Ashrak
ist verwarnt
Wo hast du denn den Oberwelt-Editor gesehen?
"und jetzt sieht man beides im Trailer" bezog sich auf Schrägen und On/Off-Schalter, die ich da ebenfalls in der Umfrage genannt habe.
Im folgenden Video siehst du, wie du consolewars als Web-App auf dem Startbildschirm deines Smartphones installieren kannst.
Hinweis: This feature may not be available in some browsers.
Wo hast du denn den Oberwelt-Editor gesehen?
Er sagte, dass er das in der Umfrage angegeben hat. Es wurde nicht gezeigt.Wo hast du denn den Oberwelt-Editor gesehen? D.h. man kann auch 'zusammenhängende' Abenteuer kreieren?
Ich freue mich auf den Ableger wünsche mir aber noch mehr Styles. Der 3D World Style ist ein Anfang, sieht aber zu sehr nach dem typischen NSMB Style aus. Habe ihn am Anfang nicht mal erkannt.
Würde den Style vom westlichen Super Mario Bros. 2 gut finden. Wird aber nicht kommen, da es ja eigentlich kein echtes Mario Bros. war sondern nur ein Port von Doki Doki Panic oder wie das hieß.
Ein bisschen trauere ich auch um die Wii U. Wieder ein Spiel was ihr genommen wurde.
Wobei es sich wohl auch nicht so bequem spielen wird wie auf der Gamepad-Konsole.
I loved SMM and fondly remember analyzing all the pre-release footage to see what elements were going to be in the game. And so, here is a breakdown of what we can see in the SMM2 reveal trailer. Eat your heart out, GameXplain.
Confirmed in the video:
Styles
Themes
- Super Mario 3D World
- Snow
- Desert
- Sky 1
- Jungle/Swamp 2
Enemies
- I think the Airship theme has been replaced with Sky, which is similar, but doesn't have the bobbing camera, and seems to be less Airship-like in the 3D World style in particular.
- One jungle theme was seen with water covering the bottom of the stage, and another was seen with poison goop instead of water. These may be separate themes, or the game may allow you to choose whether to use water or poison.
Elements
- Angry Sun
- Tornado
- Deep Cheep
- Porcupuffer
- Ant Trooper
- Piranha Creeper (player can define its path)
- Bully
- Hop-Chop
- Stingby
- Skipsqueak
- Banzai Bills/Launchers (can be placed in the background)
- Fire Bro
- Boom Boom
- Piranha Plants that actively chomp at you
- On-Off Switches/Blocks
- Snake Blocks (player can define the path)
- Steep and Shallow Slopes
- Clear Pipes
- Super Bell (Cat Mario powerup, can climb walls)
- Bell Tree (can be climbed, can contain an item)
- ! Block (extends out a solid block each time it's hit)
- Climbable fences
- See-saw platform
- Red Yoshi (can spit fire, thanks /u/Scapetti
- )
- 10-Coin
Features
- Custom scroll path
- Rising/falling water (outside of water theme)
- Clear and/or checkpoint conditions (e.g. must have 50 coins)
- Enemies and items can be placed on Parachutes like in SMW
Seemingly confirmed on website:
- Playable characters: Mario, Luigi, Toadette, Blue Toad (multiplayer?)
- Hammer powerup
- Fire Piranha Plants are colored differently from regular ones
- Breakable crates
- Enemies can be placed in cars
- Bouncy mushroom platforms
- Thwomps can move sideways (thanks /u/TheEnderBlade
Other things I noticed:
- Some levels appeared to be vertically scrolling, but it's not clear whether more verticality is possible beyond the two screen heights allowed in the first game
- Red pipes are seen in-game and in the website image, with no clear behavioral differences from green ones
- The lift/platform seen in some of the SMB3 footage looks wider than what was possible in the first game
- There is a mysterious editor button next to theme selection that is not seen being used, might be sub-theme or configure e.g. water vs. poison
- There is an editor button that implies the ability to do 2-player cooperative level building
Mehr Vertikalität ist hoffentlich vorhanden und allgemein mehr Freiheit bzgl Leveldesign und Variation innerhalb eines Levels
Man kann ja nach oben (bzw. Schräg oben) Auto-Scrollen das wäre bei nur zwei Bildschirmen Höhe die das Original glaube ich hatte etwas unnötig. Denke also das es etwas mehr sein wird.