Wii U Wii U - Teil 2: Non-Specific Action Figure to the rescue!

@ MTC001

Nach der Logik müssten Handys überhaupt nix können... kleines Gehäuse = schlechte Hardware? :-?

Aber versteh schon worauf du hinaus willst.

Handys haben im Vergleich ja auch schlechte Hardware.
Nur weil es ein paar auf den ersten Blick ganz gut aussehende Spiele gibt, heißt das nicht, dass die aus Alien-Hardware bestehen und die Spiele technisch irgendwie für Konsolen beeindruckend wären.
Wenn die Gehäusegröße nichts ausmachen würde, dann gäbe es ja schon lange Smartphones mit weit besserer Hardware als die Konsolen.
 
Das Teil hat ein 75 Watt Netzteil, wird also höchstens 60 Watt Strom verbrauchen. Wieviel Abwärme das entspricht, kann jeder anhand einer 60 Watt Glühbirne erforschen ;)

Dann verbraucht ja Flashspeicher, Laufwerk etc. auch noch was. Was bleibt dann für Gpu und CPu übrig? 50? :v:
 
Dann verbraucht ja Flashspeicher, Laufwerk etc. auch noch was. Was bleibt dann für Gpu und CPu übrig? 50? :v:

Flashspeicher braucht so gut wie nix, restliche innereien und stromversorgung fürn controller, werden wohl mit 10 Watt auskommen, denke sie reservieren 30 Watt für die GPU und 20 für die Cpu, eventuell aber auch umgekehrt.


Man kann aber noch hoffen, dass das NT nicht final ist :ol:
 
Na und? Dafür ist jedes Tablet stärker als die Gamecube und bald stärker als die Wii U und stärker als die PS3.

Das einzige Tablet, das vielleicht stärker als der Cube ist, ist das iPad3(und wir wissen ja was das teil kostet) und irgendwann die kommenden neuen Tablets und smartphones mit den Mali600er Gpus von arm. - und ne, glaube nicht, dass Tegra 3 mit dem cube mithalten kann, ist nur etwas stärker als der uralte Mali400 der in fast jedem besseren smartphone und tablet verbaut wird...
 
Du machst den gravierenden Fehler, anzunehmen, dass Nintendo die Hardware in Rücksicht aufs Gehäuse bauen. Natürlich ists genau umgekehrt! Die Wirdu hat ein kleines Gehäuse, weil die Hardware kein größeres brauch, wozu auch?
Nö. Reggie hat doch selbst gesagt, dass es darum ging, eine möglichst unauffällige und stylische Konsole zu bauen, die in jedes Wohnzimmer passt und die sich jeder gerne anguckt. Das Konzept ist eine für-jeden-Konsole, die in jedem Wohnzimmer gut aussieht und die jedem Spaß macht. Ich denke dass Nintendo aus der Wii eine "will-jeder-haben-hype"-Konsole machen will, ähnlich der Situation des iPhones noch vor zwei Jahren. Und in dieses Konzept passt eine große, dicke, laute Konsole einfach nicht rein. Und als das Konzept stand, hat man Hardware und Styling aufeinander angepasst, allerdings mit klarem Schwerpunkt auf Optik. und dann hat man eben in die Konsole reingepackt, was zu möglichst günstigen Preisen eben reinging. Deswegen auch die zur heutigen Zeit verhältnismäßig großen Fertigungstechniken (soweit bekannt).

Hoffen wir einfach, dass der Fokus, was die reinen Spiele anging, nicht falsch gelegt wurde. An eine Erfolgswiederholung der Wii glaube ich noch nicht...Eine große Menge der Wii-Besitzer wird vermutlich nicht nochmal zuschlagen. Aber hoffen wir einfach, dass ich falsch liege...

übrigens ist dieses WirDu-Gerede ziemlich unlustig, kindisch und albern. Aber wenn du deinen Spaß dran hast, ist das natürlich okay für mich.
 
Ist doch egal was Nintendo sagt, als nächstes glaubst du vielleicht auch noch dass die Wii so miese Technik verbaut hat weil Nintendo was kleines stromsparendes machen wollte. Dass sie mit Billig Komponenten richtig fett abgecasht haben ist nur zufälligerweise das resultat des designs :ol:
 
Streitet ihr euch ernsthaft um eine kostenlose Dreingabe und die rechnerischen 3 $, die Nintendo da draufschlagen müsste ?

Ich stelle mir gerade die Gesichter vor 299 $ mit und 296 $ ohne Nintendoland. Feel the Difference !

Wie wäre es mit was wichtigem, wie z.B. die Farbe der Kleidung von Frau Merkel im Halbfinale ?
 
Ist doch egal was Nintendo sagt, als nächstes glaubst du vielleicht auch noch dass die Wii so miese Technik verbaut hat weil Nintendo was kleines stromsparendes machen wollte.
Stimmt zu 66,6 % Wenn du noch "in der Produktion billiges" dazupackst, sinds fast 100.
 

Hör nicht auf ihn^^. Das einzige was hilft ist der Ram und moderne Shader. An die WiiU wird zu Lebzeiten kein normales Tablet ranreichen. Kann aber sein, dass sie Featuremäßig die Konsolen überholen und das ist der größere Vorteil von Smartphones und Tablets, jedes Jahr ein neues Modell. Mich interessieren sie für Spiele nicht....wird auch kein großer Aufwand betrieben seitens der Entwickler.

@Kerv: Stimmt auch nicht ganz, das Wii Laufwerk soll relativ teuer gewesen sein und die Entwicklung der Controller war sicherlich nicht billig^^ (wenn die Wii gefloppt wäre, Nintendo hätte sicherlich Probleme gehabt und damit DS Einnahmen vernichtet, ganz ohne Risiko war auch die Wii nicht).
 
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Eine interessante Tabelle vom letzten shareholder meeting von Iwata persöhnlich erklärt:

http://www.nintendo.co.jp/ir/en/stock/meeting/120628qa/img/slide02_l.jpg

"Please take a look at this chart. The top bar represents Japan and the bottom bar represents the U.S. We are conducting surveys on a regular basis to consumers regardless of whether they play games or not by asking if they have played games during the past 12 months, with what game system they played games and how often they played games. This chart is the outcome of one of our regular surveys to consumers who played games during the last 12 months by asking, “What is the most attractive game hardware system for you?” The light blue area on the left represents the Wii, the grey one next to the Wii is PlayStation 3 for SONY, and the green one means Xbox 360 for Microsoft. To the right, the red area is the Nintendo 3DS, the pink one is the Nintendo DS, the dark blue one is PlayStation Vita, the light grey one is PlayStation Portable and the remaining colors represent games played on social networks, games for smartphones and games played on PC social networks. Now it’s been said that the competition is not just among dedicated game systems of Nintendo, Microsoft and SONY, so we intentionally added other choices to our survey. As you can see from the U.S. situation in the bottom bar, an overwhelming portion is covered by the three home console type video game systems. In the U.S., “video games” means home console video games. However, in Japan, those who say that video games mean home console games are only about half of all respondents, and handheld-type games have more significant appeal. The data we showed you are based on the survey in January this year in Japan and in March in the U.S. When we have updated information about the same survey and if there is a chance in the future, we would like to show you the results during occasions like the Financial Results Briefings. We think the difference in the sizes of the red areas represents the difference of the current momentum of the Nintendo 3DS. Meanwhile, for those who are well aware of the current video game business, the result appears not to reflect the present sales status at all. The reason why the Wii’s proportion is so high despite its sales situation not being so strong is, memories of playing with the Wii make such a strong impression on people that they remain in their minds, so the Wii is chosen as the most attractive game system even now. Conversely, for us to launch the Wii U, this is a very valuable asset and is considered favorable data. Since the shareholders and investors do not have these kinds of data, when they have pessimistic views on the Wii U, we think we may need to present the data like this to overcome such a view."

Quelle:http://www.nintendo.co.jp/ir/en/stock/meeting/120628qa/02.html
 
Iwata über das Software-Lineup:

Finally, another issue is that the visibility of the future software lineup is unclear. During E3, titles for the overseas markets were highlighted and the titles we introduced then were only the ones to be available at the launch time and within the launch window period, which might make you wonder, “What will become of the software in the next year?” It is our intention to convey a strong message this fall with the information about the price and the launch date and then to create momentum good enough to convince our consumers to buy (the Wii U), but currently, there must be some concerns.
 
Iwata über die Recption in der Öffentlichkeit von der Wii U:

Another subject is the Wii U. There are some media reports saying the Wii U may not be a revolutionary product like the Wii. When I was interviewed by media reporters overseas at E3 recently, their comment was, “The Wii appeared to be a promising product to succeed from the beginning; however, Wii U does not look that way.” People have forgotten what the real story was. For the Wii, before its launch and right after its announcement, the feedback was similar to that of the Wii U. In other words, when something unique comes up, it’s difficult for people to understand it at the beginning. A lot of misunderstandings and pessimistic observations, like, “Will a product like this really spread in the market?” prevail and then after some time, after being able to experience it, the atmosphere changes. In fact, when the Wii was showcased at E3 in 2006, there were a lot of news stories which reported the strong receptions of the Wii by the visitors to the show; however, the questions I was asked then and there were all tough questions. Almost every one of the reporters asked, “How in the world are you going to compete with SONY or Microsoft with a product like this?” Everyone has forgotten what the real situation was. Then, in hindsight, I think some people say, “I was convinced about the success of the Wii from the beginning” only after looking at the results.
 
Iwata über Miyamoto und Nintendo:

What I can add is that Mr. Miyamoto still will be actively creating things but we are working for the transition of power to go to younger people at the same time. Naturally the directors here will inevitably become too old to be able to continue their current positions someday and Nintendo might decrease its competitiveness without competent replacements. We are proceeding with preparations to avoid that situation.
 
Iwatas orginal Zitat in Bezug auf HArdwareleistung und 3rd-Party Support:

We cannot promise that the Wii U will never be excluded from multiplatform software for eternity, but we can at least assure you that the Wii U will not have such a big difference as the Wii had in comparison to how, on other platforms, developers could expect very different graphic capabilities of generating HD-applicable high-resolution graphics. Other companies might launch a next-generation console with more power, but we don’t necessarily think that the difference between the Wii U and such console will be as drastic as what you felt it was between the Wii and the other consoles because there will be fewer and fewer differentiators in graphics. Naturally some consumers are very sensitive about such a small difference in graphics so that we will make efforts to make the most of the performance of the Wii U to keep up with technological innovations and not to make the system out-of-date soon. However, as the structure of the product called the Wii U is as if we are including both a video game console and a handheld device, if we were not careful about how luxurious both of them were, we could end up having to offer the price of the two hardware systems combined, which would not be an acceptable price for the consumers. We had to design it by balancing the performance and the costs.
 
Iwata über digital distribution:

POSA (Point Of Sales Activation) is a computerized system where a product has no inventory value until it is processed by the POS register, and retailers have no trade payables accrued for a product until a consumer actually purchases it. More specifically, this is the system used for the Nintendo prepaid cards on the shelves at convenience stores (in Japan). We expect that digital download sales will make it easier for retailers to have a product available in their shops even when they are not certain about its sales potential.

In fact, one of the challenges in the video game distribution industry in Japan is the higher inventory risk; it is a bigger challenge than ever before. Since it is common practice in this industry that retailers take the inventory risk, their profits from good sales can be easily wiped out by surplus stock. Therefore, when the sales pace of a game with a short lifespan is slower than expected, it is reasonable for retailers to reduce their prices. Previously, a retailer’s price cut was rather independent from others, but nowadays the information on a price markdown at one store is likely to affect other retailers in no time through the Internet, which results in a collapse of the market price. Consumers tend to see such a product as one with a bad reputation. In this way, some games which might have had commercial value lose their sales potential just because the proportion of the number of sales in the first week to the number of shipments is relatively small. On the other hand, something quite opposite is also happening; in fear of this, more retailers are eager for the minimum inventory levels. When you visit a store for a game only to hear from the clerk that it is now out of stock and the next shipment will not be until three weeks later, you will be discouraged to buy it. The demand sometimes does not lead to actual sales, like in the case I just mentioned. The reason we will start the digital download sales is that decreasing the inventory risk will be of great benefit to the video game business. As some consumers are still keen on physical special features attached to only the first copies of games, both Nintendo and other publishers will try various measures to satisfy them.
 
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Diesen Artikel hier finde ich auch sehr interessant. Link: http://www.nintengen.com/2012/07/wii-u-confirmed-specs-from-sdk-gpu-info.html

Aus diesem Grund sind also Sony und Microsoft so nervös... :-D

Ich denke, wenn der Unterschied zu klein wird haben sie wirklich ein "kleines Problem"!

Liest sich in der Tat gar nicht mal so schlecht. Das erklärt auch, warum die PS360-Ports bisher nach "wenig" aussehen - man nutzt die Zusatzfeatures nicht, weil es ein komplett neues Spiel sein müsste.

Ich denke, die WiiU wird einige sehr schöne Sachen auf den Bildschirm zaubern können und die Puste wird ihr bis zum Schluss kaum ausgehen :) Freut mich!
 
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