Wii - Diskussionsforum 1

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Nicht offen für weitere Antworten.
bongosmasher schrieb:
Hab grad die News gelesen! :o
Ich liebe Ubisoft und will ein Kind von ihm (ihr, ihnen???) :love:
Far Cry war eins der wenigen Spiele die ich für die Xbox interessant fand und jetzt kommt ein exclusives Teil für den Wii! Klasse!

Was meinst Du mit Exklusiv?? Es wird das Far Cry von der Xbox/Xbox360 Version. Verfeinert natürlich durch die Wii Steuerung
 
shan schrieb:
bongosmasher schrieb:
Hab grad die News gelesen! :o
Ich liebe Ubisoft und will ein Kind von ihm (ihr, ihnen???) :love:
Far Cry war eins der wenigen Spiele die ich für die Xbox interessant fand und jetzt kommt ein exclusives Teil für den Wii! Klasse!

Was meinst Du mit Exklusiv?? Es wird das Far Cry von der Xbox/Xbox360 Version. Verfeinert natürlich durch die Wii Steuerung

cw schrieb:
Bei Far Cry handelt es sich nicht um einen einfachen Port. Es werden zwar Elemente aus Far Cry Insticts Evolution darin vorkommen, die Story wird allerdings komplett neu sein. Auch gibt es neue Charaktere, Maps und Ausrüstungsgegenstände. Der Controller wird natürlich ausgiebig genutzt.
 
es hieß doch mal, es gibt 20 starttitel. mir kommts vor wie 50 starttitel.
vor allem sind schonmal 3 hammer shooter dabei:

red steel
call of duty 3
far cry

:D

so ein launch gabs definitiv noch nie!
 
Sasuke schrieb:
shan schrieb:
bongosmasher schrieb:
Hab grad die News gelesen! :o
Ich liebe Ubisoft und will ein Kind von ihm (ihr, ihnen???) :love:
Far Cry war eins der wenigen Spiele die ich für die Xbox interessant fand und jetzt kommt ein exclusives Teil für den Wii! Klasse!

Was meinst Du mit Exklusiv?? Es wird das Far Cry von der Xbox/Xbox360 Version. Verfeinert natürlich durch die Wii Steuerung

cw schrieb:
Bei Far Cry handelt es sich nicht um einen einfachen Port. Es werden zwar Elemente aus Far Cry Insticts Evolution darin vorkommen, die Story wird allerdings komplett neu sein. Auch gibt es neue Charaktere, Maps und Ausrüstungsgegenstände. Der Controller wird natürlich ausgiebig genutzt.

Hab ich auch gerade gesehen, deswegen wollte ich meinen Beitrag wieder löschen. Du hast es verhindert. ;-)
 
Jetzt mal ehrlich, hätte jemand von euch vor einem halben Jahr mit so einer Unterstützung des Wii gerechent? Hätte mir jemand gesagt, dass der Wii ein exklusives Far Cry bekommt hätte ich ihn als Träumer abgestempelt :hammer:
 
bongosmasher schrieb:
Jetzt mal ehrlich, hätte jemand von euch vor einem halben Jahr mit so einer Unterstützung des Wii gerechent? Hätte mir jemand gesagt, dass der Wii ein exklusives Far Cry bekommt hätte ich ihn als Träumer abgestempelt :hammer:

Mit einem Far Cry Spiel hatte ich insgeheim schon gerechnet. Zumindestens seitdem UbiSoft die Rechte daran hat.
Das Ubisoft aber auch direkt ein Rennspiel zum Launch macht, hätte ich nicht gedacht.
 
ich habs eigentlich schon immer gesagt. Wii wird wie eine bombe einschlagen. doch jetzt sollte es wohl auch für die zweifler klar sein.
 
Aktuelle EGM Gerüchte
- Saint's Row to be PS3 launch title
- New Prince of Persia for next-gen consoles
- Crysis sequel/spin-off to next-gen consoles
- Luigi's Mansion sequel for Wii
- Free Virtual Console games to be packaged with select Wii launch titles

- Dumbed-down Halo to launch with Microsoft's inevitable handheld
- The next Elder Scrolls game is scheduled to ship next summer

btw. als Wii Benutzer wird man es in zukunft schwer haben - manw eis nie so ganz ob der Wii auch bei "Next-Gen" Konsolen gemeint ist.... :neutral:
 
Sasuke schrieb:
Aktuelle EGM Gerüchte
- Saint's Row to be PS3 launch title
- New Prince of Persia for next-gen consoles
- Crysis sequel/spin-off to next-gen consoles
- Luigi's Mansion sequel for Wii
- Free Virtual Console games to be packaged with select Wii launch titles

- Dumbed-down Halo to launch with Microsoft's inevitable handheld
- The next Elder Scrolls game is scheduled to ship next summer

btw. als Wii Benutzer wird man es in zukunft schwer haben - manw eis nie so ganz ob der Wii auch bei "Next-Gen" Konsolen gemeint ist.... :neutral:

Deine beiden fett markierten Gerüchte glaube ich direkt aufs Wort.
 
Jep, ein LM Sequel passt imo auch gut zum Wiimote - binm al gespannt wann BigN es präsentiert -falls etwas am Gerücht sein sollte.
 
Man ich bin schon ganz hibbelig auf die GamesConvention! Ich hoffe sooo sehr, dass man Wii anspielen kann und dass auch viele der 7 UbiSoft Spiele anspielbar sein werden. Und wenn ich nur daran denke, welche 5 Spiele Nintendo und noch zeigen will :dizzy2: :happy3:

Das währe wahrlich eine Revolution für die GamesConvention, wenn es seitens Nintendo wirklich mal mehr als nur aufgewärmte E3-Kost gäbe.

MfG
 
Diese Spieleflut erinnert mich stark an die Capcom-5, nur dass die Titel dieses mal wohl auch exklusiv bleiben. :D

Die Ubisoft-7 8-)
 
Na, ist doch eigentlich egal - aug seine Weise ist jedes Wii Game exclusiv da man es nur auf dem Wii in dieser Art spielen können wird - Wiimote sei dank.... ;)
 
Wow ubi danke nun brauch ich doch kein Farcry für mein laptop,
Jedes spiel auf m wii ist exclusiv ;)
ein spiel von einem sony pictuers film ....jah :D
Rayman, PoP,RS, FarCry zum launch,

Zum launch falls vor 18.11. werden 400€ ausgegeben, der Rest ist Geburtstagsgeld und kommt dann am 18.11. grobe schätzung ca.300€
ich sag mal bis 30.12. hab ich ca. 800€ ausgegeben für wii

verdammt ist das teuer mal grob geschätzt :( gut das ich in nov. geburtstag hab, werd mir nur geld schenken lassen, werd wohl bald einiges verkaufen....müssen.... :(
das heißt innerhalb 3 jahre über 3000€ ausgegeben (nur für meine Liebe zu Musik, Games, Musik, u. andere elektr. geräte)
so werd jetzt mal auf sparkassen konto schauen wie viel ich bis 1.10. hab
 
resi4/lp schrieb:
Wow ubi danke nun brauch ich doch kein Farcry für mein laptop, alle 7 sind top games.
Jedes spiel auf m wii ist exclusiv ;)

Na, ja, Blazing Angels ist ein gutes Spiel, aber ein Top Game, find ich nicht. (Habs auf der Xbox360 gezockt).
 
shan schrieb:
resi4/lp schrieb:
Wow ubi danke nun brauch ich doch kein Farcry für mein laptop, alle 7 sind top games.
Jedes spiel auf m wii ist exclusiv ;)

Na, ja, Blazing Angels ist ein gutes Spiel, aber ein Top Game, find ich nicht. (Habs auf der Xbox360 gezockt).

habs jetzt geändert schau über dir, "alles top games" wollte ich eigentl. nicht schreiben aber egal :rolleyes:
 
Ein Interview mit den Xenosaga (PS 2) und Baten Kaitos (Cube) Machern. Das wichtigste:

1. Wenn sie jemals ein Baten Kaitos Crossover mit Nintendo machen, dann wäre Link die gewünschte Person für diesen Crossover.

2. Es gibt keine Pläne eine Wii Umsetzung für Baten Kaitos. Aber es sind ein paar Titel in der Mache für die Nintendoplattform auf die wir unsere Augen richten sollen. (u.a Day of Crisis wie bekannt)

Monolith Soft may have initially been well-known amongst the gaming community for its Xenosaga series of RPGs on the PlayStation 2, but Nintendo fans quickly grew to love the company when Baten Kaitos appeared on the GameCube. Now the company’s prequel to that game is due for a Western release this year, Cubed³ caught up with Monolith’s president, Hirohide Sugiura, to get a few questions answered…

Cubed³: Your team is made up of quite an extensive range of talents. Could you please let our readers know a few details about your background?

Mr. Hirohide Sugiura, President of Monolith Soft and Producer of Baten Kaitos Origins: I have been in charge of sales, advertising, public relations, development, and producing at several game publishers, such as ASCII CORPORATION, KONAMI, WARP Co., Ltd., and Squaresoft. In 1999 I established the original Monolith Soft Company, after accepting an investment from Namco.


C3: Baten Kaitos was co-developed with tri-Crescendo. Is this the case with Baten Kaitos Origins? And if so, which areas did they contribute to?

HS: Yes, we co-developed with tri-Crescendo this time as well. Mainly tri-Crescendo was in charge of the battle direction and sound. The idea of Magnus Battle [ also ] came from them.


C3: The first Baten Kaitos was met with a lot of critical praise and performed solidly at retail. What can fans of that game expect in terms of improvements for this follow-up and how does this game differ to the first game?

HS: Although we call it Baten Kaitos II, it is the story about the world 20 years prior to the previous Baten Kaitos. If you have played original Baten Kaitos, you will be excited and [ it will ] put a grin on your face when you notice various advance hints dropped all over the story relating to the Baten Kaitos world. Of course, even if you have not played previous game, you will fully enjoy the story as a royal road role playing game.

When it comes to the system, the most notable point is its battle. In the previous game, each character held one deck to fight, but this time, one deck is going to be shared by the party. Therefore, if you are beginner, you will experience battles at a quick tempo. If you are an expert player, you will be able to enjoy more strategic battles by incorporating more advanced strategy into the deck.



C3: One particular aspect of the first game that some fans criticised was that of the voice acting. Can they rest in the knowledge that the quality has been improved upon? And will some of the same voice actors return?

HS: I believe fans can be satisfied with this because event rendering has been dramatically improved, compared with the previous game. And, some characters from the previous game also appear in this story, so you may find some voice actors return.


C3: The GameCube is seen to be a dead format in many territories, as was evident with the disappointing Japanese sales of Baten Kaitos II earlier this year. Did this fact cause any hesitation about the game’s potential for success in the West? And was any consideration given to moving it on to the Nintendo Wii in order to improve sales strength?

HS: Because we were almost finalising the development of the game when Wii was announced, we determined that transplanting it onto Wii was not worth the cost and labour hours. And since Wii is very unique hardware, we thought we should start from the basic game design if we [ were to ] make game for Wii. Therefore, I would rather challenge it in another opportunity.


C3: Have there been any issues with developing on the GameCube? Also, was there content that not be included in this game due to system restrictions or time constraints?

HS: We did not compromise because of the system restrictions. As is the case with many other titles, there are always the contents that could not be included in the game because of time and cost limitations. Within the limitation, we always make efforts to do our best, and we believed we could do it this time as well.


C3: Card battling games seem to be a regular occurrence nowadays, with their popularity increasing at a very fast rate. What do you feel helps Baten Kaitos Origins appeal to people more than the competition’s titles?

HS: I think it is its comfortably fast-paced gameplay. There are various games that incorporate card battles, but they often end up slow-paced gaming experiences because of the process when they choose cards from the deck and decide the winner by comparing the strength of the card. However, in the “Magnus Battle” the system was designed so that cards can be easily seen visually, and you will be able to enjoy fast-paced battles.



C3: How long has the game actually been in production and how large was the team working on it? Also, what was the deciding factor to continue work on a new BK after the original Baten Kaitos?

HS: It took 18 months to develop and about 50 developers were involved. Since the original Baten Kaitos game was highly regarded by the users, we wanted to respond to them. That was the deciding factor.


C3: When the Nintendo DS was originally announced, a list of future games was released that included a version of Baten Kaitos. However, since Xenosaga I & II was revealed and released in Japan nothing has been heard about BK on the DS. Is the project still alive?

HS: Please ask Namco for this question, because they sell the title. We are strongly willing to develop this.

[ In response, one of Namco’s Producers said the following: "The Baten Kaitos DS project has been stopped once. Further development
is currently undecided at this point." ]


C3: If you could do a crossover Baten Kaitos RPG project with Nintendo, which characters from the Nintendo universe would you like to include and why?

HS: I believe we could create a lot of very exciting elements using the card battle [ mechanic ] if we could have Link from The Legend of Zelda appear in Baten Kaitos’ world.



C3: Has work begun on a Nintendo Wii version of Baten Kaitos or any ideas been formulated yet? And can fans expect Baten Kaitos to remain exclusive to Nintendo formats?

HS: At present, we do not have concrete plan to produce Baten Kaitos for Wii. However, there are several on-going titles exclusively for the Nintendo format. Please look forward to them.




C3: What are your thoughts about the WiConnect24 concept, being able to leave the Nintendo Wii on in order to download new content? How do you think this could be best incorporated into the RPG genre?

HS: I think it is an amazing concept. We will be able to make it clear how the function will be utilised in the game when the on-going titles are announced. We would rather refrain from commenting on the details at this point in time, since our competitors seem to be in the process of the development of their software.


C3: Finally, how do you see Nintendo doing against the competition in this generation?

HS: I feel Nintendo is aiming at the innovation of entertainment, while Sony and Microsoft are interested in technological innovation. Nintendo’s message of “the graphical beauty is not the decisive fun factor of games” has strongly reached out to the developers. And it is clear that more and more users are agreeing with Nintendo’s message, as the success of Nintendo DS indicates. I hope they continue to work on overcoming the innovator’s dilemma.

The team at Cubed³, and I personally, would like to wholeheartedly thank everyone that took part in this interview and wish them all a very bright future!

GoNintendo.com


Ausserdem wird die GC das letzte Event für Nintendo. Keine Spaceworld 2006.

No Space World after all
August 3rd, 2006

The guys over at AMN talked to Nintendo of America Public Relations Manager Matt Atwood about the possiblity of a Space World event for the Wii. Mr. Atwood commented that there are no plans as of right now to hold a Space World event. If there aren’t any plans as of now, then it is pretty much a sure thing that we won’t be seeing one this year.

Mr. Atwood had an interesting comment on Super Mario Galaxy as a launch title for the Wii, simply stating that “anything is possible”.
 
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