PS4 The Last Guardian (Team ICO)

  • Thread-Ersteller Thread-Ersteller Kiera
  • Erstellungsdatum Erstellungsdatum
Ein wunderschönes Bild :) Das Spiel wird so genial. Endlich mal wieder ein Entwickler, dem der Mainstream egal ist - der sein Spiel so entwickelt, das es ein besonderes Erlebnis für Videospieler werden soll :knufel:
The_Last_Guardian_wallpaper_by_mad_dragon249.jpg
 
Als ICO&Shadow of the C. erscheinen vermutlich im April 2011, wie es letztens in einer News (Gerücht) stand.
Bin mir so oder so ziemlich sicher, dass the last guardian im herbst-winter bei uns erscheinen wird :)
 
Als ICO&Shadow of the C. erscheinen vermutlich im April 2011, wie es letztens in einer News (Gerücht) stand.
Bin mir so oder so ziemlich sicher, dass the last guardian im herbst-winter bei uns erscheinen wird :)

da heisst es nur hoffen, aber ist auch mein most wanted auf ps3 :)
 
Um das Schätzchen hier mal wieder hoch zu kramen ...

Release am 07.10.2011?
Gerücht auf Eurogamer

Naja, vielleicht ist man am Donnerstag ja wirklich schlauer. Freu mich :)
 
Neue infos :
30JNJ.jpg

The latest issue of PSM3 is carrying an extensive feature on Team ICO’s upcoming game, The Last Guardian and one of Gamersmint’s readers have an issue with him and we’ve collected all the juicy details for you below.

For the first time ever, we get to know a lot of details regarding the game and it appears that the game is poised to be a masterclass. Fumito Ueda split the beans to PSM3 regarding his upcoming project.

The magazine got some hands-on time with the game and they got to experience the first level of the game which showed the very first “emotional interactions” between the boy and Torico. The game looks stunning according to the magazine and the world is filled with vibrant colours.

We’ve rounded up all the important details which the magazine carried about the game below:
The Last Guardian will be similar to Ico
The game’s original music is not the one presented in the trailer. It’s just a test track being used.
Ueda stated that he’s allowed to achieve things with the PS3 which he couldn’t manage to fulfil due to the tech on offer with PS2.
Torico’s feathers, butterflies, dust, particles, everything is managed in real time, many great animations were all made by hand.
The game we will not be as confined as in Ico.
Torico can apparently eliminate the guards, the child however can’t do that (so he will be playing undercover when he is alone)
Ueda didn’t reveal who the Last Guardian is, Torico or the boy. He said we’ll have to find out.
Team ICO has sought technical advice from all in-house Sony Studios wherever possible.
Torico-AI will focus on that moods and reactions to the environment. The game will be based on its relationship with the child to solve puzzles and explore the fortress.
Guards in armor are actually shadows, when their armor glows, they can vanish.
Ueda, does not consider his work as art. It could go much, much further in the concept art but that would make it difficult for some fun and commercial viability of titles. He must find the right balance.
Ueda would love the game to release on time, however he won’t rush things.
Ueda is wary not to make the game’s puzzles too difficult however he wants to maintain a good amount of challenge and hence they’re constantly beta-testing to measure the difficulty of puzzles and find the right balance.
There will be less fighting sequences in TLG than in ICO
Ueda has assured that the game will be released by the end of this year, atleast in Japan.

The Last Guardian is exclusive to PS3 and is scheduled for a holiday release in 2011.
 
In Deutsch : )

Neue Details zu The Last Guardian

23.02.11 - Das französische PSM3 Magazin hat The Last Guardian von Team ICO angespielt und neue Einzelheiten bekanntgegeben:

Technik

- Die Federn von Torico, Schmetterlinge, Staub und Partikel werden in Echtzeit berechnet, während viele der Animationen von Hand gemacht wurden.

- Team Ico hat sämtliche internen Sony-Studios um technischen Rat und um Hilfe gebeten, wann immer es möglich war.

- Die KI von Torico wird maßgeblich von der Stimmung und den Reaktionen in der Umgebung beeinflusst. Das Spiel basiert auf der Beziehung zwischen ihm und dem Jungen, um Puzzles zu lösen und die Festung zu erforschen.

- Die Musik im Trailer ist nicht endgültig: Vielmehr ist es nur ein Test-Track, der mit dem späteren Soundtrack nichts zu tun hat.

Spielprinzip

- Torico kann die Wachen ausschalten, was der kleine Junge hingegen nicht kann: Das Kind wird stattdessen vorsichtig vorangehen, sich zurückhalten und sich vor den Wachen in acht nehmen, wenn es alleine ist.

- Das Team achtet darauf, die Puzzles nicht zu schwer zu machen. Sie sollen allerdings schon fordernd sein, so dass die Entwickler ständig Beta-Tests mit den Puzzles machen, damit sie am Ende einen ausgewogenen Schwierigkeitsgrad haben.

- In The Last Guardian gibt es weniger Kampfsequenzen als in Ico.

- Ueda verrät nicht, wer "The Last Guardian" ist: Torico oder der Junge. Er sagt, der Spieler soll es selbst herausfinden.

- The Last Guardian soll ähnlich wie Ico sein.

- Die Wachen in ihren Rüstungen sind genau genommen nur Schatten: Wenn ihre Rüstung leuchtet, können sie verschwinden.

Sonstiges

- Ueada sieht seine Arbeit nicht als Kunst an. Er könnte mit dem "Concept Art" noch sehr viel weitergehen, doch würde das Spiel dann nicht mehr so viel Spaß machen und wäre kommerziell nicht mehr lebensfähig. Daher muss er die goldene Mitte finden.

- The Last Guadian soll - zumindest in Japan - noch Ende 2011 erscheinen.

gamefront.de
 
Infos aus der Famitsu

Famitsu has a four page feature on The Last Guardian. It apparently includes a demo play session along with an interview of Fumito Ueda.

Here's some of the info that has leaked out of the feature:

- You initially can't communicate with Torico, so he'll quickly fall asleep.
- Torico can't eat everything. If he eats something he doesn't like, he'll spit it out.
- The game uses a collision system with similar capabilities to that of Shadow of the Colossus.
- Even if you're caught by the guards that fill the dungeons, the game doesn't immediately end.
- Torico may have a life gauge.
- They're currently looking into the possibility of showing gauges to support the player -- this is one area that Ueda is worrying over.
- In its impressions of the game, Famitsu commented that it exceeded expectations -- it's -real that exceeds real.
- Torico actions are very detailed -- down to the level of his reacting differently depending on the sound in the area.
- The game uses a fake language
- Famitsu commented that the boy main character's movements are also incredible. Ueda responded that when the boy approaches a wall, he will naturally extend his arms out, and as he approaches Torico, he will touch the creature. To show the feeling of existence for the characters, you need to show such actions that make it look like the character himself knows that there's a wall there.

Ueda also talked quite a bit about the game's expressive and physical computation power.

Regarding Team Ico's PS3 remakes, Ueda said that Shadow of the Colossus is amazing when you see it in 3D. For ICO, he said that they're remaking the opening scene.
 
leider kein neues footage :(
[video=youtube;iFMdAW6JpTE]http://www.youtube.com/watch?v=iFMdAW6JpTE[/video]
 
Ich habe mich schon lange nicht mehr so auf ein Spiel gefreut wie auf The Last Guardian. Hoffentlich gelingt es Team ICO aus den ambitionierten Ideen ein funktionierendes, motivierendes Spiel zu formen.
 
bedingt durch die triple katastrophe in japan rechne ich nun nicht mehr mit einen release vor 2012 sommer (eu) :ugly: v.v
 
Wann das Spiel released ist doch in anbetracht dessen was in Japan geschieht nicht nur zweitrangig, sondern total irrelevant. Ich hoffe das, dass japanische Volk diese Jahrhundertkatastrophe gut übersteht. Alles andere besonders, wann nun welches Spiel erscheint, sind von keinerlei Bedeutung.
 
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