HD reicht nach Abzocke. 8 PSP Strecken...NUR 8.
 
Sony release wipEout HD fact sheet

Sony have released a fact sheet for wipEout HD. The game will be single player or 2 to 8 players via wireless multiplayer, and be full 1080p running at 60 fps. The game also supports 'Custom Play lists': playback your own music using play lists created in the PS3 XMB. DLC will also be made available, including extra teams and ships, extra tracks and additional events for the race campaign mode.

schon ma ne gute idee mit der playlist einbindung , hoffe das macht schule .

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=25557
 
es hieß ja doch das wipeout die engine von motorstorm verwendet... wird es die engine für motorstorm 2 sein oder ms1?^^

bzw wer entickelt denn wipeout? die evolution studios?!
 
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