Steam

Weil in dem blog steht nur bei drawdistance kann man da bei pc höher kurbeln (neben 4k)

Drawdistance ist ja nicht so wichtig (siehe OP PC :v:)
 
Mugen Souls coming to PC via Steam

Mugen Souls, an RPG developed by Compile Heart and launched for PlayStation 3 in 2012, is coming to PC via Steam in Q4 2015, publisher Ghostlight Interactive announced.

Here’s the rundown:

About

There exists a small galaxy in the universe containing seven worlds, shimmering in seven colours… These worlds exist and act independently of one another. This has allowed them to develop and nurture rich, unique cultures. Then one day, a decree was issued… “I’m gonna make everything in each of these worlds bow to me!” – The Undisputed Goddess, Chou-Chou!

Features

Mugen Souls features a free-roaming battle map, turn-based combat, and massive amounts of customization and growth to maximize the fun players can have within the game.

- Expansive worlds to explore: Travel freely on each world to explore and find treasures and items. Monsters are roaming the lands, so be cautious or fight them head-on and make them your subservient peons!
- Free-roaming style battle maps: Use Combo attacks to execute spectacular moves with your allies! Destroy Crystals on the battlefield to activate Hyper mode!
- Moe Kill: Execute the Moe Kill technique to enslave enemies and turn them into items by exploiting their weaknesses!
- Customization: Create a full cast of characters! Customizable body parts, facial expressions, and job classes!
- Duel in Dual Audio: Experience the game in either Japanese or English audio.

The PC version will feature mouse/keyboard and gamepad support and will also include Steam achievements as well as take advantage of the higher resolutions that PCs can offer. Along with a number of other user interface changes and major graphical enhancements, Ghostlight are aiming to ensure that PC gamers receive the best gaming experience possible.

-Quelle
 
Type-0 Patch

Hi everyone, we’re very excited to announce the following updates.

Improvements:

Improved mouse controls
Display dynamically adjusts to controller/keyboard configuration
Additional resolutions supported during full screen play:

1920 x 1200
1680 x 1050
1600 x 1200
1600 x 1024
1600 x 900
1366 x 768
1360 x 768
1280 x 1024
1280 x 960
1280 x 800
1280 x 768


Thanks for playing, we hope you enjoy FINAL FANTASY TYPE-0 HD!
 
klar, wenn alles doppelt und dreifach so schnell abgespielt werden soll :ugly:

wie schon geschrieben: die Animationen sind an den Frames gebunden, da müssten die Entwickler schon die ganze Engine umschreiben ^^

dieses an 30 fps gekoppelt haben die leute auch bei resident evil gesagt mal sehen obs wirklich stimmt :lol:
 
dieses an 30 fps gekoppelt haben die leute auch bei resident evil gesagt mal sehen obs wirklich stimmt :lol:

Also ehrlich gesagt koppelt man die Animationen nicht an die FPS. Das könnte man nur auf einer Konsole so machen, wäre aber selbst dann gefährlich. Eigentlich wird die Zeit über Timer-Events festgelegt. Schon auf den aktuellen Handys und Tablets würde so etwas sonst nie funktionieren, z.B. hat ein iPad Air2 60 FPS als default. Alle anderen i-Geräte 30...
 
Zuletzt bearbeitet:
Also ehrlich gesagt koppelt man die Animationen nicht an die FPS. Das könnte man nur auf einer Konsole so machen, wäre aber selbst dann gefährlich.

das machen die Japaner aber sehr gerne, siehe Naruto & co. Verdoppelt man die Frames laufen die Animationen doppelt so schnell ab, weil die Game Logik an den Frames gebunden ist.
 
Final Fantasy Type 0 Online für PC angekündigt

20150918_2256291qura.png


[video=youtube;Gv1dB8WNYgU]https://www.youtube.com/watch?v=Gv1dB8WNYgU[/video]

http://www.siliconera.com/2015/09/18/final-fantasy-type-0-online-announced-will-release-worldwide/
 
Zuletzt bearbeitet:
wenn das so weiter geht dann kommt das eh früher oder später :v:
 
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