The Games of PS3 (Teil 2)

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frames60 schrieb:
Es gibt keinen Grund, warum ein aktueller PC die aktuellen Top-Games der PS3 (und Konkurrenzkonsole) nicht auch packen sollten... die GPUs auf dem PC sind schon heute leistungsfähiger als ihre Konsolen-Pendants und die Vorteile der Multi-Core-Architektur der CPUs werden noch nicht ansatzweise genutzt. Bis es aber soweit ist, gibt es auf dem PC auch schon wieder mindestens Dual-Core CPUs und nochmal leistungsfähigere GPUs. Die Zeit, da die Konsolen den PC erstmal abhängen (á la PSone damals) sind leider schon lange vorbei, sie können und werden allerdings eine ganze Weile auf seinem (möglichen) Niveau spielen, was auch heißt, dass ein oder andere Spiele wird durchaus (auch mit PC) plattformübergreifende Grafikreferenz für eine Zeitlang werden.
Auf dem PC geht die Grafik nur langsam voran. IMO in den ersten 1-2 Jahren hat die PS3 durchaus die Chance den PC bei vereinzelten exklusiven Top Spielen grafisch abzuhängen.
 
Und neues zu Unreal Tournament 2007:


Unreal Tournament 2007: Interview mit Midway

05.07.06 - UnrealBase führte ein Interview mit Oliver Beck, dem PR-Manager von Midway Deutschland. Die wichtigsten Aussagen im Überblick:

- Für Unreal Tournament 2007 (PC, PS3) plant Midway umfangreiche Werbemaßnahmen (Anzeigen in Zeitschriften, Onlinewerbung, Werbung im Handel, Launchevent für die PC-Version mit LAN-Party, etc.)

- Auf der Games Convention im August wird Unreal Tournament 2007 in einem Kinosaal am Messestand von Midway gezeigt. Die strengen Jugendschutzgesetze erlauben es nicht, den Titel frei am Messestand zu präsentieren.

- Ob Unreal Tournament 2007 in Deutschland geschnitten erscheinen wird, kann Beck noch nicht sagen: Die USK ist in letzter Zeit etwas unberechenbar, und so kann es sein, dass Midway eine ungeschnittene Version herausbringt; es kann aber auch sein, dass man kleine Kürzungen (z.B. kein Blut) vornehmen muss. Drastische Kürzungen soll es allerdings nicht geben.

- Die Auslieferung soll im 4. Quartal 2006 in Europa stattfinden.

Quelle: gamefront.de
 
Scheint so als ob die GC dieses Jahr viel interessanter und spannender, als die letzten Jahre, wird. Nicht schlecht. Jetzt nur mehr PS3 und Wii auf der GC06 und ich bin dieses Jahr in Leipzig.
 
Da nach LA Noire geschrien wird ^^

OnPSX schrieb:
Sonys mysteriöses Geheimprojekt steht kurz vor der Enthüllung! Das kann man der Website des Entwicklerteams Team Bondi entnehmen. Demnach wird es demnächst einen ersten Trailer zum Film Noir Thriller, der in den 50igern spielt, geben. Ausserdem kann man ein erstes Bild, dass einen alten Mann (Privatdetektiv) zeigt, bewundern.

LA Noire wird von Brandon McNamara entwickelt, der zuvor für The Getaway (erster Teil) bei Sony Computer Entertainment Europe verantwortlich war. Kurz nach Fertigstellung des Spiels verließ er das Sony Studio Team Soho und gründete in Asutralien ein eigenes Studio namens Team Bondi. Nachdem er mit LA Noire bei verschiedenen Publishern an die Tür klopfe, wurde das Studio für drei (!) Spiele bei Sony Computer Entertainment America unter Vertrag genommen.

LA Noire wird exklusiv für die PlayStation 3 erscheinen.

Quelle: Team Bondi Website / www.teambondi.com

noire2.jpg

LOL, der Ex Boss vom Tha Gateway Team hat das Team verlassen, nen eigenes Studio geöffnet und entwickelt exklusiv für die PS3 ein ähnliches Game...versteh es wer will.^^

Edit: UT07 wird wohl ein Launchtitel.
 
Er möchte Selbstständig sein und sein eigener Chef und dabei noch gut Geld verdienen. Was ist daran verkehrt? Komisch ist nur, dass die Entwickler andere publisher in Betracht gezogen haben.
 
geil. für ein action rpg mehr als ausreichend. wird ziemlich sicher gekauft. würde auch noch action rpgs mit der alten baldurs gate engine kaufen.

(oh, ist der schuss nach hinten los, schmitzkatze? :-( polier dein deutsch noch bitte etwas auf, wenn du hier schon die leute mit zusammengekratzten pseudo-negativ news penetrieren willst)
 
Zissou schrieb:
geil. für ein action rpg mehr als ausreichend. wird ziemlich sicher gekauft. würde auch noch action rpgs mit der alten baldurs gate engine kaufen.

(oh, ist der schuss nach hinten los, schmitzkatze? :-( polier dein deutsch noch bitte etwas auf, wenn du hier schon die leute mit zusammengekratzten pseudo-negativ news penetrieren willst)

Die News machen die Bilder selber...

Ist doch schön, wenn Firmen für ihre anspruchslose 0815-Schmalkost auch Kunden wie Dich finden!

Mit dem Deutsch lernen geht auch okay! Kannst Du mir ja beibringen, am besten zuerst den Kurs "Unterscheidung von Klein- und Großschreibung" wo Du ja besonders für prädestiniert zu sein scheinst.
 
yup... ist wirklich schön... noch schöner ist, wenn es tatsächlich solche firmen fanboys wie dich gibt, die ständig irgendwelche "feindlichen" themen "stürmen" nur mit dem vorhaben alles schlecht zu reden.

und erzähl mir mal bitte was darüber, wie anspruchslos das game ist. du scheinst ja schon mächtig viel über das spiel zu wissen.

ja... als erstes bringe ich dir bei, dass "erhalten" ne vollkommen andere bedeutung hat als "enthalten" (das war doch das wort nach dem du gesucht hast?). und von fremdwörtern solltest du lieber ganz die finger lassen.

und du glaubst also tatsächlich, dass meine durchgehende kleinschreibung aufgrund von mangelnder rechtschreibung entsteht und es nicht einfach ein schreibstil ist? :lol: zu deiner beruhigung... "du" schreibt man klein, nicht gross.

bitte, nix zu danken. :-)
 
Smitzkatze isssssss TECH Dooomed!!!!
Diese Pics schauen wiedermal besser aus, als die Letzten. Ich erkenne schon einen Hauch von HDR, hehe.
Lasst mal den Entwicklern Zeit, bevor ihr über deren Fortschritte lustig macht. Seid überhaupt froh, dass es überhaupt so lange vor Release Material gibt.
Das ist das Gleiche, wenn ein Künstler ein Bild anfängt zu malen und ihr euch nach 10min darüber lustig macht, wie schlecht es aussieht.
Fakt ist, dass Anhand der letzten Bilder Untold Legends Next-Gen würdig ist.
 
Ich finde es sieht immer noch schlecht aus. Sieht eher wie nen Xbox Game aus. Sry, aber das kann es bestimmt nicht sein.
 
Was redet ihr überhaupt? Guckt euch die Texturen und Licheffekte an. Sowas schafft keine Current-Gen Konsole. OK das Spiel hat wenig Details und die Weitsicht ist auch nicht besonders aber was nicht ist kann noch werden. Auserdem wird es auf einem HDTV viel knackiger aussehen und deswegen auch "Next-Gen würdig". Ich sage ja nicht es sieht fantastisch aus.
Wenn euch die Grafik nicht gefällt, dann geht Tony Hawk: AW auf der 360 zocken. Da fallen euch bestimmt die Augen aus....hehe
 
Untold Legends hat sich stark verbesser, sieht jetzt fast schon so aus wie so ein standart NeXt-Gen-Game, also immer noch mieß...

Auch das Spiel an sich interessiert mich nicht, mir also egal was mit dem Titel wird.
 
LayLow schrieb:
Was redet ihr überhaupt? Guckt euch die Texturen und Licheffekte an. Sowas schafft keine Current-Gen Konsole. OK das Spiel hat wenig Details und die Weitsicht ist auch nicht besonders aber was nicht ist kann noch werden. Auserdem wird es auf einem HDTV viel knackiger aussehen und deswegen auch "Next-Gen würdig". Ich sage ja nicht es sieht fantastisch aus.
Wenn euch die Grafik nicht gefällt, dann geht Tony Hawk: AW auf der 360 zocken. Da fallen euch bestimmt die Augen aus....hehe

Nun, ich seh eben kein NextGen Spiel, wenn ich das da oben seh, da kann der HD Bonus sonst noch was reißen. Das Game sag zu Beginn nicht gut aus und es sieht immer noch nciht gut aus.

Gut, man kann mir Wahrnvorstllungen was NextGen angeht unterstellen, aber ich persönlch erwarte von einer PS3 schon, dass da viel, viel mehr geht und das nicht erst in 2, 3 Jahren. Daher bin ich mal auf der TGS gespannt.

TH auf der X360 war nur nen Port.
 
@jacked

weisste... wenn du wüsstest in welcher regelmässigkeit und penetranz schmitzkatze in sony themen rumlungert (und ich rede nicht von den news) nur um rumzubashen, würdest du mein handeln verstehen.

wenn er sogar nicht damit aufhört, nach dem ihn die mods ermahnt haben, habe ich wirklich keine problem damit seine universal-inkompetenz hier breit zu treten.

edit: huch! dein posting ist ja wieder weg... aber wollte es trotzdem mal erklärt haben...
 
Und wems juckt, Interview mit nem Entwickler

Sony Online Entertainment is best known for MMORPGs like the Everquest series but they have also released games for the PS2 and PSP consoles. This fall, the developer/publisher will released one of the first PS3 exclusive titles with the fantasy action-RPG Untold Legends: Dark Kingdom. FiringSquad got a chance to ask its senior producer Kevin O'Hara some questions about the game, which is an extension of two previous games for the PSP.

FiringSquad: First, how did the idea for Dark Kindgom come about?

Kevin O'Hara: Following the success of Untold Legends on PSP, we wanted to bring the franchise to the PlayStation 3. The team was anxious to take the proven elements of a classic hack and slash RPG and focus more on the action and tactics. Our designers started by making feature lists about what we thought made our previous PS2 titles Champions or Norrath and Return to Arms fun and what would take those to the next gen console. The storyline started to fall into place as we focused on the environments we wanted to show and the character types we wanted to play.

FiringSquad: What can you tell us about the storyline for the game?

Kevin O'Hara: In Dark Kingdom, you play a member of an elite squad of warriors in the Kingdom of Dureth. You're essentially Spec Ops for the kingdom; going off on dangerous missions abroad. The game starts right in the action with you bringing a final end to a barbarian incursion. Unfortunately while you've been away, the king has begun to experiment with dark powers. With external guidance, he has found a source of power in the suffering of his people. When you return, your homeland is a changed place. In order to save your kingdom, you'll need to betray your king.

Although most of the locations are the same, the motivations and events in the storyline will change depending on which of the three characters you choose to play. Golan the Warrior seeks to the salvation of his beloved homeland. Zala the Scout is driven by revenge against the King for a personal tragedy he is responsible for. Malakesh the Mage's ambition for power leads to a different story ending as well.

FiringSquad: Besides being a PS3 exclusive title, what gameplay elements will make Dark Kingdom different than other fantasy action-RPGs?

Kevin O'Hara: We're focusing on fast and tactical gameplay. Your character is going to have a light attack and a heavy attack and whole bunch of combos that come out of them for dealing with specific situations. Dodging and blocking will become more important to survival as will picking which enemies to put down first. You won't be drinking tons of health potions to prolong bad combat decisions. Your health and mana recovery come from actually defeating enemies. Sometimes you'll be able to detect if an enemy is going to give you a lot of health or mana and there is strategy in whether to target them first if you are low on either attribute or save attacking them until later in a group battle. Additionally, there will be lots of things to pick up and hurl at your opponents, including their own allies.

FiringSquad: How hard was it to develop a game that was made specifically to be run for the PS3?

Kevin O'Hara: Like any new technology that is leaps and bounds beyond the previous generation, it was a challenge. We have been fortune to have worked technical demos before starting on Dark Kingdom. This gave us a leg up compared to many other PS3 developers. The process has certainly been exciting with lots of programmer frustration followed by a series of impressive results.

FiringSquad: What will some of the biggest graphical and technical features for the PS3 that Dark Kingdom will use?

Kevin O'Hara: Taking advantage of the PlayStation 3's cell processors, we were able to get a lot out of advanced physics, particle effects, cloth and water simulation, to name a few. With dedicated SPE cores, each of these processes will run fast and look fantastic.

FiringSquad: What multiplayer features will the game have and how will it use the PS3 online service?

Kevin O'Hara: We will have a number of different modes to play including a cooperative story mode with up to four players online or two players same screen and some competitive mini-games like arena battles. That's about all we can say about it right now.

FiringSquad: Are there plans to add new content to the game after its release via the PS3 hard drive?

Kevin O'Hara: Okay, well we can say a little more I suppose. Yes, after the game ships, we'll create additional content for download. At this time, we have not announced what that will be.

FiringSquad: Finally is there anything else you wish to say about Untold Legends: Dark Kingdom?

Kevin O'Hara: We're really shooting for a pickup and play action adventure. Like we mentioned above, there's going to be a lot of tactics, combos, physics and environmental puzzles to keep the serious console gamer interested, but the non-hardcore player is also going to have a great time hacking and slashing. They will need to learn a bit more than button mashing, but the game has a comfortable progression where we teach you when and why to do more advanced moves.

Quelle
 
RWA schrieb:
LayLow schrieb:
Was redet ihr überhaupt? Guckt euch die Texturen und Licheffekte an. Sowas schafft keine Current-Gen Konsole. OK das Spiel hat wenig Details und die Weitsicht ist auch nicht besonders aber was nicht ist kann noch werden. Auserdem wird es auf einem HDTV viel knackiger aussehen und deswegen auch "Next-Gen würdig". Ich sage ja nicht es sieht fantastisch aus.
Wenn euch die Grafik nicht gefällt, dann geht Tony Hawk: AW auf der 360 zocken. Da fallen euch bestimmt die Augen aus....hehe

Nun, ich seh eben kein NextGen Spiel, wenn ich das da oben seh, da kann der HD Bonus sonst noch was reißen. Das Game sag zu Beginn nicht gut aus und es sieht immer noch nciht gut aus.

Gut, man kann mir Wahrnvorstllungen was NextGen angeht unterstellen, aber ich persönlch erwarte von einer PS3 schon, dass da viel, viel mehr geht und das nicht erst in 2, 3 Jahren. Daher bin ich mal auf der TGS gespannt.

TH auf der X360 war nur nen Port.
OMG RWA, wir reden hier von Untold Legends, die PS3 trifft da keine Schuld! Die Entwickler kommen mit dem System halt noch nicht wirklich zurecht, aber es wird besser...

Und du hast doch bereits gesehen das auf der PS3 auch schon viel viel mehr geht, ich weiß gar nicht was du willst? :oops:

Tatsache ist aber(Und da geb ich dir Recht)das bisher wirklich nur die Minderheit an Spielen auf PS3 UND XBOX360 wirklich nach richtiger NeXt-Gen ausschaut.


Thema TGS, darauf freu ich mich auch schon und das hauptsächlich nur wegen DMC4! :o 8-)
 
Sorry Iron, aber die Ps3 Spiele können mich grafisch mom echt nicht überzuegen. Was in Zukunft ist...na ja das ist mir mom noch nicht so wichtig. Die Ps3 Spiele sehen mom einfach nicht gut aus, wobei das jeder für entscheiden kann.

Kannst du mir nen Launchtitel nennen, der grafisch wirklich burnt?

Edit: Reichen wir noch nach...The Wall Interview

Exclusive: PS3Land Interviews Play Ten Studios!
by Dusty Stokes & Bhavin Shah

PS3Land has had the honour of conducting an exclusive Q&A with Play Ten, creators of The Wall.

The game, currently scheduled for the first quarter of 2008, takes a unique approach the the well-established first person shooter genre, with improved graphics, better AI and physics, and a brand new weapon system.

The immersive storyline with the non-linear gameplay allows players to determine events based on their actions.

In addition to the standard FPS environment, The Wall will also feature underwater levels and the ability to drive vehicles.

"Using a multitude of different weapons, which are individually customizable, the player discovers throughout the course of the
game his true purpose and his true identity."

The Play Ten team were kind enough to take part in an interview with PS3Land. Special thanks to Yaroslav for being so co-operative.

PS3Land: What is the story behind Burut, how did you guys get started and where are you at now in terms of staff and game developement?

Play Ten: “Burut CT” is one of the major Russian companies in the field of PC game development.

Today “Burut CT” company owns a few development studios, a sound production department and the department of animation, localization and programming studios. In the whole the company unites more than a 100 professionals – game designers, 3D modelers and designers, 2D designers, animators, programmers, script programmers, vizualizers, sound engineers, translators, artists, testers.

We maintain business collaboration with the best Russian and foreign publishers, like “Play Ten Interactive”, “Akella”, "CDV Software Entertainment", "Playlogic Entertainment". “Burut CT” offers in-house, thoroughly developed PC games where we try to cover interesting game genres, splendid graphics, fascinating storyline, appealing animations... Well, a picture is worth a thousand words!

My name is Alexander Borodetsky, I am the project lead and the main programmer of “The Wall”.

PS3Land: What was your inspiration for The Wall, what kind of games, movies, etc. inspired the game and its characters?

Play Ten: I believe the concept of "The Wall" world is a grotesque reflection of the modern world. We want to show all the avarice and ambition of transnational corporations, who pursue their business targets regardless of the consequences. In their quest for profit often the great treasures of the past, the cultural heritage of Humanity is sacrificed. Trying to improve the world, some greedy corporate giants are destroying it in fact, without paying any attention to this sad truth and firmly believing in the righteousness of their ways. They continue to push the deadly balance wheel, which is poised to crush them in the end.

Also we want to show the religious fanaticism with it’s terrible bigotry and superstition. Often the fundamentalist zealots are ready to devastate the existing world, just to create an ideal one they imagine in it’s place.

The main idea behind the game, and the main source of contradictions, will be the problem of miscommunication between people, and between entire societies. As you probably guessed it already, one of the strong background trends is that someone can cause lots of suffering and do all sorts of vile things, but still consider himself to be a great deliverer from evils and savior of people.

PS3Land: How long has the game been in development?

Play Ten: The game is now in the preproduction stage. We’re doing this for almost a year now. This happened because we approach the task in a very responsible manner.

A next-gen project must be next-gen in everything, starting from setting and high level concept. We’ve thought over each gameplay element, chose the time and the place of the game’s events very carefully. Some time was spent on the motives and aims of each side present in “The Wall”. Special attention was paid to the features.

PS3Land: What is the story of The Wall?

Play Ten: The game’s story unfolds after a global cataclysm, which forever changed the face of Earth. Due to the global warming, the ocean level has risen, and big parts of former continents are now underwater. In some places the seas retreated a little, leaving the ruins of former proud cities covered by algae and conches. Most of the people from the times before the flood died during the catastrophe and after it, and the ones who lived through built new societies, filled with new dangers and far more hostile and dangerous. The soil
was expensive enough before the cataclysm, but now it is worth gold.

All the life in this brave new world is concentrated on small islands, packed to the brim with the population. So the conflicts there are common, and weapons are the ultimate judge.

In this grim future a gun became a necessary thing for everyone, like watches or a cell phone for us.

PS3Land: What are some of the technical features of The Wall (Ex: physics, animation, resolution)

Play Ten: Surely you understand we cannot explain all the technical features. But we’re willing to share a few things with PS3Land.

64-bit rendering. The dynamic control of brightness and contrast of the image. (The detalization of texture elements remains permanent both in bright and dark spaces). The high accuracy of image post-processing effects. Practically unlimited strength of light sources.

A flexible system of material description based on .FX files. The material fully describes the interaction between the current surface and light sources. There is a set of standard materials which allows adding specific materials without making any changes in the engine code.

The physical model of building and rendering volume dynamic clouds on the basis of physical characteristics, taking into account the scattering of the light and its passing through clouds. Building of light rays and shadows on the surface. Interaction with space modifiers.

The system of the image post-processing. The dynamic control of the image brightness. Bloom. Physically accurate light dispersion in lenses. The refraction of the light in volumes with different temperature.

The visualization of volume effects of the interaction between the light and the space. The volume light, fog, dust and so on.

Combined model of the shadow building.

A multilayer animation model for various elements of the object. An advanced control system of blending different types of animations (usual, procedural, on the basis of physical model) and inverse kinematics in order to achieve the realistic behavior of the object or the character.

GP on GPU, like physical simulation of fabric and so on.

Usage of different methods for increasing the detalization and realism of the image (parallax occlusion mapping, horizon mapping and so on).

Mathematical model of lighting outdoor spaces on the basis of spherical harmonics and PRT. Calculation of model parameters is performed by means of assigning weather conditions and the time of the day.

PS3Land: Will The Wall be exclusively to PS3? What kind of thought goes into making this decision?

Play Ten: We expect to make a PC version as well, for promotion purposes and hard-core gamers.

PS3Land: Developing for the Sony Playstation 3 and its next gen hardware, how is it? Further more, are you happy with having much larger disc storage in Blu-Ray...allowing for more capacity for game content?

Play Ten: We expect the game to take one double-layered DVD of 8 Gbytes. But who knows, times change, and requirements too.

PS3Land: In your personal opinion, do you see a difference in PS3 vs Xbox 360? Hardware and Games (ex: graphically, processing, etc.)

Play Ten: This is a tricky question. From one side, the differences are obvious. Both platforms have certain strong and weak points. But I’d prefer not to comment on them, to avoid embarking on a next-gen crusade or a holy war between the platforms, or something. Let’s say we chose PS3 after a long research and many hot arguments.

PS3Land: Will The Wall utilize the new sensor system in the PS3 controller? And were you shocked by the new addition of the sensor system?

Play Ten: Honestly, we were confused by the sudden announcement of SONY during the E3, and were totally unprepared to implement this. We even thought about asking our friends in
the SCEE team to learn more about the issue. Right now I can only say that we’re rather keen on exploring such a nice opportunity. It offers incredible possibilities in human – machine interaction, which lies underneath the core of a perfect gameplay. To put it in a nutshell, this heralds a totally new era of gaming.

PS3Land: How far along are you in the development process?

Play Ten: We’re finishing the preproduction stage and already have a working engine in place. Now
we’re building the graphical assets and expect to resolve the question of next-gen physics
pretty soon.

PS3Land: Do you have any other projects in the works? Do you plan to continue creating for the PS3?

Play Ten: Yes, we’re working on many projects simultaneously. Our company consists of different studios, each of them has at least 1 game in the development.

PS3Land: What is one of your favorite features in The Wall?

Play Ten: I have two really loveable ones:
- Customizable weapons (this is not something you expect to see at all)
- Competition and cooperation with NPCs. This is something totally unfamiliar for modern 3D shooters, and will add a lot of new colors to the traditional gameplay.

PS3Land:: What is it like developing on the Cell processor?

Play Ten: It’s hard to explain, kind of driving a Ferrari after pedaling on a bike for a long time!

PS3Land: Will The Wall have any sort of online content or multiplayer (downloadable content, coop, etc)?

Play Ten: Definitely there will be a multiplayer part, this is very important for the next generation of consoles and games for them. We do not plan to add any downloadable content yet.

Thanks very much to Play Ten Studios for this Q&A. Stay tuned for some more exclusives in the near future!

The Wall Interview
 
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