GTA6
L19: Master
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Es wird zumindest niemals auf PS5 laufen, dafür ist sie viel zu schwach, trotz Wunder-SSD. TFlop sind halt immer wichtig. Es ist nunmal ein NextGen Spiel.
Bevor ich weiter mache kurze Frage: Was eine Alpha ist und wann Optimierungsprozess bei Spielen stattfindet ist dir schon bekannt, oder? Oder auch dass neue Kernelemente/Features auch komplett neu optimiert werden müssen? Momentan kommen alle 3 Monate große Features, die sich auf Performance auswirken (dann gepatcht werden bis dann wieder neue Features kommen).
Ansonsten: Vulcan implementierung macht laut CIG tolle Fortschritte. Momentan rennen die Server am Limit und das wird sich erst ändern sobald icache und Server Meshing fertig ist (implementieren die seit längerer Zeit Schrittweise, mal merkt man das, mal nicht)
as of now we are already utilizing all cores. However, there are two threads (Main Thread and Render Thread) which have a very high utilization depending where you are in the game.
In draw call heavy scenes like Lorville, Newbab etc. the game is mostly bottlenecked by the RenderThread. This is quite a big dealbreaker at the moment and is the major reason why the game is so slow in big locations and why maxed out single thread performance is still so important for Star Citizen.
Gen12 along with Vulkan will improve this massively. The first step will be the new Gen12 renderer which will already improve performance by a big margin due to improved Render Thread performance.
Starting with 3.14 we will be slowly rolling out parts of gen12. However, you will see the big performance improvement only once everything is fully transitioned, specifically once we enable the gen12 scene rendering.
In parallel we are working on the vulkan backend which comes along quite nicely as well. It is to be expected that we can roll out vulkan shortly after the full Gen12 renderer is working.
Once that is done we will push into parallelizing the whole scene rendering even more and get rid of the entire Render Thread.
When this is done the rendering will be utilizing all available cores as much as it can and we should no longer be bottlenecked by the rendering.
Spectrum - v7.11.0
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Also Fazit :
Weiter warten!
Bin auf die Beta gespannt, danke.
Mit wieviel FPS bist du denn in der Alpha unterwegs?