Temtem (Pokémon inspiriertes MMO)

Fettbacke

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#1


Temtem ist ein sehr stark von Pokémon inspiriertes MMO, bei dem es halt um das Fangen und Kämpfen mit sogenannten Temtems geht.
Am 29.05.2018 startete die erfolgreiche Kickstarterkampagne vom spanischen Entwicklerstudio Crema (Immortal Redneck), bei der 573.939$ erzielt wurden.
Strechgoal für eine Konsolenversion wurde auch am 14.06.2018 erreicht. Spiel erscheint somit für PS4, XBox One, Switch und PC im Mai 2020.


Alle weiteren Strechgoals wurden auch geschafft!

 
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#2
Wurde jetzt schon das nächste Strechgoal erreicht!

Yesterday we reached the Nuzlocke Stretch Goal and today we're reaching a new one: the Arcade Bar! Thank you so much for supporting the campaign and allowing us to create our dream game.

Like we said yesterday, the Arcade Bar will feature a set of several arcade mini-games which you'll be playing to get tickets. With those tickets, you're going to be able to buy several things like cosmetics or furniture for your house.

We're very thrilled to start working on the Arcade Bar and to show you some ideas in the next coming months.

But now it's time to start looking at the next Stretch Goal: a new Mythical Temtem. With the addition of this Mythical Temtem, we will be increasing the Map to incorporate a new area to explore and to accommodate a full new side-quest related to this Temtem.

And last we're adding a new Stretch Goal to our road: Mounts! Ride atop a Temtem and cross the Islands in a jiffy. Who wants a bike when you can ride atop a Raican?
Außerdem wurden die shiny Pokémon Luma Temtems gezeigt. Einfach nur eine andere Farbvariante des selben Temtems, welche aber auch selten zu finden sind.

https://ksr-ugc.imgix.net/assets/02...-q=50&q=92&s=3ee021eaed2fa04452261af9209da68f
 
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#4
Man fragt sich ja, ob Nintendo da nicht klagen wird, so extrem ähnlich wie das alles ist xD

Per se aber ne interessante Sache, würde es VOR den neuen Mainteilen kommen...
Ist wahrscheinlich so nahe an Pokémon angelehnt wie möglich, ohne verklagt werden zu können. Hat man sich bestimmt Gedanken darüber gemacht :v:

Joa der Zeitpunkt der Ankündigung + Releasezeitraum wäre bestimmt besser gekommen, wenn es früher gewesen wäre. Hätte bestimmt einen größeren Impakt verursacht, als noch kein HD-Pokémon in Aussicht stand.

Aber macht ja nix. Kann gut neben Pokémon existieren. Temtem hat zwar eine Singleplayerkampagne, ist aber ja trotzdem ein MMO. Sowas gibt es ja noch nicht im Monsterfang-RPG Bereich. Ein richtiges Pokémon-MMO wird ja nie im Leben rauskommen.
 

Fettbacke

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#5
Ein weiteres Strechgoal wurde heute erreicht!

A new day, a new Stretch Goal smashed! Thanks to your awesome support a new Mythical Temtem will be included in the game. We have really awesome plans for this Temtem and its unique map area but now it's time to focus on the next Stretch Goal planned...

Mounts!

If the Stretch Goal is reached you will be able to ride atop Temtem! Mounts are planned for the end-game and you'll have the chance to get different Temtem as your Mount. Not only they will help you to move faster, but there won't be any untamed encounters while you're riding a Mount! That way nothing will interfere between you and your destination.
This time we're not unveiling a new Stretch Goal because we want to focus right now on the Mounts and also on the Nintendo Switch version, which will be the next Stretch Goal to beat.
Bei dem "choose a Temtem name" hab ich auch mitgemacht und es wurden tatsächlich alle Namen genommen, für die ich auch gestimmt habe :awesome:

"Choose a Temtem" names

Yesterday we asked you to name our new three Temtem (also chosen by you) and after tallying 700+ votes we have the final results. We're proud to announce our three new Temtem: Nessla, Ampling, and Amphatyr!



The Choose a Temtem backer mini-game has been a huge success and we're really looking forward to a new edition.
 

mogry

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#16
Richtig... und du hast diese diskussion angestoßen... offenbar wider besseres wissen. Switch hat alles was ne konsole hat. Egal ob sie für dich eine ist oder nicht. Grafik ist dabei keine definitionsgrundlage oder argumentationsgegenstand.
Stimmt.Grafik hab ich auch nicht gemeint.
Und ich hab die nur angehaucht.Wollte da keine Diskussion.
Und nun kommst du auch ^^
Aber belass es einfach.

Wäre aber nett wenn das Spiel für alle kommen könnte.
Wir wissen ja das Nintendo sowas nicht bringt.
Und Digimon ist leider auch nicht gut.
 

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#18
Ein weiteres Strechgoal wurde erreicht! Ein neues Strechgoal wurde hinzugefügt: eine Replay Funktion.

There's no better feeling than waking up and seeing how you all managed to crush another Stretch Goal. Thanks to your awesome support Temtem will feature Mounts, another feature we're really excited to see happening.

Temtem Mounts will be obtainable in the late-game, they're not going to take up space on your squad so they'll act like an object. Also, remember that while traveling atop your Mount, you'll be able to avoid every untamed encounter so they're the best way to go between places when you don't want any distractions.

So now it's time to focus on Switch. Porting the game to Switch has been without doubts the top 1 petition from our community, even from the first teaser, so we're very eager to see it happening. We will be posting an FAQ with some questions about switch soon so stay tuned for more info!

And last, we're also opening a new Stretch Goal: a Replay System. With the Replay System, you'll be able to watch any competitive battle (yours or not) to study every battle and learn about the ranked leaders.
Next Stop: Switch-Version :awesome:
 

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#19
Nun ist es soweit: Strechgoal für eine Switchversion wurde erreicht! Das Spiel erscheint somit auch für Nintendos kleinen Hybriden.

First of all, thank you so much for all your support. We’re incredibly humbled by the community’s response and by how well the Kickstarter is going. Now we have almost 5000 backers and there’s still more than half the campaign to go! We’re really looking forward to building Temtem with you and to seeing you around the Airborne Archipelago!

These past few days as we’ve been getting closer to the Switch Stretch Goal we’ve seen several questions repeated over and over, so we want to make a quick FAQ about everything related to the Switch release. Please, take a moment to read the answers, and if you see anyone with these doubts, redirect them here!

Crossplay zwischen PC und Switch ist geplant. Man denkt sogar über eine Cross-Save Funktion nach!
 

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#20
Heute wurde das nächste Strechgoal erreicht: eine Replayfunktion.

We don't know what else to say, we're becoming more and more speechless seeing how you are smashing all of our Stretch Goals planned. Thank you for your awesomeness and let's keep going to smash the next one!
We've talked already about the Replay System and the Clubs before so we won't go into detail again. Check our previous update for more info.
We're opening a new Stretch Goal at 500k: In-game Tournaments. If the Stretch Goal is met we will develop a system to automatize weekly in-game tournaments between tamers. You'll be able to join a tournament and battle your way to victory and earn in-game rewards.
Ein weiteres Strechgoal wurde hinzugefügt: Tuniere. Ein Strechgoal für eine PS4/XBOne-Version wird es wohl nicht geben. Es klingt zwar so, als ob die anderen beiden Konsolen auch eine Version abkriegen, aber genaueres wird man erst die nächsten Tage erfahren.

We know there’s a lot of interest in bringing Temtem to more platforms and we’re working on it. We don’t want to tie them to new Stretch Goals because with the current Switch Stretch Goal they’ve already been covered.

We’re looking forward to making a more specific announcement in the coming days.
 
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#22
Sehr schön, das wird ein Fest. Habe echt Lust drauf. Ist zwar noch etwas hin aber, dann wissen wir jetzt schon, ende 2018 lets go Pikachu, 2019 Pokemon Switch und 2020 Temtem. Wird Klasse :)
 

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#23
Der Entwickler Crema hat nun offiziell bekannt gegeben, dass Temtem auch für die PS4 und die XBox One erscheinen wird!
Ever since we created the campaign we wanted to include all possible platforms on it, but we decided to focus on Switch first while we were securing the rest. Like we said in the Switch Stretch Goal update reaching that Stretch Goal would also ensure the game on PS4 and XB1, so we're not going to include new Stretch Goals for these platforms. So the day has come, Temtem will be officially coming to Xbox One and PlayStation 4 when the game launches. Yay!
 

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#24
Die Kickstarterkampagne zu Temtem endet morgen. Am Freitag hat man noch einen weiteren Strechgoal geschafft: Clubs.

Clubs are our take on Guilds for Temtem. With the Club system, you’ll be able to join an existing Club or create a new one using your desired name and image. You’ll have an internal chat with all your Club members and you’ll easily be able to trade or fight with any other member. We’re also going to introduce a special Dojo on each island that can be managed by a Club. Each week we’ll have a special event timeframe in which Clubs will be able to conquer the Dojos by challenging the resident Club in Temtem battles.

Clubs that are in control of a Dojo will receive rewards for each week they manage to defend it. Also, Clubs will be able to customize and get new furniture for their Dojo, similar to the way each player can customize their house!
Es fehlt nur noch ein wenig für den letzten Strechgoal: Ingame Turniere. Da man jetzt auch Paypal als Zahlungsmöglichkeit anbietet, wird man das wohl noch schaffen.

Kleiner Teaser zu der Switchversion:


There are still a million things to work on, obviously, but we wanted to show you the video and make you feel the same way we felt the first time we played it. As you can see from the teaser, this is only a first sneak peek of what the game will be like on Switch. Right now we only have the basic core stuff working (running, seeing other people…) and there’s still a lot of work to be done on the performance.

So here it is. Please, take into consideration that this is a very very early look, and is not a representation of how the final game will look and run.
 
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