John4
L14: Freak
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Soweit ich das verstanden habe, war damit nur das Levelscaling des eigenen Charakters gemeint, welches sich jetzt mehr an Skyrim orientiert.
Bei (humanoiden) Gegnern hast du offenbar immernoch das alte Scaling und entsprechend später im Spiel Banditen mit bester Ausrüstung und Loot.
Auf dem PC gibts bereits eine Mod dafür: https://www.nexusmods.com/oblivionremastered/mods/182?tab=description
Also die Entwickler haben im Stream doch ausdrücklich beides erwähnt.
Hier eine Zusammenfassung von Grok3 zum Thema:
Developers have stated that enemy scaling has been “improved” to address the original’s issues, such as enemies becoming excessively tough due to unchecked health scaling. While exact details are sparse, it’s suggested that scaling is more balanced, possibly capping enemy stats or tying them to area-specific level ranges, similar to Skyrim.
• Some sources indicate that enemies in certain areas (e.g., dungeons near the Imperial City) are lower level, while guards and NPCs in the city are tougher, suggesting a regional scaling approach.
• Unlike the original, where inefficient leveling could make enemies overwhelmingly strong, the simplified attribute system ensures players gain consistent power, reducing the risk of being outclassed by scaled enemies.